Το σύνδρομο της σούπερ γυναίκας: Πώς να το αντιμετωπίσετε

29 Δεκέμβριος, 2020
Το σύνδρομο της σούπερ γυναίκας εμφανίζεται σε γυναίκες που πιστεύουν ότι είναι σε θέση να κάνουν τα πάντα χωρίς να ζητούν βοήθεια. Με την πάροδο του χρόνου, μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα απογοήτευσης, απογοήτευσης και άγχους.

Έχετε ακούσει για το σύνδρομο της σούπερ γυναίκας; Λοιπόν, είναι πολύ συχνό στις γυναίκες που παίζουν το ρόλο της γυναίκας θαύμα και μπορούν να εκτελέσουν χίλιες εργασίες χωρίς να δείχνουν κόπωση.

Πριν μάθετε περισσότερα για αυτό, είναι σημαντικό να διευκρινίσουμε ότι αυτό το σύνδρομο δεν εμφανίζεται σε κανένα ιατρικό εγχειρίδιο, ούτε είναι μια διαταραχή, ούτε έχει επίσημη αναγνώριση από την ιατρική κοινότητα.

Λοιπόν, γιατί μιλάμε για αυτό το θέμα όλο και περισσότερο κάθε μέρα;

Η απάντηση είναι ότι ο αριθμός των γυναικών που είναι έτσι αυξάνεται. Επομένως, το ζήτημα έχει κερδίσει πολλή προσοχή.

Τι είναι το σύνδρομο της σούπερ γυναίκας;

γυναίκα κουρασμένη
Στην επιθυμία τους να κάνουν τα πάντα τέλεια, οι γυναίκες με σύνδρομο υπερήρωα τείνουν να εξαντλούνται και να έχουν συνεχή συναισθηματική εξάντληση.

Παρόμοιο με το σύνδρομο του σούπερμαν, οι σούπερ γυναίκες λειτουργούν σαν όλοι γύρω τους να είναι ανίκανοι. Με άλλα λόγια, είναι οι μόνες που μπορούν να εκτελέσουν τις εργασίες σωστά. Αυτές οι γυναίκες τείνουν επίσης να είναι πολύ απαιτητικές με τον εαυτό τους, έτσι ενεργούν με τον τρόπο που θα έκανε κάθε μεγάλος υπερήρωας. Είναι δυνατές, φαίνονται ανίκητες και φαίνεται να έχουν τη δύναμη να πολεμήσουν το οτιδήποτε.

Ωστόσο, είναι απαραίτητο να διευκρινιστεί ότι, πέρα ​​από το να είναι ένα απολύτως θετικό πράγμα, αυτό το σύνδρομο μπορεί εύκολα να προκαλέσει συναισθηματική εξάντληση, επειδή ορισμένες μελέτες το συνδέουν με τους στρες. Ως εκ τούτου, όπως περιγράφεται λεπτομερώς στη σχετική έρευνα, όταν αυτές οι γυναίκες δεν μπορούν πλέον να ανταποκριθούν στις δικές τους προσδοκίες, μπορούν να βιώσουν ενοχή, χρόνια κόπωση, δυσάρεστες σκέψεις, ακόμη και άγχος και κατάθλιψη.

Επομένως, πριν βιώσετε αυτά τα αρνητικά συμπτώματα, είναι καλύτερο να αναστοχαστείτε λίγο για να βεβαιωθείτε ότι δεν υποφέρετε από το σύνδρομο του υπερήρωα. Αν και φαίνεται καλό, μπορεί να έχει πολύ επιβλαβείς συνέπειες με την πάροδο του χρόνου.

