Έλλειψη βιταμίνης D: ποιοι τείνουν να την παρουσιάζουν;

· 17 Ιουλίου 2018
Οι άνθρωποι που κινδυνεύουν να παρουσιάσουν έλλειψη βιταμίνης D πρέπει να βρουν διαφορετικές πηγές της συγκεκριμένης βιταμίνης, έτσι ώστε να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα υγείας.

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε πιο προσεκτικά την έλλειψη βιταμίνης D. Το σώμα μας χρειάζεται βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία για να μπορεί να λειτουργεί σωστά. Ένα από αυτά τα απαραίτητα συστατικά είναι η βιταμίνη D.

Όμως, μερικές φορές το σώμα παρουσιάζει έλλειψη σε ορισμένες βιταμίνες και σε μεταλλικά στοιχεία. Σε αυτή την περίπτωση, οι άνθρωποι μπορεί να αντιμετωπίσουν προβλήματα στις σωματικές λειτουργίες, στα όργανα και σε άλλα συστήματα του οργανισμού τους.

γυναίκα που τρώει χάπια

Τι είναι η βιταμίνη D;

Η βιταμίνη D είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη που αποθηκεύεται στους λιπώδεις ιστούς του σώματος.

Ο σκοπός της είναι να βοηθάει στην απορρόφηση των μεταλλικών στοιχείων όπως το ασβέστιο και ο φώσφορος. Αυτά τα μεταλλικά στοιχεία είναι απαραίτητα για τη φυσική ανάπτυξη γερών οστών.

Τα συγκεκριμένα μεταλλικά στοιχεία είναι μεγίστης σημασίας κατά την παιδική ηλικία. Συνεισφέρουν στον σχηματισμό των οστών.

Όταν υπάρχει έλλειψη βιταμίνης D, αυξάνονται οι πιθανότητες δομικής βλάβης στα οστά καθώς και βλάβης στον οστικό ιστό.

Χωρίς τα συγκεκριμένα μεταλλικά στοιχεία και αν υπάρχει έλλειψη βιταμίνης D, τα οστά αποδυναμώνονται και τείνουν να σπάνε και να παρουσιάζουν μόνιμη βλάβη.

 

Διαβάστε επίσης το άρθρο: 11 συμπτώματα που δείχνουν ανεπάρκεια σε βιταμίνη D.

 

Από πού λαμβάνουμε τη βιταμίνη D;

τρόφιμα για βιταμίνη ντε

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να εξασφαλίσουμε τη βιταμίνη D. Παρακάτω θα σας παρουσιάσουμε τους καλύτερους από αυτούς.

  • Για να την παράγει το σώμα με φυσικό τρόπο, αρκεί να εκτεθούμε στον ήλιο. Αυτός είναι ένας από τους τρόπους με τους οποίους εξασφαλίζουμε βιταμίνη D.
  • Τα λιπαρά ψάρια αποτελούν μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης D. Ο τόνος, ο σολομός και το σκουμπρί αποτελούν επίσης παραδείγματα.
  • Άλλες τροφές που εξασφαλίζουν βιταμίνη D είναι το συκώτι, ο κρόκος του αβγού και το τυρί. Όμως περιέχουν μονάχα μικρές ποσότητες.
  • Τα μανιτάρια αποτελούν ακόμα μία πηγή βιταμίνης D. Μάλιστα, περιέχουν μεγάλη ποσότητα από αυτή επειδή συχνά εκτίθενται σε υπεριώδη ακτινοβολία.

Όπως ήδη αναφέρθηκε, το ηλιακό φως παράγει τη μεγαλύτερη ποσότητα βιταμίνης D.

Δεν υπάρχουν πολλές τροφές που περιέχουν βιταμίνη D σε φυσική μορφή. Για αυτόν τον λόγο προστίθεται σε πολλά προϊόντα. Έτσι οι τροφές εμπλουτίζονται με βιταμίνη D προκειμένου να εξασφαλίζουν στο σώμα μας την απαραίτητη ποσότητα.

