Πώς θα αντιμετωπίσετε την απώλεια και τα προβλήματα με αγαπημένα πρόσωπα

Δυστυχώς ο πόνος και η απώλεια αποτελούν αναπόφευκτο μέρος της ζωής. Ωστόσο, είτε το πιστεύετε είτε όχι, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αντιμετωπίσετε την απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου και να ξεπεράσετε τον πόνο και την οδύνη χωρίς να καταφύγετε σε μη υγιείς συμπεριφορές.

Δυστυχώς ο πόνος και η απώλεια αποτελούν αναπόφευκτο μέρος της ζωής και είναι καταστάσεις που θα αντιμετωπίσετε με πολλούς τρόπους. Επομένως το να μάθετε να διαχειρίζεστε τον πόνο είναι θεμελιώδες για την ευημερία σας.

Υπάρχουν αμέτρητες στρατηγικές για να επιβιώσετε κατά τη διάρκεια δύσκολων περιόδων. Αν διαβάσετε με προσοχή το παρόν άρθρο, θα βρείτε εκείνη που ταιριάζει στην προσωπικότητά σας και που θα σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε αυτό που αισθάνεστε.

Ωστόσο, ακόμα και αν χρησιμοποιήσετε πολλές διαφορετικές τεχνικές, ίσως εξακολουθείτε να δυσκολεύεστε να αντιμετωπίσετε την απώλεια και άλλα προβλήματα.

Είναι σημαντικό να κατανοήσετε τον σωστό τρόπο εφαρμογής αυτών των στρατηγικών προκειμένου να διαχειριστείτε καλύτερα τον πόνο σας. Δεν θα πρέπει να περιμένετε ότι θα εξαφανιστεί μέσα σε μερικά λεπτά ή σε μερικές μέρες.

Πρόκειται για μια διαδικασία που χρειάζεται χρόνο, επομένως πρέπει να μάθετε να την αφήνετε να εξελιχθεί σιγά-σιγά.

Πώς εκδηλώνονται συνήθως ο πόνος και η απώλεια

Πρόκειται για δύο λέξεις που μπορεί να ηχούν στο μυαλό σας όταν κάποιο σημαντικό για σας πρόσωπο φεύγει ή πεθαίνει. Το κενό που σας γεμίζει μετά από μια τραγωδία μπορεί να έχει διαφορετικές επιπτώσεις ανάλογα με το άτομο.

Οι πιο συνηθισμένες επιπτώσεις είναι οι εξής:

  • Κατάθλιψη.
  • Κοινωνική απομόνωση.
  • Διαταραχές ύπνου.
  • Έλλειψη συγκέντρωσης.
  • Χαμηλή επίδοση στη δουλειά ή στο σχολείο.
  • Απώλεια ενδιαφέροντος για προηγουμένως αγαπημένες ασχολίες.

Κάθε άτομο έχει διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης της λύπης και της απώλειας.

Να θυμάστε ότι η μέθοδος που επιλέγετε για να αντιμετωπίσετε τη λύπη είναι σημαντική και μπορεί να έχει μακροπρόθεσμες συνέπειες τόσο στην υγεία όσο και στην ευτυχία σας.

Ακολουθούν μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να αντιμετωπίσετε καλύτερα τον πόνο.

 

Διαβάστε επίσης το άρθρο: 8 συμβουλές για να ξεπεράσετε φυσικά τη λύπη και την κατάθλιψη.

 

Ελάτε πιο κοντά στους άλλους

Η αντιμετώπιση της απώλειας και του πόνου μπορεί να είναι πιο εύκολη αν ανοίξετε την καρδιά σας στους άλλους ανθρώπους αντί να αποσυρθείτε στον εαυτό σας και να μην εκφράζετε τα συναισθήματά σας.

Αυτό θα σας βοηθήσει να δείτε την κατάσταση από απόσταση και να θυμίσετε στον εαυτό σας ότι έχετε ένα δίκτυο υποστήριξης. Αναμφίβολα οι άλλοι γύρω σας έχουν περάσει κάτι παρόμοιο και καταλαβαίνουν πώς αισθάνεστε.

Μπορεί να έχουν πολύτιμες απόψεις να μοιραστούν μαζί σας.

Αποφύγετε τα χημικά προϊόντα που επηρεάζουν το μυαλό σας

Η λήψη υπνωτικών χαπιών όταν αντιμετωπίζετε την απώλεια δεν είναι καλή λύση και συχνά προκαλεί περισσότερες περιπλοκές.

Το να πίνετε μπύρα μέχρι να ξεχάσετε τα πάντα ή το να παίρνετε ναρκωτικά για να ξεφύγετε από την πραγματικότητα αποτελούν απλώς τρόπους για περαιτέρω αυτοκαταστροφή και δεν θα σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε αυτήν τη δύσκολη περίοδο.

