Γιατί η όρασή σας είναι θολή;

Καθημερινά, πολλοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν προβλήματα θολής ή διαταραγμένης όρασης. Είναι μια διαταραχή που έχει πολλές αιτίες και σίγουρα δεν πρέπει να την αγνοήσετε. Πάνω από όλα, αυτό το πρόβλημα, συνοδεύεται από πονοκεφάλους, ζαλάδα, κόπωση και ναυτία. Επομένως είναι πολύ σημαντικό να ανακαλύψετε πού μπορεί να οφείλεται και πώς να την αντιμετωπίσετε.
orasi

Αν δεν μπορείτε να δείτε καλά κάποια αντικείμενα, δεν μπορείτε να διακρίνετε ανθρώπους (κυρίως τα πρόσωπά τους), δυσκολεύεστε να διαβάσετε ή νιώθετε ότι τα γράμματα κινούνται γύρω από τον υπολογιστή ή οι σελίδες από ένα βιβλίο, τότε ίσως είναι καλύτερα να επισκεφτείτε έναν ειδικό. Σε αυτό το άρθρο θα ανακαλύψετε μερικές πληροφορίες για τη θολή όραση, γιατί εμφανίζεται και πώς θα την αντιμετωπίσετε.

Οι αιτίες της θολής όρασης

Αυτή η λίστα θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε ποια είναι η αιτία της θολής όρασής σας και τα πιο συνήθη συμπτώματα.

Αστιγματισμός ή μυωπία

Η πρώτη αιτία είναι μια διαταραχή κατά την οποία δεν μπορούμε να δούμε κοντά ενώ η δεύτερη μάς εμποδίζει να βλέπουμε μακριά. Εκτός από τη θολή όραση, και οι δύο αλλοιώνουν το συνολικό οπτικό πεδίο.

Καταρράκτης

Η συγκεκριμένη διαταραχή εμφανίζεται συνήθως σε άτομα άνω των 60 και ορισμένες φορές δεν συνοδεύεται από κανένα σύμπτωμα. Σε άλλες περιπτώσεις προκαλεί θόλωση του κερατοειδούς χιτώνα, θολή όραση, ευαισθησία στο φως, διπλή όραση και σταδιακή θόλωση της όρασης.

katarraktis

Διαβήτης

Ένα από τα πιο κοινά συμπτώματα της ανισορροπίας στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μπορεί να είναι η θολή όραση. Θα πρέπει να προσέξετε ιδιαίτερα αν πάσχετε από αυτή την ασθένεια καθώς αν δεν φροντίζετε καλά τον εαυτό σας μπορεί να αντιμετωπίσετε πολύ πιο σοβαρά προβλήματα όρασης, συμπεριλαμβανομένης της τύφλωσης.

Νόσος του Graves

Η απώλεια βάρους και η αυξημένη διάθεση για φαγητό, η ταχυπαλμία, η υψηλή πίεση του αίματος, το τρέμουλο και η θολή όραση είναι μερικά από τα πιο κοινά συμπτώματα αυτής της πάθησης που επηρεάζει το θυρεοειδή αδένα.

Πολλαπλή σκλήρυνση

Αυτή η νευρογενετική διαταραχή συνοδεύεται συνήθως από πολλαπλά προβλήματα όρασης, συμπεριλαμβανομένης της θολής όρασης. Μπορεί να προκαλέσει επίσης προβλήματα με τον έλεγχο της κύστης, αλλαγές στην αίσθηση.

Υπογλυκαιμία

Η ξαφνική πτώση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα μπορεί να προκαλέσει όχι μόνο θολή όραση αλλά και άλλα είδη διαταραχών της όρασης, σύγχυση, διπλή όραση, σπασμούς, απώλεια συγκέντρωσης, άγχος, καρδιοπαλμία και τρέμουλο.

tholi orasi

Ημικρανίες

Όταν το κεφάλι μας αντιμετωπίζει τόσο έντονους πόνους λόγω κάποιου μυϊκού ή νευρικού προβλήματος, η θολή όραση είναι το πιο κοινό σύμπτωμα. Άλλα σημάδια είναι η ναυτία, η ευαισθησία στο φως, πόνος στα μάτια και εμετοί. Οι ημικρανίες μπορεί να έχουν τα ίδια συμπτώματα.

Υψηλή πίεση του αίματος και γλαύκωμα

Όταν πάσχουμε από υπέρταση ή πίεση των ματιών (γλαύκωμα), αντιμετωπίζουμε και προβλήματα με την όρασή μας. Επιπλέον, και οι δυο παθήσεις δημιουργούν πρόσθετα προβλήματα όπως λιποθυμία, ολική ή μερική απώλεια της όρασης, ταχυκαρδία.

