Είναι κακό να κοιμόμαστε κοντά στο κινητό;

· 26 Νοεμβρίου 2015
Αν δεν θέλετε να κλείσετε το κινητό τη νύχτα, τουλάχιστον προσπαθήστε να κλείσετε τη σύνδεση ίντερνετ και να το αφήσετε τρία μέτρα μακριά από το κρεβάτι.

Κοιμάστε κοντά στο κινητό; Στον κόσμο που ζούμε, η χρήση του κινητού τηλεφώνου αυξάνεται όλο και περισσότερο στην καθημερινότητα. Τόσο πολύ που δεν το αφήνουμε από τα χέρια μας 24 ώρες το 24ωρο. Το παίρνουμε οπουδήποτε πάμε κι αν το ξεχνάμε στο σπίτι, νιώθουμε ότι κάτι λείπει. Δεν το απενεργοποιούμε καθόλου κατά την διάρκεια της ημέρας και κοιμόμαστε με αυτό πάνω στο κομοδίνο. Αυτή η συνήθεια μπορεί να είναι επιβλαβής για την υγεία μας.

Θα θέλατε να μάθετε αν είναι κακό να κοιμόμαστε κοντά στο κινητό τηλέφωνο ή όχι; Βρείτε την απάντηση στο παρακάτω άρθρο.

Αν είστε σαν τα δισεκατομμύρια ανθρώπων που κοιμούνται με τα κινητά τους τηλέφωνα δίπλα στο κρεβάτι τους, αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει αιτία για πολλά προβλήματα (ανεπαίσθητα για την ώρα) στην υγεία σας. Η ακτινοβολία που εκπέμπουν τα smartphones είναι πραγματικά επικίνδυνη. Το να κοιμόμαστε έχοντας το κινητό δίπλα μας μπορεί να οδηγήσει σε εφιάλτες, σε αδυναμία ύπνου και σε περπάτημα πολλές φορές κάθε νύχτα. Ο λόγος; Προκαλεί μια μεταβολή στο σύστημα συγκεκριμένων αυτορυθμιζόμενων διαδικασιών, όπως το βιολογικό σας ρολόι ή τον καρδιακό ρυθμό.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει δηλώσει ότι οι ηλεκτρονικές συσκευές γενικά (όχι μόνο τα κινητά τηλέφωνα) είναι επιβλαβείς για το σώμα και μπορούν να αυξήσουν τις πιθανότητες ανάπτυξης καρκίνου. Έχουν τοξικά αποτελέσματα, που πολλοί επιστήμονες δεν γνωρίζουν ενώ θα πρέπει να ξέρετε ότι τα κινητά βασίζονται στην ιονίζουσα ακτινοβολία.

Μια μελέτη στην Αυστραλία έδειξε ότι υπάρχει μια σημαντική σχέση ανάμεσα στην χρήση των smartphones και στην στειρότητα για τους άνδρες, καθώς επίσης και την μειωμένη ποιότητα του σπέρματος. Και στα δυο φύλλα, υπήρξε μια αύξηση στα επίπεδα άγχους.

Παρόλο που το κινητό σας μπορεί να έχει ξυπνητήρι θα πρέπει πραγματικά να το απενεργοποιείτε κατά την διάρκεια της νύχτας. Επειδή ακόμη κι όταν δεν το χρησιμοποιούμε, αυτό επικοινωνεί με τους σταθμούς βάσης με ασύρματη ζεύξη. Αυτό σημαίνει ότι τα τηλέφωνα εκπέμπουν συνεχώς ηλεκτρομαγνητικά κύματα στο περιβάλλον, όχι μόνο όταν χρησιμοποιούνται. Και η τοποθέτηση του δίπλα στο κεφάλι σας κατά την διάρκεια του ύπνου είναι σαν «εξάπλωση μόλυνσης” αυτών των κυμάτων που δεν μας κάνουν καθόλου καλό.

Μήπως κοιμάστε κοντά στο κινητό;

υπνος κοντά στο κινητό

Πώς και που θα πρέπει να αφήνετε το κινητό σας τηλέφωνο όταν κοιμάστε;

Σίγουρα δεν πρέπει να κοιμάστε κοντά στο κινητό. Υπάρχουν δυο τρόποι: πρώτος, το απενεργοποιείτε και το αφήνετε στο συνηθισμένο μέρος (το κομοδίνο), έχοντας στο μυαλό σας ότι πρέπει να χρησιμοποιήσετε ένα διαφορετικό ξυπνητήρι. Ο δεύτερος είναι να το αφήσετε ανοιχτό αλλά σε άλλο δωμάτιο μακριά, όπως στην κουζίνα ή στο σαλόνι. Αυτή η εναλλακτική  είναι η λιγότερο επιθυμητή.

