7 σημάδια ότι πρέπει να πιείτε νερό αμέσως

30 Μάρτιος, 2019
Αν συνήθως πίνετε λίγο νερό, ίσως το σώμα σας σάς στέλνει σήματα. Ακολουθούν τα συμπτώματα που σας λένε ότι πρέπει να πιείτε νερό αμέσως.

Πότε πρέπει να πιείτε νερό;  Τη στιγμή που αισθανόμαστε δίψα, το σώμα μας είναι ήδη αφυδατωμένο. Μην επιτρέπετε να συμβαίνει αυτό. Φροντίστε να πίνετε νερό τακτικά έτσι ώστε το σώμα σας να λειτουργεί σωστά.

Συνιστάται να πίνετε τουλάχιστον ένα λίτρο νερό τη μέρα. Ωστόσο, δεν ακολουθούν όλοι αυτή την υγιεινή συμβουλή, που εξασφαλίζει στο σώμα την απαραίτητη ενυδάτωση.

Αν συνήθως πίνετε λίγο νερό, ίσως το σώμα σας σάς στέλνει σήματα. Ακολουθούν τα συμπτώματα που σας λένε ότι πρέπει να πιείτε νερό αμέσως.

1. Ξηροστομία, πρέπει να πιείτε νερό

πιείτε νερό - ξηροστομία

Αν έχετε ξηροστομία πότε-πότε, ίσως το μόνο που χρειάζεστε είναι να πιείτε νερό.

Είναι φυσιολογικό να θέλετε να πιείτε κάτι όταν έχετε ξηροστομία. Ωστόσο, δεν είναι όλα τα ροφήματα ίδια, ενώ το νερό είναι το πιο αποτελεσματικό.

Τα ζαχαρούχα ροφήματα αποτελούν μονάχα προσωρινή λύση. Δεν λιπαίνουν τις βλεννογόνους μεμβράνες στο στόμα και στο λαιμό σας και δεν σας εξασφαλίζουν το επίπεδο ενυδάτωσης που χρειάζεστε.

Φροντίστε να πίνετε νερό και όχι άλλα είδη υγρών αν προσέξετε το παραπάνω σύμπτωμα.

2. Αν έχετε ξηροδερμία, πρέπει να πιείτε νερό

ξηροδερμία και πιείτε νερό

Η ξηροδερμία είναι ίσως ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα συμπτώματα που συνδέονται με την έλλειψη ενυδάτωσης.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάτε ότι το δέρμα είναι το μεγαλύτερο όργανο του σώματος και θα πρέπει να το φροντίζετε όπως όλα τα άλλα. Αυτό είναι κάτι που συχνά ξεχνάμε.

Αν έχετε ξηροδερμία, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι αποτελεί ένα από τα πρώτα συμπτώματα σοβαρής αφυδάτωσης, κάτι που μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες.

Η έλλειψη νερού έχει ως αποτέλεσμα την ανικανότητα του σώματος να αυτοκαθαρίζεται. Το σώμα δεν μπορεί να αποβάλει το περιττό σμήγμα και χάνει την ικανότητά του να ρυθμίζει τη θερμοκρασία του μέσω του ιδρώτα.

Όλα αυτά μπορούν να αποφευχθούν αν πίνετε περισσότερο νερό.

3. Ξηροφθαλμία

ξηροφθαλμία

Αν τα μάτια σας παρουσιάζουν φαγούρα ή ξηρότητα, αυτό αποτελεί ένα άλλο σημάδι ότι το σώμα σας χρειάζεται περισσότερο νερό.

Έτσι, αν προσέξετε ότι έχετε κόκκινα μάτια και ότι οι άκρες τους είναι ξηρές, αυτό μπορεί να οφείλεται σε έλλειψη ενυδάτωσης. Τα μάτια σας θα αρχίσουν να επηρεάζονται, ειδικά αν φοράτε φακούς επαφής.

4. Πόνος στις αρθρώσεις σας

άρθρωση γονάτου

Αν αισθάνεστε πόνο στις αρθρώσεις σας, αυτό μπορεί επίσης να οφείλεται σε αφυδάτωση του δέρματός σας.

Πολλές αρθρώσεις, όπως και οι χόνδροι των δίσκων, αποτελούνται κατά 80% περίπου από νερό. Λόγω αυτού είναι σημαντικό να διατηρείστε επαρκώς ενυδατωμένοι για να αποφεύγονται οι τριβές στις αρθρώσεις σας.

