Δίαιτα με λεμόνια: τι πρέπει να γνωρίζετε πριν την ακολουθήσετε

18 Ιουνίου 2019
Όταν κάνετε τη δίαιτα με λεμόνια, είναι εξαιρετικά σημαντικό να τρώτε πολλά φρούτα, λαχανικά και υγιεινά λιπαρά, έτσι ώστε να μην αποδυναμώσετε τον οργανισμό σας.

Έχετε ακούσει για τη δίαιτα με λεμόνια; Το λεμόνι χαρακτηρίζεται από το μοναδικό άρωμα και την όξινη γεύση του και αναγνωρίζεται ως ένα από τα φρούτα με τις περισσότερες χρήσεις στον κόσμο. Χάρη στα συστατικά και στις ιδιότητές του, μπορεί να αξιοποιηθεί με αμέτρητους τρόπους.

Είναι τέλειο για τη βελτίωση της υγείας του δέρματος ή για τη διατήρηση των επιφανειών του σπιτιού σε άψογη κατάσταση. Βοηθάει επίσης στη βελτιστοποίηση της υγείας χωρίς να προκαλεί παρενέργειες ή ανεπιθύμητες εκπλήξεις.

Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για τις αδυνατιστικές ιδιότητες του λεμονιού. Επιπλέον θα σας εξηγήσουμε τι περιλαμβάνει η δίαιτα με λεμόνια.

Πώς θα κάνετε τη δίαιτα με λεμόνια

Η δίαιτα αυτή έχει γίνει μία από τις πιο δημοφιλείς, επειδή εξασφαλίζει γρήγορα αποτελέσματα με ελάχιστη προσπάθεια. Ωστόσο είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι πολλοί άνθρωποι καταφεύγουν σε αυτή επειδή θέλουν γρήγορα αποτελέσματα, όχι αποτελέσματα με διάρκεια.

Δεν θα πρέπει να ακολουθείτε τη δίαιτα για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αν και το λεμόνι έχει τεράστιες ωφέλειες για την υγεία, οτιδήποτε σε υπερβολή μπορεί να είναι βλαβερό.

Επειδή το λεμόνι είναι ένα φυσικό διουρητικό, η δίαιτα με λεμόνια βοηθάει το σώμα να απαλλαγεί από τοξίνες και περιττά υγρά. Μπορείτε να κάνετε τη δίαιτα με λεμόνια μονάχα για 5 έως 7 μέρες. Έτσι το σώμα σας δεν θα αρχίσει να αποδυναμώνεται λόγω της απότομης αλλαγής στην πρόληψη θερμίδων και την αυξημένη κατανάλωση λεμονιών. Για να μάθετε περισσότερα, διαβάστε το άρθρο των Kim et al. εδώ.

Διαβάστε επίσης το άρθρο: Ιαματικές ιδιότητες και θεραπείες που κρύβονται στα λεμόνια!

Πράγματα που πρέπει να κάνετε πριν ξεκινήσετε τη δίαιτα με λεμόνια

Δίαιτα με λεμόνια

Αν θέλετε να ξεκινήσετε τη δίαιτα με λεμόνια, είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε πρώτα έναν/μια γιατρό ή διατροφολόγο. Έτσι θα βεβαιωθείτε ότι το σώμα σας μπορεί να επιτύχει τα επιθυμητά αποτελέσματα και ότι δεν θα καταλήξετε στα επείγοντα.

Μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο πολλούς τρόπους για να κάνετε τη δίαιτα με τα λεμόνια. Η πιο φημισμένη από αυτές τις δίαιτες διαρκεί εφτά μέρες. Όπως ήδη αναφέρθηκε, είναι σημαντικό να μην κάνετε τη συγκεκριμένη δίαιτα για μεγάλο χρονικό διάστημα. Επίσης, θα πρέπει να προσπαθήσετε να τη συνδυάσετε με μια υγιεινή διατροφή.

Μην πίνετε χυμό λεμονιού σκέτο

Κατά τη διάρκεια της δίαιτας, πρέπει να πίνετε 6 ποτήρια χυμό λεμονιού τη μέρα. Είναι σημαντικό να συνοδεύετε αυτόν τον χυμό με τροφές όπως το φυσικό γιαούρτι, τα φρούτα ή τις μπάρες δημητριακών.

