Πώς ν’ αντιμετωπίσετε την κρίση της μέσης ηλικίας

13 Ιουνίου 2018
Η κρίση της μέσης ηλικίας μπορεί να καταστρέψει σχέσεις και οικογένειες ή να οδηγήσει στην κατάθλιψη. Από την άλλη, μπορεί να σας κάνει και πιο δυνατούς. Η διαφορά μεταξύ των δύο είναι ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζετε το θέμα.

Ίσως να είναι μονάχα μια αλλαγή προοπτικής, αλλά πώς μπορούμε ν’ αντιμετωπίσουμε την κρίση της μέσης ηλικίας; Η κατανόησή της θα μας βοηθήσει να ζήσουμε πλήρως κάθε στάδιο της ζωής και ν’ αποτρέψουμε την κατάθλιψη και το άγχος που παρουσιάζονται συνήθως μετά από καιρό.

Τι είναι η κρίση της μέσης ηλικίας;

Οι γυναίκες ξεκινούν να προσεγγίζουν την εμμηνόπαυση στα 40 τους και βιώνουν φυσικές και ψυχολογικές αλλαγές. Είναι ένα στάδιο στη ζωή κατά το οποίο είτε είναι νέες είτε όχι, φοβούνται το γήρας.

Στους άνδρες, αρχίζουν να εμφανίζονται γκρίζες τρίχες, οδηγώντας στο άγχος και την ανησυχία.

Και στα δύο φύλλα, εμφανίζεται ξαφνικά μια νοητή λίστα και εκτιμούμε όλα όσα έχουμε καταφέρει ή όσο προσπαθούμε ακόμη. Πρόκειται για ένα ζήτημα εξέλιξης το οποίο συνδέεται με την ηλικία και τις βιολογικές αλλαγές.

Το περιβάλλον παίζει και αυτό ρόλο: η κοινωνική και οικογενειακή πίεση έρχεται με ένα τίμημα, δημιουργώντας ανασφάλειες και ερωτήσεις. Αυτό το στάδιο της ζωής μπορεί να γίνει μια περίοδος απώλειας και αναζήτησης.

Δείτε επίσης: Τα καταπιεσμένα συναισθήματα μπορούν να έχουν σωματικές συνέπειες

Ώρα για περισυλλογή

γυναίκα που χαμογελάει και πίνει καφέ

Οι κρίσεις ταυτότητας, οι οικογενειακές κρίσεις, οι κρίσεις στο γάμο ή τη δουλειά είναι συχνές. Είναι η ώρα για περισυλλογή και λήψη αποφάσεων που μπορούν να φέρουν αλλαγή στον ρυθμό.

Άτομα τα οποία έχουν προηγούμενη εμπειρία να επιτυγχάνουν τους στόχους τους, θα μπορέσουν ν’ αντιμετωπίσουν την κρίση της μέσης ηλικίας πιο άνετα. Όσοι είναι σκλάβοι της ρουτίνας τους, είναι ανασφαλείς ή δεν έχουν ξεκάθαρους στόχους είναι πιο πιθανό να πέσουν σε κατάθλιψη. Επιπλέον, όσοι έχουν συντρόφους με τους οποίους έρχονται σε σύγκρουση κινδυνεύουν περισσότερο.

Ριζικές αλλαγές

Αυτές τις μέρες υπάρχουν πολλές κοινωνικές αλλαγές: αμέτρητοι άνθρωποι ακολουθούν τη μόδα, πηγαίνουν καθημερινά στο γυμναστήριο… Δεν υπάρχει αμφιβολία: αυτοί οι εύκολα επηρεαζόμενοι άνθρωποι θα περάσουν μια κρίση μέσης ηλικίας.

  • Οι άνδρες μπορεί να βάλουν εμφυτεύματα μαλλιών ή να φορέσουν περούκα. Οι γυναίκες, από την άλλη, μπορεί να βάψουν τα μαλλιά τους ή ν’ αλλάξουν χτένισμα.
  • Μπορεί ν’ ακούν πιο δυνατή μουσική, να πάνε σε μοντέρνα κέντρα, να δοκιμάσουν ακραία αθλήματα για τα οποία δεν ενδιαφέρονταν προηγουμένως…
  • Επίσης κάποιοι άνθρωποι μπορεί ν’ αγοράσουν τις νεότερες τεχνολογικές συσκευές ή να στραφούν σε ακραία στυλ ντυσίματος.

Όταν πλησιάζουν στην εμμηνόπαυση, οι γυναίκες βιώνουν έντονες εξάψεις όπως και ξηροδερμία αλλά και ξηρότητα στα μαλλιά. Συμβιβάζονται επίσης με το γεγονός πως δε μπορούν πλέον να κάνουν άλλα παιδιά, κάτι το οποίο μπορεί να μειώσει τη σεξουαλική τους επιθυμία.

