5 απλοί τρόποι για να μειώσετε την κατακράτηση νερού

13 Απριλίου 2018
Οι υδατάνθρακες είναι μεγάλος σύμμαχος για τη μείωση κατακράτησης νερού. Αρκεί μονάχα να διαλέξετε τους κατάλληλους γι' αυτό που θέλετε να κάνετε.

Η κατακράτηση νερού, γνωστή και ως κατακράτηση υγρών, είναι ένα πρόβλημα για τους ανθρώπους οι οποίοι θέλουν να μείνουν σε φόρμα. Μειώνει την ταχύτητα με την οποία καίμε λίπος και μας δίνει περισσότερο όγκο.

Επίσης, είναι περισσότερο ενοχλητική όταν χειροτερεύει. Η κατακράτηση νερού μπορεί να μπει εμπόδιο στην ξεκούραση και τη χαλάρωση. Μπορεί να κάνουμε κάτι όπως το να βλέπουμε μια ταινία στον καναπέ και ξαφνικά από το πουθενά, έχουμε σπασμούς και ενοχλήσεις εξαιτίας αυτού του προβλήματος.

Θα πρέπει ν’ αλλάξουμε τις καθημερινές μας συνήθειες, για ν’ απαλλαγούμε από αυτό το πρόβλημα. Ή έστω να το μειώσουμε. Τι όμως προκαλεί την κατακράτηση νερού;

Υγρά συσσωρεύονται στα αιμοφόρα αγγεία μας ή στο λεμφικό σύστημα. Από εκεί, θα πρέπει να επεξεργαστούν και ν’ αποβληθούν. Κάποιες φορές όμως, υπάρχουν πολλά υγρά για να μπορέσουν να διαχειριστούν.

Άλλες φορές, ασχέτως από την ιδανική ποσότητα υγρών, τα αιμοφόρα αγγεία μας δεν μπορούν να τα επεξεργαστούν. Υπάρχουν πολλές αιτίες γι’ αυτό το πρόβλημα. Κάποιες συχνές αιτίες είναι η κακή κυκλοφορία, η παχυσαρκία και νεφρική ανεπάρκεια.

Εξαιτίας αυτών, θα πρέπει να μιλήσετε στον γιατρό σας για τις ανησυχίες σας. Δεν ξέρετε ποτέ αν υπάρχουν σοβαρότερα προβλήματα πίσω από την κατακράτηση υγρών.

Εφόσον το είπαμε και αυτό, συνήθως πρόκειται για μικρό πρόβλημα. Μπορεί να σχετίζεται με:

  • το να κάθεστε ή να στέκεστε σε ένα μέρος για πολλή ώρα
  • τις αλλαγές της θερμοκρασίας
  • την περίοδό σας
  • την έλλειψη φυσικής άσκησης

Μπορεί επίσης να εμφανιστεί με:

  • κάποιες φαρμακευτικές αγωγές
  • μεγάλες ποσότητες αλατιού στη διατροφή σας

Όπως και να ‘χει, μπορούμε να κάνουμε κάτι για τη μείωση της κατακράτησης νερού. Και είναι ταυτόχρονα απλό και ελάχιστα επεμβατικό.

5 απλοί τρόποι για να μειώσετε την κατακράτηση νερού

1. Περπατήστε για 45 λεπτά την ημέρα

Περπάτημα για καλύτερη ζωή

Το γρήγορο περπάτημα θα βελτιώσει αναμφίβολα την ποιότητα ζωής σας.

Όταν περπατάτεχρησιμοποιείτε όλους τους μυς σας. Όταν το κάνετε αυτό, το αίμα σας ξεκινά να κυκλοφορεί γρηγορότερα και χωρίς προσπάθεια.

Έτσι, τα υγρά στο αίμα σας θα εξαπλωθούν. Επίσης, η εφίδρωση θα ξεφορτωθεί κάποια από τα υγρά. Αυτό μειώνει τον όγκο δουλειάς που θα πρέπει να κάνει το σώμα σας.