Επιπλέον πρέπει να φροντίζετε να καταναλώνετε πρωτεΐνη, όπως κοτόπουλο ή βραστά αβγά και, φυσικά, φρούτα και λαχανικά. Δεν θα πρέπει να το παρακάνετε, ενώ είναι σημαντικό να μοιράζετε τα ποτήρια του χυμού ανάμεσα στο πρωινό, το μεσημεριανό, το απογευματινό σνακ και το βραδινό γεύμα.

Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο: Καταπολεμήστε το φούσκωμα και χάστε βάρος με τζίντζερ και λεμόνι.

Δίαιτα με λεμόνια: τροφές που επιτρέπονται και τροφές που απαγορεύονται

Δίαιτα με λεμόνια

Αν πρόκειται να κάνετε τη δίαιτα, είναι πολύ σημαντικό να τρώτε αρκετά φρούτα, λαχανικά και υγιεινά λιπαρά. Επιπλέον, αποφύγετε ή αφαιρέστε εντελώς από τη διατροφή σας τις πρόχειρες τροφές, τα ροφήματα με πολλή ζάχαρη ή τα ενεργειακά ποτά.

Είναι σχετικά απλό να τρώτε υγιεινά ακολουθώντας αυτή τη δίαιτα. Αν δεν έχετε υγιεινές συνήθειες, είναι μια πολύ καλή στιγμή να τις αποκτήσετε.

Ωφέλειες

Η δίαιτα με λεμόνια έχει πολλές ωφέλειες. Το λεμόνι ωφελεί και σταθεροποιεί το πεπτικό σύστημα, βελτιώνοντας έτσι την εντερική διάβαση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το λεμόνι μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε γρήγορα μερικά κιλά.

Η δίαιτα με λεμόνια βοηθάει επίσης στην ενυδάτωση του σώματος. Επειδή καταναλώνετε πολλά υγρά κατά τη διάρκεια αυτής της δίαιτας, προλαμβάνετε την ξηροδερμία και την έλλειψη ελαστικότητας του δέρματος.

Η βιταμίνη C έχει εξαιρετική αντιφλεγμονώδη δράση. Έτσι, μπορεί σύντομα να προσέξετε ανακούφιση από την κατακράτηση υγρών. Επιπλέον το λεμόνι έχει την ικανότητα να ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Μειονεκτήματα

Αν και η δίαιτα με λεμόνι μπορεί να φαίνεται χρήσιμη, υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να έχετε υπόψη. Το πρώτο είναι ότι η δραστική μείωση των θερμίδων που καταναλώνετε μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε αδυναμία.

Το λεμόνι μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό στο στομάχι και να χειροτερέψει ορισμένα προβλήματα. Η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση είναι μια πάθηση που μπορεί να επιδεινωθεί από την κατανάλωση εσπεριδοειδών φρούτων.

Δίαιτα με λεμόνι: τα αποτελέσματα

Αν αποφασίσετε να κάνετε τη δίαιτα με λεμόνι, μπορεί να χάσετε από 3,5 έως 5 κιλά. Αν και αυτό μπορεί να ακούγεται σαν θαύμα, να θυμάστε ότι πρέπει να δείχνετε πειθαρχία όσον αφορά στην επιλογή των σωστών τροφών και την πόση του χυμού λεμονιού.

Έχετε κάνει ποτέ αυτή τη δίαιτα; Θα ακολουθούσατε ποτέ τη δίαιτα με λεμόνια ή κάποια άλλη δίαιτα-αστραπή;

  • Kim, M. J., Hwang, J. H., Ko, H. J., Na, H. B., & Kim, J. H. (2015). Lemon detox diet reduced body fat, insulin resistance, and serum hs-CRP level without hematological changes in overweight Korean women. Nutrition Research. https://doi.org/10.1016/j.nutres.2015.04.001
  • Fukuchi, Y., Hiramitsu, M., Okada, M., Hayashi, S., Nabeno, Y., Osawa, T., & Naito, M. (2008). Lemon Polyphenols Suppress Diet-induced Obesity by Up-Regulation of mRNA Levels of the Enzymes Involved in β-Oxidation in Mouse White Adipose Tissue. Journal of Clinical Biochemistry and Nutrition. https://doi.org/10.3164/jcbn.2008066
  • González-Molina, E., Domínguez-Perles, R., Moreno, D. A., & García-Viguera, C. (2010). Natural bioactive compounds of Citrus limon for food and health. Journal of Pharmaceutical and Biomedical Analysis. https://doi.org/10.1016/j.jpba.2009.07.027