Η θαυματουργή σπιρουλίνα: Γνωρίζετε αυτή την εκπληκτική τροφή;

· 27 Αυγούστου 2015
Μπορεί να μην φαίνεται ιδιαίτερα δελεαστική με την πρώτη ματιά. Διαθέτει ένα ισχυρό άρωμα και διακριτό κι έντονο πράσινο χρώμα.

Πέρα από την περίεργη κι ασυνήθιστη εμφάνιση της, η σπιρουλίνα θεωρείται μια θαυματουργή υπερτροφή χάρη στην ικανότητά της να παρέχει μια απίστευτη ποικιλία από όλα τα είδη των θρεπτικών συστατικών.

Αυτός είναι ο λόγος που και ο Π.Ο.Υ. (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας) την συνιστά στην διατροφή σας ως συμπλήρωμα . Κι αν αυτό δεν είναι αρκετό, η NASA περιλαμβάνει την σπιρουλίνα στην διατροφή των αστροναυτών κατά την διάρκεια αποστολών στο διάστημα, κάτι το οποίο μας δίνει μια ιδέα της υψηλής θρεπτικής αξίας που παρέχει αυτό το φυσικό προϊόν. Επίσης, καταναλώνεται συχνά από αθλητές υψηλών επιδόσεων επειδή έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τους χρόνους αποκατάστασης και να ενισχύσει τις άμυνες.

Εάν επιθυμείτε να απολαύσετε τα οφέλη της κατανάλωσης σπιρουλίνας, διαβάστε παρακάτω.

 

Μάθετε περισσότερα: 7 συμπληρώματα διατροφής για να έχετε καλή υγεία

 

Τι είναι η σπιρουλίνα και γιατί θεωρείται θαυματουργή;

Σε γενικές γραμμές, η σπιρουλίνα είναι ένα μπλε-πράσινο  φύκι σε σχήμα σπιράλ, παρόλο που οι μελέτες δείχνουν ότι δεν αποτελεί ακριβώς φύκι, αλλά μάλλον, κάποιο άλλο είδος ζωντανού οργανισμού. Όμως ανεξάρτητα από το όνομα της, αυτό που  είναι πραγματικά ενδιαφέρον σχετικά με την σπιρουλίνα είναι ότι περιέχει περισσότερες εύπεπτες πρωτεΐνες από το βόειο κρέας, για παράδειγμα, καθώς επίσης κι ένα ευρύ φάσμα θρεπτικών συστατικών που είναι εξαιρετικά ευεργετικά για το σώμα.

Όσον αφορά την περιεκτικότητά της σε βιταμίνες, η σπιρουλίνα περιέχει βιταμίνες A, B1, B2, B5, B6, φολικό οξύ καθώς επίσης και βιταμίνες E και H. Είναι επίσης γνωστό ότι η σπιρουλίνα αποτελεί την πιο πλούσια πηγή φυσικής βιταμίνης B12.

Μαγική, θαυματουργή σπιρουλίνα…

Η επίδραση της σπιρουλίνας στην υγεία είναι πραγματικά εκπληκτική καθώς αποτελεί μέρος της ανθρώπινης διατροφής εδώ και εκατοντάδες χρόνια. Υπάρχουν ακόμη ερευνητές που βεβαιώνουν ότι αποτελούσε μέρος της διατροφής μερικών Αμερικανικών πολιτισμών, όπως των Ίνκα ή των Αζτέκων, οι οποίοι το εκτιμούσαν και το συνδύαζαν με άλλα φρούτα.