Το αποτέλεσμα είναι πως μπορεί να δείξουν απροθυμία σε ορισμένες πτυχές της ζωής τους, να αισθάνονται πεσμένες ή ακόμη και να φαντάζονται περιπέτειες.

Στους άνδρες, κάποιες φορές ίσως δούμε μια έλλειψη ενδιαφέροντος προς την οικογένειά τους. Αγοράζουν αυτοκίνητα, παραιτούνται από τις δουλειές τους, περιφέρονται δυστυχισμένοι… ορισμένοι άνδρες αρχίζουν ακόμη και να καταναλώνουν περισσότερο αλκοόλ για προσωρινές στιγμές ευτυχίας.

Σοφία και θετική σκέψη

γυναίκα με τα χέρια στον ουρανό

Η εμμηνόπαυση μπορεί να είναι μια στιγμή για να ξανασκεφτούμε τη ζωή με σοφία, αυθορμητισμό και θετική σκέψη. Εν ολίγοις, είναι η στιγμή για να ψάξουμε για ένα νέο σχέδιο το οποίο μας δίνει κίνητρο να προχωρήσουμε μπροστά.

Κάθε στάδιο στη ζωή έχει τη δική του πραγματικότητα την οποία μπορούμε να ζήσουμε στο έπακρο και ευτυχισμένα.

Σε μια κοινωνία που κάνει είδωλο τη νεότητα, το να μεγαλώνουμε με αξιοπρέπεια δεν είναι κάτι που μπορούν να κάνουν όλοι. Οι άνθρωποι οι οποίοι μπορούν να δουν την κρίση ως μια ευκαιρία για την ανανέωση του πνεύματός τους και τον επανασχεδιασμό της διαδρομής τους προς μια πλήρη ζωή, ανεξαρτήτου ηλικίας, είναι οι τέλειοι υποψήφιοι.

Η κρίση της μέσης ηλικίας: πώς μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε;

Πρώτα απ’ όλα, θα πρέπει να ξεκαθαρίσετε τη μεγάλη εικόνα. Θα πρέπει να δείτε αν φοβάστε το μέλλον, το γήρας ή την αποτυχία. Ίσως να ψάχνετε και ανθρώπους για να κατηγορήσετε για πράγματα που έτυχαν στη ζωή σας ή γιατί η ζωή σας δεν είναι αυτή που σκεφτήκατε ότι θα είναι.

Μπορείτε να οργανώσετε το μέλλον χρησιμοποιώντας τις απαντήσεις. Το σημαντικό είναι ν’ αποφύγετε να πάρετε οποιαδήποτε απόφαση εξαιτίας της κατάθλιψης, χωρίς να τη σκεφτείτε καλά πρώτα.

Η κρίση της μέσης ηλικίας είναι μέρος μιας φυσικής διεργασίας, την οποία δε χρειάζεται να περάσετε μόνοι σας. Η οικογένεια, οι σύντροφοι ή οι φίλοι μπορούν να σας βοηθήσουν να την αντιμετωπίσετε σα να ήταν κάποιο άλλο στάδιο, όπως η εφηβεία.

Μπορείτε επίσης ν’ αναζητήσετε επαγγελματική βοήθεια.

Σας προτείνουμε να διαβάσετε: Αλλαγές στις διατροφικές σας συνήθειες στα 30, 40, 50 και 60

Ένα νέο ξεκίνημα

γυναίκα που τρέχει

Ένας τρόπος ν’ αντιμετωπίσετε την κρίση της μέσης ηλικίας είναι θέτοντας καινούργιους στόχους. Αυτές οι προκλήσεις και οι στόχοι θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε πού θα θέλατε να βρίσκεστε στο άμεσο μέλλον.

Η περίοδος των 40 δεν είναι το τέλος της ζωής, αλλά το αντίθετο, ένα νέο ξεκίνημα το οποίο θα σας επιτρέψει να ζήσετε πιο ευτυχισμένοι από πριν.

Η κρίση της μέσης ηλικίας μπορεί να καταστρέψει σχέσεις και οικογένειες ή να οδηγήσει στην κατάθλιψη. Από την άλλη, μπορεί να σας κάνει και πιο δυνατούς. Η διαφορά μεταξύ των δύο είναι ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζετε το θέμα.

Θετική σκέψη

Το να σκέφτεστε θετικά, να γελάτε με τις γκρίζες τρίχες, τη φαλάκρα ή τις ρυτίδες είναι όλα μια επιλογή.

Ο τρόπος που θα επιλέξετε ν’ αντιμετωπίσετε την κρίση της μέσης ηλικίας θα εξαρτηθεί από την ικανότητά σας ν’ αντιστέκεστε στο να παίρνετε αποφάσεις εξαιτίας της κατάθλιψης, αλλά να τις αναλογίζεστε.

Βάλτε νέους στόχους απολαμβάνοντας όσα έχετε καταφέρει, καθώς και την καθημερινή σας ζωή.

Ίσως σας αρέσουν