Συμβουλές για τη βελτίωση της παγκρεατικής υγείας

24 Φεβρουάριος, 2019
Όλοι έχουμε ήδη ακούσει για το πάγκρεας, όμως οι περισσότεροι από μας δεν γνωρίζουμε το ρόλο του στις σωματικές λειτουργίες μας ή το πώς να προλάβουμε πιθανά προβλήματα που μπορεί να εμφανίσει.

Σε αυτό το άρθρο θα εξηγήσουμε τι κάνει το πάγκρεας και πώς μπορείτε να το διατηρείτε σε ισορροπία, καταναλώνοντας τις σωστές τροφές και λαμβάνοντας συμπληρώματα διατροφής. Έτσι θα συνεισφέρετε ενεργά στην βελτίωση της παγκρεατικής σας υγείας.

Τι κάνει το πάγκρεας;

Το πάγκρεας είναι ένας αδένας που βρίσκεται στην κοιλιά, ανάμεσα στο στομάχι και στη σπονδυλική στήλη. Έχει δύο βασικές λειτουργίες:

  • Εκκρίνει πεπτικά ένζυμα στο λεπτό έντερο. Αυτή είναι η κύρια λειτουργία του, ουσιαστική για τη σωστή πέψη, ειδικά εκείνη των λιπών και των πρωτεϊνών.
  • Παράγει τρία είδη ορμονών που μπαίνουν στην κυκλοφορία του αίματος: την ινσουλίνη, η οποία ρυθμίζει το μεταβολισμό και την ενέργειά μας, τη γλυκαγόνη και τη σωματοστατίνη. Αυτές οι τρεις ορμόνες διατηρούν σε ισορροπία τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα.

Είναι το πάγκρεάς μου υγιές;

Συνηθισμένες ασθένειες που συνδέονται με το πάγκρεας: παγκρεατίτιδα, διαβήτης, κυστική ίνωση και καρκίνος στο πάγκρεας. Ωστόσο, πολύ καιρό πριν την εκδήλωση αυτών των παθήσεων, το πάγκρεάς σας μπορεί να μη λειτουργεί σωστά. Ακολουθούν μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να διαπιστώσετε αν πρέπει να δώσετε ειδική προσοχή σε αυτό το σημαντικό όργανο:

  • Η υγεία του παγκρέατος μπορεί να επηρεάσει τα χείλη, την όρεξη και τη γεύση. Αν παρατηρήσετε ότι υπάρχει κάποια διαφορά σε κάποιο από τα παραπάνω, θα πρέπει να δώσετε μεγαλύτερη προσοχή στο πάγκρεάς σας, ειδικά αν έχετε συχνά λαχτάρα για γλυκιές τροφές ή αισθάνεστε ήδη χορτάτοι ενώ μόλις έχετε ξεκινήσει το φαγητό σας, μονάχα για αισθανθείτε ξανά πεινασμένοι σύντομα μετά.
  • Αν και τα πεπτικά προβλήματα και η χρόνια δυσκοιλιότητα μερικές φορές συνδέονται με άλλα όργανα, μπορούν επίσης να αποτελούν σημάδι ότι το πάγκρεάς σας δεν λειτουργεί σωστά.
  • Αν είστε αδύνατοι αλλά έχετε κοιλίτσα, αυτό μπορεί επίσης να αποτελεί σημάδι ανεπάρκειας του παγκρέατος.

 

Δείτε και αυτό: Πώς να αντιμετωπίσετε το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου

 

Υγιεινές τροφές για τη βελτίωση της παγκρεατικής σας υγείας

Ο καλύτερος τρόπος πρόληψης των ασθενειών στο πάγκρεας, ειδικά αν υπάρχει οικογενειακό ιστορικό, είναι να συμπεριλάβετε τις παρακάτω υγιεινές τροφές στην καθημερινή διατροφή σας. Όλες βοηθούν στη ρύθμιση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα, κάτι που βοηθάει το πάγκρεας να κάνει τη δουλειά του πολύ πιο εύκολα.

