Εύκολη συνταγή για γρήγορο και νόστιμο φλαν

3 Ιουλίου 2019
Ένα νόστιμο φλαν είναι ιδανικό ως επιδόρπιο. Σήμερα, μπορείτε να μάθετε πώς να φτιάξετε μια συνταγή για ένα γρήγορο και νόστιμο φλαν.

Ένα νόστιμο φλαν είναι ιδανικό ως επιδόρπιο. Σήμερα, μπορείτε να μάθετε πώς να φτιάξετε μια συνταγή για ένα γρήγορο και νόστιμο φλαν.

Σε όλους αρέσουν τα φλαν. Υπάρχουν αμέτρητες συνταγές που θα μπορούσατε να μάθετε μία διαφορετική κάθε ημέρα της εβδομάδας. Η έντονη γεύση και η κρεμώδης σύστασή του είναι από τα στοιχεία που σας κάνουν να θέλετε να δοκιμάσετε αυτό το υπέροχο επιδόρπιο. Το πιο πιθανό είναι να συνεχίσετε να φτιάχνετε αυτή τη νόστιμη συνταγή.

Ένα από τα πιο γευστικά είδη φλαν είναι εκείνο που φτιάχνεται από αβγά, όπως κι αυτό που θα αναφέρουμε στο άρθρο μας σήμερα. Το φλαν προέρχεται από την Ισπανία, αλλά υπάρχουν διάφορες παραλλαγές του σε πολλές χώρες. Για παράδειγμα, στην Αργεντινή προστίθεται καραμέλα γάλακτος (dulce de leche) κάνοντάς το ακόμη πιο ακαταμάχητο.

Διαβάστε ακόμα: Ένα αριστοκρατικό επιδόρπιο. Σαρλότ λεμόνι

Τα οφέλη του σπιτικού φλαν στην υγεία σας

Το πρώτο όφελος που θα βρείτε σε αυτή τη νόστιμη συνταγή είναι ότι περιέχει σίδηρο. Θα μπορούσατε να πείτε ότι λίγο παραπάνω από το 33% φτιάχνεται από σίδηρο, το οποίο είναι σημαντικό για τον μεταβολισμό σας καθώς ελέγχει τα επίπεδα της ενέργειάς σας και βοηθάει στη σωστή λειτουργία των κυττάρων.

Ο σίδηρος είναι απαραίτητο στοιχείο για τον θυρεοειδή αδένα, ο οποίος ρυθμίζει τη χοληστερόλη των κυττάρων σας. Ως θρεπτικό συστατικό, βοηθάει επίσης στην ενδυνάμωση των μαλλιών, του δέρματος και των νυχιών. Το φλαν είναι ένα φαγητό που περιέχει πολλή ζάχαρη. Ωστόσο, οι πρωτεΐνες και τα μεταλλικά στοιχεία που περιέχει το καθιστούν ένα φαγητό με πολλά οφέλη για την υγεία. Στην πραγματικότητα, εάν θέλετε να φάτε ένα νόστιμο και υγιεινό επιδόρπιο, θα πρέπει να είναι στις επιλογές σας.

Μια καλή ιδέα είναι να το φτιάξετε με αποβουτυρωμένο γάλα για να μειώσετε την ποσότητα του λίπους. Η ζάχαρη σας παρέχει υδατάνθρακες, οι οποίοι είναι σημαντικοί ειδικά αν έχετε πολυάσχολη καθημερινότητα ή πρόκειται να κάνετε μια σωματική δραστηριότητα που απαιτεί ενέργεια. Καλό θα ήταν να μη χρησιμοποιήσετε επεξεργασμένη ζάχαρη. Το επιδόρπιο αυτό περιέχει κι άλλα μεταλλικά στοιχεία, όπως είναι το ασβέστιο που είναι σημαντικό για την ενδυνάμωση των οστών.

Συστατικά για νόστιμο φλαν

Αυτή είναι μια συνταγή για την οποία θα χρειαστείτε λίγο παραπάνω από μία ώρα. Παρόλα αυτά, είναι αρκετά εύκολη να φτιαχτεί. Θα είναι το ιδανικό επιδόρπιο για να κάνετε έκπληξη στην οικογένειά σας μετά από το μεσημεριανό ή το βραδινό.

