7 τροφές που μας προσφέρουν προστασία από το διαβήτη

26 Ιουλίου 2015
Γνωρίζετε ότι υπάρχουν μερικές τροφές που μπορούν να σας βοηθήσουν στην πρόληψη και την αντιμετώπιση του διαβήτη; Συνεχίστε να διαβάζετε για να τα ανακαλύψετε.

Ο διαβήτης τύπου II συναντάται όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια. Ακόμη πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι, τα τελευταία δέκα χρόνια, η ηλικία στην οποία εμφανίζεται αυτή η ασθένεια έχει μειωθεί από τα εβδομήντα στα σαράντα κατά μέσο όρο. Γι ‘αυτό είναι πολύ σημαντικό να μάθουμε να αναγνωρίζουμε τα τρόφιμα που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην προστασία από το διαβήτη.

Αρχικά, θα πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι τα τρόφιμα που πρόκειται να απαριθμήσουμε παρακάτω δεν επιτυγχάνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα εάν δεν συνοδεύονται από άλλες υγιεινές τροφές που θα πρέπει να ενσωματωθούν στην καθημερινή διατροφή σας. Παράλληλα με την υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής που συχνά συμπεριλαμβάνει την καλή σωματική άσκηση, η διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους είναι επίσης πολύ χρήσιμη.

Τρόφιμα που μας προσφέρουν προστασία από το διαβήτη

Το κάρυ

Παρόλο που δεν είναι ακόμα εμφανές ότι βοηθάει αποτελεσματικά στην πρόληψη του διαβήτη τύπου ΙΙ, έχουν διεξαχθεί μερικές μελέτες οι οποίες έχουν δώσει πολύ θετικά αποτελέσματα όσον αφορά την εξέλιξη αυτής της ασθένειας. Μια αξιοσημείωτη μελέτη παρήγαγε στοιχεία από μια ομάδα 240 ασθενών. Οι ασθενείς αυτοί διέτρεχαν υψηλό κίνδυνο να εμφανίσουν διαβήτη. Παρόλο που τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους δεν ήταν πολύ υψηλά, ήταν ελαφρώς αυξημένα.  Οι ασθενείς αυτοί χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Στη μία από αυτές τις ομάδες χορηγήθηκε εκχύλισμα κουρκούμης, ένα μπαχαρικό που περιέχει το συστατικό κουρκουμίνη, η οποία έχει τη δυνατότητα να προλαμβάνει το διαβήτη. Στην άλλη ομάδα ασθενών χορηγήθηκε μόνο ένα εικονικό φάρμακο.

Στο τέλος της μελέτης, οι ερευνητές απέδειξαν ότι οι ασθενείς που υποβλήθησαν στη θεραπεία με την κουρκούμη δεν ανέπτυξαν την ασθένεια, ενώ οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους ασθενείς κατέληξαν να πάσχουν από διαβήτη.

Η κανέλα

προστασία από το διαβήτη, κανέλα

Η κανέλα έχει την ικανότητα να βελτιώνει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Μπορείτε να την προσθέσετε σε εδέσματα, ποτά και αναψυκτικά, στα οποία θα δώσει μια ευχάριστη γεύση. Προσθέστε την σε ψητά μήλα και φτιάξτε ένα εξαιρετικό επιδόρπιο. Προσθέστε την επίσης στη σοκολάτα ή τον καφέ σας και θα τα κάνει πιο νόστιμα και πιο υγιεινά. Βάλτε στη ζωή σας έναν σύμμαχο στην προστασία από το διαβήτη. 

 

Δείτε ακόμη: Καθαρισμός των αρτηριών με νερό καναρόσπορου και κανέλας

 

Ο καφές

Ο καφές δεν είναι μόνο ένα πολύ ευχάριστο ποτό, αλλά μας βοηθά επίσης να μας χαλαρώνουμε και να μένουμε ξύπνιοι και σε εγρήγορση. Θα μπορούσε να είναι ένα πολύ χρήσιμο ποτό για την πρόληψη του διαβήτη τύπου ΙΙ καθώς σε ορισμένες μελέτες από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, στο Λος Άντζελες, έχει βρεθεί ότι η (ελεγχόμενη) κατανάλωση καφέ αυξάνει τα επίπεδα της πρωτεΐνης SHBG στο αίμα, η οποία προσφέρει προστασία από το διαβήτη.

Τα βατόμουρα και τα μήλα

προστασία από το διαβήτη

Η κατανάλωση μερικών μερίδων από αυτά τα φρούτα κατά τη διάρκεια της εβδομάδας θα μπορούσε να βοηθήσει στην πρόληψη του κινδύνου του διαβήτη. Τα φρούτα αυτά περιέχουν μεγάλες ποσότητες ανθοκυανίνων, οι οποίες είναι ουσίες που βοηθούν στην πρόληψη του διαβήτη.

Η μαύρη σοκολάτα

Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι τα άτομα που καταναλώνουν μαύρη σοκολάτα σε τακτά χρονικά διαστήματα κινδυνεύουν λιγότερο να εμφανίσουν διαβήτη ΙΙ. Αποφεύγουν επίσης  την εμφάνιση της συντριπτικής πλειοψηφίας των καρδιαγγειακών παθήσεων.

 

Διαβάστε και αυτό το άρθρο: Η σοκολάτα ωφελεί τη γνωστική λειτουργία σας

 

Οι ξηροί καρποί

προστασία από το διαβήτη, καρύδια

Η τακτική κατανάλωση ξηρών καρπών. είναι πολύ σημαντική για την προστασία του σώματος. Προλαμβάνουν ασθένειες όπως ο διαβήτης και τα καρδιαγγειακά προβλήματα. Θα πρέπει να τρώτε τουλάχιστον μία χούφτα ξηρούς καρπούς την ημέρα, προκειμένου να καρπωθείτε τα οφέλη.

  • Akilen, R., Tsiami, A., Devendra, D., & Robinson, N. (2012). Cinnamon in glycaemic control: Systematic review and meta analysis. Clinical Nutrition. https://doi.org/10.1016/j.clnu.2012.04.003
  • Van Dam, R. M., & Feskens, E. J. M. (2002). Coffee consumption and risk of type 2 diabetes mellitus. Lancet. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(02)11436-X