Τέσσερα τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγετε όταν είστε έγκυος

Το σημερινό άρθρο θα σας πει τι είδους τρόφιμα πρέπει να αποφύγετε όταν είστε έγκυος και τους λόγους για τους οποίους πρέπει να τα αφαιρέσετε από τη διατροφή σας κατά τη διάρκεια αυτού του σταδίου της ζωής σας.

Τελευταία ενημέρωση: 10 Απρίλιος, 2021

Όταν είστε έγκυος, πρέπει να λάβετε υπόψη ότι ορισμένα είδη τροφίμων μπορούν να βλάψουν ένα έμβρυο και, συνεπώς, πρέπει να τα αποφύγετε για την υγεία του μωρού σας. Αυτό συμβαίνει επειδή οι διατροφικές σας ανάγκες συνήθως αυξάνονται κατά τη διάρκεια αυτού του σταδίου και, επομένως, πρέπει να προσπαθήσετε να τις ικανοποιήσετε. Τα 4 τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγετε όταν είστε έγκυος!

Τα αποτελέσματα δεν είναι πολύ ισχυρά κατά το πρώτο τρίμηνο, καθώς οι ενεργειακές απαιτήσεις του εμβρύου είναι περιορισμένες. Ωστόσο, καθώς περνούν οι μήνες, θα πρέπει να παρέχετε μεγαλύτερο αριθμό θερμίδων για να καλύψετε τις διατροφικές τους ανάγκες, καθώς και τις δικές σας. Το σημερινό άρθρο θα σας πει ποια είναι αυτά τα προϊόντα και τους λόγους για τους οποίους πρέπει να τα αφαιρέσετε από τη συνήθη διατροφή σας ενώ είστε έγκυος.

Τέσσερα τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγετε όταν είστε έγκυος

  1. Μην πίνετε αλκοόλ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Μείνετε μακριά από το αλκοόλ όταν είστε έγκυος. Αυτό συμβαίνει επειδή η κατανάλωση αυτής της ουσίας, σε οποιαδήποτε από τις μορφές της, επιβραδύνει την ανάπτυξη του μωρού και μπορεί να προκαλέσει δυσπλασίες.

Μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε με 291 έγκυες γυναίκες κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης επηρέασε την ανάπτυξη και τη μελλοντική συμπεριφορά του παιδιού. Δηλαδή, δεν υπήρχαν μόνο σοβαρές φυσικές αλλαγές, αλλά και μελλοντικές διαταραχές συμπεριφοράς.

Για αυτόν τον λόγο, περιορίστε αυτήν την ουσία στη διατροφή σας πριν από τον προγραμματισμό της εγκυμοσύνης. Σημειώστε το γεγονός ότι το αλκοόλ επηρεάζει τη γονιμότητα και μειώνει τις πιθανότητές σας να συλλάβετε.

καφές και εγκυμοσύνη
Το αλκοόλ προκαλεί σοβαρές δυσπλασίες του εμβρύου.
  1. Καφές, από τα τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγετε όταν είστε έγκυος

Η καφεΐνη είναι μια άλλη ουσία που πρέπει να αποφεύγετε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Αυτό συμβαίνει επειδή τα αποτελέσματά του στο έμβρυο εξακολουθούν να είναι άγνωστα.

Ωστόσο, έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό International Journal of Gynecology and Obstetrics αναφέρει ότι η καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει αποβολή. Όπως μπορείτε να δείτε, ίσως είναι καλύτερο να τον αποφύγετε εντελώς σε αυτό το στάδιο. Γνωρίζουμε ότι μερικοί άνθρωποι απλά δεν μπορούν να αντέξουν χωρίς ένα φλιτζάνι καφέ το πρωί. Επιλέξτε ντεκαφεϊνέ αν ανήκετε σε αυτήν την ομάδα.

  1. Μην τρώτε ωμό ψάρι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Η κατανάλωση ωμού ψαριού έχει γίνει δημοφιλής τα τελευταία χρόνια λόγω των ανατολικών παραδόσεων και των γαστρονομικών απολαύσεων τους. Κατά γενικό κανόνα, αυτός ο τύπος τροφής δεν αποτελεί κίνδυνο για την υγεία.

Ωστόσο, είναι διαφορετικό όταν πρόκειται για έγκυες γυναίκες, καθώς πρέπει να αποφεύγουν την κατανάλωση ωμού ψαριού. Αυτό συμβαίνει μόνο επειδή είναι πιο πιθανό να περιέχει βακτήρια ή άλλους μικροοργανισμούς ικανούς να θέσουν σε κίνδυνο την υγεία μιας μητέρας και του εμβρύου της.

Το anisakid είναι ικανό να παράγει αναφυλακτική αντίδραση και είναι ένα παράδειγμα αυτών των μικροοργανισμών. Είναι επικίνδυνο για την υγεία για όλους, αλλά πολύ περισσότερο για μια έγκυο γυναίκα και το μωρό της.

