Γιατί έχω συνεχώς φούσκωμα; Μάθετε περισσότερα σήμερα!

· 26 Μαρτίου 2017
Αν έχετε συνεχώς φούσκωμα στην κοιλιά, αυτό μπορεί να οφείλεται στις διατροφικές σας συνήθειες. Πίνετε περισσότερο νερό και ασκηθείτε για να βοηθήσετε στον αποβολή των παγιδευμένων αερίων.

Μήπως έχετε συνεχώς φούσκωμα; Ανεξάρτητα από το τι κάνετε, πόσο ασκείστε ή τι διατροφή ακολουθείτε… φαίνεται ότι δεν θα χάσετε ούτε εκατοστό από την κοιλιά σας. Το ίδιο ισχύει και για τα πόδια σας.

Πέρα από το πρόβλημα που αυτό δημιουργεί στην εμφάνισή σας, υπάρχει και η αίσθηση βάρους και δυσφορίας που δεν σας αφήνει να χαρείτε τις δραστηριότητές σας.

Ξέρετε γιατί έχετε συνεχώς φούσκωμα; Θα σας πούμε σε αυτό το άρθρο.

Αιτίες του φουσκώματος

Η κοιλιά είναι περισσότερο επιρρεπής στη φλεγμονή από οποιοδήποτε άλλο σημείο του σώματος. Το συγκεκριμένο πρόβλημα παρουσιάζεται στο ένα τρίτο των γυναικών και προκύπτει τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

Αν και δεν πρόκειται για κάτι σοβαρό, μπορεί να είναι ενοχλητικό επειδή συνήθως συνοδεύεται από πόνο, αέρια και δυσκοιλιότητα.

Οι κύριες αιτίες του φουσκώματος στην κοιλιά είναι οι παρακάτω:

 

Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο: 5 χυμοί που μειώνουν το φούσκωμα και τα αέρια.

 

Προεμμηνορροϊκό σύνδρομο

Πρόκειται για την πιο συνηθισμένη αιτία φλεγμονής στην κοιλιά. Κατά το διάστημα πριν την εμμηνορρυσία, το γυναικείο σώμα μειώνει την παραγωγή προσταγλανδινών, γεγονός που οδηγεί στην κατακράτηση υγρών και στο πρήξιμο της κοιλιάς και των μαστών.

Παγιδευμένα αέρια

μια από τις αιτίες που πιθανώς αισθάνεστε συνεχώς φούσκωμα

Τα αέρια που παγιδεύονται στην κοιλιά προκαλούν φούσκωμα, καθώς προσπαθούν να βρουν τρόπο να εξέλθουν. Για το λόγο αυτό το φούσκωμα είναι χειρότερο μετά το φαγητό. Κατά την πέψη, συσσωρεύονται αέρια στην κοιλιά και χρειάζεται χρόνος για να μπορέσουν να βγουν από το σώμα.

Κατακράτηση υγρών, μια από τις αιτίες που πιθανώς αισθάνεστε συνεχώς φούσκωμα

Η πολύωρη ορθοστασία ή η πολύωρη καθιστή στάση αποτελούν αιτίες φουσκώματος στην κοιλιά, καθώς αυτό μπορεί να προκαλέσει τη συσσώρευση υγρών στην περιοχή.

Η κατακράτηση υγρών πηγαίνει χέρι-χέρι με τον καθιστικό τρόπο ζωής, την κακή κυκλοφορία του αίματος και την υπερβολική κατανάλωση νατρίου και ζάχαρης. Μπορεί επίσης να προκύψει ως αποτέλεσμα έλλειψης άσκησης ή ανεπαρκούς κατανάλωσης νερού.

Τροφικές δυσανεξίες

μια από τις αιτίες που πιθανώς αισθάνεστε συνεχώς φούσκωμα

Συχνά δεν συνειδητοποιούμε ότι μια τροφική δυσανεξία βρίσκεται πίσω από τη δυσφορία, το φούσκωμα, ακόμα και τη διάρροια που μπορεί να ακολουθήσει μετά από την κατανάλωση ορισμένων τροφών.

Η πιο συνηθισμένη είναι η δυσανεξία στη λακτόζη (ένα σάκχαρο στο γάλα), που προκύπτει όταν το σώμα δεν παράγει αρκετή ποσότητα ενός ενζύμου που ονομάζεται λακτάση.

Ορμονικές διαταραχές

Όταν συσσωρεύονται υγρά στα πόδια ή στο κάτω μέρος της κοιλιάς, αυτό μπορεί να οφείλεται σε ηπατική, νεφρική ή καρδιακή νόσο. Η λήψη ορισμένων φαρμάκων μπορεί να προκαλέσει ορμονικές αλλαγές και αύξηση βάρους.

Ευερέθιστο έντερο, μια από τις αιτίες που πιθανώς αισθάνεστε συνεχώς φούσκωμα

Τα παγιδευμένα αέρια στο έντερο αποτελούν ακόμα μια αιτία φουσκώματος. Η πάθηση αυτή προκαλεί πολλά διαφορετικά συμπτώματα: πόνο στην κοιλιά, δυσκολία στην αφόδευση, χρόνια ή επαναλαμβανόμενη εντερική δυσφορία.

Η αιτία είναι μια αλλαγή στη βακτηριακή χλωρίδα του σώματος.

