Καταπολεμήστε το κοιλιακό λίπος με φυσικό τρόπο

Το κοιλιακό λίπος δεν είναι μόνο αισθητικό πρόβλημα. Μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακά νοσήματα, αναπνευστικά προβλήματα ή ακόμη και σε ορισμένα είδη καρκίνου.
Καταπολεμήστε το κοιλιακό λίπος με φυσικό τρόπο

Τελευταία ενημέρωση: 26 Δεκέμβριος, 2018

Καταπολεμήστε το κοιλιακό λίπος με φυσικό τρόπο. Ορισμένα πράγματα είναι πιο αντιαισθητικά, ενοχλητικά και… επικίνδυνα. Όλοι γνωρίζουμε ότι με την πάροδο του χρόνου συγκεντρώνεται μεγαλύτερη ποσότητα λίπους στην περιοχή της κοιλιάς με αποτέλεσμα να δυσκολεύεστε να φοράτε παντελόνια τζιν ή πολύ εφαρμοστά ρούχα.

Πιθανότατα γνωρίζετε ότι τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των γυναικών που διαγιγνώσκονται με κάποια καρδιακή νόσο ή με διαβήτη Τύπου 2 συνεχώς αυξάνεται. Ο τρόπος ζωής και η διατροφή μας, προκαλούν το σχηματισμό κοιλιακού λίπους και μακροπρόθεσμα μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα υγείας τα οποία θα πρέπει να έχετε υπόψη σας.

Στο σημερινό άρθρο θα μιλήσουμε για μερικούς από αυτούς τους κινδύνους και θα σας δείξουμε πώς να ρυθμίσετε τους καθημερινούς σας στόχους για να απαλλαχτείτε από το κοιλιακό λίπος με φυσικό τρόπο. 

Οι κίνδυνοι του κοιλιακού λίπους

Σύμφωνα με διατροφολόγους, οι γυναίκες συνηθίζουν να αναπτύσσουν περισσότερο κοιλιακό λίπος μετά την ηλικία των 40 ετών. Εκείνη τη χρονική περίοδο το σώμα αρχίζει να υπόκειται σε κάποιες μικρές αλλαγές όπως είναι για παράδειγμα η επιβράδυνση του μεταβολισμού η οποία δυσκολεύει την καύση του σωματικού λίπους.

Επιπλέον, παράγετε μικρότερη ποσότητα οιστρογόνων και με την πάροδο του χρόνου αυτές οι σταδιακές αλλαγές είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα οδηγήσουν στην απόκτηση βάρους. Ωστόσο, τα πιο επικίνδυνα επιπλέον κιλά είναι εκείνα που συγκεντρώνονται γύρω από την περιοχή της κοιλιάς. Εκτός από το λίπος το οποίο είναι περισσότερο εμφανές κάτω από το δέρμα μην ξεχνάτε ότι υπάρχει και ένα άλλο είδος, το “σπλαχνικό λίπος”, το οποίο σχηματίζεται γύρω από τα εσωτερικά σας όργανα.

Αυτό κρύβει αρκετούς κινδύνους για την υγεία σας. Είστε έτοιμοι να μάθετε ποιοι είναι αυτοί οι μακροπρόθεσμοι κίνδυνοι;

Θα πρέπει επίσης να γνωρίζετε ότι το λίπος που συσσωρεύεται κάτω από το διάφραγμα και στην περιοχή του στήθους θα σας δημιουργήσει αναπνευστικά προβλήματα με αποτέλεσμα να έχετε έναν κλασικό και χρόνιο βήχα. Καταβάλλει τους πνεύμονες και η δυσκολία να αναπνεύσετε κανονικά έχει επίσης ως αποτέλεσμα την υπνική άπνοια.

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι το κοιλιακό λίπος μπορεί να συμβάλλει στην εμφάνιση ορισμένων τύπων ασθενειών όπως είναι ο καρκίνος του μαστού ή της μήτρας. Το λίπος γύρω από την περιοχή της κοιλιάς μπορεί να μεταβάλει ακόμη και τον εμμηνορρυσιακό σας κύκλο. Είναι ένα πραγματικά σοβαρό πρόβλημα.