  • 1 λίτρο γάλα
  • 8 αβγά (480 γρ)
  • 1 κούπα μαύρη ζάχαρη (100 γρ)
  • εκχύλισμα βανίλιας για γεύση
  • καραμέλα (μπορείτε να τη φτιάξετε με μισή κούπα ζάχαρη)

Οδηγίες

  1. Βράστε το γάλα με τη ζάχαρη. Ανακατεύετε συνέχεια μέχρι να λιώσει η ζάχαρη εντελώς.
  2. Αφήστε το μείγμα στην άκρη και αφήστε το να κρυώσει μέχρι να φτάσει σε θερμοκρασία δωματίου.
  3. Προσθέτετε τα 8 αβγά σε ένα μπολ και τα χτυπάτε. Προσθέστε όσες σταγόνες του εκχυλίσματος βανίλιας θέλετε σύμφωνα με τις προτιμήσεις σας.
  4. Μόλις αποκτήσουν καλή πυκνότητα, προσθέστε το μείγμα με το γάλα και τη ζάχαρη και χτυπήστε καλά. Σουρώστε μόλις το μείγμα είναι έτοιμο.
  5. Καλύψτε τον πάτο και τις πλευρές ενός καλουπιού με καραμέλα, την οποία μπορείτε να φτιάξετε με ζεστή ζάχαρη και νερό. Ρίξτε το μείγμα στο καλούπι και τοποθετήστε το στο φούρνο με διπλό γκριλ.
  6. Μαγειρέψτε για 50-55 λεπτά. Για να δείτε εάν είναι έτοιμο, βάλτε μία οδοντογλυφίδα. Αν βγει καθαρή, το σπιτικό φλαν είναι έτοιμο.
  7. Αφήστε το να κρυώσει και μετά βγάλτε το από το καλούπι.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να σερβίρεις ένα φλαν. Συνήθως, μπορείτε να προσθέσετε ίνες καραμέλας για να δώσετε μια πιο γλυκιά γεύση. Μπορείτε επίσης να σερβίρετε με κρέμα σαντιγί.

Διαβάστε ακόμα: Πώς να φτιάξετε παραδοσιακή ναπολιτάνικη κρέμα φλαν

κρέμα φλαν

Μερικές συστάσεις για ένα νόστιμο φλαν

Όπως αναφέραμε παραπάνω, το φλαν έχει διάφορες παραλλαγές. Αυτή που μοιραστήκαμε μαζί σας μπορεί επίσης να ονομαστεί dulce de leche φλαν εάν προσθέσετε κρέμα γάλακτος με γάλα και αβγά. Φυσικά, δε χρειάζεται να προσθέσετε ζάχαρη σε αυτή την συνταγή. Όσο αφορά στη διατροφική του αξία θα αποκτήσετε μερικά ακόμη γραμμάρια λίπους, αλλά είναι τόσο νόστιμο.

Η πιο συνηθισμένη γεύση είναι πιθανόν η βανίλια. Είναι πολύ εύκολη να γίνει και είναι πάντα νόστιμη. Στην πραγματικότητα, η συνταγή σας μπορεί να λέγεται και φλαν βανίλιας εξαιτίας της βανίλιας που προσθέτουμε. Ωστόσο, για να φτιάξετε σωστά ένα φλαν βανίλιας είναι καλύτερα να χρησιμοποιήσετε κόκκους βανίλιας και όχι εκχύλισμα.

Δοκιμάστε αυτό το εκπληκτικό και νόστιμο επιδόρπιο για να κάνετε έκπληξη στους φίλους σας και στην οικογένειά σας.

  • Zimmermann, M. B. (2009). Iodine deficiency. Endocrine Reviews. https://doi.org/10.1210/er.2009-0011
  • Miranda, J. M., Anton, X., Redondo-Valbuena, C., Roca-Saavedra, P., Rodriguez, J. A., Lamas, A., … Cepeda, A. (2015). Egg and egg-derived foods: Effects on human health and use as functional foods. Nutrients. https://doi.org/10.3390/nu7010706