9 ωφέλειες που θα έχετε αν τρώτε μέλι κάθε μέρα

20 Νοεμβρίου 2018
Αν αρχίσετε να τρώτε μέλι κάθε μέρα, θα μπορείτε να κοιμάστε καλύτερα, θα βελτιώσετε τη μνήμη σας και θα έχετε πιο καθαρό δέρμα, μεταξύ άλλων ωφελειών. Αξιοποιήστε όλες τις ωφέλιμες ιδιότητες που έχει το μέλι για την υγεία σας.

Το μέλι διαθέτει πολλές υπέροχες ιδιότητες και μπορεί να σας εξασφαλίσει πολλές ωφέλειες. Αν δεν το πιστεύετε, απλώς προσθέστε το στη διατροφή σας και θα δείτε πώς θα βελτιωθούν πολλές πτυχές της ζωής σας απλώς αν τρώτε μέλι κάθε μέρα. Είναι τόσο απλό.

Στο παρακάτω άρθρο θα δούμε μερικές από τις ωφέλειες που θα έχετε αν τρώτε μέλι κάθε μέρα.

1. Το δέρμα σας θα είναι πιο καθαρό

Τρώτε μέλι κάθε μέρα για πιο καθαρό δέρμα

Το μέλι έχει αντιβακτηριακές ιδιότητες οι οποίες συνεισφέρουν στη βελτίωση του δέρματος.

 

Διαβάστε επίσης το άρθρο: Ζεστό νερό με μέλι: 5 λόγοι που πρέπει να το πίνετε!

 

2. Αδυνάτισμα

Το μέλι θα σας βοηθήσει να αδυνατίσετε. Αν και κανονικά πρέπει να προσπαθείτε να αποφεύγετε τα σάκχαρα όταν κάνετε δίαιτα, το μέλι στην πραγματικότητα συνιστάται.

Η διαφορά είναι ότι το σάκχαρο που περιέχει το μέλι δεν είναι το ίδιο με αυτό που περιέχουν οι καραμέλες και οι πρόχειρες τροφές. Το μέλι συνεισφέρει στην επιτάχυνση του μεταβολισμού και έτσι βοηθάει στην πιο γρήγορη καύση ενέργειας.

3. Ρυθμίζει τα επίπεδα της χοληστερίνης

Τρώτε μέλι για ρύθμιση της χοληστερίνης

Το μέλι σας βοηθάει να ρυθμίσετε τα επίπεδα της χοληστερίνης σας. Ο λόγος είναι ότι το μέλι δεν περιέχει χοληστερίνη. Οι βιταμίνες και τα μικροστοιχεία του συνεισφέρουν στη μείωση της χοληστερίνης που συγκεντρώνεται στη κυκλοφορία του αίματος.

Αν τρώτε μέλι κάθε μέρα, βοηθάτε στην καταπολέμηση της χοληστερίνης.

4. Η καρδιά σας θα είναι πιο υγιής

Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη, τα αντιοξειδωτικά συστατικά που περιέχει το μέλι προλαμβάνουν τη συμπίεση των αρτηριών.

Ανάλογα με το σημείο στο οποίο οι αρτηρίες αρχίζουν να στενεύουν, μπορεί να προκύψει καρδιακή ανεπάρκεια, αποδυνάμωση της μνήμης καθώς και πονοκέφαλοι. Για να προλάβετε κάτι τέτοιο, μπορείτε να δοκιμάσετε να πίνετε ένα ποτήρι νερό με μία κουταλιά της σούπας μέλι κάθε μέρα.

5. Βελτίωση της μνήμης

Το μέλι συμβάλλει στην καταπολέμηση του άγχους, έχει αντιοξειδωτική δράση στο σώμα και επίσης βελτιώνει τη μνήμη.

Επιπλέον είναι καλό να γνωρίζετε ότι το μέλι περιέχει ασβέστιο. Το ασβέστιο απορροφάται από τον εγκέφαλο και ενισχύει τις λειτουργίες του.

6. Το μέλι θα σας βοηθήσει να κοιμάστε καλύτερα

Τρώτε μέλι για καλύτερο ύπνο

Χάρη στο μέλι, θα μπορείτε να κοιμάστε καλύτερα τη νύχτα, επειδή το μέλι συμβάλλει στην άνοδο των επιπέδων της ινσουλίνης στο αίμα σας.

Απελευθερώνεται σεροτονίνη στο αίμα και το σώμα τη μετατρέπει σε μελατονίνη. Η μελατονίνη είναι η ορμόνη που μας βοηθάει να αποκοιμηθούμε γρήγορα, έτσι μπορεί να συμβάλει σε έναν βαθύ ύπνο.

7. Δίνει τέλος στα στομαχικά προβλήματα

Το μέλι μπορεί να εξαλείψει τα στομαχικά προβλήματα επειδή αποτελεί ένα εξαιρετικό αντισηπτικό.

