Ενισχύστε την άμυνα του οργανισμού μέσω της διατροφής

27 Μαΐου 2019
Η διατήρηση μιας ισχυρής άμυνας για τον οργανισμό σας δεν είναι εύκολη υπόθεση, αλλά αν ακολουθήσετε μια υγιεινή διατροφή, μπορείτε να το επιτύχετε χωρίς ιδιαίτερο κόπο.

Θέλετε να ενισχύσετε την άμυνα του οργανισμού σας φυσικά;

Στον σύγχρονο κόσμο, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να αποδυναμώσουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Οι αλλαγές θερμοκρασίας, το συνεχές άγχος και η κούραση είναι τρεις παράγοντες που θα πρέπει να σας προειδοποιούν ότι πρέπει να ενισχύσετε την άμυνά σας άμεσα.

Η διατήρηση μιας υγιεινής διατροφής είναι πάντα μια καλή απόφαση και θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα σε καλή κατάσταση. Για να επιτευχθούν τα βέλτιστα επίπεδα άμυνας στο σώμα, είναι απαραίτητο να ακολουθούμε μια ισορροπημένη διατροφή.

Σε αυτό το άρθρο, θα σας προτείνουμε 10 τρόφιμα για να ενισχύσετε την άμυνά σας μέσω της διατροφής σας, αποφεύγοντας τα συμπληρώματα βιταμινών ή τα φάρμακα, τα οποία τείνουν να είναι οι πιο κοινές λύσεις.

Πρέπει πάντα να σιγουρευτείτε ότι τρώτε πολλά φρούτα και λαχανικά, επειδή περιέχουν μακροθρεπτικά συστατικά, βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και μέταλλα. Όλα αυτά βοηθούν στην εξισορρόπηση των επιπέδων των λευκών αιμοσφαιρίων σας, τα οποία είναι υπεύθυνα για την προστασία του σώματός σας από ασθένειες και λοιμώξεις.

10 τρόφιμα για να ενισχύσετε την άμυνα του οργανισμού σας

1. Σκόρδο 

σκόρδο για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος

Το σκόρδο χρησιμοποιείται συνήθως για να δώσει γεύση στα αγαπημένα σας πιάτα. Ωστόσο, έχει αμέτρητες ιδιότητες που το καθιστούν ένα μεγάλο σύμμαχο για την υγεία μας.

Οι αντιβακτηριακές και αντι-ιικές του ιδιότητες σας βοηθούν στη βελτίωση της άμυνας και της ικανότητας του οργανισμού να καταπολεμά τις ασθένειες.

 

Σας συνιστούμε να διαβάσετε: Αδυνατιστικές ιδιότητες του σκόρδου

 

2. Εσπεριδοειδή για να ενισχύσετε την άμυνα του οργανισμού σας

εσπεριδοειδή για να ενισχύσετε την άμυνα του οργανισμού σας

Φρούτα όπως τα πορτοκάλια, τα λάιμ, τα λεμόνια, τα γκρέιπφρουτ και τα μανταρίνια περιέχουν πολλές βιταμίνες, ειδικά βιταμίνη C. Είναι σημαντικό να τα συμπεριλαμβάνετε στη διατροφή σας για να ενισχύσετε τις άμυνές σας, και θα σας βοηθήσουν να αποτρέψετε τις τυπικές ασθένειες που προκαλούνται από τις κλιματικές αλλαγές, όπως είναι ο βήχας και η γρίπη.

Εάν πάσχετε ήδη από μία από αυτές τις ασθένειες, η βιταμίνη C θα σας βοηθήσει να αναρρώσετε πιο γρήγορα και εύκολα.

3. Κρεμμύδι

κρεμμύδι για να ενισχύσετε την άμυνα του οργανισμού σας

Ένα ρόφημα κρεμμυδιού θα σας βοηθήσει πάντα να ενισχύσετε τη δύναμη του ανοσοποιητικού συστήματος .

  • Μπορείτε να το βράσετε στο νερό και να το πιείτε σε υψηλή θερμοκρασία για να ανακουφίσετε τα αναπνευστικά προβλήματα όπως ο καταρροή και η συμφόρηση στους πνεύμονες.

Εάν προτιμάτε, μπορείτε επίσης να το φάτε ωμό για να μειώσετε τα προβλήματα που προκαλούνται από το βήχα. Και στις δύο περιπτώσεις, το κρεμμύδι θα βοηθήσει στην ενίσχυση της άμυνάς σας και θα αυξήσει την ικανότητά της να ανταποκρίνεται στις ασθένειες.

4. Κόκκινα φρούτα και λαχανικά

ντομάτες, ντοματίνια

Αυτή η ομάδα περιλαμβάνει κόκκινες πιπεριές, ντομάτες, κεράσια και φράουλες. Αυτά τα τρόφιμα είναι πλούσια σε βιταμίνη Α και καροτίνη, δύο ενώσεις που συμβάλλουν στην ενίσχυση της άμυνας και στην πρόληψη ασθενειών.

5. Νερό

Κάθε γουλιά νερό που πίνετε βοηθάει στην ενίσχυση της άμυνάς σας. Αυτό συμβαίνει επειδή όταν κρατάτε το σώμα σας ενυδατωμένο, οι βλεννώδεις ουσίες που εκκρίνονται ως αντίδραση σε κάποια ασθένεια διαλύονται.