Πρέπει να αναζητήσετε έναν πιο υγιή τρόπο για να διοχετεύσετε αυτά που αισθάνεστε. Διαφορετικά θα είναι πολύ δύσκολο για σας να αντιμετωπίσετε την επόμενη δύσκολη κατάσταση.

Δοκιμάστε σπιτικές θεραπείες

Υπάρχουν πολλές σπιτικές θεραπείες με βότανα που μπορούν να σας βοηθήσουν να ηρεμήσετε, ακόμα και αν είστε βαθιά στενοχωρημένοι, και υπάρχουν καλύτερες επιλογές από τα αντικαταθλιπτικά.

Μερικές από αυτές τις εναλλακτικές είναι οι εξής:

  • Έγχυμα χαμομηλιού.
  • Ρίζα βαλεριάνας.
  • Πασιφλόρα.
  • Λεβάντα.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτά τα βότανα με διάφορους τρόπους, για αρωματοθεραπεία και σε μορφή εγχύματος ή βάζοντας αιθέρια έλαια κάτω από το μαξιλάρι σας.

Κάντε διαλογισμό

Η αντιμετώπιση μιας τραγωδίας ή η αντιμετώπιση του πόνου και της απώλειας μπορεί να σας κάνει να κλειστείτε στον εαυτό σας και αυτό συνήθως δεν γίνεται με παραγωγικό ή υγιή τρόπο. Σε αυτήν την περίπτωση ο διαλογισμός μπορεί να σας βοηθήσει.

Δεν έχει να κάνει με το να ξεχάσετε τον υπόλοιπο κόσμο. Έχει να κάνει με την αναγνώριση αυτών που πραγματικά αισθάνεστε.

Ο διαλογισμός μπορεί να είναι δύσκολος όταν ο νους σας είναι πλημμυρισμένος με πόνο και θλίψη. Ακόμα και αν ισχύει κάτι τέτοιο, σημαίνει απλώς ότι πρέπει να προσπαθήσετε λίγο περισσότερο.

Βρείτε κάποια μορφή δημιουργικής έκφρασης

Η απογοήτευση ή η σύγχυση λόγω αυτού που συνέβη μπορεί να κάνει τα συναισθήματά σας να εκραγούν. Το να βρείτε ένα δημιουργικό κανάλι για να διοχετεύσετε αυτήν την ενέργεια είναι μια πολύ υγιής επιλογή που μπορεί να προστατέψει τις σχέσεις σας με τους άλλους.

Εκτός από αυτό, θα αποτρέψετε τη συσσώρευση αρνητικών συναισθημάτων μέχρι να ξεχειλίσουν. Εκφραστείτε με τρόπους που δεν ονειρευτήκατε ποτέ μέσα από τη δημιουργικότητά σας.

Ταξιδέψτε

Μερικοί άνθρωποι θεωρούν ένα ταξίδι περισσότερο ως «φυγή» παρά ως αντιμετώπιση της απώλειας και του πόνου. Ωστόσο η αλλαγή παραστάσεων μπορεί να σας βοηθήσει να μπείτε στη φάση της ανάρρωσης έτσι ώστε να βάλετε πάλι τη ζωή σας σε σωστή τροχιά.

Τα ταξίδια έχουν τη μοναδική ικανότητα να σας εμπνέουν και να σας θυμίζουν ότι εξακολουθούν να υπάρχουν όμορφα πράγματα στη ζωή για τα οποία αξίζει να ξυπνάτε το πρωί, ακόμα και μετά από κάποια αποτυχία. Αυτό είναι ουσιαστικό όταν περνάτε τη διαδικασία του πένθους.

 

Διαβάστε επίσης το άρθρο: Μπορείτε να είστε ευτυχισμένοι και χωρίς το ευτυχισμένο τέλος.

 

Τιμήστε το πρόσωπο που χάσατε

Όταν χάνετε κάποιο αγαπημένο πρόσωπο, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να ξεχάσετε τη μνήμη του. Είναι σημαντικό να βρείτε έναν προσωπικό και ξεχωριστό τρόπο για να το τιμήσετε.

Μπορεί να είναι οτιδήποτε:

  • Μια μικρή ιεροτελεστία.
  • Ένας μικρός ιερός χώρος στο σπίτι σας αφιερωμένος στο συγκεκριμένο πρόσωπο.
  • Μια καθημερινή τελετουργία που ενσωματώνετε στη ζωή σας.

Με αυτόν τον τρόπο θα αισθάνεστε σύνδεση με το συγκεκριμένο πρόσωπο και θα το αποχαιρετήσετε σιγά-σιγά.

Σύντομα θα μπορέσετε να ξεπεράσετε τον πόνο και τη θλίψη για την απώλειά σας και θα ξεκινήσετε το επόμενο κεφάλαιο της ζωής σας, χωρίς να ξεχάσετε τη μνήμη του αγαπημένου προσώπου.