Χυμοί και εγχύματα που αποφράσσουν τις αρτηρίες

· 25 Αυγούστου 2016
Ο καθιστικός τρόπος ζωής και η κακή διατροφή μπορούν να οδηγήσουν σε φράξιμο των αρτηριών. Για να βελτιώσετε την κατάσταση, είναι σημαντικό να επιδίδεστε σε ήπια τουλάχιστον άσκηση και να βελτιώσετε τις διατροφικές σας συνήθειες.

Οι αρτηρίες σας φράσσονται όταν φτάσετε σε μια ορισμένη ηλικία λόγω μιας σειράς κακών συνηθειών, όπως η κατανάλωση ανθυγιεινών λιπαρών, το υπερβολικό βάρος και άλλα. Στο σημερινό άρθρο θέλουμε να εξηγήσουμε γιατί συμβαίνει αυτό και ποιες μπορούν να είναι οι συνέπειες των φραγμένων αρτηριών. Θα σας παρουσιάσουμε επίσης χυμούς και εγχύματα που αποφράσσουν τις αρτηρίες και θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε φυσικά αυτό το πρόβλημα.

Γιατί φράσσονται οι αρτηρίες;

Με το πέρασμα των χρόνων, οι αρτηρίες σας τείνουν να συσσωρεύουν λίπος που συγκεντρώνεται στο σώμα, σχηματίζοντας ένα στρώμα αθηρωματικής πλάκας στα εσωτερικά τους τοιχώματα, χάνοντας έτσι την ελαστικότητά τους. Διαβάστε περισσότερα για την αρτηριοσκλήρωση στο άρθρο των Alvarez, B. G., & Docampo, M. M.

Υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες που επηρεάζουν την εμφάνιση αυτού του σοβαρού προβλήματος υγείας:

  • Κάπνισμα.
  • Υψηλά επίπεδα χοληστερίνης και τριγλυκεριδίων.
  • Υψηλή αρτηριακή πίεση.
  • Καθιστικός τρόπος ζωής.
  • Παχυσαρκία.
  • Διαβήτης.
  • Υψηλά επίπεδα άγχους.
  • Κατανάλωση τροφών με μεγάλες ποσότητες κορεσμένων λιπαρών.
  • Κληρονομικότητα.

Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο: Διαβήτης: 7 τροφές που μας προστατεύουν.

Σοβαροί κίνδυνοι για την υγεία

Οι φραγμένες αρτηρίες είναι ένα πρόβλημα υγείας που αναπτύσσεται σταδιακά αλλά μπορεί να έχει πολύ σοβαρές συνέπειες. Οι φραγμένες αρτηρίες δεν αφήνουν αρκετή ποσότητα αίματος και οξυγόνου να φτάσει στην καρδιά σας, προκαλώντας τελικά στηθάγχη ή έμφραγμα.

Γι’αυτό είναι σημαντικό να αποφεύγετε τους παράγοντες κινδύνου και να συνηθίσετε να πίνετε τακτικά τους φαρμακευτικούς χυμούς και τα εγχύματα που παρουσιάζουμε παρακάτω, επειδή αποφράσσουν τις αρτηρίες φυσικά.

Λευκός κράταιγος

Το βότανο αυτό χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες για την προστασία της καρδιάς και των αρτηριών. Χάρη στην υψηλή του περιεκτικότητα σε φλαβονοειδή, μέταλλα, ντοπαμίνη και άλλα, ο λευκός κράταιγος συμβάλλει στη διαστολή των στεφανιαίων αρτηριών σας και βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος συνολικά.

Γι’αυτό συχνά συνιστάται για την αντιμετώπιση της ταχυκαρδίας, της αρρυθμίας, των ημικρανιών και της υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Είναι επίσης ένα ήπιο ηρεμιστικό που βοηθάει το νευρικό σύστημα να ησυχάσει και καταπολεμά την αϋπνία.

Καταναλώνετε το βότανο αυτό σε μορφή εγχύματος.

Χυμοί και εγχύματα που αποφράσσουν τις αρτηρίες

Χαμομήλι

Το χαμομήλι είναι ένα από τα πιο δημοφιλή εγχύματα στον κόσμο, γνωστό για την ικανότητά του να καταπραΰνει το νευρικό σύστημα και να βελτιώνει την πέψη. Ωστόσο θα πρέπει επίσης να αναφέρουμε την ικανότητά του να διαστέλλει τις αρτηρίες και να καταπολεμά τη φλεγμονή, βελτιώνοντας την κυκλοφορία και τη ροή του αίματος.

Γι’αυτό το λόγο το χαμομήλι βοηθάει στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης.