Γνωρίζατε ότι η σπιρουλίνα μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος;

σπιρουλίνα σε χάπια μια εκπληκτική τροφή

Η κατανάλωση σπιρουλίνας αμέσως προκαλεί μείωση της όρεξης, δημιουργώντας μια αίσθηση πληρότητας ή τουλάχιστον, αποτροπής της πείνας για μεγαλύτερες περιόδους. Αυτό συμβαίνει γιατί δεν είναι μόνο πλούσια σε διάφορα θρεπτικά συστατικά, πρωτεΐνες και μεταλλικά στοιχεία, αλλά ικανοποιεί τις διατροφικές ανάγκες πολύ καλά και μειώνει την ανάγκη του σώματος για περισσότερο φαγητό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο  αυτό το φυσικό προϊόν συνιστάται ειδικά για ανθρώπους που χρειάζεται να χάσουν βάρος.

Η μείωση της όρεξης που προκαλείται από την σπιρουλίνα διευκολύνει ακόμη περισσότερο την ελάττωση της ποσότητας τροφής, που καταναλώνεται σε κάθε γεύμα καθώς επίσης και τη συχνότητα που τρώτε. Με αυτόν τον τρόπο, η διαδικασία απώλειας βάρους γίνεται πολύ περισσότερο εφικτή χωρίς να πρέπει να πεινάτε ή να νιώθετε την ανησυχία ότι σαμποτάρονται οι προσπάθειες σας.

Η σπιρουλίνα είναι επίσης πολύ πλούσια σε ιώδιο, ένα πολύ δραστικό συστατικό για την τόνωση του θυρεοειδούς αδένα. Αυξάνει και βοηθά τον μεταβολισμό επιταχύνοντας την διαδικασία  μείωσης του λίπους. Από την άλλη πλευρά, η σπιρουλίνα περιέχει μια αυξημένη ποσότητα της φαινυλαλανίνης, ένα αμινοξύ που επίσης βοηθάει την μείωση της αίσθησης της όρεξης, ανάμεσα στις άλλες πολλαπλές του λειτουργίες στο  ανθρώπινο σώμα.

Η σπιρουλίνα εναντίον της γήρανσης

Μια άλλη σημαντική πτυχή που θα πρέπει να γνωρίζετε για την «θαυματουργή» σπιρουλίνα είναι ότι περιέχει αντιοξειδωτικές ουσίες που συνεισφέρουν στη διατήρηση της νεότητας καθώς επιβραδύνει τις επιπτώσεις της γήρανσης. Αυτό το πλεονέκτημα είναι ιδιαίτερα ορατό στο δέρμα, στα νύχια και στην εμφάνιση των μαλλιών.

Τι εννοούμε όταν λέμε ότι η σπιρουλίνα περιέχει αντιοξειδωτικές ουσίες; Σημαίνει ότι αυτές οι ουσίες αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις αρνητικές επιδράσεις των λεγόμενων ριζών. Οι ελεύθερες ρίζες δεν είναι τίποτα περισσότερο από υψηλά αντιδραστικές ουσίες που επιταχύνουν την διαδικασία της γήρανσης. Παράγονται στο σώμα λόγω της ανθυγιεινής διατροφής, του άγχους και της καθιστικής ζωής.

 

Διαβάστε ακόμη: Οι δέκα καλύτερες αντιγηραντικές τροφές

 

Πώς μπορώ να την αποκτήσω; Πώς μπορώ να την καταναλώσω;

Πολλοί άνθρωποι καταναλώνουν τη σπιρουλίνα σε κάψουλες ή σε σκόνη. Μπορείτε επίσης να την βρείτε σε σκληρά συμπαγή χάπια, τα οποία μπορείτε να τα αγοράσετε από καταστήματα τροφίμων υγιεινής διατροφής ή καταστήματα βοτάνων, που διαθέτουν  όλα τα είδη φυσικών προϊόντων.

Μπορείτε να την προμηθευτείτε σε πολλά σημεία. Πωλείται σε φαρμακεία, στο ίντερνετ, καθώς επίσης και σε καταστήματα για βότανα και διαιτητικά προϊόντα και σε φαρμακεία φυσικών προϊόντων.