Πόση βιταμίνη D χρειάζεστε για την ηλικία σας;

Είναι σημαντικό να εξασφαλίζετε επαρκή ποσότητα βιταμίνης D σε κάθε στάδιο της ζωής σας.

Εδώ θα μιλήσουμε για την ποσότητα που χρειάζεστε καθημερινά ανάλογα με την ηλικία σας προκειμένου να διατηρείστε απολύτως υγιείς.

  • Τα νεογέννητα μωρά (μέχρι 12 μηνών) χρειάζονται 400 IU.
  • Τα παιδιά ηλικίας 1 έως 13 ετών χρειάζονται 600 IU.
  • Οι έφηβοι μεταξύ 14 και 18 ετών χρειάζονται 600 IU.
  • Για τους ενήλικες από 19 ώς 70 ετών, καθώς και για τις εγκύους και τις θηλάζουσες, η απαραίτητη ποσότητα είναι 800 IU.

Ποιοι τείνουν να παρουσιάζουν έλλειψη βιταμίνης D;

1. Τα μωρά που θηλάζουν

μωρό που θηλάζει

Τα μωρά που θηλάζουν είναι μία από τις ομάδες ανθρώπων που παρουσιάζουν έλλειψη βιταμίνης D.

Το γάλα της μητέρας δεν περιέχει επαρκή ποσότητα βιταμίνης D. Λόγω αυτού τα μωρά που θηλάζουν πρέπει να λαμβάνουν ένα συμπλήρωμα βιταμίνης D 400 IU μία φορά τη μέρα.

2. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία άνθρωποι ή οι άνθρωποι με σκουρόχρωμη επιδερμίδα

γυναίκα μεγαλύτερης ηλικίας

Λόγω του περάσματος του χρόνου, το δέρμα των μεγαλύτερων σε ηλικία ανθρώπων δεν παράγει πλέον μεγάλη ποσότητα βιταμίνης D από την έκθεση στον ήλιο. Παράλληλα, μειώνεται η ικανότητα των νεφρών να μετατρέπουν τη βιταμίνη D στην ενεργή μορφή της.

Επίσης το σκουρόχρωμο δέρμα παράγει λιγότερη βιταμίνη D από την έκθεση στον ήλιο.

 

Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο: Πρέπει να παίρνουμε συμπλήρωμα βιταμίνης D;

 

3. Οι άνθρωποι με προβλήματα στα νεφρά και οι παχύσαρκοι

γυναίκα παχύσαρκη ξαπλωμένη στον καναπέ

Στα παχύσαρκα άτομα το σωματικό λίπος συνδέεται με τις βιταμίνες και τις εμποδίζει να φτάσουν στο αίμα.

Επίσης οι άνθρωποι με χρόνιες νεφρικές νόσους μπορεί να αντιμετωπίζουν προβλήματα με την αφομοίωση της βιταμίνης D.

4. Οι άνθρωποι που λαμβάνουν ορισμένα φάρμακα

διαφορετικά χάπια

Παρομοίως, μερικά φάρμακα μπορούν να επηρεάσουν τον μεταβολισμό της βιταμίνης D.

  • Τα αντισπασμωδικά και τα αντιμυκητιακά είναι φάρμακα που μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στην απορρόφηση της βιταμίνης D.
  • Παρομοίως, τα αντιρετροϊκά φάρμακα φάρμακα κατά του HIV μπορεί επίσης να προκαλέσουν δυσκολίες με την απορρόφηση των βιταμινών. Λόγω αυτού μπορεί να είναι απαραίτητη η λήψη συμπληρωμάτων για να εξασφαλίζονται επαρκή επίπεδα βιταμίνης D.

Τώρα που γνωρίζετε περισσότερα για την έλλειψη βιταμίνης D, φροντίστε να λαμβάνετε αρκετή από αυτή για να φροντίσετε την υγεία σας.