Πώς είναι οι γυναίκες με το σύνδρομο της σούπερ γυναίκας;

Συνολικά, μεταξύ των πιο σημαντικών χαρακτηριστικών είναι τα ακόλουθα:

  • Κάνουν μεμονωμένες εργασίες και δεν λειτουργούν καλά σε ομάδες.
  • Δεν αναθέτουν ποτέ ευθύνες. Αντίθετα, αισθάνονται περήφανες όταν επιτυγχάνουν τα πράγματα μόνες τους.
  • Ποτέ δεν ζητούν βοήθεια, ακόμη και στις χειρότερες στιγμές τους.
  • Το εγώ τους είναι αυξημένο.
  • Συνήθως, είναι περήφανες γυναίκες που ποτέ δεν δείχνουν σημάδια αδυναμίας.
  • Αποδέχονται όλα τα καθήκοντα που τους έχουν ανατεθεί στην εργασία, ακόμα κι αν πρόκειται να καταρρεύσουν ή να βιώσουν μια συναισθηματική κρίση.
  • Πιστεύουν ότι, αν ζητήσουν υποστήριξη, θα θεωρηθούν αδύναμες ή ανίκανες.

Διαβάστε το άρθρο: Ακολουθήστε τη δική σας ευτυχία, όχι αυτή που λένε οι άλλοι

Υπάρχουν πλεονεκτήματα στο να είσαι σούπερ γυναίκα;

Δυστυχώς, μερικές γυναίκες – και μέρη της κοινωνίας – το βρίσκουν πλεονεκτικό να είναι κάποια σούπερ γυναίκα. Συνήθως, αυτό οφείλεται στους ακόλουθους λόγους:

  • Συναισθήματα δύναμης και νοημοσύνης.
  • Είναι ευχάριστο ότι άλλοι επαινούν όλα τα πράγματα που μπορεί να κάνει.
  • Νιώθουν ευχάριστα να μπορούν να βοηθούν τους άλλους.
  • Βελτιωμένη αυτοπεποίθηση και κίνητρα.

Φυσικά, όσοι βρίσκονται γύρω από τη σούπερ γυναίκα αισθάνονται επίσης μερικές φορές καλά, γιατί κάνει τη ζωή των άλλων ευκολότερη φροντίζοντας τα πάντα! Ωστόσο, αυτό έχει επίσης πολλά μειονεκτήματα.

Ποια είναι τα μειονεκτήματα του να είσαι σούπερ γυναίκα;

γυναίκα καθισμένη
Εκτός από την ψυχική εξάντληση, οι γυναίκες με αυτό το σύνδρομο μπορεί να βιώσουν συναισθήματα εγκατάλειψης και απογοήτευσης.

Εάν μπορείτε να ταυτιστείτε με το σύνδρομο της υπερήρωας, είναι πολύ σημαντικό να ξέρετε ότι αυτός ο τρόπος ζωής μπορεί να οδηγήσει σε πολλούς κινδύνους, όπως οι εξής:

  • Το να είστε πάντα διαθέσιμοι σε άλλους προκαλεί απώλεια εστίασης στη δουλειά σας.
  • Μπορείτε να αντιμετωπίσετε την απογοήτευση επειδή η δύναμη και η προσοχή σας εστιάζονται σε άλλους.
  • Αίσθημα εξάντλησης της ενέργειας, ειδικά στο τέλος της ημέρας.
  • Μπορεί να αισθανθείτε θυμό με τον εαυτό σας ή να παρατηρήσετε ένα υποκείμενο αίσθημα εγκατάλειψης.
  • Να έχετε λίγο χρόνο για τον εαυτό σας αφού βοηθήσετε τους άλλους.
  • Νιώθετε απογοητευμένοι όταν οι άνθρωποι δεν εκτιμούν τις προσπάθειές σας.

Όλα αυτά τα πράγματα, εάν γίνονται παρατεταμένα και σε συνδυασμό με το άγχος, μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντικά ζητήματα ψυχικής υγείας, όπως άγχος και κατάθλιψη.

Μπορείτε επίσης να διαβάσετε το άρθρο: Οι διαφορές ανάμεσα στην αγάπη και την εμμονή. Ποιες είναι;

Πώς ξέρετε εάν πάσχετε από σύνδρομο της σούπερ γυναίκας

Εάν έχετε κάποιο από αυτά τα συμπτώματα, μπορεί να πάσχετε από αυτό το σύνδρομο:

  • Στρες.
  • Δυσκολία στον ύπνο.
  • Δεν αισθάνομαι πολύ χαλαρή.
  • Στόχοι που δεν μπορούν να επιτευχθούν ή είναι πολύ απαιτητικοί.
  • Αδυναμία να πείτε “όχι” όταν σας έχει ανατίθεται μια εργασία.
  • Άγχος να καταφέρετε τα πάντα.