θαυματουργή σπιρουλίνα

Συνήθως η σπιρουλίνα  διατίθεται σε μορφή σκόνης που μπορείτε  να την χρησιμοποιήσετε για να «αρωματίσετε»  τους χυμούς σας από φρούτα ή λαχανικά, καθώς επίσης και να πασπαλίσετε τις σαλάτες, που, αναμφίβολα, αποτελούν μέρος της διατροφής σας σε περίπτωση που  προσπαθείτε να ενσωματώσετε υγιεινές τροφές στο διατροφολόγιό σας.

Πόσο μπορούμε να καταναλώνουμε;

Οι ειδικοί συνιστούν τα παιδιά κι όσοι πρόσφατα ξεκίνησαν να ενσωματώνουν την σπιρουλίνα στην διατροφή τους,  να αρχίσουν με μια δόση από 3 έως 5 γραμμάρια την ημέρα. Οι ενήλικες, μπορείτε σιγά- σιγα  να αυξήσετε αυτήν την καθημερινή δόση φτάνοντας τα 5 με 10 γραμμάρια την ημέρα.

Δεν θα πρέπει να σκέφτεστε ότι όσο περισσότερη σπιρουλίνα καταναλώνετε καθημερινά, τόσο περισσότερο βάρος θα χάσετε. Όπως όλοι γνωρίζουμε, το σώμα σας μπορεί  να απορροφήσει σωστά  μόνο μια συγκεκριμένη δόση σπιρουλίνας την ημέρα. Κοινώς: «μέτρον άριστον». Θυμηθείτε ότι η διαδικασία απώλειας βάρους δεν συμβαίνει εν μία νυκτί. Δεν θα πρέπει να χάνετε την ελπίδα σας.

Είναι σημαντικό να ακολουθείτε τη συνιστώμενη δόση και την κατάλληλη ποσότητα φαγητού για την σωματική σας κατάσταση. Τα αποτελέσματα σας θα είναι πολύ καλύτερα καθώς θα φτάσετε στο επιθυμητό βάρος και θα είστε και απόλυτα υγιείς.

Και τέλος, γνωρίζετε ότι χάρη σε αυτές τις καταπληκτικές ιδιότητές της, η σπιρουλίνας θεωρείται μια από τις «υπερτροφές του μέλλοντος»; Έτσι μην περιμένετε άλλο, πάρτε την ευκαιρία και ενσωματώστε την στην διατροφή σας. Επωφεληθείτε από τις απίστευτες επιδράσεις  της στο σώμα σας.

  • Pérez, L. D. V., Macías Abraham, C., Torres Leyva, I., Socarrás Ferrer, B. B., Marsán Suárez, V., & Sánchez Segura, M. (2002). Efecto in vitro de la espirulina sobre la respuesta inmune. Revista Cubana de Hematología, Inmunología y Hemoterapia18(2), 0-0.
  • ARENAS, P. M., & CORTELLA, A. R. (1996). de Spirulina (Cyanophyta). Acta Farm. Bonaerense15(1), 11-19.
  • Fox, D. (1993) “Health benefits of Spinilina and proposal for a nutrition test ori children suffering from Kwashiorkor and Marasmus”, en “Spiruline, alge de vie”(‘Doumenge, F., H.Durand-Cliastel & A. Toulernont, Eds.). Monaco. Musée Océanographique. Bull. de l’Institut oceanographique, Monaco. Numéro spécial 12, págs. 179-86
  • Merino, J. J., Cabaña-Muñoz, M. E., & Parmigiani-Izquierdo, J. M. Efectos queladores de la suplementación crónica con algas (chlorella, spirulina y fucus), aminoazufrados y fitoactivadores naturales de la detoxificación hepática en pacientes odontológicos con una media de 4 amalgamas dentales de mercurio (Hg) y 3 implantes dentales de titanio (Ti) durante 15 años en boca.
  • Pedraza, G. (1989). Cultivo de Spirulina maxima para suplementación proteica. Livestock Research for Rural Development1(1), 2.
  • de La Spirulina, D. PORQUE LOS VEGETARIANOS DEBEN CONSUMIR LA SPIRULINA.