10 πολύ σημαντικά πράγματα για τον ύπνο!

Πώς κοιμάστε κανονικά; Απολαμβάνετε ένα βαθύ και θεραπευτικό ύπνο; Ή ανήκετε μήπως στους ανθρώπους που ξυπνούν συχνά μέσα στη νύχτα; Χωρίς αμφιβολία, η αϋπνία είναι η μεγαλύτερη δοκιμασία κατά τη διάρκεια της νύχτας. Και μια άλλη πτυχή της είναι ότι, αν γίνει χρόνια, μπορεί να οδηγήσει σε αρκετά σοβαρά προβλήματα υγείας.

Σήμερα, στο ιστολόγιό μας, θέλουμε να σας προσκαλέσουμε να ανακαλύψετε δέκα συναρπαστικές πληροφορίες για τον ύπνο που σίγουρα θα βρείτε ενδιαφέρουσες. Και να θυμάστε ότι η συνεχής έλλειψη ύπνου είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπιστεί σωστά.

Μην περιορίζεστε ποτέ στην αποκλειστική χρήση των κλασικών υπνωτικών χαπιών ή των βενζοδιαζεπινών, αφού μερικές φορές μια απλή αλλαγή στις καθημερινές μας συνήθειες ή στη διατροφή μας μπορεί να έχει εξαιρετικά αποτελέσματα.

1. Η έλλειψη ύπνου μπορεί να προκαλέσει αύξηση βάρους

rofimata-gia-adynatisma

Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Endocrine Society αποκάλυψε κάτι που θα πρέπει να έχουμε υπόψη. Αν υποφέρουμε από χρόνια αϋπνία ή αν ο ύπνος μας τη νύχτα δεν είναι θεραπευτικός, ο μεταβολισμός μας επιβραδύνεται και η λειτουργία του λεμφικού μας συστήματος μεταβάλλεται.

Το σώμα σταματάει να αποβάλει αποτελεσματικά τις τοξίνες, το συκώτι δεν μπορεί να αυτοκαθαριστεί σωστά και το αποτέλεσμα είναι ότι το βάρος αυξάνεται σιγά-σιγά. Ωστόσο, η απλή συνήθεια του να πηγαίνουμε για ύπνο την ίδια ώρα κάθε νύχτα και το να κοιμόμαστε τουλάχιστον για 6 ως 8 ώρες είναι ένα θαυμάσιο δώρο που μπορούμε να προσφέρουμε στην υγεία μας γενικά. Και θα μας βοηθήσει επίσης να χάσουμε βάρος!

2. Πόσες ώρες πρέπει να κοιμόμαστε κάθε νύχτα;

Γενικά αυτό διαφέρει από άτομο σε άτομο. Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που έχουν ανάγκη να κοιμηθούν για 9 ώρες προκειμένου να έχουν καθαρό μυαλό το πρωί. Από την άλλη πλευρά, μερικοί άνθρωποι χρειάζονται μόνο 6 ώρες. Ωστόσο, είναι σημαντικό να έχετε υπόψη τα παρακάτω:

  • Δεν θα πρέπει ποτέ να κοιμάστε λιγότερο από 6 ώρες.
  • Το ιδανικό για επαρκή ανάπαυση είναι τουλάχιστον 5 ώρες ύπνου χωρίς διακοπή.
  • Αν είστε ενήλικες, δεν συνιστάται να κοιμάστε πάνω από 11 ώρες χωρίς διακοπή (εκτός αν χρειάζεται να αναπληρώσετε πολλές ώρες ύπνου που έχετε χάσει). Αν κοιμηθείτε πάνω από 11 ώρες, ίσως έχετε το αντίθετο αποτέλεσμα, δηλαδή ίσως ξυπνήσετε κουρασμένοι.

3. Η έλλειψη ύπνου μπορεί να προκαλέσει απώλεια οστικής μάζας

osta

Μια εργασία που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Bone and Mineral Research Review, μας δίνει μια πολύ σημαντική πληροφορία που πρέπει να έχουμε υπόψη:

  • Η έλλειψη ύπνου και η υπνική άπνοια έχουν συνδεθεί με την οστεοπόρωση. Γιατί; Η υπνική άπνοια κάνει το σώμα να λαμβάνει λιγότερο οξυγόνο, προκαλεί φλεγμονή και, κατά συνέπεια, αλλάζει το μεταβολισμό μας. Όλα τα παραπάνω επηρεάζουν την οστική μάζα.

4. Η έλλειψη ύπνου μπορεί να προκαλέσει άνοια

Στη συγκεκριμένη περίπτωση πρέπει να προσθέσουμε την υπνική άπνοια στην αϋπνία, εξαιτίας της οποίας μπορεί να προκύψει αυτός ο ανησυχητικός κίνδυνος. Η συνεχής έλλειψη οξυγόνου τη μια νύχτα μετά την άλλη επηρεάζει άμεσα την υγεία του εγκεφάλου μας, προκαλώντας μικροσκοπικά εγκεφαλικά τα οποία, αργά ή γρήγορα, οδηγούν στην άνοια. Πρόκειται για κάτι πολύ επικίνδυνο.

