9 τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα

· 4 Νοεμβρίου 2018
Μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή είναι σημαντική για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού σας συστήματος και για την πρόληψη της εμφάνισης διαφόρων ασθενειών που οφείλονται σε ένα εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα.

Ποιες είναι οι τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα; Αν αισθάνεστε αδύναμοι, κουρασμένοι και παθαίνετε εύκολα λοιμώξεις, είναι καιρός να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Το ανοσοποιητικό σύστημα είναι υπεύθυνο για την προστασία του σώματός σας από βακτήρια, μύκητες και άλλους μολυσματικούς παράγοντες.

Για να δυναμώσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα, πρέπει να έχετε υπόψη σας αρκετούς παράγοντες. Αυτοί περιλαμβάνουν μια υγιεινή ζωή χωρίς πολύ άγχος, υγιεινές συνήθειες ύπνου και μια υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή.

Στο παρακάτω άρθρο θα σας παρουσιάσουμε μερικές τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και πρέπει να γνωρίζετε. Οι τροφές αυτές θα βοηθήσουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα με τον καλύτερο τρόπο.

Τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα

1. Νερό

Τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα - νερο

Το σώμα σας πρέπει να παραμένει ενυδατωμένο για να μπορεί να απαλλαγεί από τις τοξίνες. Η ενυδάτωση συνεισφέρει επίσης στην αποβολή άλλων άχρηστων ουσιών από το σώμα σας.

Παράλληλα, η ενυδάτωση συνεισφέρει στην αντιμετώπιση των λοιμώξεων και προστατεύει και καθαρίζει τους αεραγωγούς σας.

  • Προσπαθείτε να πίνετε δέκα με δώδεκα φλιτζάνια νερό κάθε μέρα. Έτσι θα παραμένετε ενυδατωμένοι.

2. Σκόρδο, μια από τις τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα

Εκτός από το ότι δίνει γεύση στα φαγητά σας, το σκόρδο διαθέτει αντιβακτηριακές και αντιικές ιδιότητες που ενισχύουν τις άμυνες του οργανισμού σας.

  • Το σκόρδο εξασφαλίζει επίσης στο σώμα σας ένζυμα, αντιοξειδωτικές ουσίες, κάλιο, φώσφορο, ψευδάργυρο και ασβέστιο.
  • Ενισχύει επίσης το αναπνευστικό σύστημα και αυξάνει τον αριθμό των λευκών αιμοσφαιρίων στο αίμα σας.

3. Εσπεριδοειδή

Τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα - εσπεριδοειδη

Το λεμόνι, το μανταρίνι, το γκρέιπφρουτ, το πορτοκάλι και τα άλλα φρούτα που ανήκουν στην οικογένεια των εσπεριδοειδών είναι μερικές από τις πλέον συνιστώμενες τροφές για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Τα εσπεριδοειδή περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C. Η βιταμίνη αυτή έχει αντιοξειδωτική δράση. Ως αποτέλεσμα, προλαμβάνει τις αναπνευστικές παθήσεις και επιταχύνει την ίασή τους.

Επίσης τα εσπεριδοειδή εξασφαλίζουν στο σώμα σας ακόμα περισσότερες ωφέλειες. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, κάλιο, μαγνήσιο και ασβέστιο, που αποτελούν σημαντικά θρεπτικά συστατικά για την ενδυνάμωση των οστών και των μυών και για τη ρύθμιση του νευρικού συστήματος.

4. Μέλι

Το μέλι γενικά χρησιμοποιείται για να γλυκαίνει τα φαγητά και τα ποτά. Όμως οι ωφέλειές του ξεπερνούν την ωραία γεύση του.

Το μέλι περιέχει πολλά αντιοξειδωτικά συστατικά. Βοηθάει στην αντιμετώπιση του βήχα, φροντίζει τους πνεύμονές σας και διατηρεί τον λαιμό σας ενυδατωμένο. Επίσης αποβάλλει το φλέγμα.

Επιπλέον, το μέλι έχει ηρεμιστική δράση στο νευρικό σύστημα. Μειώνει επίσης τη χοληστερίνη, βοηθάει την πέψη και, φυσικά, είναι μία από τις τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

5. Κρεμμύδι

Τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα- κρεμμυδι

Το κρεμμύδι είναι μία από τις πλέον χρησιμοποιούμενες φυσικές θεραπείες για την αντιμετώπιση των αναπνευστικών λοιμώξεων και για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Αυτό οφείλεται στις καθαριστικές και στις αντισηπτικές του ιδιότητες.

