8 τροφές που συμβάλλουν στην πρόληψη της οστεοπόρωσης

· 15 Σεπτεμβρίου 2015

Η οστεοπόρωση οφείλεται στην ανεπάρκεια ασβεστίου στο μυελό των οστών, επομένως είναι πολύ σημαντικό να βρούμε τις τροφές που μας βοηθούν να αυξήσουμε αυτό το απαραίτητο μέταλλο για τον οργανισμό μας, ειδικά όταν πρόκειται για τη διατήρηση της υγείας των οστών.

Μεταξύ των τροφών που μπορούμε να συμπεριλάβουμε στη διατροφή μας για την πρόληψη της οστεοπόρωσης συνιστούμε ιδιαίτερα τις παρακάτω:

Ψάρια και θαλασσινά

Μεταξύ των πολλών ειδών ψαριών και θαλασσινών, για την πρόληψη της οστεοπόρωσης συνιστώνται ιδιαίτερα οι σαρδέλες, ο τόνος, τα οστρακοειδή, οι γαρίδες και άλλα παρόμοια είδη.

Φασόλια

Τα φασόλια και τα άλλα όσπρια περιέχουν μεγάλη ποσότητα ασβεστίου και προσφέρουν επίσης πολύ καλές ποσότητες ινών. Είναι όμως σημαντικό να γνωρίζετε πώς να τα μαγειρεύετε και να τα προετοιμάζετε σωστά.

Λαχανικά

2-brokolo

Τα σημαντικότερα λαχανικά για την πρόληψη της οστεοπόρωσης είναι το σπανάκι, το μπρόκολο και το σέσκουλο.

Ξηροί καρποί

Όλα τα είδη ξηρών καρπών είναι πλούσια σε ασβέστιο, όμως τα αμύγδαλα ξεπερνούν όλους τους υπόλοιπους περιέχοντας την υψηλότερη ποσότητα ασβεστίου. Ωστόσο να είστε προσεκτικοί με την κατανάλωση ξηρών καρπών επειδή περιέχουν επίσης πολλές θερμίδες.

Βιταμίνη Κ

3-marouli

Η βιταμίνη Κ είναι σημαντική για την παραγωγή μιας πρωτεΐνης που ονομάζεται οστεοκαλσίνη, η οποία βοηθάει τα οστά να αποθηκεύουν σωστά τα μέταλλα. Οι τροφές που συνήθως την περιέχουν είναι οι λαχανίδες, το μπρόκολο και το μαρούλι.

Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C αποτελεί ουσιαστικό στοιχείο της διατροφής μας για την πρόληψη της οστεοπόρωσης επειδή βοηθάει στο σχηματισμό, στη διατήρηση και στην επισκευή μιας υγιούς οστικής δομής. Τροφές πλούσιες σε αυτή τη σημαντική βιταμίνη είναι τα εσπεριδοειδή, οι πράσινες πιπεριές και τα ακτινίδια, μεταξύ πολλών άλλων.

Βιταμίνη D

Η βιταμίνη D είναι ουσιαστική για την απορρόφηση του ασβεστίου -θα ήταν άχρηστη η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε ασβέστιο χωρίς την εξασφάλιση επαρκούς ποσότητας βιταμίνης D στο σώμα. Η βιταμίνη αυτή βρίσκεται στον τόνο, στο σκουμπρί, στα λιπαρά ψάρια, στο σολομό και σε μερικά εμπλουτισμένα δημητριακά.

Βιταμίνη Α

4-karota

Αυτή η σημαντική βιταμίνη μας βοηθά να διατηρήσουμε τα οστά μας υγιή και γερά. Βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες στα καρότα, στα κολοκύθια, καθώς και στα πορτοκαλί και κίτρινα φρούτα και λαχανικά.

Πρόσθετες συστάσεις

  • Θα πρέπει να αποφεύγετε την υπερβολική κατανάλωση νατρίου, καθώς αυτό μπορεί να αυξήσει την απώλεια ασβεστίου μέσω των ούρων.
  • Είναι σημαντικό να ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή -αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να δοκιμάζετε διαφορετικούς συνδυασμούς τροφών και να παρακολουθείτε τη θερμιδική ενέργεια που παρέχει η κάθε μία. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να αποτρέψετε την αύξηση βάρους, η οποία αποτελεί ακόμα έναν παράγοντα που μπορεί να επηρεάσει την υγεία των οστών.
  • Αποφεύγετε την υπερβολική κατανάλωση τροφών πλούσιων σε φώσφορο και πρωτεΐνη. Αν και τα συστατικά αυτά είναι σημαντικά για το σχηματισμό των οστών και τη συνολική υγεία τους, αν καταναλώνονται σε υπερβολική ποσότητα μπορούν στην πραγματικότητα να έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια οστικής μάζας.

Ελπίζουμε να βρήκατε χρήσιμο αυτό το άρθρο πάνω στις τροφές για την πρόληψη της οστεοπόρωσης!