Να θυμάστε ότι είναι ζωτικής σημασίας να συμβουλευτείτε το γιατρό σας αν υποφέρετε από υπνική άπνοια.

5. Τι λέτε για λίγη άσκηση;

Κάτι τόσο απλό όσο το να βγείτε να περπατήσετε για 15 λεπτά μετά το δείπνο θα σας βοηθήσει όχι μόνο να κοιμηθείτε καλά αλλά και για περισσότερες ώρες χωρίς διακοπή. Επομένως, μη διστάζετε να ασκείστε λίγο κάθε μέρα. Αξίζει τον κόπο!

6. Οι ωφέλειες ενός υπνάκου

ypnakos

Ποιος είπε ότι ένας υπνάκος είναι μόνο για τους χασομέρηδες; Ο μεσημεριανός ύπνος για 12 ως 20 λεπτά θα σας βοηθήσει να αναπληρώσετε τον ύπνο που χάσατε κατά τη διάρκεια της νύχτας και, ταυτόχρονα, θα σας χαλαρώσει και θα σας επιτρέψει να είστε πιο ήρεμοι στο τέλος της ημέρας.

7. Οι ωφέλειες της γιόγκα και του διαλογισμού

Σύμφωνα με όσα λένε οι ειδικοί, εκείνοι που συνήθως υποφέρουν από υψηλά επίπεδα αϋπνίας έχουν ηλικία 50 ετών και άνω. Κάποιου είδους χαλαρωτική άσκηση που γίνεται καθημερινά είναι κάτι πολύ θετικό για όλους, όμως στην περίπτωση των μεγαλύτερων σε ηλικία ατόμων οι ωφέλειες είναι ακόμα περισσότερες.

Αν σας ενδιαφέρει να δοκιμάσετε τη γιόγκα, για παράδειγμα, θα ανακαλύψετε ότι θα σας βοηθήσει να κοιμάστε βαθύτερα καθώς και να βελτιώσετε άλλους τομείς της ζωής σας.

8. Η αϋπνία προκαλεί υπερδιέγερση στον εγκέφαλο

gynaika-egefalos

Το σώμα μας πρέπει να αναπαυτεί κατά τη διάρκεια της νύχτας, επειδή τότε είναι η στιγμή που ο εγκέφαλος μπορεί να εκτελέσει τις δικές του λειτουργίες, όπως η οργάνωση πληροφοριών, η αποστολή εντολών στο λεμφικό σύστημα έτσι ώστε να αποτοξινωθεί το σώμα, η αποθήκευση αναμνήσεων, τα όνειρα…

Τώρα, αν μένετε ξύπνιοι και δημιουργείται υπερδιέγερση στον εγκέφαλο, θα υποφέρετε από πονοκεφάλους, πρωινή κούραση, έλλειψη συγκέντρωσης…

9. Η αϋπνία μας κάνει να χάνουμε λίγη από τη μνήμη μας

Όπως ήδη επισημάνθηκε, ο εγκέφαλος χρειάζεται έναν καλό νυχτερινό ύπνο προκειμένου να οργανώσει πληροφορίες, να ταξινομήσει και να καταχωρήσει δεδομένα και μνήμες. Αν αυτό δεν συμβαίνει, αν μένετε ξάγρυπνοι τη νύχτα, ο εγκέφαλος δεν μπορεί να εκτελέσει καμία από αυτές τις λειτουργίες. Λίγο-λίγο θα αρχίσετε να παρατηρείτε ότι δυσκολεύεστε όλο και περισσότερο να θυμηθείτε πληροφορίες, για παράδειγμα ξεχνάτε ραντεβού, συζητήσεις, ημερομηνίες… Ο ύπνος είναι τόσο σημαντικός!

10. Κατά τη διάρκεια της νύχτας βιώνουμε μια πραγματική «πλύση εγκεφάλου»

ygiis-egefalos

Εκπλήσσεστε; Είναι απλώς μια έκφραση για μια πολύ περίεργη λειτουργία:

  • Κατά τη διάρκεια της νύχτας, τα εγκεφαλικά κύτταρα συρρικνώνονται, έτσι ώστε το εγκεφαλονωτιαίο υγρό να μπορεί να περάσει πιο εύκολα. Η δουλειά αυτού του υγρού είναι να απομακρύνει όλες τις άχρηστες ουσίες που τα κύτταρα έχουν παράγει κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όπως βλέπετε, πρόκειται για κάτι πολύ σημαντικό και, αν δεν κοιμόσαστε αρκετά, η λειτουργία αυτή δεν μπορεί να εκτελεστεί και θα υποφέρετε από συσσώρευση τοξινών.
Κατηγορίες: Παράξενα Ετικέτες:
Ίσως σας αρέσουν