6 τροφές για ενεργό και δραστήριο εγκέφαλο

8 Φεβρουαρίου 2016
Γνωρίζετε ότι η μαύρη σοκολάτα (όσο πιο αγνή τόσο το καλύτερο) βοηθά στη βελτίωση της λειτουργίας του εγκεφάλου σας και στην υγεία της καρδιά σας; Αν την καταναλώνετε τακτικά θα σας βοηθήσει επίσης να αισθάνεστε καλύτερα.

Πώς είναι η μνήμη σας; Η αντίστασή σας στο στρες; Δυσκολεύεστε να συγκεντρωθείτε; Αν νιώθετε ότι οι καθημερινές σας συνήθειες είναι προβληματικές και ότι ο εγκέφαλός σας μπορεί να χρειάζεται κάποιον καλύτερο τρόπο για να αποκτήσει λίγη περισσότερη ενέργεια, τότε μην ψάχνετε άλλο. Σε αυτό το άρθρο, θα σας δώσουμε μερικές απλές οδηγίες που μπορείτε να ακολουθήσετε για να διατηρήσετε τον εγκέφαλό σας ενεργό και δραστήριο.

Η σημασία της διατροφής μας και η υγεία του εγκεφάλου

Θα πρέπει να θυμάστε κάτι πολύ σημαντικό για τον εγκέφαλο. Είναι ένα από τα όργανα του σώματός μας που απαιτούν την περισσότερη ενέργεια, σχεδόν το 20%. Γι’ αυτό το λόγο δεν πρέπει να τον παραμελούμε και πρέπει να επικεντρωθούμε στα είδη των τροφών που μπορούμε να καταναλώνουμε για να ενισχύσουμε τις λειτουργίες του και να βελτιώσουμε την κυκλοφορία του αίματος αποφεύγοντας την πιθανή θρόμβωση (θρόμβοι αίματος). Θα πρέπει να του παρέχουμε τα απαραίτητα στοιχεία έτσι ώστε οι λειτουργίες του να μην επηρεαστούν αρνητικά. Ένα σχετικό παράδειγμα που πρέπει να αποφεύγουμε  είναι όταν φεύγουμε από το σπίτι μας το πρωί χωρίς να έχουμε φάει πρωινό.

Η παράλειψη του πρωινού γεύματος ή η κακή διατροφή γενικότερα μπορεί να σας δημιουργήσει προβλήματα συγκέντρωσης ή ακόμη και πονοκεφάλους. Θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας τις τροφές που βοηθούν τον εγκέφαλό σας να είναι πιο ενεργός και δραστήριος, υγιής και νεανικός. Ξέρετε ποιες είναι; Σημειώστε τες.

Υγιεινές τροφές για ενεργό και δραστήριο εγκέφαλο

1. Βρώμη

vromi ke stafuli

Σας αρέσει η βρώμη; Είναι ιδανική για την υγεία του εγκεφάλου και μπορείτε να την καταναλώνετε με οποιοδήποτε τρόπο σας αρέσει· από τη φυσική της μορφή μέχρι και το υγιεινό νερό βρώμης. Περιέχει πολλές πρωτεΐνες και αμινοξέα που είναι ιδανικά για τον εγκέφαλο όπως και ακόρεστα λιπαρά, βιταμίνες Β1, Β3, φολικό οξύ και βιταμίνη Ε, κάλιο, σελήνιο, φώσφορο, μαγνήσιο… Είναι απλά καταπληκτική. Εκτός από το ότι βελτιώνει τις λειτουργίες του εγκεφάλου, που συμπεριλαμβάνουν και την ενίσχυση της μνήμης, είναι εξαιρετική και για την υγεία της καρδιάς σας.

2. Μπανάνες

mpananes

Πόσες μπανάνες έχετε στο σπίτι σας; Δεν πρέπει ποτέ να λείπουν από το σπίτι σας, να το θυμάστε αυτό. Είναι πλούσιες σε γλυκόζη που είναι ιδανική για την παροχή ενέργειας στον εγκέφαλο. Περιέχουν επίσης βιταμίνη Β6, φολικό οξύ και απαραίτητα μεταλλικά στοιχεία όπως μαγνήσιο, ασβέστιο, φώσφορο και φυσικά κάλιο. Είναι μια  υγιεινή τροφή, γεμάτη ενέργεια, που περιέχει επίσης διαλυτές φυτικές ίνες που βοηθούν στην προώθηση των εντερικών κινήσεων και στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας. Τέλος, είναι τόσο πλούσιες σε βιταμίνες Β6 που μπορούν να βελτιώσουν τη διάθεσή μας και να ενισχύσουν τη μνήμη. Ωστόσο, θα θέλαμε να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή στο γεγονός ότι η κατανάλωσή τους δεν συνιστάται για όσους πάσχουν από διαβήτη.