  1. Αποφύγετε τα μεγάλα ψάρια όταν είστε έγκυος

Οι έγκυες γυναίκες πρέπει να ανησυχούν ιδιαίτερα για την πρόσληψη βαρέων μετάλλων. Αυτό συμβαίνει επειδή αυτά τα στοιχεία θα μπορούσαν να φτάσουν στο μωρό μέσω του πλακούντα και να μεταβάλουν την ανάπτυξη του εμβρύου.

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Environment International, η έκθεση ενός μωρού στον υδράργυρο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σχετίζεται με καθυστέρηση στην εκμάθηση γλωσσών. Ως εκ τούτου, οι έγκυες γυναίκες πρέπει να αποφεύγουν να καταναλώνουν μεγάλα ψάρια, καθώς είναι πιο πιθανό να περιέχουν μεγάλες ποσότητες υδραργύρου στον λιπώδη ιστό τους.

Ωστόσο, η πρόσληψη ψαριών είναι ευεργετική σε όλα τα στάδια της ζωής. Γι ‘αυτόν τον λόγο οι γυναίκες πρέπει σίγουρα να ενσωματώσουν μικρότερους τύπους ψαριών στη διατροφή τους. Τα ψάρια συνδέονται με την καλύτερη ανάπτυξη του εμβρύου και τη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου στη μητέρα.

μεγάλα ψάρια
Τα μεγάλα ψάρια περιέχουν υδράργυρο, ο οποίος είναι επιβλαβής για τις εγκύους. Τα μικρότερα ψάρια είναι ασφαλέστερα.

Τα τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγετε όταν είστε έγκυος για να ελαχιστοποιήσετε τους κινδύνους ανάπτυξης του εμβρύου

Όπως μπορείτε να δείτε, ο σκοπός αυτών των περιορισμών διατροφής κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι να διαφυλάξει την υγεία μιας μητέρας και του εμβρύου της. Η διατροφή είναι απαραίτητη καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής, αλλά θα μπορούσε να επηρεάσει σημαντικά την υγεία ενός παιδιού τη συγκεκριμένη στιγμή, τόσο στη μήτρα όσο και στην ενηλικίωσή τους.

Γι ‘αυτόν τον λόγο σας συνιστούμε να ακολουθήσετε τις συμβουλές που μοιραστήκαμε μαζί σας παραπάνω. Επίσης, συμβουλευτείτε γιατρό ή διατροφολόγο εάν έχετε απορίες. Θα πρέπει να μπορούν να σας βοηθήσουν να σχεδιάσετε μια ισορροπημένη διατροφή που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας, να μειώσετε τους κινδύνους και να διασφαλίσετε τη σωστή ανάπτυξη του μωρού σας.

Θυμηθείτε, είναι σημαντικό να αποφύγετε το κάπνισμα και την κατανάλωση αλκοόλ. Αυτές οι ενέργειες μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά τις πιθανότητες ενός εμβρύου. Επίσης, αν σας αρέσουν τα ψάρια, μείνετε στα μικρότερα είδη καθώς η συγκέντρωση βαρέων μετάλλων σε αυτά είναι σημαντικά χαμηλότερη.

Ευχαριστώ για την ανάγνωση.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Η σπουδαιότητα που έχει η διατροφή στην εγκυμοσύνη
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Η σπουδαιότητα που έχει η διατροφή στην εγκυμοσύνη

Η διατροφή στην εγκυμοσύνη είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για τη διασφάλιση της καλής υγείας της μητέρας και του μωρού. Μια φυσιολογική διατρο



  • Sundelin Wahlsten V., Hallberg G., Helander A., Higher alcohol consumption in early pregnancy or low to moderate drinking during pregnancy may affect children’s behaviour and development at one year and six months. Acta Paediatr, 2017. 106 (3): 446-453.
  • Hong Zhao JL., Song JM., Zhang J., Tan YL., Xin CM., A meta analysis of risk of pregnancy loss and caffeine and coffee consumption during pregnancy. Int J Gynaecol Obstet, 2015. 130 (2): 116-22.
  • Vejrup K., Brandlistuen RE., Brantsaeter AL., Katrine H., et al., Prenatal mercury exposure, maternal seafood consumption and associations with child language at five years. Environ Int, 2018. 110: 71-79.
  • Cisneros Domínguez, Grethel, and Ana Ibis Bosch Núñez. “Alcohol, tabaco y malformaciones congénitas labioalveolopalatinas.” Medisan 18.9 (2014): 1293-1297.
  • Castillo Ortiz, Natalia del. “Modificación y efectos del consumo de cafeina durante el embarazo.” (2016).
  • Fox, Nathan S. “Qué hacer y qué no hacer durante el embarazo.” Obstet Gynecol 131 (2018): 713-21.
  • Bustillo, Alejandra Lozano, et al. “Sobrepeso y obesidad en el embarazo: complicaciones y manejo.” Archivos de medicina 12.3 (2016): 11.