Τι συμβαίνει στο σώμα όταν τρώτε ώριμες μπανάνες;

· 23 Φεβρουαρίου 2016
Οι ώριμες μπανάνες αυξάνουν τον αριθμό των λευκοκυττάρων του σώματος και δυναμώνουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Επίσης, βελτιώνουν την καρδιαγγειακή σας υγεία και προωθούν την καλύτερη απορρόφηση ασβεστίου.

Η μπανάνα είναι ένα πεντανόστιμο φρούτο που όλοι θα πρέπει να το τρώμε πιο συχνά. Όχι μόνο γιατί είναι γευστική, αλλά  επειδή περιέχει πολύ σημαντικά συστατικά, που μπορούν να βελτιώσουν την γενική μας υγεία. Έχουμε ήδη εξηγήσει ότι το να τρώμε περισσότερες μπανάνες μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κατάθλιψης. Επίσης μπορεί να βελτιστοποιήσει τη λειτουργία του εγκεφάλου, να καταπολεμήσει την υψηλή αρτηριακή πίεση και να προλάβει άλλες ασθένειες. Όμως, μια πρόσφατη έρευνα, έφερε στο φως ένα εντελώς καινούργιο πλεονέκτημα για τις μπανάνες, ειδικά όταν τις τρώμε ώριμες.

Οι ώριμες μπανάνες περιέχουν παράγοντα νέκρωσης όγκου

Μόλις οι μπανάνες ωριμάσουν, αναπτύσσουν πολλαπλές μαύρες κηλίδες που στο τέλος καλύπτουν ολόκληρη τη φλούδα και την κάνουν καφέ. Μερικοί άνθρωποι δεν αγοράζουν μπανάνες όταν  έχουν φτάσει σε αυτό το στάδιο. Όμως, όσο περισσότερες μαύρες κηλίδες έχει μια μπανάνα, τόσο περισσότερα οφέλη για το σώμα, ιδιαίτερα για το ανοσοποιητικό σύστημα.  

Πρόσφατη έρευνα στην Ιαπωνία έδειξε ότι οι ώριμες μπανάνες περιέχουν μια κυτοκίνη γνωστή ως Παράγοντα Νέκρωσης Όγκου (TNF). Αυτή ελευθερώνεται από μερικά κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος  και μπορεί να επηρεάσει κι άλλα κύτταρα στο σώμα. Αυτό είναι που δίνει στις ώριμες μπανάνες την ικανότητα να καταπολεμούν τον καρκίνο. Η επίδραση είναι τόσο δυνατή που μπορούν πραγματικά να καταπολεμήσουν τον όγκο και την ανώμαλη κυτταρική ανάπτυξη στο σώμα.

Η λειτουργία αυτής της κυτοκίνης είναι παραπλήσια με αυτή της λεντινάνης, ένα χημικό ανοσο-διεγερτικό  που χορηγείται ενδοφλεβίως ως ένα αντικαρκινικό μέσο.

Η επίδραση αυξάνεται όταν η μπανάνα ωριμάζει, που σημαίνει ότι όσο πιο ώριμο γίνεται το φρούτο, τόσο μεγαλύτερη είναι η αντικαρκινική του δράση.

Την σχέση TNF και καρκινικών όγκων αναλύουν σε μελέτη τους οι ερευνητές Xia Wang και Yong Lin

Περισσότερα ώριμα φρούτα έχουν καλύτερης ποιότητας θρεπτικά συστατικά

Η θρεπτική αξία των φρούτων, όταν ωριμάζουν, αλλάζει και μπορεί να αυξήσει ή να μειώσει την επίδραση ορισμένων ιδιοτήτων. Όσο πιο ώριμη είναι μια μπανάνα, τόσο υψηλότερα γίνονται τα επίπεδα των συσσωρευμένων αντιοξειδωτικών. Κι αν καταναλώσετε μπανάνες με μαύρες κηλίδες, η περιεκτικότητα τους σε άμυλο μετατρέπεται σε απλά σάκχαρα που χωνεύονται πιο εύκολα.