3. Μπρόκολο

mprokolo

Ένα από τα πιο υγιεινά λαχανικά, το μπρόκολο, είναι ένα από αυτά τα καταπληκτικά σταυρανθή, όπως το κουνουπίδι και τα λαχανάκια Βρυξελλών τα οποία είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, βιταμίνες A, C, E, K και σε όλα τα πολύτιμα συστατικά που περιέχονται στις βιταμίνες Β. Επομένως, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε βιταμίνες Β3 και Β6 είναι εξαιρετικό για τη φροντίδα και την ενίσχυση της μνήμης σας. Μια πρόταση: είναι καλύτερο να καταναλώνεται μαγειρεμένο στον ατμό ή ωμό· αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να επωφεληθούμε από τις ιδιότητές του.

4. Καρύδια

karudia

Σίγουρα ήδη το γνωρίζετε. Τα καρύδια είναι οι ξηροί καρποί που προτείνονται περισσότερο από τους γιατρούς για την υγεία μας καθώς βελτιώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης και ενισχύουν τις ικανότητες του εγκεφάλου μας. Αλλά ποιο είναι το μυστικό τους; Έχουν λινολεϊκό οξύ, λιπαρά οξέα Ωμέγα 3, φυτικές ίνες, βιταμίνες Β1, Β2, Β3, και Β6, φολικό οξύ, μαγνήσιο, σελήνιο χαλκού, φλαβονοειδή και φυσικά βιταμίνη Ε. Είναι υγιεινά για την καρδιά και τον εγκέφαλο αλλά να τρώτε μόνο 3 με 4 την ημέρα, όχι περισσότερα, καθώς έχουν έναν αρκετά υψηλό δείκτη θερμιδικής αξίας.

5. Τα υγιεινά λιπαρά ψάρια

lipara psaria

Πόσα ψάρια τρώτε την εβδομάδα; Είναι σημαντικό να είναι λιπαρά. Ο λόγος που συνιστώνται πάντα και σε τόσο μεγάλο βαθμό τα λιπαρά ψάρια είναι επειδή περιέχουν τα απαραίτητα πολυακόρεστα λιπαρά όπως Ωμέγα 3. Επομένως είναι βασικά για την υγεία της καρδιάς και του εγκεφάλου σας. Ιδανικά, θα πρέπει να καταναλώνετε λιπαρά ψάρια από 3 μέχρι και 4 φορές την εβδομάδα. Όλα τα μέλη της οικογένειας θα πρέπει να τα καταναλώνουν, τόσο τα παιδιά όσο και οι ενήλικες, μην το ξεχνάτε!

6. Σοκολάτα

mauri sokolata

Πώς σας φαίνεται το γεγονός ότι συμπεριλάβαμε και τη σοκολάτα σε αυτή τη λίστα; Σίγουρα δεν μπορούμε να την παραλείψουμε. Αλλά βέβαια θα πρέπει να την καταναλώνετε με μέτρο και ισορροπία και να θυμάστε ότι η πιο υγιεινή σοκολάτα είναι αυτή που περιέχει περισσότερο κακάο. Ιδανικά θα πρέπει να καταναλώνετε 28 γραμμάρια μαύρης σοκολάτας ημερησίως. Είναι εξαιρετικό αντιοξειδωτικό, περιέχει κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο και όλες τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Αν την καταναλώνετε τακτικά χωρίς να υπερβαίνετε την ημερήσια δόση θα σας προσφέρει πολλά υγιεινά θρεπτικά συστατικά για την καρδιά και τον εγκέφαλό σας. Μόνο με μια δαγκωνιά από αυτή τη νόστιμη τροφή θα παρατηρήσετε αμέσως μια αίσθηση ευεξίας χάρη στις ενδορφίνες, αυτά τα στοιχεία που εκκρίνονται από τον εγκέφαλό μας όταν είμαστε χαρούμενοι ή όταν τρώμε το αγαπημένο μας φαγητό. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι λίγη σοκολάτα την ημέρα είναι υγιεινή!

Για να έχετε πιο ενεργό, δραστήριο και υγιή εγκέφαλο θα πρέπει να θυμάστε τις παραπάνω τροφές και να τις συμπεριλαμβάνετε στη διατροφή σας. Επίσης, μην ξεχνάτε να πίνετε άφθονα υγρά και να ακολουθείτε έναν ενεργό τρόπο ζωής. Να είστε ενεργοί τόσο σωματικά όσο και πνευματικά: μην ξεχνάτε να αναπτύσσετε την περιέργειά σας – διαβάστε, ενισχύστε το ενδιαφέρον σας κάθε μέρα και παραμείνετε ενθουσιασμένοι με τη ζωή. Η διάθεση για μάθηση νέων πραγμάτων και η διατροφή μπορούν να κάνουν πολλά για την υγεία του εγκεφάλου σας. Τι λέτε να αρχίσουμε από σήμερα να προσέχουμε λίγο παραπάνω τον εαυτό μας;

Ίσως σας αρέσουν