2. Πίνετε 8 ποτήρια νερό την ημέρα

Πίνετε νερό

Πολλοί άνθρωποι, σταματούν να πίνουν νερό για ν’ αποφύγουν την κατακράτηση περισσότερων υγρών. Αυτό είναι κακό γιατί το σώμα σας χρειάζεται νερό για να λειτουργήσει σωστά σ’ αυτή την περίπτωση. Χρησιμοποιεί το νερό για να απαλλαγεί από ό,τι δε χρειαζόμαστε.

Έτσι λοιπόν, όσοι έχουν αυτό το πρόβλημα πρέπει να πίνουν περισσότερο νερό. Και είναι αλήθεια πως για κάποιους μπορεί να είναι δύσκολο καθώς το βλέπουν ως μια βαρετή διαδικασία.

Αν είναι και για εσάς, σας προτείνουμε να δοκιμάσετε να πίνετε τσάι. Είναι διουρητικό, μας ζεσταίνει, και έχει πολλές ιδιότητες που μας βοηθάνε να παραμένουμε υγιείς.

3. Τρώτε υδατάνθρακες

Όταν ξεκινάμε κάποια δίαιτα για απώλεια βάρους, το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να κόβουμε τους υδατάνθρακες. Αυτοί όμως, μας δίνουν την ενέργεια που χρειαζόμαστε για να σκεφτόμαστε και να δουλεύουμε.

Να θυμάστε όμως, κάποιοι υδατάνθρακες είναι καλύτεροι από κάποιους άλλους. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε, είναι να τρώτε πλήρεις υδατάνθρακες και δημητριακά ολικής αλέσεως, σε μικρές ποσότητες. Για να το κάνετε αυτό δοκιμάστε αλεύρι από μαυροσίταρο ή αγριοσίταρο.

4. Τρώτε διουρητικά φρούτα

Πράσινα ποτά

Τα φρούτα είναι μία άλλη αμφιλεγόμενη τροφή για κατανάλωση. Επειδή έχουν ζάχαρη πρέπει να είμαστε προσεχτικοί.

Όπως όμως, με τους υδατάνθρακες, κάποια φρούτα μας βοηθούν στο ν’ απαλλαγούμε από τα υγρά, ενώ άλλα όχι.

Τα καλύτερα είναι:

  • Ακτινίδια
  • Μήλα
  • Λεμόνια
  • Φράουλες
  • Ανανάς
  • Πεπόνια

Μπορείτε να τα καταναλώσετε όπως είναι ή να τα πιείτε σε χυμό ή σμούθι.

5. Τρώτε φαγητά πλούσια σε βιταμίνη Β6

Αυτή η βιταμίνη διασπά τα υγρά. Στη συνέχεια διευκολύνει την αποβολή τους.

Οι καλύτερες πηγές βιταμίνης Β6 είναι:

  • Όσπρια
  • Συκώτι
  • Ολόκληροι κόκκοι
  • Δημητριακά ολικής αλέσεως
  • Η γλώσσα (ψάρι)

Με αυτές τις απλές συμβουλές, μπορείτε να καταπολεμήσετε την κατακράτηση υγρών. Και μπορείτε να το κάνετε και οικονομικά και με ευκολία στην εύρεση των συστατικών.

Εάν αγχώνεστε πολύ, μια καλή ιδέα είναι να προγραμματίζετε τα γεύματά σας για όλη την εβδομάδα. Έτσι, θα πρέπει απλά να τα μαγειρεύετε χωρίς να σπάτε το κεφάλι σας για ιδέες την ώρα του φαγητού.

Αυτή είναι μια στρατηγική που υιοθετούν όλο και περισσότεροι άνθρωποι στη ζωή τους. Είναι βοηθητική όταν το να τρώτε υγιεινά ενώ έχετε φορτωμένο πρόγραμμα φαίνεται αδύνατο.

Ίσως σας αρέσουν