Μόνο αν διατηρείτε ένα σωστό επίπεδο ενυδάτωσης θα μπορούν οι αρθρώσεις σας να απορροφούν τους κραδασμούς που προκαλούνται από τις επαναλαμβανόμενες και τις έντονες κινήσεις. Οι κινήσεις αυτές μπορεί να οφείλονται στη σωματική άσκηση ή σε πτώσεις.

Διαβάστε ακόμα: Πώς να μειώσετε με φυσικό τρόπο τις ρυτίδες στα χέρια σας

5. Μικρότεροι μυς

ασκησε και πιείτε νερό

Αν προσέξετε ότι η μυϊκή μάζα του σώματός σας μειώνεται, αυτό δεν είναι καλό.

Το σώμα σας αποτελείται κυρίως από νερό. Λόγω αυτού, είναι σημαντικό να πίνετε νερό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από κάθε είδους σωματική δραστηριότητα.

Αυτό θα σας βοηθήσει να αισθάνεστε καλά. Επιπλέον θα συνεισφέρει σε μεγάλο βαθμό αν θέλετε να μειώσετε την πιθανότητα φλεγμονής και πιασίματος των μυών. Μπορείτε να αποφύγετε αυτή την ενοχλητική κατάσταση κάνοντας κάτι πολύ απλό: απλώς παραμείνετε ενυδατωμένοι.

6. Αισθάνεστε κούραση

κούραση

Η έλλειψη σωστής ενυδάτωσης μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα πολύ παρόμοια με εκείνα της αναιμίας.

Το σώμα σας αρχίζει να δανείζεται νερό από το αίμα σας. Λόγω αυτού, η αφυδάτωση κάνει όλα σας τα όργανα να παρουσιάζουν έλλειψη οξυγόνου. Αυτή η έλλειψη οξυγόνου θα σας κάνει να αισθάνεστε νωθρότητα και νύστα.

Κάθε μέρα θα νιώθετε όλο και πιο κουρασμένοι. Αν σας συμβαίνει κάτι τέτοιο και συνήθως δεν πίνετε πολύ νερό, δώστε προσοχή. Ίσως απλώς είστε αφυδατωμένοι.

Ο καφές δεν αποτελεί καλή λύση μακροπρόθεσμα. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να φροντίζετε να πίνετε την ποσότητα νερού που πραγματικά χρειάζεται το σώμα σας.

Μάθετε ακόμα: Μειώστε τις ρυτίδες με αυτές τις 5 μάσκες με μέλι

7. Ρυτίδες στο δέρμα σας, πιείτε νερό

ρυτίδες

Αν πιστεύετε ότι το δέρμα σας παρουσιάζει έντονα σημάδια γήρανσης για την ηλικία σας, πιθανώς αυτό οφείλεται στο ότι δεν ενυδατώνεστε σωστά.

Η ποσότητα νερού που μπορεί να συγκρατήσει το σώμα μας μειώνεται με την ηλικία. Λόγω αυτού πρέπει να αυξήσουμε την ποσότητα νερού που καταναλώνουμε κατά τη διάρκεια της μέρας.

Το πιο εμφανές σύμπτωμα είναι οι ρυτίδες στο δέρμα σας. Όμως δεν αποτελούν τη μοναδική συνέπεια: η βλάβη που προκαλείται στα εσωτερικά όργανα λόγω αφυδάτωσης μακροπρόθεσμα είναι σημαντική και ανησυχητική.

Μην επιτρέψετε να συμβεί κάτι τέτοιο και πίνετε τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα νερού.

  • Hooper, L., Bunn, D., Jimoh, F. O., & Fairweather-Tait, S. J. (2014). Water-loss dehydration and aging. Mechanisms of Ageing and Development. https://doi.org/10.1016/j.mad.2013.11.009
  • Shimizu, M., Kinoshita, K., Hattori, K., Ota, Y., Kanai, T., Kobayashi, H., & Tokuda, Y. (2012). Physical Signs of Dehydration in the Elderly. Internal Medicine. https://doi.org/10.2169/internalmedicine.51.7056
  • Hooper, L., Abdelhamid, A., Attreed, N. J., Campbell, W. W., Channell, A. M., Chassagne, P., … Hunter, P. (2015). Clinical symptoms, signs and tests for identification of impending and current water-loss dehydration in older people. Cochrane Database of Systematic Reviews. https://doi.org/10.1002/14651858.CD009647.pub2