Γιατί θα πρέπει να τρώτε τακτικά λιναρόσπορο;

· 28 Ιουλίου 2016
Επειδή είναι πλούσιος σε ίνες, ο λιναρόσπορος μπορεί να σας βοηθήσει να προλάβετε τη δυσκοιλιότητα και να καθαρίσετε τα έντερά σας. Ωστόσο αποφύγετε την κατανάλωση λιναρόσπορου αν έχετε εκκολπωμάτωση, επειδή μπορεί να προκαλέσει δυσφορία.

Γιατί θα πρέπει να τρώτε τακτικά λιναρόσπορο ; Έχουμε μιλήσει πολύ σε αυτό το ιστολόγιο για τις ωφέλειες αυτής της υπερτροφής, που είναι εξίσου γνωστή όσο και η βρώμη. Όμως, γνωρίζατε ότι ο λιναρόσπορος αποτελεί μία από τις πιο υγιεινές και τις πιο θρεπτικές διατροφικές επιλογές που μπορείτε να κάνετε σήμερα;

Ο λιναρόσπορος είναι αρκετά δημοφιλής και μπορείτε να τον βρείτε σε συνηθισμένα παντοπωλεία καθώς και σε καταστήματα υγιεινών τροφών. Είναι ιδιαίτερα πλούσιος σε φυτικές ίνες και αποτελεί εξαιρετική πηγή οξέων Ωμέγα-3 που σας βοηθούν να αντιμετωπίσετε την ημέρα.

Στο σημερινό άρθρο θα εξηγήσουμε όλα όσα μπορεί να κάνει ο λιναρόσπορος για σας και τον τρόπο κατανάλωσής του. Θα πρέπει να δώσετε οπωσδήποτε μεγάλη προσοχή! Γιατί να τρώτε τακτικά λιναρόσπορο;

Η σημασία των σπόρων για να τρώτε τακτικά λιναρόσπορο

τρώτε τακτικά λιναρόσπορο

Τι είδους σπόρους τρώτε κανονικά κάθε μέρα; Αν και είναι αλήθεια ότι πολλοί άνθρωποι δεν έχουν αυτή τη συνήθεια, η προσθήκη σπόρων στη διατροφή σας είναι κάτι απολύτως απαραίτητο για την υγεία σας.

Είστε έτοιμοι να μάθετε γιατί;

  • Σας δίνουν ενέργεια.
  • Περιέχουν πολύπλοκους υδατάνθρακες, έτσι η ενέργειά τους απελευθερώνεται αργά στο σώμα σας, κάτι που αποτρέπει την αύξηση βάρους και σας κάνει να αισθάνεστε περισσότερο χορτάτοι.
  • Συμβάλλουν στην αποβολή των τοξινών και των άχρηστων ουσιών.
  • Περιέχουν φυτική πρωτεΐνη.
  • Αποτελούν φυσική πηγή ινών.
  • Συμβάλλουν στη ρύθμιση της εντερικής λειτουργίας.
  • Περιέχουν πολλές αντιοξειδωτικές ουσίες.
  • Βελτιώνουν την υγεία του δέρματός σας.
  • Βελτιώνουν τη λειτουργία του εγκεφάλου σας.

Διαβάστε ακόμα:  Λιναρόσπορος και Πράσινο Τσάι, οι σύμμαχοι κατά του καρκίνου

Ποιοι είναι οι καλύτεροι σπόροι για κατανάλωση σε καθημερινή βάση;

  • Λιναρόσπορος
  • Σπόροι αμάρανθου
  • Σπόροι chia
  • Ηλιόσποροι
  • Σησαμόσποροι
  • Κολοκυθόσποροι
  • Σπόροι ροδιού
  • Σπόροι κύμινου
  • Σπόροι κάνναβης
  • Σπόροι σταφυλιού

Οι ωφέλειες του λιναρόσπορου

τρώτε τακτικά λιναρόσπορο

1. Είναι πολύ θρεπτικός γι αυτό να τρώτε τακτικά λιναρόσπορο

  • Ο λιναρόσπορος είναι πλούσιος σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα Ωμέγα-3 (75%) και Ωμέγα-6 (25%) .
  • Περιέχει πεπτικά ένζυμα.
  • Περιέχει βιταμίνες Ε και Β.
  • Τα σημαντικότερα μέταλλα που περιέχει είναι το ιώδιο, ο σίδηρος, ο ψευδάργυρος, το μαγνήσιο, το ασβέστιο, ο φώσφορος, το κάλιο, το μαγγάνιο, το πυρίτιο και ακόμα ο χαλκός.

2. Ο λιναρόσπορος βελτιώνει την πέψη και συμβάλλει στη ρύθμιση του σωματικού βάρους

  • Χάρη στα πεπτικά του ένζυμα, ο λιναρόσπορος σάς βοηθάει να επεξεργάζεστε καλύτερα την τροφή σας και βελτιώνει την εντερική διάβαση.
  • Ο λιναρόσπορος διαθέτει επίσης αποτοξινωτικές ιδιότητες. Έτσι βοηθάει στον καθαρισμό των εντέρων σας και βελτιώνει την αποτελεσματική απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών από το σώμα σας. Για περισσότερες πληροφορίες, διαβάστε το άρθρο των Δρ. Calado εδώ.
  • Χάρη στην υψηλή του περιεκτικότητα σε διαλυτές ίνες, θα αισθάνεστε περισσότερο χορτάτοι, αποφεύγοντας την κατακράτηση υγρών και τη δυσκοιλιότητα.
  • Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την ικανότητά του να προάγει την αποτοξίνωση κάνουν το λιναρόσπορο απαραίτητο συμπλήρωμα κάθε διατροφής.

