6 υγιεινά οφέλη του χυμού λεμόνι. Μάθετε περισσότερα!

· 26 Οκτωβρίου 2016
Αν δεν μπορείτε να αντέξετε την ξινή γεύση του χυμού λεμόνι, δοκιμάστε να το αναμείξετε με νερό και στέβια ή άλλη φυσική γλυκαντική ουσία, εκτός από ζάχαρη, για να μπορέσετε να διατηρήσετε τα οφέλη του

Γνωρίζετε τα οφέλη του χυμού λεμόνι; Ο φρέσκος χυμός λεμόνι που στύβετε στο σπίτι είναι κάτι που μπορείτε να αποκτήσετε εύκολα, πολύ απλό και ιδανικό για την υγεία σας. Για να τον προσθέσετε στη διατροφή σας κάθε μέρα, θα πρέπει να μάθετε όλες τις θεραπευτικές ιδιότητές του.

Πολλά προβλήματα υγείας μπορούν να θεραπευτούν προσθέτοντας αυτή την απλή συνήθεια στην καθημερινότητά σας. Δοκιμάστε το!

Πώς να φτιάξετε χυμό λεμόνι

Οφέλη του χυμού λεμόνι

Ο χυμός λεμόνι εξάγεται από τη σάρκα των λεμονιών όταν τα στύβετε.

Για να ενισχύσετε τις ωφέλιμες ιδιότητές του, σας προτείνουμε να χρησιμοποιείτε βιολογικά λεμόνια και να προσθέτετε το ξύσμα τους που είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά.

Ωστόσο, αν δεν είναι βιολογικά, αφήστε εκτός το ξύσμα λόγω της σημαντικής ποσότητας φυτοφαρμάκων ή κεριού που μπορεί να περιέχει. 

Αν χρησιμοποιείτε ολόκληρο το λεμόνι, το μόνο που χρειάζεται είναι το κόψετε σε τέσσερα κομμάτια, να το προσθέσετε στο μπλέντερ και να το χτυπήσετε για ένα λεπτό μαζί με μια κούπα νερό (200 ml). Στραγγίζετε το υγρό και ο χυμός λεμόνι είναι έτοιμος.

Αν έχετε κρατήσει το ξύσμα από αυτό το ρόφημα θα έχει μια ελαφρώς πικρή γεύση, πέρα από τη φυσική όξινη γεύση του χυμού. Μπορείτε να προσθέσετε λίγη στέβια αν η γεύση του είναι πολύ πικρή αλλά να αποφεύγετε τη χρήση ζάχαρης καθώς μπορεί να μειώσει τα φυσικά του οφέλη.

Διαβάστε: Πώς να φυτέψετε μια λεμονιά στο σπίτι σας

1. Οφέλη του χυμού λεμόνι – Είναι πανίσχυρο αντιοξειδωτικό

Ο χυμός λεμόνι είναι ένα πανίσχυρο αντιοξειδωτικό που βοηθά στην πρόληψη των βλαβερών δράσεων των ελεύθερων ριζών στο σώμα. Περιέχει μεταξύ άλλων, πολλή βιταμίνη C, φλαβονοειδή και βήτα-καροτένια.

Οι ελεύθερες ρίζες προέρχονται από τις κακές συνήθειες, την κακή διατροφή, την έκθεση σε μολυσματικές περιβαλλοντικές ουσίες, στο στρες.

Όταν καταναλώνετε τροφές που είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά, σας βοηθούν να διατηρείστε υγιείς ενώ παράλληλα βελτιώνουν την εμφάνισή σας, καθυστερώντας τα σημάδια της γήρανσης.

2. Καθαρίζει το σώμα σας

Το λεμόνι είναι ένα από τα πιο σημαντικά καθαριστικά φρούτα στον κόσμο καθώς βοηθά το σώμα να αποβάλει τις τοξίνες. Προωθεί επίσης την καλή λειτουργία του ήπατος, των νεφρών και της ουροδόχου κύστης, γεγονός που βελτιώνει άμεσα την πέψη.

Το ασβέστιο και το κάλιο στα λεμόνια βοηθά στην καταπολέμηση της κατακράτησης υγρών και βελτιώνει την ικανότητα των νεφρών σας ώστε να καθαρίζουν την κυκλοφορία του αίματος.

3. Οφέλη του χυμού λεμόνι – Εξισορροπεί το pH σας

λεμόνι

Ο χυμός λεμόνι, παρά το γεγονός ότι είναι όξινος, βοηθά στην εξουδετέρωση της οξύτητας στο στομάχι και αυξάνει το pH του κυκλοφορικού συστήματος και γενικά ολόκληρου του σώματος.

Όταν το σώμα σας είναι πολύ όξινο, είτε οφείλεται στην κακή διατροφή, στη συναισθηματική πίεση είτε σε μολυσματικές ουσίες, επηρεάζεστε πολύ πιο εύκολα από διάφορες ασθένειες.

Μερικές μελέτες έχουν δείξει ακόμη ότι τα λεμόνια μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη του καρκίνου, που μπορεί να σχετίζεται επίσης με ένα πολύ χαμηλό ή όξινο pH.

