Πώς να διαχειριστείτε την κατάθλιψη μετά τον τοκετό

27 Ιούνιος, 2020
Η κατάθλιψη μετά τον τοκετό επηρεάζει πάνω από το 15% των γυναικών. Επομένως, είναι ζωτικής σημασίας να ακολουθήσετε μερικές βασικές οδηγίες αυτο-φροντίδας κατά τη διάρκεια και μετά την εγκυμοσύνη σας, προκειμένου να την αποτρέψετε και να τη θεραπεύσετε.

Η κατάθλιψη μετά τον τοκετό είναι η πιο κοινή ψυχολογική κατάσταση μεταξύ των νέων μητέρων.

Ωστόσο, δεν διαγιγνώσκεται πάντα σωστά και λίγοι άνθρωποι γνωρίζουν πώς να βοηθήσουν τη μητέρα να την αποφύγει. Γι ‘αυτό είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τι την επιφέρει μαζί με τα συμπτώματά της. Με αυτόν τον τρόπο, θα είστε σε θέση να την αναγνωρίσετε και να αναλάβετε δράση.

Τι είναι η κατάθλιψη μετά τον τοκετό;

Αιτίες

Οι ακριβείς αιτίες που προκαλούν τα συμπτώματα της κατάθλιψης μετά τον τοκετό είναι ακόμη άγνωστες. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές περιστάσεις κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης που μπορεί να επηρεάσουν τη συναισθηματική κατάσταση της μητέρας κατά τη διάρκεια των πρώτων μηνών της ζωής του μωρού:

  • Ορμονικές αλλαγές κατά τη διάρκεια και μετά την εγκυμοσύνη (μείωση των επιπέδων οιστρογόνων και προγεστερόνης).
  • Άδεια εργασίας και αλλαγές στις προσωπικές σχέσεις.
  • Αλλαγές στο σώμα μετά τον τοκετό. Η αυτοεκτίμηση ορισμένων γυναικών μετά τον τοκετό πέφτει σημαντικά. Αυτό οφείλεται στις αλλαγές που υφίσταται ένα σώμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και μετά τον τοκετό.
  • Έλλειψη ελεύθερου χρόνου.
  • Διαταραχές ύπνου.
  • Αυτο-αμφιβολία όταν η νέα μητέρα δεν πιστεύει ότι έχει αυτό που χρειάζεται για να φροντίσει και να μεγαλώσει ένα παιδί.

Ανακαλύψτε: Το σύνδρομο του πλουσιόπαιδου: Τι είναι και πώς να το αποτρέψετε

Παράγοντες κινδύνου

Πώς να διαχειριστείτε την κατάθλιψη μετά τον τοκετό
Οι επιπλοκές κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ή μετά τον τοκετό μπορεί να επηρεάσουν ψυχολογικά τη νέα μητέρα.

Ορισμένες γυναίκες είναι πιο πιθανό να παρουσιάσουν κατάθλιψη μετά τον τοκετό. Μερικοί από τους παράγοντες κινδύνου είναι οι ακόλουθοι:

  • Ιστορικό κατάθλιψης ή στρες μετά τον τοκετό.
  • Διπολική διαταραχή, κατάθλιψη ή άγχος λίγο πριν την εγκυμοσύνη.
  • Ψυχολογικές διαταραχές στην οικογένεια.
  • Ένα τραυματικό συμβάν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
  • Ιατρικές επιπλοκές κατά την εγκυμοσύνη ή τον τοκετό. Για παράδειγμα, μια συγγενής ασθένεια στο μωρό ή μια περιπλοκή ή το μωρό να πρέπει να γεννηθεί πρόωρα ή οτιδήποτε οδήγησε σε καισαρική τομή έκτακτης ανάγκης κ.λπ.
  • Μη προγραμματισμένη ή ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη.
  • Οικονομικά προβλήματα.
  • Έλλειψη υποστήριξης από τους πλησιέστερους ανθρώπους της, είτε πρόκειται για τον σύντροφο είτε για την οικογένειά της.
  • Κατανάλωση ναρκωτικών, αλκοόλ ή καπνού κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Συμπτώματα για την κατάθλιψη μετά τον τοκετό

Τα συμπτώματα της κατάθλιψης μετά τον τοκετό μπορεί να επηρεάσουν την ικανότητα μιας νέας μητέρας να φροντίζει το μωρό της και τον εαυτό της. Τα πρώτα σημάδια εμφανίζονται συνήθως κατά τις πρώτες εβδομάδες μετά τη γέννηση. Ωστόσο, μπορεί να ξεκινήσουν έως ένα έτος μετά τη γέννηση.

Τα πιο συνηθισμένα είναι:

  • Συναισθήματα απελπισίας, ενοχής και θλίψης.
  • Ξαφνικές αλλαγές της διάθεσης.
  • Ένα αίσθημα ακραίου άγχους και ανησυχίας.
  • Αδυναμία ύπνου ή υπερβολικός ύπνος.
  • Έλλειψη συναισθηματικού δεσμού με το μωρό και ίσως ακόμη και απόρριψη.
  • Απώλεια ενδιαφέροντος για δραστηριότητες που απολάμβανε.
  • Πονοκέφαλος και γενικευμένη κόπωση.
  • Απώλεια όρεξης.
  • Σκέψεις βλάβης του μωρού ή του εαυτού της.