Πώς θα μάθετε αν έχετε υπερβολικό λίπος στην κοιλιά σας;

το κοιλιακό λίπος με γιατρο

Αυτό μπορεί να σας φανεί κάπως περίεργο για να το ρωτήσετε καθώς κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει εκτός από εσάς τις ίδιες αν έχετε υπερβολική συσσώρευση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς σας. Πιθανότατα θα παρατηρήσετε ότι το σώμα σας ξαφνικά αλλάζει και όχι μόνο από τα ρούχα σας που θα σας φαίνονται πιο στενά αλλά θα αισθάνεστε και περισσότερο κουρασμένοι. Θα αισθάνεστε διαφορετική.

Οι γιατροί μας προειδοποιούν για ακόμη ένα σημαντικό γεγονός. Είναι απαραίτητο να μετράτε την περιοχή της κοιλιάς σας και να προσπαθείτε να αποφεύγετε την υπέρβαση ορισμένων παραμέτρων. Σίγουρα αξίζει να γνωρίζουμε ποιες είναι αυτές:

  • Για τις γυναίκες, η διάμετρος της μέσης σας δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 89 εκατοστά.
  • Για τους άντρες αυτή αντιστοιχεί στα 40 εκατοστά.

Πώς μπορείτε να απαλλαγείτε από το περιττό κοιλιακό λίπος με φυσικό τρόπο;

το κοιλιακό λίπος με ροφηματα

Όπως γνωρίζετε ορισμένες φορές όσο σκληρά και αν προσπαθείτε δεν μπορείτε να χάσετε αυτό το περιττό λίπος γύρω από την περιοχή της μέσης. Πιθανότατα θα αρχίσετε να απελπίζεστε θεωρώντας ότι είναι αναπόφευκτο και κάτι που θα πρέπει πλέον να αποδεχτείτε.

Ωστόσο, μην το βάζετε κάτω! Μην καταθέτετε τόσο εύκολα τα όπλα. Αν κάνετε σκληρές προσπάθειες για να χάσετε κιλά αλλά δυστυχώς αποτυγχάνετε, ζητήστε τη βοήθεια του γιατρού σας ή ενός διατροφολόγου. Εδώ θα παραθέσουμε μερικές απλές οδηγίες που μπορεί να σας φανούν αρκετά χρήσιμες στην καθημερινή σας ζωή. Μάθετε να τις ακολουθείτε με θάρρος και αισιοδοξία και απαλλαγείτε από το κοιλιακό λίπος με φυσικό τρόπο.

  • Εγκαταλείψτε το αλάτι και μην το χρησιμοποιείτε στη μαγειρική
  • Να πίνετε δυο λίτρα νερό την ημέρα και θα απαλλαγείτε από το κοιλιακό λίπος με φυσικό τρόπο
  • Προσπαθήστε να καταναλώνετε σιτηρά και δημητριακά ολικής άλεσης όπως φαγόπυρο και βρώμη. Αφήστε στην άκρη το άσπρο αλεύρι και αντικαταστήστε το με αλεύρι ολικής άλεσης. Να επιλέγετε ψωμί ολικής άλεσης. Μην ξεχνάτε ότι και το κριθάρι είναι επίσης πολύ υγιεινό!
  • Περιορίστε την κατανάλωση ζάχαρης, αποφύγετε τα αρτοπαρασκευάσματα και μην αγοράζετε έτοιμες ή κατεψυγμένες συσκευασμένες τροφές. Να αφιερώνετε περισσότερο χρόνο στην κουζίνα σας και να μαγειρεύετε διάφορα φαγητά, φρέσκες σαλάτες, λαχανικά στον ατμό και σολομό. Αντί για κόκκινο κρέας δοκιμάστε τη γαλοπούλα ή το κοτόπουλο
  • Κάθε πρωί να πίνετε ένα ποτήρι ζεστό νερό με λεμόνι με άδειο στομάχι
  • Μετά το μεσημεριανό ή το βραδινό σας γεύμα, δοκιμάστε μια κούπα τσάι με φασκόμηλο. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να βελτιώσετε το πεπτικό σας σύστημα και να μειώσετε το κοιλιακό λίπος. Επομένως θα πρέπει να είστε συνεπείς και να πίνετε αυτό το τσάι δυο φορές την ημέρα για 15 ημέρες συνεχόμενα κάθε μήνα.
  • Καθημερινό περπάτημα με γοργό ρυθμό για μισή ώρα. Δεν χρειάζεται να πιέζετε τον εαυτό σας και να τον εξαντλείτε αλλά θα πρέπει να είστε συνεπής. Να θυμάστε· κάθε μέρα!
  • Σταματήστε να πίνετε αγελαδινό γάλα. Τα καλύτερα γαλακτοκομικά προϊόντα που μπορείτε να αγοράσετε είναι εκείνα που δεν περιέχουν γλυκαντικές ουσίες και το γιαούρτι θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε το πεπτικό σας σύστημα και να προωθήσετε την παραγωγή καλών βακτηρίων του εντέρου
  • Προσπαθήστε να έχετε μικρά γεύματα πέντε φορές την ημέρα και να θυμάστε ότι δεν πρέπει να παραλείπετε κανένα γεύμα. Αν προσπαθήσετε να παραλείψετε το πρωινό ή το βραδινό γεύμα για να χάσετε κιλά σας εγγυώμαστε ότι θα έχετε ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα. Ο μεταβολισμός σας θα επιβραδυνθεί και θα αποθηκεύει την ενέργεια σε μορφή λίπους!

