Συμβουλές για να αποκτήσετε πιο υγιή μάτια

25 Φεβρουάριος, 2019
Η όψη που έχουν τα μάτια σας μπορεί να αντικατοπτρίζει την εσωτερική υγεία σας, επομένως μην αγνοείτε τα σημάδια που προσπαθούν να σας στείλουν.
 

Προσέξατε ποτέ ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι σήμερα περπατούν στους δρόμους φορώντας γυαλιά; Δεν είναι λόγω στυλ, ούτε σημαίνει ότι ξαφνικά όλοι ενδιαφέρονται για την προστασία των ματιών τους. Είναι επειδή δεν φροντίζουν σωστά τα μάτια τους. Στο σημερινό άρθρο σας προσκαλούμε να μάθετε πώς να αποκτήσετε πιο υγιή μάτια για να αποφύγετε τους διορθωτικούς φακούς αλλά και περαιτέρω σοβαρά προβλήματα στο μέλλον.

Είναι σημαντικό να έχετε υγιή μάτια

Φυσικά μπορείτε να κάνετε ό,τι θέλετε με το σώμα σας και με τις συνήθειές σας. Όμως αν πρέπει να νοιάζεστε μόνο για ένα πράγμα, αυτό θα πρέπει να είναι η υγεία των ματιών σας και οι κίνδυνοι που τα απειλούν. Δεν αρκεί μόνο η κατανάλωση χυμού καρότου αν και έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α (θυμάστε τον παππού σας που σας έλεγε πόσο ωφέλιμα είναι τα καρότα για τα μάτια: “είδες ποτέ κουνέλι να φοράει γυαλιά;” ίσως σας ρωτούσε στα αστεία).

Ναι, για να έχετε πιο υγιή μάτια είναι σημαντικό να λαμβάνετε άφθονη ποσότητα της συγκεκριμένης βιταμίνης. Συμβάλλει στην πρόληψη και στην καταπολέμηση διαφόρων μολύνσεων και μειώνει την ένταση στο οπτικό σας νεύρο, η οποία είναι σήμερα κάτι συνηθισμένο λόγω της συνεχούς μας έκθεσης στις οθόνες του υπολογιστή, του τάμπλετ, του κινητού τηλεφώνου και της τηλεόρασης. Ενδιαφέροντα στοιχεία για την επίδραση της χρήσης κινητού τηλεφώνου στην υγεία των ματιών παραθέτουν σε άρθρο τους οι Antona, B., Barrio, A. R., Gascó, A., Pinar, A., González-Pérez, M., & Puell, M. C.

 

Υπάρχει όμως και μια μακρά λίστα άλλων φυσικών τρόπων για τη βελτίωση των ματιών και της όρασής σας, της σημαντικότερης ίσως αίσθησης που διαθέτετε.

Διαβάστε επίσης: 6 συμβουλές για να βελτιώσετε την όρασή σας με φυσικό τρόπο και όχι με χειρουργείο

Συμβουλές για να αποκτήσετε πιο υγιή μάτια

Συμβουλές για υγιή μάτια

Πρώτα απ’όλα θα πρέπει να γνωρίζετε ότι τα μάτια σας ανήκουν στο νευρικό σας σύστημα, έτσι για να τα διατηρείτε υγιή πρέπει να μειώσετε το άγχος και να ξεκουράζεστε αρκετά. Μερικές συμβουλές για να σας βοηθήσουν να το πετύχετε αυτό είναι οι εξής:

  • Να καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε μέταλλα, όπως φρούτα, φύκια και λαχανικά.
  • Να εξασφαλίσετε ότι φτάνει αρκετό οξυγόνο στα μάτια σας αναπνέοντας συνειδητά, αργά και βαθιά.
  • Να επιδίδεστε σε κάποια χαλαρωτική δραστηριότητα για να ηρεμείτε το νευρικό σας σύστημα από μέσα, όπως γιόγκα ή τάι τσι.

Ποια είναι τα συμπτώματα των προβλημάτων στα μάτια;

Πέρα από τα προβλήματα όρασης και την ανάγκη χρήσης γυαλιών, οι ανισορροπίες στο σώμα σας λόγω κακών συνηθειών ή έλλειψης σωστής φροντίδας των ματιών μπορούν να έχουν τις παρακάτω αρνητικές συνέπειες:

Αυξημένη παραγωγή βλέννας

Μιλάμε για τη βλέννα που συσσωρεύεται στις γωνίες των ματιών σας ενώ κοιμάστε. Αν προσέξετε ότι παράγεται περισσότερη από ό,τι συνήθως κατά τη διάρκεια της ημέρας ή της νύχτας, μπορεί να οφείλεται σε μια υπερβολική ποσότητα τοξινών που το σώμα σας προσπαθεί να αποβάλει με όποιον τρόπο μπορεί. Η λύση είναι να κάνετε μια πλήρη αποτοξίνωση ή έναν πλήρη καθαρισμό του οργανισμού, κάτι που σημαίνει να αποφεύγετε τα γαλακτοκομικά, τις τηγανητές τροφές, τα κρέατα, τη ζάχαρη και το αλάτι. Θα πρέπει επίσης να πίνετε πολύ περισσότερο νερό και να τρώτε φρέσκιες τροφές.