3. Μια εξαιρετική επιλογή για τη γυναικεία υγεία και ο λόγος για να τρώτε τακτικά λιναρόσπορο

  • Ο λιναρόσπορος περιέχει πολλές φυτικές ίνες και είναι μία από τις πλουσιότερες γνωστές πηγές λιπαρών οξέων Ωμέγα-3.
  • Πέρα από αυτό, ο λιναρόσπορος περιέχει ασθενείς οιστρογονικές ενώσεις που συμβάλλουν στην παράταση του κύκλου ζωής της εμμηνορρυσίας ενώ αυξάνουν τα φυσικά αποθέματα οιστρογόνων του σώματός σας.
  • Επιπλέον ο λιναρόσπορος είναι πλούσιος σε μια φυτοχημική ουσία που ονομάζεται λιγνίνη, η οποία λειτουργεί ως ισχυρό φράγμα κατά των καρκίνων του μαστού, του παχέος εντέρου και του πνεύμονα.

Μάθετε ποιες είναι οι θεραπευτικές ιδιότητες του τζίντζερ.

4. Ωφελεί την υγεία των εντέρων και προλαμβάνει τη δυσκοιλιότητα

  • Όπως έχουμε επαναλάβει αρκετές φορές, επειδή ο λιναρόσπορος περιέχει τόσες πολλές ίνες, είναι αποτελεσματικός κατά της δυσκοιλιότητας και βοηθάει στον καθαρισμό των εντέρων σας από τις βλαβερές άχρηστες ουσίες και τοξίνες που συσσωρεύονται και αλλοιώνουν τη βακτηριακή χλωρίδα σας.
  • Ένα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να έχετε υπόψη, ωστόσο, είναι ότι αν πάσχετε από εκκολπωμάτωση δεν πρέπει να καταναλώνετε λιναρόσπορο.
  • Γιατί; Αυτοί οι μικροί σπόροι μπορεί να παγιδευτούν στις μικρές κοιλότητες που σχηματίζονται στα έντερα που βρίσκονται σε φλεγμονή, προκαλώντας σας πολλά προβλήματα.

5. Καλύτερη φροντίδα για το δέρμα και τα μαλλιά σας για να τρώτε τακτικά λιναρόσπορο

  • Τέλος, αν υποφέρετε από δερματικά προβλήματα όπως ψωρίαση ή έκζεμα, η χρήση λινέλαιου μπορεί να βοηθήσει. Απλώς το εφαρμόζετε κάθε νύχτα και το αφήνετε να κάνει τα μαγικά του ενώ κοιμάστε.
  • Υποφέρετε από πιτυρίδα κατά τη διάρκεια όλης της ημέρας; Μην ανησυχείτε. Το λινέλαιο μπορεί επίσης να βοηθήσει στην αντιμετώπιση αυτής της δυσάρεστης και ενοχλητικής πάθησης. Απλώστε μερικές σταγόνες λινέλαιο στο τριχωτό της κεφαλής σας κάνοντας απαλές κυκλικές κινήσεις.

Πώς πρέπει να καταναλώνετε το λιναρόσπορο;

  • Τριμμένο: απλώς βάλτε λιναρόσπορο σε ένα μύλο του καφέ και κάντε τον σκόνη. Ιδανικά θα πρέπει να προσθέτετε μία κουταλιά της σούπας (25 γραμμάρια) στα ψωμιά, στα σάντουιτς, στις σαλάτες, στα γιαούρτια, στις σούπες σας.
  • Μια καλή ιδέα είναι να τρίβετε τους σπόρους επειδή έτσι ανοίγει το εξωτερικό τους κέλυφος, βοηθώντας τις φυσικές ωφέλιμες ουσίες και τα ένζυμα που περιέχουν να απελευθερωθούν.
  • Μπορείτε επίσης να φάτε λιναρόσπορο βρασμένο σε ένα φλιτζάνι νερό. Απλώς προσθέστε μία κουταλιά της σούπας λιναρόσπορο σε βραστό νερό και αφήστε τον στην άκρη για μερικά λεπτά μέχρι να απορροφήσει το νερό.
  • Όταν δείτε ότι το νερό έχει θολώσει, είναι έτοιμο. Αν το πίνετε κάθε πρωί, θα προλάβετε τη δυσκοιλιότητα.
  • Sanhueza C, J., Nieto K, S., & Valenzuela B., A. (2002). ACIDO LINOLEICO CONJUGADO: UN ACIDO GRASO CON ISOMERIA TRANS POTENCIALMENTE BENEFICIOSO. Revista Chilena de Nutrición, 29(2), 98–105. https://doi.org/10.4067/S0717-75182002000200004
  • Calado, A., Neves, P. M., Santos, T., & Ravasco, P. (2018). The Effect of Flaxseed in Breast Cancer: A Literature Review. Frontiers in Nutrition, 5, 4. https://doi.org/10.3389/fnut.2018.00004