Συνιστούμε να τρώτε μία κουταλιά της σούπας μέλι με άδειο στομάχι. Αυτή η απλή πράξη σας βοηθάει να προλάβετε τις ασθένειες που θα μπορούσαν να εμφανιστούν στον γαστρεντερικό σωλήνα. Επιπλέον, το μέλι σκοτώνει τα βακτήρια και βοηθάει στην επούλωση των πληγών που μπορεί να υπάρχουν στις βλεννογόνους μεμβράνες.

 

Διαβάστε επίσης το άρθρο: Τα απίστευτα οφέλη του σκόρδου και του μελιού σε ένα άδειο στομάχι.

 

8. Τρώτε μέλι γιατί μειώνει τη νευρική ένταση

Το μέλι είναι ένα προϊόν που σας βοηθάει να ηρεμήσετε τα νεύρα σας και να μειώσετε την κούραση.

Χάρη στη γλυκόζη που περιέχει, την οποία οι νευρώνες σας χρειάζονται, το μέλι θα σας βοηθήσει να χαλαρώνετε πιο εύκολα. Επίσης το μέλι βοηθάει στη μείωση των σπασμών καθώς και στην αντιμετώπιση των ψυχολογικών διαταραχών.

Θα πρέπει να έχετε υπόψη ότι όλες οι εκδηλώσεις του άγχους -είτε συναισθηματικού, είτε ψυχολογικού, είτε σωματικού- μεταφράζονται σε μεταβολικό στρες στο σώμα.

Αυτό το είδος άγχους συνδέεται με μία από τις λειτουργίες των επινεφριδίων, τα οποία παράγουν αδρεναλίνη και κορτιζόλη. Διεγείρει την αποσύνθεση των μυϊκών πρωτεϊνών σε αμινοξέα, παράγοντας έτσι νέα σάκχαρα.

Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται όταν ο εγκέφαλος πιστεύει ότι υπάρχει κίνδυνος να ξεμείνει από καύσιμα. Έτσι, το μέλι κάνει το συκώτι να παράγει γλυκογόνο, δηλαδή το απόθεμα της ενέργειας στο οποίο βασίζεται ο εγκέφαλός σας για τις λειτουργίες του.

Επομένως, αν τρώτε μέλι τακτικά, θα διαθέτετε επαρκή αποθέματα γλυκογόνου –συνεπώς είναι σημαντικό να τρώτε μέλι κάθε μέρα.

9. Είναι το τέλειο φυσικό υπακτικό

Τρώτε μέλι, το καλύτερο υπακτικό

Το μέλι είναι ένα φυσικό υπακτικό, ήπιο αλλά αποτελεσματικό. Το μέλι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φρουκτοολιγοσακχαρίδια. Οι ουσίες αυτές λειτουργούν ως φυτικές ίνες όταν βρεθούν στο παχύ έντερο, έτσι έχουν ήπια υπακτική δράση.

 

 

Mandal, M. D., & Mandal, S. (2011). Honey: Its medicinal property and antibacterial activity. Asian Pacific Journal of Tropical Biomedicine. https://doi.org/10.1016/S2221-1691(11)60016-6

Samat, S., Kanyan Enchang, F., Nor Hussein, F., & Wan Ismail, W. I. (2017). Four-Week Consumption of Malaysian Honey Reduces Excess Weight Gain and Improves Obesity-Related Parameters in High Fat Diet Induced Obese Rats. Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine. https://doi.org/10.1155/2017/1342150

Al-Waili, N. S. (2004). Natural Honey Lowers Plasma Glucose, C-Reactive Protein, Homocysteine, and Blood Lipids in Healthy, Diabetic, and Hyperlipidemic Subjects: Comparison with Dextrose and Sucrose. Journal of Medicinal Food. https://doi.org/10.1089/109662004322984789

Yaghoobi, N., Al-Waili, N., Ghayour-Mobarhan, M., Parizadeh, S. M. R., Abasalti, Z., Yaghoobi, Z., … Ferns, G. A. A. (2008). Natural honey and cardiovascular risk factors; effects on blood glucose, cholesterol, triacylglycerole, CRP, and body weight compared with sucrose. TheScientificWorldJournal. https://doi.org/10.1100/tsw.2008.64

Erejuwa, O. O., Sulaiman, S. A., & Ab Wahab, M. S. (2012). Honey: A novel antioxidant. Molecules. https://doi.org/10.3390/molecules17044400

Ladas, S. D., Haritos, D. N., & Raptis, S. A. (1995). Honey may have a laxative effect on normal subjects because of incomplete fructose absorption. American Journal of Clinical Nutrition. https://doi.org/10.1093/ajcn/62.6.1212

Israili, Z. H. (2014). Antimicrobial properties of honey. American Journal of Therapeutics. https://doi.org/10.1097/MJT.0b013e318293b09b

Abdulmajeed, W. I., Sulieman, H. B., Zubayr, M. O., Imam, A., Amin, A., Biliaminu, S. A., … Owoyele, B. V. (2015). Honey prevents neurobehavioural deficit and oxidative stress induced by lead acetate exposure in male wistar rats- a preliminary study. Metabolic Brain Disease. https://doi.org/10.1007/s11011-015-9733-6