Απαλλαγείτε σήμερα από το κοιλιακό λίπος με φυσικό τρόπο.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Τι να τρώτε για να καταπολεμήσετε την κόπωση φυσικά
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Τι να τρώτε για να καταπολεμήσετε την κόπωση φυσικά

Δεν μπορείτε να καταπολεμήσετε την κόπωση που νιώθετε; Δεν έχει σημασία πόσο κοιμάστε, τι δραστηριότητες επιλέγετε για τη μέρα σας ή αν σας αρέσει ...



  • Tatsuya Fukuda et al. “Ratio of visceral‐to‐subcutaneous fat area predicts cardiovascular events in patients with type 2 diabetes”, J Diabetes Investig. 2018 Mar; 9(2): 396–402.
  • Sharon V Thompson Bridget A Hannon Ruopeng An Hannah D Holscher, “Effects of isolated soluble fiber supplementation on body weight, glycemia, and insulinemia in adults with overweight and obesity: a systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials”, The American Journal of Clinical Nutrition, Volume 106, Issue 6, 1 December 2017, Pages 1514–1528.
  • Rebello CJ et al. “Effect of Two Oat-based Cereals on Subjective Ratings of Appetite”, Curr Top Nutraceutical Res. 2018;16:113-120. Epub 2018 May 31.
  • Christian Agebratt et al. “A Randomized Study of the Effects of Additional Fruit and Nuts Consumption on Hepatic Fat Content, Cardiovascular Risk Factors and Basal Metabolic Rate”, PLoS One. 2016; 11(1): e0147149.
  • Jung UJ, Torrejon C, Tighe AP, Deckelbaum RJ., “n-3 Fatty acids and cardiovascular disease: mechanisms underlying beneficial effects”, Am J Clin Nutr. 2008 Jun;87(6):2003S-9S.
  • Fundación Española del Corazón, IMPACTO DE LA GRASA ABDOMINAL EN LOS VASOS SANGUÍNEOS, web
  • Am J Health Promot. 1993 May-Jun;7(5):342-53.A review of the association between abdominal fat distribution, health outcome measures, and modifiable risk factors. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10148711
  • Fundación Española de Nutrición. Sandía. http://www.fen.org.es/mercadoFen/pdfs/sandia.pdf
  • Fundación Española de Nutrición. Melón. http://www.fen.org.es/mercadoFen/pdfs/melon.pdf
  • American Heart Association. A Primer on Potassium. https://www.heart.org/en/healthy-living/healthy-eating/eat-smart/sodium/potassium
  • Metab Syndr Relat Disord. 2017 Mar 1; 15(2): 98–105. Published online 2017 Mar 1. doi: 10.1089/met.2016.0066. Effect of Almond Supplementation on Glycemia and Cardiovascular Risk Factors in Asian Indians in North India with Type 2 Diabetes Mellitus: A 24–Week Study
  • Evid Based Complement Alternat Med. 2013; 2013: 801457. Published online 2013 Aug 25. doi: 10.1155/2013/801457. Roles of Chlorogenic Acid on Regulating Glucose and Lipids Metabolism: A Review