Τροφές για να αποφύγετε κατακράτηση υγρών

Κατακράτηση υγρών, ή οίδημα, είναι ένα πολύ συνηθισμένο πρόβλημα που οφείλεται στην μη ισορροπημένη διατροφή, καθιστική ζωή και μη κατανάλωση αρκετής ποσότητας νερού. Μάθετε για μερικές τροφές που πρέπει να αποφεύγετε εάν πάσχετε από κατακράτηση υγρών.

Κατακράτηση υγρών, ή οίδημα, είναι ένα πολύ συνηθισμένο πρόβλημα που οφείλεται στη μη ισορροπημένη διατροφή, στην καθιστική ζωή και στη μη κατανάλωση αρκετής ποσότητας νερού.

Πολλές φορές οι άνθρωποι πιστεύουν πως πήραν κιλά. Στην πραγματικότητα όμως το σώμα τους δεν επεξεργάζεται υγρά όπως θα έπρεπε.

Σήμερα θα σας πούμε ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγετε, εάν αντιμετωπίζετε αυτό το πρόβλημα.

Πότε πρόκειται για κατακράτηση υγρών;

κατακράτηση υγρών, οίδημα

Κατʹ αρχήν πρέπει να ξέρετε ότι η κατακράτηση υγρών είναι η ανισορροπία υγρών στο κυκλοφορικό σύστημα. Έτσι, το νερό αυτό συσσωρεύεται στους ιστούς του σώματός σας.

Εάν δεν «διώξετε» το νερό, θα συσσωρευτεί σε ορισμένες περιοχές. Οι κυριότεροι παράγοντες που χειροτερεύουν το πρόβλημα είναι:

  • Μεγάλη ποσότητα νατρίου στη διατροφή σας
  • Κακή κυκλοφορία λόγω του καθιστικού τρόπου ζωής
  • Ορμονική ανισορροπία
  • Έλλειψη άσκησης

Εάν έχετε κατακράτηση υγρών, μπορείτε να το καταλάβετε εύκολα, καθώς θα δείτε αύξηση σωματικού βάρους και θα νιώθετε πρήξιμο σε διάφορα μέρη του σώματός σας (ειδικά στα πόδια και αστραγάλους).

Για να σιγουρευτείτε, το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να πιέσετε το δέρμα σας για λίγα δευτερόλεπτα. Εάν το σημείο που πιέσατε παραμένει λευκό για δευτερόλεπτα, σημαίνει πως έχετε οίδημα.

Για να προλάβετε ή να μειώσετε την ανισορροπία υγρών στο σώμα σας, είναι απαραίτητο να ακολουθήσετε μια δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα νατρίου και να αυξήσετε την πρόσληψη νερού και των διουρητικών τροφών (νερό, χυμός, λαχανικά, φρούτα κλπ.)

Συνιστάται επίσης να γυμνάζεστε δυο φορές την εβδομάδα.

Ποια τρόφιμα να αποφύγετε εάν έχετε κατακράτηση υγρών

Όταν αντιμετωπίζετε αυτό το πρόβλημα, δεν αρκεί μόνο η άσκηση και η μη κατανάλωση αλατιού. Πρέπει να αποφεύγετε την κατανάλωση συγκεκριμένων τροφίμων που έχουν την τάση να αυξάνουν την ποσότητα υγρών στο σώμα σας.

Παρακάτω παρατίθενται μερικές από αυτές τις τροφές:

Αλκοολούχα ποτά

Ακόμα κι αν πάτε στο μπάνιο αφού τα πιείτε, αρκετή ποσότητα των συστατικών θα συσσωρευτεί στον οργανισμό σας (συμπεριλαμβανομένης της ζάχαρης).

Το αλκοόλ προκαλεί κατακράτηση υγρών στο στομάχι και τα πόδια.

Ένα ποτήρι κρασί την ημέρα δεν είναι πρόβλημα, όμως αυτά είναι: κοκτέιλ, μπύρα ή δυνατά αλκοολούχα ποτά μερικές φορές την εβδομάδα.

Αλλαντικά

σαλάμι, νάτριο

Τα αλλαντικά παρασκευάζονται με υψηλή ποσότητα νατρίου. Εκτός από τη μεγάλη περιεκτικότητα σε λιπαρά, προκαλούν κατακράτηση υγρών. Όταν τρώτε αλλαντικά τα τοιχώματα των αρτηριών καλύπτονται από το λίπος, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής.

Στην ίδια κατηγορία μπορούμε να προσθέσουμε και το πολύ αλμυρό τυρί. Συνήθως είναι το τυρί που συνοδεύει τα αλλαντικά στην ίδια πιατέλα, όπως και το λουκάνικο, καπνιστό ζαμπόν και μπέικον.

Συνηθισμένα σνακ

Τα πατατάκια και παρόμοια προϊόντα περιέχουν πολύ αλάτι που ενισχύει την γεύση τους.