Εάν εντοπίσετε κάποια από αυτά τα χαρακτηριστικά, τότε θα πρέπει να εργαστείτε για να επιτύχετε τη δική σας ευημερία, δηλαδή να προσπαθήσετε να αλλάξετε αυτό το μοτίβο επιβλαβούς συμπεριφοράς.

Πώς να αντιμετωπίσετε το σύνδρομο της σούπερ γυναίκας

  • Αναγνωρίστε ότι είστε άνθρωπος. Η αλήθεια είναι ότι απέχει πολύ από το να είσαι υπερήρωας. Πρέπει να αποδεχτείτε ότι απλά δεν μπορείτε να κάνετε τα πάντα μόνοι σας. Με αυτόν τον τρόπο, διατρέχετε τον κίνδυνο να αρρωστήσετε.
  • Ξεχάστε τις παρορμήσεις σας για να ελέγξετε τα πάντα. Όσο προσπαθείτε, τα πράγματα δεν θα λειτουργούν πάντα όπως θέλετε. Πρέπει να αφήσετε ένα χώρο για αβεβαιότητα και για να συμβούν τα πράγματα μόνα τους.
  • Να θυμάστε ότι όλοι είναι υπεύθυνοι για τη ζωή τους. Το να θέλεις να βοηθήσεις τους άλλους είναι εντάξει, αλλά γίνεται επιβλαβές όταν κάνεις τα πάντα για αυτούς.
  • Μάθετε να μεταβιβάζετε. Άλλοι μπορούν επίσης να εκτελέσουν εργασίες και μπορούν να τις εκτελέσουν καλά. Μην ενεργείτε σαν άλλοι άνθρωποι να είναι ανίκανοι. Αυτό θα περιορίσει μόνο τις δυνατότητές τους να αναπτυχθούν.
  • Ζητήστε βοήθεια αν τη χρειάζεστε. Η λήψη επιπλέον υποστήριξης και καθοδήγησης από έναν θεραπευτή ή ψυχολόγο κάνει θαύματα για πολλούς ανθρώπους, ανεξάρτητα από τον λόγο. Εάν αισθάνεστε σαν να χρειάζεστε επιπλέον υποστήριξη, μην διστάσετε ποτέ να το ζητήσετε.

Ακολουθήστε αυτές τις οδηγίες και θα εκπλαγείτε από τη δυνατότητά σας να ζήσετε ηρεμία. Εστιάστε στον εαυτό σας και ξεκινήστε να δίνετε προτεραιότητα. Είναι δυνατόν να έχουμε καλύτερη ποιότητα ζωής.

  • Arlene Oramas Viera. (2013). “Estres Laboral Y SÍNDROME DE BURNOUT EN DOCENTES CUBANOS De Enseñanza Primaria. Ministerio De Salud Pública De Cuba Escuela Nacional De Salud Pública Instituto Nacional De Salud De Los Trabajadore. https://doi.org/Abraham, A. (2000). El enseñante es también una persona. Conflictos y tensiones en el trabajo docente. Barcelona: Gedisa. Aguayo, R., Vargas, C., de la Fuente E. & Lozano, L. (2011). A meta-analytic reliability generalization study of the Maslach Burnout Inventory. International Journal of Clinical and Health Psychology, 11(2), 343-361.
  • Elola, J. (2015). “La multitarea baja el rendimiento.”
  • M del Pilar, Q. (2011). El Impacto de las Nuevas Tecnologías y las Nuevas Formas de Relación en el Desarrollo. Revista de Psicología Educativa. https://doi.org/10.5093/ed2011v17n2a3
  • Salinas., D. (2012). Estrés. In Prevención y afrontamiento del estrés laboral.