Τρώτε πολύ γρήγορα

αισθάνεστε συνεχώς φούσκωμα- πονος

Μερικές φορές δεν συνειδητοποιούμε ότι, αντί να τρώμε, στην πραγματικότητα απλώς ρίχνουμε φαγητό στο στόμα μας καταπίνοντάς το σχεδόν αμάσητο.

Αυτή είναι μια κακή συνήθεια για διάφορους λόγους:

  • Ο εγκέφαλος χρειάζεται μισή ώρα για να αισθανθεί ότι χόρτασε μετά το φαγητό.
  • Με αυτόν τον τρόπο τρώτε πιο πολύ από ό,τι χρειάζεται.
  • Αυξάνονται οι πιθανότητες να καταπίνετε αέρα, που καταλήγει παγιδευμένος στο έντερο προκαλώντας φούσκωμα.

Τηγανητά φαγητά

Πανάρισμα, κουρκούτι, βαθύ τηγάνισμα: αυτή είναι η περιγραφή της διατροφής πολλών ανθρώπων. Τα τηγανητά φαγητά επιβραδύνουν την πέψη των λιπών, γεγονός που αυξάνει το φούσκωμα μετά τα γεύματα.

Αναψυκτικά, μια από τις αιτίες που πιθανώς αισθάνεστε συνεχώς φούσκωμα

Τα αεριούχα ποτά φουσκώνουν. Αυτό τα λέει όλα.

Η κατανάλωση αναψυκτικών προκαλεί φλεγμονή στο στομάχι. Τα ζαχαρούχα ροφήματα διπλασιάζουν τη ζημιά, επειδή οι κενές θερμίδες οδηγούν σε αύξηση βάρους.

Προσοχή, επειδή το ανθρακούχο νερό μπορεί επίσης να προκαλέσει αίσθηση φλεγμονής στην κοιλιά, παρόλο που δεν περιέχει ζάχαρη.

Τρώτε υπερβολικά πολλές ή υπερβολικά λίγες ίνες

Η έλλειψη ινών συνδέεται με τη δυσκοιλιότητα (και το φούσκωμα που αυτή προκαλεί), όμως από την άλλη δεν θα πρέπει να γίνεται υπερβολική κατανάλωση ινών.

Μια υπερβολική ποσότητα ινών μπορεί στην πραγματικότητα να αποδειχτεί αντιπαραγωγική, επειδή μπορεί να προκαλέσει διάρροια και εντερική φλεγμονή.

Υπερβολική ποσότητα επεξεργασμένων αλεύρων

συνεχώς φούσκωμα

Τα προϊόντα αρτοποιίας, η πίτσα, τα ζυμαρικά (μεταξύ άλλων τροφών που αποτελούν μέρος της καθημερινής μας διατροφής) μπορούν να οδηγήσουν σε έλλειψη πεπτικής ισχύος.

Αυτό σημαίνει ότι το στομάχι ξεμένει από πεπτικά ένζυμα πριν ολοκληρώσει την πέψη των τροφών.

Οι τροφές αυτές στη συνέχεια «αποθηκεύονται» και αρχίζουν να αποσυντίθενται, προκαλώντας αέρια, δυσπεψία και φούσκωμα στην κοιλιά.

 

Διαβάστε επίσης το άρθρο: 5 συνήθειες που προκαλούν φούσκωμα στην κοιλιά.

 

Συμβουλές για να μειώσετε το φούσκωμα

Μόλις έχετε εντοπίσει τους λόγους που εμφανίζετε φούσκωμα στην κοιλιά, το επόμενο βήμα σας είναι να αλλάξετε μερικές συνήθειες και να αναλάβετε δράση για να μην ξαναεμφανιστεί.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές που μπορούν να σας βοηθήσουν:

  • Μειώστε την κατανάλωση νατρίου.
  • Πίνετε τουλάχιστον δύο λίτρα νερό τη μέρα. Επιλέγετε φυσικούς χυμούς αντί για ανθρακούχα ροφήματα ή αναψυκτικά.
  • Αποφύγετε τη λήψη καθαρτικών, επειδή μπορεί να προκαλέσουν εξάρτηση και διάρροια.
  • Τρώτε το φαγητό σας αργά και μασάτε κάθε μπουκιά αρκετές φορές. Απαλλαγείτε από το άγχος, επειδή μπορεί να οδηγήσει σε κατακράτηση υγρών.
  • Αποφύγετε τις τροφές που προκαλούν αέρια, όπως τις αγκινάρες, για παράδειγμα.
  • Τρώτε φυσικό γιαούρτι για να ισορροπήσετε την εντερική χλωρίδα σας.
  • Κάντε εξετάσεις για τροφικές δυσανεξίες.
  • Αντικαταστήστε τις «απαγορευμένες» τροφές με υγιεινές εναλλακτικές (γάλα αμυγδάλου αντί για αγελαδινό γάλα, για παράδειγμα).
  • Φροντίστε να καταναλώνετε αρκετές ίνες κάθε μέρα. Συμπεριλάβετε περισσότερα ωμά φρούτα και λαχανικά στη διατροφή σας.
  • Ασκηθείτε για να βοηθήσετε στην αποβολή των αερίων από το σώμα σας. Προσπαθήστε να εφαρμόσετε ελαφριά πίεση στην περιοχή για να αποβληθούν τα παγιδευμένα αέρια.
  • Τρώτε λιγότερες τηγανητές και πρόχειρες τροφές. Ψήστε, ψήστε στον ατμό ή βράστε το φαγητό σας.
  • Επιλέγετε πλήρη δημητριακά αντί για ραφιναρισμένες και επεξεργασμένες τροφές.