 
αποκτήστε πιο υγιή μάτια

Φαγούρα στα μάτια

Αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι δεν κοιμάστε αρκετά. Όμως η αιτία μπορεί επίσης να είναι η κακή κυκλοφορία του αίματος στην περιοχή των ματιών. Μπορεί επίσης να οφείλεται σε μια γενικά μη ισορροπημένη διατροφή. Μια τεχνική που δεν αποτυγχάνει ποτέ είναι να καθίσετε αναπαυτικά και να κοιτάτε προς τα πάνω χωρίς να κουνάτε το κεφάλι σας, απλώς στρέφοντας τα μάτια σας προς το ταβάνι.

Κλείστε αρκετές φορές τα μάτια σας χωρίς να αλλάξετε την κατεύθυνση προς την οποία κοιτάζετε. Αυτό βοηθάει το αίμα να κυκλοφορήσει καλύτερα μέσα στους ιστούς των ματιών σας, εξασφαλίζοντάς σας περισσότερη ενέργεια. Όμως μην ξεχνάτε να προσθέτετε φρέσκα λαχανικά και νερό στη διατροφή σας.

Πρησμένα βλέφαρα

Δεν μιλάμε για αυτό που συμβαίνει όταν κλαίτε (επειδή κόβετε κρεμμύδια, παρακολουθείτε μια λυπητερή ταινία ή αντιδράτε συναισθηματικά σε κάτι). Όταν τα βλέφαρά σας πρήζονται απροσδόκητα, αυτό μπορεί να οφείλεται σε δυσλειτουργία ή καταπόνηση των νεφρών σας.

Ίσως βάφετε τα μάτια σας ασκώντας μεγάλη πίεση ή δεν αφαιρείτε εντελώς το μακιγιάζ. Τι μπορείτε να κάνετε; Η άσκηση, η κατανάλωση χυμού ανανά ή πορτοκαλιού τα πρωινά, ο καλύτερος ύπνος και η χρήση πιο ήπιων προϊόντων μακιγιάζ μπορούν όλα να βοηθήσουν στη βελτίωση της συγκεκριμένης κατάστασης.

 

Δείτε το άρθρο: Πώς θα παρασκευάσετε μια σπιτική κρέμα σύσφιξης για βλέφαρα

Κριθαράκι

Ενώ μερικοί πιστεύουν ότι εμφανίζεται λόγω κάποιου ιού στο περιβάλλον, το κριθαράκι οφείλεται στη συσσώρευση τοξινών στον οργανισμό λόγω κακής διατροφής, υπερφαγίας ή έλλειψης ορισμένων βιταμινών. Αποφύγετε την κατανάλωση αλμυρών, ζαχαρούχων, τηγανητών και λιπαρών τροφών. Μια σπιτική θεραπεία είναι να ζεστάνετε ένα αντικείμενο φτιαγμένο από χρυσό (ένα δαχτυλίδι, για παράδειγμα) και να το ακουμπήσετε αρκετές φορές πάνω στο κριθαράκι.

υγιή μάτια - κριθαράκι

Κόκκινα και υγρά μάτια

Δουλεύετε πολλές ώρες μπροστά στον υπολογιστή σας; Έχετε εκτεθεί σε μόλυνση ή σε χημικές ουσίες; Φοράτε τους φακούς επαφής σας πολλές ώρες ή έχετε κοιμηθεί πολύ λίγο; Τα μάτια σας θα δακρύζουν και θα κοκκινίζουν (μερικές φορές χωρίς εμφανή αιτία).

Προσπαθείτε να ξεκουράζετε τα μάτια σας κλείνοντάς τα για δύο λεπτά για κάθε ώρα που περνάτε μπροστά στον υπολογιστή, για παράδειγμα. Να φοράτε φακούς επαφής μόνο για το συνιστώμενο χρονικό διάστημα.  Να πίνετε περισσότερο νερό και να προσπαθείτε να μην περνάτε πολλή ώρα σε περιβάλλοντα με κακή ποιότητα αέρα.

 
Συμβουλές για πιο υγιή μάτια

Θολά μάτια

Μερικοί άνθρωποι ανησυχούν ότι τα μάτια τους δείχνουν άτονα. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε μια ποικιλία παραγόντων, οι οποίοι περιλαμβάνουν τα εξής:

  • Έλλειψη θρεπτικών ουσιών.
  • Αναιμία.
  • Κάποια νόσο.
  • Εξάντληση.
  • Θλίψη.
  • Άγχος.

Μία από τις καλύτερες θεραπείες γι’αυτό είναι να προσπαθήσετε να απαλλαγείτε από την έντασή σας βγαίνοντας για έναν περίπατο ή να επισκεφθείτε έναν ψυχολόγο που θα σας πει τι μπορεί να βοηθήσει. Μην ξεχνάτε να τρώτε καλύτερα, να ξεκουράζεστε αρκετά τη νύχτα και να μην πιέζεστε τόσο πολύ.

 
  • Olmedilla, B. (2012). Nutrición y salud ocular. Manual Práctico de Nutrición y Salud.
  • Barberá Loustaunau, E., & Vázquez Castro, F. (2009). Tratamientos tópicos oculares: revisión. Inf Ter Sist Nac Salud.
  • Subcomité de Epidemiologia de DEWS I. (2007). Epidemiología de ojo seco. The Ocular Surface.
  • Antona, B., Barrio, A. R., Gascó, A., Pinar, A., González-Pérez, M., & Puell, M. C. (2018). Symptoms associated with reading from a smartphone in conditions of light and dark. Applied Ergonomics. https://doi.org/10.1016/j.apergo.2017.10.014