Προσοχή: Μερικές εν δυνάμει καρκινογόνες τροφές

Γνωρίζατε ότι σύμφωνα με μερικές μελέτες, ορισμένες τροφές ίσως είναι καρκινογόνες όταν τρώγονται σε καθημερινή βάση; Πολλές από αυτές τις τρώμε αρκετά συχνά, χωρίς να γνωρίζουμε τους κινδύνους που διατρέχουμε.

Θα σας μιλήσουμε εκτενέστατα για τις εν δυνάμει καρκινογόνες τροφές που θα πρέπει να περιορίσετε ή να αποφύγετε, ειδικά εάν έχετε ιστορικό καρκίνου στην οικογένειά σας, ή αν απλώς θέλετε να είστε πιο σίγουροι.

Γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα

Μεγάλος αριθμός μελετών έχει αποδείξει ότι οι γενετικά τροποποιημένες τροφές παρουσιάζουν αυξημένους κίνδυνους για την υγεία μας, οι οποίοι θα ξεκαθαριστούν με τον καιρό, όταν όμως θα είναι ήδη αργά για πολλούς, που θα έχουν ήδη νοσήσει. Η μαζική γεωργική παραγωγή, που στοχεύει στην ποσότητα αντί της ποιότητας, έχει ήδη ξεπεράσει πολλά ηθικά όρια. Επιπλέον, οι γενετικά τροποποιημένες τροφές συσχετίζονται με προβλήματα υγείας όπως η στειρότητα και οι αλλεργίες.

Οι πιο συχνές γενετικά τροποποιημένες τροφές είναι τα προϊόντα σόγιας και καλαμποκιού. Το πρόβλημα δεν επηρεάζει μόνο το ίδιο το καλαμπόκι και τη σόγια αλλά και τα άλευρά τους και τα υπόλοιπα προϊόντα που παράγουν, αφού το καλαμποκάλευρο και το σιρόπι γλυκόζης από καλαμπόκι περιέχεται σε πολλά γλυκά και όλη σχεδόν η κτηνοτροφική παραγωγή ταΐζει τα ζώα γενετικά τροποποιημένη σόγια, η οποία καταλήγει στο τέλος στο πιάτο μας εν αγνοία μας.

Για αυτόν τον λόγο, σας συστήνουμε να τρώτε βιολογικές τροφές, ειδικά εάν επιθυμείτε κάτι που περιέχει σόγια ή καλαμπόκι με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, όπως το κρέας, το γάλα και τα αβγά. Επίσης καλό είναι να διαβάζετε πάντα τις διατροφικές πληροφορίες με προσοχή.

korn-flaour

Κατεργασμένη ζάχαρη

Η κατεργασμένη ζάχαρη πάντα θεωρούταν αξιόλογη λιχουδιά, όμως όλο και περισσότεροι διατροφολόγοι τη θεωρούν «άσπρο δηλητήριο».  Ορισμένες μελέτες έχουν επιβεβαιώσει ότι η κατεργασμένη ζάχαρη προκαλεί καρκίνο, αφού δεν έχει κανένα όφελος για την υγεία αλλά στην πραγματικότητα κλέβει θρεπτικά συστατικά και γεμίζει τοξίνες τον οργανισμό. Οι όγκοι συνήθως δημιουργούνται σε οξινισμένη σάρκα, λόγω της κακής διατροφής, του στρες, του ανθυγιεινού τρόπου ζωής, την υπερβολική συσσώρευση τοξινών κ.α

Επίσης οδηγεί στην εξάπλωση των παρασίτων και την αύξηση της πιθανότητας προβλημάτων στο πάγκρεας και καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Δεν αρκεί να σταματήσετε να τρώτε κατεργασμένη ζάχαρη για να την αποφύγετε, πρέπει να πάρετε υπόψη σας όλες τις τροφές που την περιέχουν: ποτά, ροφήματα, γλυκά, σοκολάτες, ζαχαρωτά κλπ.

Ορίστε ορισμένα πολύ πιο υγιεινά υποκατάστατα της ζάχαρης:

  • Στέβια
  • Μέλι από μέλισσες
  • Ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο
  • Ακατέργαστη ζάχαρη από ζαχαρότευτλο
  • Καστανή ζάχαρη
  • Σιρόπι αγάβης
  • Μελάσα σιτηρών

zaxari-apo-zaxarokalamo

Εξευγενισμένοι υδατάνθρακες

Οι εξευγενισμένοι υδατάνθρακες είναι πλήρη σιτηρά από τα οποία όμως έχουν αφαιρεθεί οι φυτικές ίνες, οι οποίες αποτελούν σημαντικό θρεπτικό συστατικό για την πέψη. Μερικά παραδείγματα συχνά εξευγενισμένων και επεξεργασμένων σιτηρών και αλεύρων είναι:

  • Τα ζυμαρικά
  • Το ψωμί
  • Οι βιομηχανικές πίτες
  • Οι φρυγανιές
  • Οι ζύμες

Αυτά τα τρόφιμα συνήθως τα τρώμε καθημερινά, στην οποία περίπτωση κατά πάσα πιθανότητα προκαλούν καρκίνο του εντέρου ή και καρκίνο του στήθους σε βάθος χρόνου. Σαν να μην έφτανε αυτό, μπορούν να προκαλέσουν παχυσαρκία, προβλήματα στην πέψη και δυσκοιλιότητα.

Από την άλλη, η συχνή κατανάλωση σιτηρών ολικής άλεσης βοηθά την υγιή πέψη και σας επιτρέπει να νιώθετε πιο μεγάλο κορεσμό, κάτι που βοηθά πολύ εάν θέλετε να χάσετε βάρος, οπότε βάλτε τα στην καθημερινή σας διατροφή.

linaropsomo

Συμβουλές και συμπεράσματα

Τώρα που αναλύσαμε τις τρεις σημαντικές τροφές που μπορούν να προκαλέσουν καρκίνο εάν τρώγονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, ορίστε μερικές τελικές προτάσεις οι οποίες θα σας βοηθήσουν:

Διαλέξτε βιολογικά τρόφιμα. Το να ονομάζεται «φυσικό» και «υγιεινό» ένα προϊόν δεν σημαίνει ότι είναι, ούτε ότι περιέχει βιολογικά συστατικά. Πολλά προϊόντα έχουν συνήθως φτηνά, βλαβερά και καρκινογόνα συστατικά. Να αποφεύγετε ειδικά τη συμβατική σόγια, το συμβατικό καλαμπόκι και τα υποπροϊόντα τους.

Βγάλτε την κατεργασμένη ζάχαρη και τις τροφές που την περιέχουν από τη διατροφή σας και αντικαταστήστε την με φυσικά γλυκαντικά.

Διαλέξτε δημητριακά και σιτηρά ολικής άλεσης, που περιέχουν φυσικές φυτικές ίνες. Αυτή η αλλαγή καλό θα είναι να συνοδευτεί από περισσότερο νερό, αφού ίσως το σώμα αρχικά δυσκολευτεί να συνηθίσει και ίσως υποφέρετε από δυσκοιλιότητα, πονοκεφάλους ή άλλες ενοχλήσεις. Μετά από λίγο καιρό όμως θα υποχωρήσουν και θα δείτε μεγάλη βελτίωση στην υγεία σας.

 

Ίσως σας αρέσουν