εγχύματα που αποφράσσουν τις αρτηρίες

Σέλινο, από τα τρόφιμα που αποφράσσουν τις αρτηρίες

Το σέλινο είναι πλούσιο σε βιταμίνες A, C και Ε, καθώς και σε μέταλλα όπως ο ψευδάργυρος και το σελήνιο, που συμβάλλουν στη βελτίωση της υγείας του αίματός σας. Περιέχει επίσης φθαλίδη, μια χημική ουσία που χαλαρώνει τους μύες που περιβάλλουν τις αρτηρίες σας, προάγοντας την αγγειοδιαστολή και την καλύτερη κυκλοφορία του αίματος.

Το σέλινο είναι επίσης μία από τις καλύτερες τροφές για αποτοξίνωση, επειδή προάγει την αποβολή των τοξινών και των περιττών υγρών, ενώ έχει ακόμα και υπακτικές ιδιότητες.

Ο χυμός σέλινου έχει υπέροχη γεύση και πηγαίνει πολύ με φρούτα όπως το μήλο, το αχλάδι και ο ανανάς.

Συνιστούμε να επιλέγετε τα πιο τρυφερά κλωνάρια, κατά προτίμηση βιολογικής καλλιέργειας.

Χυμοί που αποφράσσουν τις αρτηρίες: Αχλάδι

Η γλυκιά και δροσιστική γεύση αυτού του φρούτου κρύβει επίσης το γεγονός ότι είναι εξαιρετικό για τις αρτηρίες σας. Το αχλάδι συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Χάρη στην υψηλή του περιεκτικότητα σε κάλιο διαστέλλει τις αρτηρίες και τα αιμοφόρα αγγεία, προλαμβάνει το σχηματισμό θρόμβων αίματος και βελτιώνει το καρδιαγγειακό σύστημα συνολικά.

Ως γλυκό φρούτο που επίσης περιέχει πολύ νερό, το αχλάδι αποτελεί θαυμάσια επιλογή για συστατικό χυμών επειδή δεν χρειάζεται να προσθέσετε κάποιο επιπλέον γλυκαντικό.

Αν αγοράσετε βιολογικά αχλάδια, ακόμα καλύτερα, επειδή η φλούδα του αχλαδιού είναι επίσης πλούσια σε ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Διαβάστε το άρθρο: Γιατί είναι σημαντικό να τρώμε ένα αχλάδι την ημέρα;

Χυμοί που αποφράσσουν τις αρτηρίες

Ανανάς, από τα φρούτα που αποφράσσουν τις αρτηρίες

Ο ανανάς λειτουργεί με τρόπο παρόμοιο με το αχλάδι. Είναι πλούσιος σε κάλιο και συμβάλλει στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης. Ο ανανάς είναι από τα φρούτα που αποφράσσουν τις αρτηρίες, είναι όμως χρήσιμος και στον αγώνα κατά της παχυσαρκίας, αφού συνεισφέρει στην προαγωγή της σταδιακής απώλειας βάρους.

Μπορείτε να φάτε τον ανανά σκέτο. Η κατανάλωση χυμού ανανά σάς επιτρέπει να αξιοποιείτε τις ωφέλιμες ουσίες του σε όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Ο χυμός ανανά που αγοράζετε στα καταστήματα είναι συνήθως πιο γλυκός από αυτόν που φτιάχνετε στο σπίτι. Όμως μπορείτε να δοκιμάσετε να επιλέξετε έναν ώριμο ανανά. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τη φλούδα του ανανά για να φτιάξετε άλλα ροφήματα που καταπολεμούν διάφορα προβλήματα υγείας.

  • Ascaso, Juan F., et al. “Hipercolesterolemia familiar homocigota: adaptación a España del documento de posición del grupo de consenso sobre hipercolesterolemia familiar de la Sociedad Europea de Arteriosclerosis. Documento de Consenso de la Sociedad Española de Arteriosclerosis (SEA) y la Fundación Hipercolesterolemia Familiar (FHF).” Clínica e Investigación en Arteriosclerosis 27.2 (2015): 80-96.
  • Lahoz, Carlos, et al. “Control del colesterol-LDL en pacientes con dislipidemias genéticas seguidos en unidades de lípidos y riesgo vascular de la Sociedad Española de Arteriosclerosis.” Clínica e Investigación en Arteriosclerosis 27.1 (2015): 1-8.
  • Martin, S. S. “Colesterol de subclases de HDL, infarto de miocardio y mortalidad en prevención secundaria.” Eur Heart J36.1 (2015): 22-30.
  • Alvarez, B. G., & Docampo, M. M. (2005). Arteriosclerosis. In Measuring Immunity: Basic Biology and Clinical Assessment. https://doi.org/10.1016/B978-012455900-4/50316-0