Κι αν δεν αισθάνεστε άνετα απενεργοποιώντας το, σε περίπτωση που κάποιος χρειάζεται να επικοινωνήσει μαζί σας κατά την διάρκεια της νύχτας σε έκτακτη ανάγκη, μπορείτε τουλάχιστον να κλείσετε την σύνδεση ίντερνετ ή  WiFi , τα οποία είναι πιο επικίνδυνα από τα ραδιοκύματα. Οι ειδικοί συνιστούν ότι όλα τα κινητά τηλέφωνα θα πρέπει να βρίσκονται τουλάχιστον τρία μέτρα μακριά από το σώμα κατά την διάρκεια του ύπνου. Μπορούμε να το αφήνουμε, για παράδειγμα, στον καναπέ ή σε μια καρέκλα.

Ένα άλλο ζήτημα που πρέπει να θυμάστε είναι ότι δεν θα πρέπει να αφήνετε το κινητό σας να φορτίζει όλη τη νύχτα ενώ το έχετε κάτω από το μαξιλάρι σας. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις ανθρώπων που έκαψαν το πρόσωπο ή τα χέρια τους λόγω μιας υπερφόρτωσης ή επακόλουθης φωτιάς από τις συσκευές τους. Τα πιο πολλά μαξιλάρια είναι φτιαγμένα από ένα υλικό που καίγεται πολύ γρήγορα κι αυτό μας θέτει σε μεγάλο κίνδυνο ενώ κοιμόμαστε επειδή δεν γνωρίζουμε τι συμβαίνει γύρω μας.

Ένας άλλος κίνδυνος, που επίσης σχετίζεται με την τοποθέτηση του κινητού στο κομοδίνο, είναι ότι αυξάνει τα επίπεδα άγχους μας. Είμαστε συνεχώς σε επιφυλακή κι αναμονή ότι κάτι μπορεί να συμβεί όλη την ώρα, ξυπνάμε στην μέση της νύχτας για να τσεκάρουμε τα email μας ή τα κοινωνικά δίκτυα, κάθε φορά που λαμβάνουμε κάποια ενημέρωση, κτλ. Αυτή είναι μια αλλαγή συμπεριφοράς και συνηθειών που τελικά καταλήγει σε άγχος, αϋπνία, κακή συγκέντρωση, προβλήματα αντίληψης, έλλειψη παραγωγικότητας, ευερεθιστικότητα, εφιάλτες, πονοκεφάλους, κτλ.

Μάθετε περισσότερα για το πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε το άγχος

Άλλες πιο υγιεινές συνήθειες κατά την χρήση του κινητού σας τηλεφώνου.

  • Αλλάζετε αυτί κάθε λίγα λεπτά.
  • Αν είναι εφικτό, να απαντάτε στις κλήσεις με το σύστημα hands-free , ώστε να αποφύγετε να το έχετε δίπλα στο κεφάλι σας.
  • Μην αφήνετε τα παιδιά να χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνο, ούτε σαν παιχνίδι.
  • Μη μιλάτε στο smartphone σας σε περιοχή όπου το σήμα είναι χαμηλό, επειδή η συσκευή θα πρέπει να εκπέμπει δυνατότερα ραδιοκύματα.
  • Μην κουβαλάτε το κινητό σας στο σώμα σας (ειδικά οι άνδρες δεν θα πρέπει να το βάζουν στην τσέπη των παντελονιών τους) και να αποφεύγετε την επαφή με το δέρμα.
  • Κρατείστε το μακριά, ακόμη και δυο μέτρα, ενώ είστε στο γραφείο ή στο τραπέζι.

Επομένως, είναι απαραίτητο να επιτρέψουμε στο κινητό μας τηλέφωνο να ξεκουραστεί λίγο κι εμείς να κάνουμε ένα διάλειμμα από αυτό. Κατά την διάρκεια της νύχτας, θα πρέπει να αφιερώνουμε χρόνο για ύπνο και ξεκούραση, να επαναφορτίζουμε τις μπαταρίες μας τις οποίες έχουμε ξοδέψει όλη την ημέρα. Είναι καλύτερα για το κινητό τηλέφωνο να παραμένει κλειστό μέχρι να ξυπνήσουμε (αν μπορούμε να αντισταθούμε στον πειρασμό) ή μέχρι να φύγουμε από το σπίτι για δουλειά.

Μάθετε πόσες ώρες πρέπει να κοιμάστε την ημέρα.

γυναικες σε σταση

Με αυτόν τον τρόπο, αποφεύγουμε τις ανισορροπίες όσον αφορά την ποιότητα του ύπνου και τα επίπεδα άγχους. Τα αποτελέσματα των μελετών σε αυτό το θέμα δεν είναι ακόμη ξεκάθαρα. Και μην ξεχνάτε ότι οι άλλες συσκευές που έχετε στο σπίτι μπορούν επίσης να είναι επιβλαβείς για την υγεία σας. Προσπαθήστε να μην έχετε τηλεοράσεις ή υπολογιστές στην κρεβατοκάμαρά σας. Εάν τις έχετε ήδη, μπορείτε να τις αποσυνδέετε πριν από τον ύπνο, για παράδειγμα. Απενεργοποιείτε τον δρομολογητή (ρούτερ) όταν πηγαίνετε για ύπνο και προσπαθείτε να μην χρησιμοποιείτε το κινητό τηλέφωνο μέχρι την τελευταία στιγμή πριν κλείσετε τα μάτια σας.

Σταματήστε να κοιμάστε κοντά στο κινητό!