Ρίξτε μια ματιά εδώ: Καρκίνος του ενδομητρίου: 5 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

4. Προστατεύει την καρδιά

Τα λεμόνια περιέχουν τεράστιες ποσότητες βιταμίνης C, εσπεριδίνης και ρουτίνης όπως επίσης και μια ποικιλία αντιοξειδωτικών.

Αυτά βελτιώνουν την ελαστικότητα των φλεβών και των αρτηριών, προλαμβάνοντας παθήσεις όπως την υψηλή αρτηριακή πίεση, την υψηλή χοληστερόλη, τους κιρσούς, τις αιμορροΐδες και την αρτηριοσκλήρωση.

5. Οφέλη του χυμού λεμόνι – Σας βοηθά να αδυνατίσετε

Νερό και λεμόνι σε ποτήρι

Το λεμόνι αποτελεί ιδανικό συμπλήρωμα για τις δίαιτες αδυνατίσματος επειδή ενεργοποιεί το μεταβολισμό σας και διαλύει το λίπος.

Αυτό, σε συνδυασμό με την ικανότητά του να εξαλείφει την κατακράτηση υγρών και να προωθεί την αποτοξίνωση, βοηθά στο σταδιακό αδυνάτισμα ενώ παράλληλα βελτιώνει την υγεία σας. Αυτά τα οφέλη οφείλονται στην περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C, πηκτίνη και καφεΐνη.

Εκτός αυτού, ο χυμός λεμόνι είναι πολύ χορταστικός και βοηθά στον έλεγχο της όρεξής σας, ειδικά αν τον καταναλώνετε πριν τα γεύματά σας.

6. Βελτιώνει την πέψη

Το τσάι μαζί με λίγο χυμό λεμόνι, ο χυμός λεμόνι με άδειο στομάχι, το ντρέσινγκ της σαλάτας με χυμό λεμόνι… είναι πολύ αποτελεσματικά συμπληρώματα για τη βελτίωση της συνολικής πέψης.

Ο χυμός λεμόνι προλαμβάνει την καούρα, βοηθά το σώμα σας να χωνεύει τα λιπαρά και τις πρωτεΐνες και ρυθμίζει την όρεξή σας για φαγητό-είτε έχετε φάει πολύ είτε λίγο.

Μπορείτε να αντικαταστήσετε το ξύδι με χυμό λεμόνι σε κάθε σαλάτα ή στο ντρέσινγκ σαλάτας και να τον προσθέτετε σε ζωμούς ή σε ψητά φαγητά. Μπορείτε επίσης να τον χρησιμοποιήσετε και να προσθέτετε λίγο ξύσμα στα επιδόρπιά σας.

Όταν προσθέτετε χυμό λεμόνι στα γεύματά σας, βελτιώνετε και την απορρόφηση σιδήρου ενώ παράλληλα καταπολεμάτε φυσικά την αναιμία.

  • Oikeh, E. I., Omoregie, E. S., Oviasogie, F. E., & Oriakhi, K. (2016). Phytochemical, antimicrobial, and antioxidant activities of different citrus juice concentrates. Food Science and Nutrition. https://doi.org/10.1002/fsn3.268
  • Wang, H., Cheng, L., Lin, D., Ma, Z., & Deng, X. (2017). Lemon fruits lower the blood uric acid levels in humans and mice. Scientia Horticulturae. https://doi.org/10.1016/j.scienta.2017.03.023
  • Langella, C., Naviglio, D., Marino, M., Calogero, A., & Gallo, M. (2018). New food approaches to reduce and/or eliminate increased gastric acidity related to gastroesophageal pathologies. Nutrition. https://doi.org/10.1016/j.nut.2018.03.002
  • Kim, M. J., Hwang, J. H., Ko, H. J., Na, H. B., & Kim, J. H. (2015). Lemon detox diet reduced body fat, insulin resistance, and serum hs-CRP level without hematological changes in overweight Korean women. Nutrition Research. https://doi.org/10.1016/j.nutres.2015.04.001
  • Ballot, D., Baynes, R. D., Bothwell, T. H., Gillooly, M., MacFarlane, B. J., MacPhail, a P., … Torrance, J. D. (1987). The effects of fruit juices and fruits on the absorption of iron from a rice meal. The British Journal of Nutrition. https://doi.org/10.1079/BJN19870041
  • TAKATERA, K., MIYAKE, Y., HIRAMITSU, M., INOUE, T., & KATAGIRI, T. (2012). Effects of Citric Acid and Lemon Juice on Iron Absorption and Improvement of Anemia in Iron-Deficient Rats. Food Science and Technology Research. https://doi.org/10.3136/fstr.18.127
  • Aslani, N., Entezari, M. H., Askari, G., Maghsoudi, Z., & Maracy, M. R. (2016). Effect of garlic and lemon juice mixture on lipid profile and some cardiovascular risk factors in people 30-60 years old with moderate hyperlipidaemia: A randomized clinical trial. International Journal of Preventive Medicine. https://doi.org/10.4103/2008-7802.187248