Πώς να αποφύγετε τη θολή όραση

Αν συχνά αντιμετωπίζετε κάποια από τα παραπάνω συμπτώματα, είναι απαραίτητο να επισκεφτείτε ένα γιατρό άμεσα. Αν τα αντιμετωπίζετε περιστασιακά τότε δώστε προσοχή στις παρακάτω συμβουλές:

Περιορίστε το στρες

Αυτό θα σας βοηθήσει να μειώσετε την πίεση του αίματος και τη νευρικότητά σας. Επομένως, θα είστε πιο γαλήνιοι και θα βλέπετε καλύτερα. Η υπέρταση είναι ένας από τους χειρότερους εχθρούς των ματιών μας καθώς τα καταβάλλει. Αν έχετε οφθαλμική πίεση είναι εξίσου καλό να αποβάλετε το στρες. Προσπαθήστε να χειριστείτε ανάλογα τις εκρήξεις θυμού και άγχους έτσι ώστε να μην σας προκαλέσουν περαιτέρω προβλήματα.

orasi

Χαλαρώστε τα μάτια σας

Αν δουλεύετε πολλές ώρες μπροστά από την οθόνη ενός υπολογιστή ή laptop, τα μάτια σας μπορεί να κουραστούν και αυτό να σας προκαλέσει θολή όραση. Παραμείνετε καθιστοί και κλείστε τα μάτια σας για ένα λεπτό. Άλλη μια επιλογή είναι να σηκωθείτε όρθιοι, να βάλετε το δείκτη σας μπροστά από το πρόσωπό σας και εστιάστε την προσοχή σας σε αυτό. Σταδιακά πλησιάστε το πρόσωπό σας με το δείκτη σας και στη συνέχεια απομακρύνετέ τον από το πρόσωπό σας· τα μάτια σας θα πρέπει να κοιτούν διαρκώς το δάχτυλό σας. Στη συνέχεια, κάνετε το ίδιο μετακινώντας το δάχτυλό σας προς τα δεξιά και προς τα αριστερά, σαν να είναι εκκρεμές. Θα πρέπει να το ακολουθείτε μόνο με τα μάτια σας, χωρίς να κινείτε το κεφάλι σας.

Προσαρμογή των ματιών

Επιλέξτε ένα αντικείμενο και κοιτάξτε το, εστιάστε σε αυτό. Στη συνέχεια, προσπαθήστε να απομακρύνετε το βλέμμα σας από αυτό και αντ’ αυτού κοιτάξτε τι υπάρχει γύρω του. Ένας από τους λόγους που η όρασή μας γίνεται θολή είναι επειδή δεν έχουμε συνηθίσει να εστιάζουμε σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, λόγω των εκατοντάδων ερεθισμάτων που λαμβάνουμε καθημερινά.

Προσέξτε τη διατροφή σας

Σίγουρα γνωρίζετε ήδη ότι το νερό είναι ο καλύτερος σύμμαχός σας για να διατηρείτε το σώμα σας ενυδατωμένο, συμπεριλαμβανομένων των ματιών σας. Επίσης, μπορεί να εξαλείψει τις τοξίνες που συσσωρεύονται στο σώμα και μπορούν να βλάψουν το συκώτι, το όργανο που σχετίζεται άμεσα με τα μάτια. Αν η όρασή σας είναι θολή ή σκοτεινή, προσπαθήστε να ακολουθήσετε μια διατροφή χωρίς λιπαρά και αποφύγετε τις τηγανητές τροφές. Να πίνετε καθημερινά τσάι Μπόλντο και να καταναλώνετε λαχανικά μαγειρεμένα στον ατμό ή μερικώς βρασμένα (ειδικά μπρόκολο, σπανάκι και σέσκουλα) με ρύζι ολικής αλέσεως. Μην καταναλώνετε λιπαρά, κρέατα ή γαλακτοκομικά προϊόντα.

Παράλληλα, αυξήστε την πρόσληψή σας σε βιταμίνες Α και C. Θα τις βρείτε στα εσπεριδοειδή φρούτα, στα καρότα, στην παπάγια και στο μπρόκολο.

Να υιοθετήσετε υγιεινές συνήθειες

Αυξήστε τη γραμματοσειρά του υπολογιστή σας έτσι ώστε να μην χρειάζεται να μετακινείτε την οθόνη του πιο κοντά στα μάτια σας, να μην διαβάζετε όταν δεν υπάρχει αρκετό φως (το φυσικό φως είναι καλύτερο από το τεχνητό), να διατηρείτε μια απόσταση τουλάχιστον ενός μέτρου από την οθόνη της τηλεόρασης και να φοράτε γυαλιά ηλίου όταν κάνετε διάλειμμα στη δουλειά σας ή όταν επιστρέφετε στο σπίτι.

Εξίσου πολύ καλό είναι να περνάτε λίγο χρόνο σε αγροτικές περιοχές ή σε φυσικό περιβάλλον όπως στην εξοχή ή στην παραλία. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσετε να εξασκήσετε ολόκληρο το οπτικό πεδίο των ματιών σας. Σαν μια πανοραμική φωτογραφία, τα μάτια χρειάζονται ένα διάλειμμα από το να βλέπουν τόσα πολλά πράγματα μαζί, ειδικά όλα τα χρώματα, τα νέον και πολύ έντονα φώτα.