Επιπλέον, αυτές οι τροφές είναι τόσο εθιστικές που είναι αδύνατο να φάμε μόνο μια μερίδα. Καταλήγουμε να φάμε όλη την συσκευασία!

Εάν επιθυμείτε πολύ να φάτε ένα σνακ, σας συνιστούμε να επιλέξετε ηλιόσπορους, ξηρούς καρπούς όπως καρύδια, φρούτα, λαχανικά ή σούπες λαχανικών (ρεβίθια, μελιτζάνα κλπ).

Ραφιναρισμένη ζάχαρη

λευκή ζάχαρη

Πολλά προϊόντα που βρίσκετε σήμερα στα ράφια των καταστημάτων περιέχουν υψηλές ποσότητες ζάχαρης ή γλυκαντικών ουσιών.

Ακριβώς όπως με αλάτι, αν αυτά τα συστατικά εισέλθουν στον οργανισμό σας, θα συσσωρευτούν πολλά υγρά προκαλώντας με αυτόν τον τρόπο φούσκωμα.

Συνιστάται να μειώσετε την κατανάλωση της ζάχαρης ή να αναζητήσετε πιο φυσικές εναλλακτικές λύσεις, όπως στέβια, μέλι ή κανέλα για να δώσετε γεύση στο φαγητό σας.

Λευκό αλεύρι

Τα άτομα που ακολουθούν μια διατροφή που αποτελείται από ζυμαρικά, πίτσα, κράκερ ή ψωμί είναι πιο πιθανό να υποφέρουν από την κατακράτηση υγρών και αύξηση σωματικού βάρους.

Ραφιναρισμένο αλεύρι περιέχει υδατάνθρακες οι οποίοι συσσωρεύονται στον οργανισμό σας και δεν επιτρέπουν στα νεφρά σας να λειτουργούν όπως πρέπει.

Αυτές οι ενώσεις αυξάνουν την ποσότητα νερού στο σώμα σας λόγω της μειωμένης λειτουργίας νεφρών. Αντί για λευκό αλεύρι, επιλέξτε αλεύρι ολικής αλέσεως ή μειώστε την πρόσληψή του.

Θα δείτε αμέσως αποτελέσματα.

Επεξεργασμένα τρόφιμα

μεταλλαγμένα, τροποποιημένα

Κατεψυγμένες ή προπαρασκευασμένες τροφές περιέχουν πάρα πολύ αλάτι που προστίθεται κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας τους. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η βιομηχανία τροφίμων χρησιμοποιεί πολύ νάτριο για να διατηρήσει τα προϊόντα φρέσκα και σε καλή κατάσταση.

Δεν συνειδητοποιούμε τι τρώμε κι αν είμαστε απληροφόρητοι, ενθαρρύνουμε την κατακράτηση υγρών με αυτές τις τροφές.

Προσπαθήστε να στραφείτε σε σπιτικά φαγητά, μαγειρέψτε λίγο παραπάνω (ας είναι μερικές φορές την εβδομάδα) και αποφύγετε τις επεξεργασμένες τροφές.

Μπορεί να είναι δύσκολο, γιατί σε αυτή τη λίστα βρίσκονται πολλά γνώριμα, σπιτικά φαγητά, όμως σιγά σιγά θα μπορέσετε να τρώτε καλύτερα.

Μην το παρακάνετε με το αλάτι

Μην αλατίζετε πολύ το φαγητό σας κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος ή στο τραπέζι.

Καλή στρατηγική είναι να μην βάζετε καν την αλατιέρα στο τραπέζι. Εάν δεν είναι μπροστά σας, θα είναι πιο εύκολο να αποφύγετε τον πειρασμό.

Μια άλλη επιλογή είναι να καρυκεύετε το φαγητό σας με μυρωδικά, χυμό λεμονιού ή ελαιόλαδο. Θα είναι πιο υγιές και πιο νόστιμο και εσείς θα μειώσετε τον κίνδυνο να υποφέρετε από την κατακράτηση υγρών και άλλες καταστάσεις.

Σας προτείνουμε: Καταπολεμήστε την κατακράτηση υγρών με smoothies μπανάνας

Τι πρέπει να τρώω εάν έχω κατακράτηση υγρών;

Εκτός από τη μείωση ή αποφυγή κατανάλωσης των παραπάνω τροφών που προκαλούν φούσκωμα ή συσσώρευση νατρίου, εμείς συνιστούμε να έχετε στο νου σας τις εξής τροφές:

  • Νερό (8 με 12 ποτήρια την ημέρα)
  • Φυσικές γλυκαντικές ουσίες (στέβια, αγάβη)
  • Φρούτα (καρπούζι, γκρέιπφρουτ)
  • Αφεψήματα (χαμομήλι, πράσινο τσάι, δυόσμος)

Δοκιμάστε το!

 

 

 

Ίσως σας αρέσουν