Ανακαλύψτε: Απόντες γονείς: τα 6 χαρακτηριστικά που τους ξεχωρίζουν

Πρόληψη και βελτίωση για την κατάθλιψη μετά τον τοκετό

Ακολουθώντας ορισμένες οδηγίες αυτο-φροντίδας, μπορείτε να μειώσετε τις πιθανότητες εμφάνισης κατάθλιψης μετά τον τοκετό.

Εάν πιστεύετε ότι εσείς ή κάποιος κοντά σας πάσχετε από αυτήν την πάθηση, συμβουλευτείτε το γιατρό σας. Θα πρέπει να μπορούν να σας παραπέμψουν στον κατάλληλο επαγγελματία για θεραπεία.

Στέρηση ύπνου

Μωρό που κοιμάται
Αξιοποιείστε τον χρόνο ύπνου του μωρού για ξεκούραση.

Κατά τη διάρκεια και μετά την εγκυμοσύνη, είναι σημαντικό να ξεκουράζεστε όσο το δυνατόν περισσότερο. Θα πρέπει επίσης να επωφεληθείτε από τη στιγμή που το μωρό σας κοιμάται ή όταν κάποιος το προσέχει για εσάς. Μάθετε να εκμεταλλεύεστε αυτές τις στιγμές για να κάνετε άλλα πράγματα ή απλώς για να καλύψετε τις υποχρεώσεις σας.

Η κόπωση δεν είναι ο καλύτερος φίλος μιας νέας μητέρας, ούτε και του μωρού.

Έτσι, το να είστε συναισθηματικά σταθερή και χαλαρή θα κρατήσει το μωρό ήρεμο και θα κοιμάται περισσότερο. Στη συνέχεια, η νέα μητέρα μπορεί επίσης να ξεκουράζεται καθ ‘όλη τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε όλο τον ελεύθερο χρόνο σας για να ξεκουράζεστε αντί να τον χρησιμοποιείτε για την ολοκλήρωση λιγότερο σημαντικών εργασιών.

Μικροδουλειές και ελεύθερος χρόνος

Ωστόσο, η κατανομή των καθηκόντων μέσα σε μια οικογένεια είναι απαραίτητη. Αυτό δεν είναι μόνο για τη σωματική υγεία της μητέρας, αλλά και για την ψυχολογική της ευημερία.

Είναι απαραίτητο να διανείμετε και να προγραμματίζετε εργασίες που απαιτούνται για τη φροντίδα του μωρού. Αυτή είναι η στιγμή που ο σύντροφός σας και η οικογένειά σας πρέπει να σας βοηθήσει και να σας στηρίξει. Έτσι, σε μια στοργική σχέση, και οι δύο μπορούν να απολαύσουν τον ελεύθερο χρόνο για να φροντίσουν τις ανάγκες τους.

Άσκηση

Η άσκηση κατά τη διάρκεια και μετά την εγκυμοσύνη βοηθά τις νέες μητέρες να αποκτήσουν μια πιο σταθερή διάθεση

Μειώνει επίσης τις πιθανότητες κατάθλιψης μετά τον τοκετό. Αυτό συμβαίνει επειδή η άσκηση απελευθερώνει ενδορφίνες, βοηθώντας έτσι στη μείωση του άγχους και του στρες.

  • Ξεκινήστε με εύκολες και ελεγχόμενες ασκήσεις και, στη συνέχεια, αυξήστε την ένταση καθώς προχωράτε.

Μειώστε τις απαιτήσεις σας

Ένα υψηλό ποσοστό γυναικών που πάσχουν από κατάθλιψη μετά τον τοκετό είναι τελειομανείς και δεν αφήνουν περιθώρια για αποτυχία. Πρέπει να έχετε κατά νου ότι κανείς δεν γεννιέται γνωρίζοντας πώς να είναι καλός γονέας. Η πρακτική είναι η βάση για βελτίωση, όχι μόνο για να είστε μητέρα αλλά για όλα.

Μην συγκρίνετε τον εαυτό σας με το στερεότυπο μιας τέλειας μητέρας. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτό θα οδηγήσει μόνο σε απογοήτευση και ενοχή. Αυτό το στερεότυπο δεν είναι ρεαλιστικό και θέτει απίστευτες απαιτήσεις στις γυναίκες.

Τέλος, σκεφτείτε ότι, μετά τον τοκετό, πρέπει να είστε πολύ πιο οργανωμένοι για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τον χρόνο σας με το μωρό σας.

Φροντίστε να ενημερώσετε το γιατρό σας για τυχόν σωματικές ή συναισθηματικές αλλαγές που ενδέχεται να αντιμετωπίσετε, ώστε να μπορούν να διαγνώσουν την κατάθλιψη για να την αντιμετωπίσετε εγκαίρως.