Υγιεινά smoothies για λιγότερο πρήξιμο στην κοιλιά

24 Ιουνίου 2015

Έχετε πρήξιμο στην κοιλιά; Τα smoothies γίνονται όλο και πιο δημοφιλή χάρη στην φρουτώδη γεύση, την κρεμώδη υφή, την ωραία εμφάνιση και τα οφέλη τους για την υγεία. Αποτελούν τέλεια εναλλακτική για δεκατιανό ή απογευματινό, αφού δεν περιέχουν ζάχαρη, αλεύρι και κατεργασμένα προϊόντα.

Σε αυτό το άρθρο θα μοιραστούμε μαζί σας τρία smoothies, στα οποία δεν θα μπορέσετε να αντισταθείτε με τίποτα — ένα πράσινο, ένα κίτρινο και ένα πορτοκαλί. Όχι μόνο αποτελούν ασπίδα ενάντια στο πρήξιμο στην κοιλιά, αλλά και βελτιώνουν την πέψη και βοηθούν στην δυσκοιλιότητα.

100% υγιεινά smoothies

Σε γενικές γραμμές, τα smoothies περιέχουν φρούτα, φρέσκα ή κατεψυγμένα, και γαλακτοκομικά ή πάγο. Επειδή ψάχνουμε και παρουσιάζουμε τις πιο υγιεινές επιλογές στα άρθρα μας, χωρίς να συμβιβαζόμαστε στη γεύση, σας προσφέρουμε μερικές εναλλακτικές επιλογές για να τα κάνουμε όσο πιο εύπεπτα και ελαφριά γίνεται:

  • Αντί για γάλα ή γιαούρτι, χρησιμοποιήστε φυτική κρέμα ή ένα φυτικό αναψυκτικό, π.χ. από ρύζι, πλιγούρι ή καρύδα. Θα τα βρείτε σε κάθε μαγαζί με βιολογικά προϊόντα ή με υγιεινές τροφές.
  • Αντί να χρησιμοποιήσετε ζάχαρη για γλυκαντικό, δοκιμάστε νέκταρ αγάβης, μέλι ή στέβια.
  • Διαλέξτε φρέσκα φρούτα και εάν είναι δυνατόν, βιολογικά.

Τι παρέχουν;

Αυτές οι συνταγές για smoothies περιέχουν μεγάλες ποσότητες φρούτων ή και λαχανικών και μπορείτε να τις προσαρμόσετε σύμφωνα με τα γούστα σας.

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες και είναι πολύ θρεπτικά χωρίς να προκαλούν αύξηση βάρους. Μάλιστα, βοηθούν στην απώλεια του βάρους, επειδή προκαλούν αίσθημα κορεσμού. Είναι ιδανικό σνακ για το δεκατιανό ή το απογευματινό, ακόμα και για να κεράσετε τους καλεσμένους σας σε ένα μεσημεριανό ή βραδινό γεύμα. Για να τους εντυπωσιάσετε, σερβίρετε τα smoothies σε φαρδύ ποτήρι ή κούπες. Μπορείτε και να προσθέσετε λίγο ρύζι, βρώμη ή κρέμα καρύδας για να τα διακοσμήσετε.

Τα smoothies είναι κατάλληλα για σχεδόν κάθε ηλικία. Αν έχετε μικρά παιδιά, είναι ένα πολύ έξυπνο και θρεπτικό κολπάκι για να τους δώσετε φρούτα. Επίσης, εάν εσείς ή κάποιο μέλος της οικογένειάς σας καταπονεί το σώμα του συχνά λόγω εργασίας ή άθλησης, μπορείτε να προσθέσετε στα smoothies αποξηραμένα φρούτα πριν τα χτυπήσετε, για να προσθέσετε μια γερή δόση πρωτεΐνης.

Πράσινο smoothie

Τα πράσινα λαχανικά είναι πολύ πλούσια σε μαγνήσιο και φυτικές ίνες. Βοηθούν στην αποτοξίνωση του σώματος και ρυθμίζουν το νευρικό σύστημα. Είναι καλός τρόπος να «πιείτε” μια καλή σαλάτα για πρωινό, απολαμβάνοντας παράλληλα την γλυκιά γεύση των φρούτων. Το αβοκάντο επίσης δίνει μια κρεμώδη υφή και παρέχει λιπαρά οξέα που βοηθούν στην υγεία.

Αν πίνετε αυτό το smoothie το πρωϊ, θα βοηθήσετε με φυσικό τρόπο το παχύ σας έντερο, χωρίς να χρησιμοποιήσετε καθαρτικά.

Τι υλικά χρειάζομαι;

  • Αβοκάντο (εάν θέλετε, μπορείτε να συμπεριλάβετε και ξύσμα του κουκουτσιού)
  • Φρέσκο σπανάκι
  • Ώριμη μπανάνα
  • Φυτικό χυμό ή χυμό μήλο
  • Νέκταρ αγάβης, μέλι ή στέβια

Βάλτε τα υλικά στο μπλέντερ, χτυπήστε και σερβίρετε σε φαρδύ ποτήρι. Διακοσμήστε με ένα κομμάτι μήλο ή μπανάνα.

prasino-smoothie

Κίτρινο smoothie

Αυτό το κίτρινο smoothie είναι τέλεια μέθοδος για βελτίωση της πέψης, αποφυγή κατακράτησης υγρών, ενεργοποίηση του μεταβολισμού, ακόμα και για τις δίαιτες.

Αυτό το smoothie έχει μια δροσιστική, τροπική και ελαφρώς πικάντικη γεύση, τέλεια για ζεστό καιρό. Θα πρέπει να προσθέσετε κάποια φυτική κρέμα για να το κάνετε κρεμώδες.

Υλικά

  • Ένας ώριμος ανανάς
  • Χυμός τζίντζερ (πιπερόριζας) ή τζίντζερ σε σκόνη
  • Τρίμμα καρύδας
  • Φυτική κρέμα από πληγούρι, ρύζι ή καρύδα
  •  Στέβια

Μπορείτε να χρησιμοποιήστε και τη φλούδα του ανανά, που περιέχει πολλές ουσίες που βελτιώνουν την υγεία. Βράστε την για 15 λεπτά, και αφήστε την να κρυώσει για 5 λεπτά. Μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε και σαν συστατικό για άλλα smoothies.

xymos-anana

Πορτοκαλί smoothie

Το πορτοκαλί smoothie συστήνεται ιδιαίτερα σε άτομα που υποφέρουν από εντερικά προβλήματα, όπως δυσκοιλιότητα, διάρροια, κολίτιδα, παράσιτα κλπ. Πέρα από υγιεινό, είναι και πεντανόστιμο.

Θα χρειαστείτε

  • Παπάγια (μαζί με μερικούς σπόρους, για τις αντιπαρασιτικές τους ιδιότητες)
  • Ένα μάνγκο
  • λιναρόσπορος (μουλιάστε τον όλο το βράδι σε νερό – το νερό μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για το smoothie)
  • Ένα φυτικό ρόφημα της επιλογής σας
  • Φλούδα πορτοκαλιού βιολογικής καλλιέργειας (ένα μικρό κομμάτι)
  • Σιρόπι αγάβης, μέλι ή στέβια

Χτυπήστε τα συστατικά στο μπλέντερ μέχρι να αφομοιωθούν καλά οι σπόροι της παπάγιας και ο λιναρόσπορος. Διακοσμήστε με λίγη φλούδα πορτοκαλιού, ολόκληρη ή κομμένη.

xymos-anana

Ίσως σας αρέσουν