  • Αρακάς: αυτή η γευστική τροφή είναι γνωστή ως το λαχανικό της ινσουλίνης, για το λόγο αυτό πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στη διατροφή σας.
αρακάς, βελτίωση της παγκρεατικής υγείας
  • Μαγιά μπύρας: αυτό το συμπλήρωμα είναι απαραίτητο στη διατροφή μας. Δεν είναι καλό μόνο για το πάγκρεας αλλά βοηθάει και στη ρύθμιση του νευρικού συστήματος και είναι θαυμάσιο για τα μαλλιά, το δέρμα και τα νύχια.
  • Στέβια: αυτό το απολύτως φυσικό γλυκαντικό με τις μηδενικές θερμίδες μάς επιτρέπει να ενδώσουμε στη γλυκιά γεύση με υγιεινό τρόπο. Ωστόσο, για τη ρύθμιση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα, η στέβια πρέπει να χρησιμοποιείται στη φυσική μορφή της, όχι στην επεξεργασμένη.
  • Κανέλα: το μπαχαρικό αυτό, που συχνά χρησιμοποιείται μαζί με τη στέβια για την αντιμετώπιση του διαβήτη, πρέπει να αποτελεί μόνιμο συστατικό της διατροφής σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε φρούτα, γιαούρτια και κάθε είδους επιδόρπια καθώς και στο κρέας και σε άλλα αλμυρά πιάτα.
κανέλα, βελτίωση της παγκρεατικής υγείας

 

Θα σας ενδιαφέρει και αυτό το άρθρο: Γνωρίστε τα οφέλη της κανέλας, ένα αφροδισιακό και πολλά περισσότερα

 

Συναισθηματικά ζητήματα

Κάθε σωματική θεραπεία θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη οτιδήποτε μπορεί να επηρεάσει την ευημερία μας. Για το λόγο αυτό, θα μιλήσουμε για τα συναισθήματα που συσχετίζονται με την βελτίωση της παγκρεατικής σας υγείας.

Οι άνθρωποι με ανισορροπία στο πάγκρεας συχνά έχουν ψυχαναγκαστική προσωπικότητα με έμμονες ιδέες. Αυτές μπορούν να πάρουν τη μορφή ακούσιων τελετουργιών ή μανίας. Αυτές οι συμπεριφορές είναι εμφανείς κυρίως στους ανθρώπους που τους αγαπούν.

Οι στάσεις και οι συνήθειες αυτές μπλοκάρουν την ενέργεια στο πάγκρεας.

βελτίωση της παγκρεατικής υγείας, περπάτημα

Εκτός από την κατανάλωση των τροφών που αναφέραμε παραπάνω, είναι επίσης σημαντικό να περνάτε χρόνο στη φύση. Προσπαθήστε να ανακτήσετε τη χαμένη σχέση με το φυσικό κόσμο, ειδικά με τη γη. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να απελευθερωθείτε από όποιες έμμονες ιδέες μπλοκάρουν την ενέργειά σας.

Μη διστάζετε να βγείτε έξω, να περπατήσετε ξυπόλυτοι και να λερωθείτε λίγο. Μετά από μερικά λεπτά έξω στη φύση, θα προσέξετε ότι το σώμα σας χαλαρώνει καθώς βιώνετε τη γαλήνη της. Αυτή η πρωτότυπη και απολαυστική θεραπεία θα συνεισφέρει στη βελτίωση της παγκρεατικής σας υγείας.

  • Breijo, A., & Prieto, J. (2014). Pancreatitis Aguda. Articulo de Revisión. IntraMed.
  • Madaria, E., & Martinez, J. (2010). Páncreas y vías biliares. Unidad de Patología Pancreática. Unidad de Gastroenterología y Endoscopia Digestiva.
  • Mayorga Luis. (2000). Fisiología Pancreática. Fisiologia de La Práctica Médica.
  • Schneiderman N, et al.STRESS AND HEALTH: Psychological, Behavioral, and Biological Determinants. Annu Rev Clin Psychol. 2005; 1: 607–628.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2568977/