  • Το κρεμμύδι περιέχει βιταμίνες, μεταλλικά άλατα, θείο, μαγνήσιο, σίδηρο και νάτριο.
  • Συμβάλλει στην καταπολέμηση του διαβήτη, των καρδιακών νόσων, των μολυσματικών ασθενειών και των πεπτικών προβλημάτων.

6. Κόκκινα φρούτα και λαχανικά

Το χρώμα των φρούτων και των λαχανικών φανερώνει μερικά από τα θρεπτικά συστατικά και τις ωφέλειες που προσφέρουν.

  • Οι τροφές που έχουν κόκκινο χρώμα είναι πλούσιες σε καροτένιο και βιταμίνη Α. Είναι ιδανικές τροφές για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.
  • Περιέχουν αντιοξειδωτικά συστατικά που ενισχύουν την κυκλοφορία του αίματος. Έχουν επίσης καθαριστική δράση και αποβάλλουν τις τοξίνες από το σώμα σας.

Επιπλέον ανεβάζουν τη διάθεση, προστατεύουν το δέρμα από τον ήλιο και ενθαρρύνουν την ανάπλαση των κυττάρων.

Σε αυτή την ομάδα βρίσκουμε τις εξής τροφές:

  • Τομάτα
  • Πάπρικα
  • Φράουλα
  • Κεράσι
  • Καρπούζι
  • Κόκκινο μήλο
  • Σμέουρο
  • Παντζάρι

7. Μανιτάρια

Τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα- μανιταρια

Τα μανιτάρια είναι ιδανικά για την ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού σας. Εξασφαλίζουν επίσης στο σώμα σας αρκετή ενέργεια για την εκτέλεση των καθημερινών εργασιών σας.

Διαθέτουν αντιμικροβιακές και αντιικές ιδιότητες. Περιέχουν επίσης κάλιο. Λόγω αυτού, ρυθμίζουν τα υγρά στο σώμα σας, εξισορροπούν την πίεση του αίματος και επιταχύνουν τον μεταβολισμό σας.

8. Τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη Ε

Αν χρειάζεται να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα, οι τροφές της παρακάτω ομάδας θα σας βοηθήσουν πολύ:

  • Αμύγδαλα
  • Σέσκουλο, σπανάκι, μπρόκολο
  • Μαϊντανός
  • Αβοκάντο
  • Σόγια
  • Ηλιόσποροι
  • Παπάγια
  • Ελιές
  • Φύτρα σταριού

Διαβάστε περισσότερα σχετικά με τα ψημένα αμύγδαλα με δεντρολίβανο!

Η βιταμίνη Ε ξεχωρίζει επειδή αποτελεί ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Επίσης ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Η κατανάλωση βιταμίνης Ε καθημερινά σας προστατεύει από καρδιακές νόσους και απώλεια όρασης και δυναμώνει τα μαλλιά σας.

  • Παράλληλα έχει έναν πολύ σημαντικό ρόλο στη φροντίδα του δέρματός σας βοηθώντας στην ίαση των δερματικών ιστών.
  • Λόγω αυτού, συνιστάται για την πρόληψη των κηλίδων, των ρυτίδων και της ακμής.

9. Τροφές με σίδηρο

Τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα- λαχανικα

Αυτό το μεταλλικό στοιχείο είναι απαραίτητο αν θέλετε να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Βοηθάει στην αντιμετώπιση και στην πρόληψη της αναιμίας. Ο σίδηρος επίσης μειώνει τον κίνδυνο να υποφέρετε από κόπωση και αδυναμία.

Μάθετε περισσότερα για τις τροφές που είναι πλούσιες σε σίδηρο και βοηθούν στις ημικρανίες.

Επίσης συνιστάται για τη φροντίδα του δέρματός σας. Αυτό επειδή καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες. Επίσης αυξάνει την ενέργεια του σώματός σας.

Οι κύριες διατροφικές πηγές σιδήρου είναι οι εξής:

  • Κόκκινο κρέας
  • Αποξηραμένα φρούτα
  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά
  • Θαλασσινά
  • Πλήρη δημητριακά
  • Λαχανικά
  • Ψάρι
  • Κοτόπουλο
  • Σταφίδες