Μπανάνες, μήλα, σταφύλια, ανανάς, αχλάδια, καρπούζι και  λωτοί: στην ιαπωνική έρευνα που αναφέραμε, πραγματοποιήθηκαν  διατροφικές δοκιμές σε όλα τα  στάδια ωρίμανσης  αυτών των φρούτων. Τα αποτελέσματα από την μελέτη έδειξαν ότι η κατανάλωση μιας ώριμης μπανάνας είναι περισσότερο ωφέλιμη από την κατανάλωση κάθε άλλου φρούτου. Αυτό συμβαίνει γιατί μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των λευκών αιμοσφαιρίων στο αίμα και να ενδυναμώσει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Για να επωφεληθείτε από αυτό το σημαντικό πλεονέκτημα, μπορείτε να φάτε ένα ή δυο μεγάλα κομμάτια μπανάνας την ημέρα.

Καταναλώνοντας ώριμες μπανάνες έχουμε περισσότερο ωφέλη από την κατανάλωση κάθε άλλου φρούτου

Ενισχύστε το ανοσοποιητικό σας σύστημα και καταπολεμήστε τις ασθένειες

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι όσο πιο ώριμη είναι μια μπανάνα, τόσο υψηλότερη θα είναι η περιεκτικότητά της σε TNF. Φαίνεται ότι οι ώριμες μπανάνες μπορούν να αυξήσουν τον αριθμό των λευκών αιμοσφαιρίων. Και μάλιστα πάνω από οκτώ φορές σε σχέση με τις φρέσκες και πράσινες μπανάνες.

Διαβάστε επίσης: 5 συμπτώματα ενός εξασθενημένου ανοσοποιητικού συστήματος

ωριμες μπανανες και αιμοσφαιρια

Ποια άλλα πλεονεκτήματα έχουν οι ώριμες μπανάνες;

Μόνο τα αντικαρκινικά τους οφέλη αρκούν για να σας πείσουν να τις συμπεριλάβετε στην καθημερινή σας διατροφή. Αν δεν έχετε ακόμα πεισθεί, εδώ θα βρείτε μερικά από τα άλλα σημαντικά οφέλη που λαμβάνετε τρώγοντας μπανάνες.

Βελτίωση της υγείας του πεπτικού συστήματος

Μια μεσαία μπανάνα περιέχει πάνω από 3 γραμμάρια φυτικής ίνας. Είναι γνωστό ότι η φυτική ίνα συνεισφέρει στην καλή λειτουργία των εντέρων και διευκολύνει την κίνηση του φαγητού μέσω της πεπτικής οδού. Οι μπανάνες αποτελούν μια φυσική πηγή ηλεκτρολυτών, οι οποίοι χάνονται όταν έχετε διάρροια, για παράδειγμα. Επίσης, περιέχουν προβιοτικές ενώσεις, οι οποίες διατηρούν τα καλά βακτήρια  που υπάρχουν φυσικά στο σώμα.

Δείτε επίσης το άρθρο: Τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες

Βελτίωση  της καρδιαγγειακής υγείας

Λόγω του ότι είναι πλούσιες σε κάλιο, οι ώριμες μπανάνες μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των αποθεμάτων νατρίου στο σώμα. Αυτά προκαλούν κατακράτηση υγρών κι επηρεάζουν δυσμενώς την υγεία της καρδιάς. Σε μια ανάλυση 11 μελετών, που δημοσιεύθηκε στο Journal of the American College of Cardiology, βρέθηκε ότι οι άνθρωποι που προσεθέσαν στη διατροφή τους τροφές πλούσιες σε κάλιο, μείωσαν τον κίνδυνο για έμφραγμα  και καρδιακή ασθένεια.

υγιης καρδια και ωριμες μπανανες

Βελτίωση της υγείας των οστών

Μια μελέτη του Κέντρου Πληροφοριών για Μικροθρεπτικά Συστατικά του Κέντρου Ερευνών Linus Pauling στο Όρεγκον, έδειξε ότι μια διατροφή πλούσια σε κάλιο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για οστεοπόρωση. Οι ώριμες μπανάνες είναι μια εξαιρετική πηγή καλίου.  Επίσης, αυξάνουν την ικανότητα του σώματος να απορροφά ασβέστιο, που επίσης ενδυναμώνει τα οστά.