Με αυτόν τον τρόπο, θα παραμείνετε απαλλαγμένοι από τη συμφόρηση των αναπνευστικών οδών σας. Ταυτόχρονα, τα προστατεύετε από τα βακτηρίδια και τους ιούς.

  • Πίνετε τουλάχιστον 6 ποτήρια νερό την ημέρα για να εξασφαλίσετε ότι θα κρατήσετε τους ιούς μακριά.

Μπορείτε επίσης να πιείτε νερό καρύδας για να αυξήσετε του ηλεκτρολύτες στο σώμα σας. Αυτό ευνοεί την ενυδάτωση, ειδικά σε στιγμές σωματικής φθοράς.

 

Δείτε επίσης: Μέλι και κρεμμύδι: Άμεση ανακούφιση από τον βήχα

 

6. Ξηροί καρποί όπως τα αμύγδαλα

αμύγδαλα

Τα καρύδια είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε, ένας σημαντικός σύμμαχος για την εξάλειψη των τοξινών. Αυτή η βιταμίνη είναι ένα αντιοξειδωτική και αυξάνει τον αριθμό των λευκοκυττάρων, τα οποία προστατεύουν το σώμα από ασθένειες, ιούς και βακτήρια.

Τα αμύγδαλα βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης χάρη στην υψηλή τους περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Μια καλή ιδέα είναι να παρασκευάσετε βούτυρο αμυγδάλου το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να συνοδεύσετε όλα τα είδη τροφίμων.

7. Μέλι για να ενισχύσετε την άμυνα του οργανισμού σας

μέλι για να ενισχύσετε την άμυνα του οργανισμού σας

Το μέλι είναι πολύ δημοφιλής θεραπεία για το βήχα. Όταν έχετε γρίπη, βήχα ή κρυολόγημα, φάτε μια κουταλιά της σούπας μέλι. Οι αντισηπτικές ιδιότητες του μελιού θα σας βοηθήσουν να ενισχύσετε την άμυνά σας.

8. Βρώμη

Η βρώμη είναι μια σούπερ τροφή που είναι πλούσια σε μεταλλικά στοιχεία όπως το μαγνήσιο, ο ψευδάργυρος και ο χαλκός. Αυτά βοηθούν άμεσα το ανοσοποιητικό σας σύστημα, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητά του στην καταπολέμηση ιών και βακτηρίων που προκαλούν ασθένειες.

9. Μανιτάρια

μανιτάρια

Τα μανιτάρια έχουν αντι-ιικές και αντιμικροβιακές ιδιότητες.

Βελτιώνουν την ικανότητα του ανοσοποιητικού συστήματος να ανταποκρίνεται σε κάθε κίνδυνο που απειλεί το σώμα. Μπορείτε να τα φάτε πριν πάτε για ύπνο,  με σκόρδο και κρεμμύδι.

10. Βασιλικός πολτός

βασιλικός πολτός

Ο βασιλικός πολτός είναι ένα προϊόν που οφείλουμε στις μέλισσες. Είναι μια φυσική σούπερ τροφή που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Ειδικά όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές το χειμώνα, ενισχύει την άμυνα του οργανισμού σας.

Επιπλέον: καταπολεμήστε το άγχος για να ενισχύσετε την άμυνα του οργανισμού σας

καταπολεμήστε το άγχος για να ενισχύσετε την άμυνα του οργανισμού σας

Μην ξεχνάτε ότι το ανοσοποιητικό σας σύστημα μπορεί επίσης να αποδυναμωθεί από άλλους παράγοντες εκτός από την κακή διατροφή. Στην αρχή αυτού του άρθρου αναφέραμε την κούραση και το άγχος. Το άγχος αποτελεί άκρως σημαντικό παράγοντα για την υγεία.

Το άγχος μπορεί να προκαλέσει κατάπτωση του ανοσοποιητικού συστήματος. Εάν συμβεί αυτό, η αρτηριακή σας πίεση και η χοληστερόλη θα αυξηθούν μαζί με την ισορροπημένη έκκριση ορμονών. Ως αποτέλεσμα, μπορεί να υποφέρετε από πολλές ασθένειες.

Συνιστούμε, λοιπόν, να ασκείστε και να κάνετε κάποια δραστηριότητα που βελτιώνει τη συναισθηματική σας ευεξία, καθώς και να καταναλώνετε τα 10 τρόφιμα που μόλις αναφέραμε. Η ενίσχυση της άμυνας σας είναι καθημερινό καθήκον.

  • Volcheck, G. W. (2001). How the Immune System Works. Annals of Allergy, Asthma & Immunology. https://doi.org/10.1016/S1081-1206(10)63314-5

  • Calder, P. C. (2013). Feeding the immune system. In Proceedings of the Nutrition Society. https://doi.org/10.1017/S0029665113001286

  • Kau, A. L., Ahern, P. P., Griffin, N. W., Goodman, A. L., & Gordon, J. I. (2011). Human nutrition, the gut microbiome and the immune system. Nature. https://doi.org/10.1038/nature10213