5 λόγοι που έχετε αέρια συνεχώς. Μάθετε γιατί.

· 23 Ιανουαρίου 2019
Αισθάνεστε μονίμως τυμπανισμό; Αν έχετε αέρια συνεχώς και η αλλαγή διατροφής δεν φαίνεται να έχει αποτέλεσμα, δοκιμάστε να πίνετε εγχύματα και δείτε έναν ειδικό για να εξετάσει την περίπτωσή σας ατομικά.

Τα αέρια είναι μία από τις πιο ενοχλητικές και δυσάρεστες πεπτικές διαταραχές. Μπορεί να παρουσιάζονται για πολλούς και διάφορους λόγους. Ωστόσο ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους που έχετε αέρια συνεχώς είναι η διατροφή σας.

Γενικά, η ενόχληση που αισθάνεστε όταν έχετε αέρια παρουσιάζεται σε προσωπικό και σε κοινωνικό επίπεδο. Εξάλλου ο αέρας πρέπει να βγει με κάποιον τρόπο, είτε από πάνω είτε από κάτω.

Όλοι γνωρίζουμε πόσο δυσάρεστο είναι να βρισκόμαστε σε κάποια συνάντηση ή στο σπίτι με την οικογένειά μας και να έχουμε αέρια.

Αν σας συμβαίνει κάτι τέτοιο, μπορείτε να πίνετε ορισμένα εγχύματα όπως μέντα ή δυόσμο. Το πιο σημαντικό είναι να αποφεύγετε την κατανάλωση τροφών που σας κάνουν να έχετε αέρια.

Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε τους λόγους που έχετε αέρια.

1. Βρείτε τις τροφές που προκαλούν το πρόβλημα

Έχετε αέρια λόγω καφεΐνης

Καταρχάς πρέπει να βρείτε ποιες τροφές προκαλούν το πρόβλημα προκειμένου να τις αποφεύγετε στο μέλλον.

Αυτό το εντερικό πρόβλημα δεν παρουσιάζεται στον ίδιο βαθμό σε όλους. Εξαρτάται πάντα από την ανοχή κάθε οργανισμού απέναντι σε ορισμένες τροφές.

Για αυτόν τον λόγο είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσετε ποιες τροφές καταναλώσατε και σας έκαναν να έχετε αέρια.

Να θυμάστε ότι δεν επεξεργάζονται με τον ίδιο τρόπο την τροφή όλοι οι οργανισμοί. Έτσι, αν ο φίλος σας δεν μπορεί να φάει σπόρους, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να φάτε ούτε και εσείς.

Μερικές από τις τροφές που είναι πιθανό να σας κάνουν να έχετε αέρια είναι οι εξής:

  • Καφές.
  • Όσπρια (ρεβίθια, φακές, πράσινα φασόλια).
  • Πικάντικα φαγητά όπως οι πιπεριές τσίλι.
  • Λιπαρές τροφές.
  • Τα αεριούχα ή τα οινοπνευματώδη ποτά.
  • Η λακτόζη, συμπεριλαμβανομένου του γιαουρτιού.
  • Μπαχαρικά όπως το κάρυ.
  • Ξηροί καρποί και φρούτα (μήλα, μπανάνες, ροδάκινα, σταφύλια).

 

Διαβάστε επίσης το άρθρο: 6 σπιτικές θεραπείες για τα αέρια και τον τυμπανισμό.

 

2. Τρώτε γρήγορα

Ένας άλλος λόγος για τον οποίο μπορεί να έχετε αέρια είναι το ότι τρώτε υπερβολικά γρήγορα και δεν μασάτε καλά την τροφή σας.

Οι άνθρωποι που παθαίνουν κρίσεις ανησυχίας, νευρικότητας ή άγχους, ή που τρώνε λαίμαργα, μπορεί να αντιμετωπίσουν επεισόδια υπερβολικού τυμπανισμού ή ρεψιμάτων.

Λόγω αυτού, συνιστούμε να μην προσέχετε μόνο τι τρώτε αλλά και το πώς τρώτε. Αφιερώνετε χρόνο στα γεύματά σας.

Να τηρείτε ένα πρόγραμμα γευμάτων και να τρώτε χωρίς να βιάζεστε.

3. Φάρμακα

Έχετε αέρια λόγω φαρμάκων

Μερικά φάρμακα αναστέλλουν τη δράση των πεπτικών ενζύμων, έτσι είναι πιθανό να έχετε αέρια αν ακολουθείτε κάποια φαρμακευτική αγωγή.

Διαπιστώστε αν η έναρξη της φαρμακευτικής αγωγής σας συνέπεσε με τη στιγμή που αρχίσατε να έχετε αέρια.

Αν ισχύει κάτι τέτοιο, μιλήστε με τον/τη γιατρό σας και ρωτήστε αν υπάρχει σύνδεση ανάμεσα στα δύο. Αν είναι πιθανό κάτι τέτοιο, ο/η γιατρός σας θα σας πει αν είναι καλή ιδέα να αλλάξετε φάρμακα ή αν υπάρχει κάποια διαθέσιμη θεραπεία για να προστατέψετε το στομάχι σας.

Ωστόσο είναι σημαντικό να μη σταματήσετε να λαμβάνετε τα φάρμακά σας πριν μιλήσετε με τον/τη γιατρό σας, ακόμα και αν διαπιστώνετε κάποια σχέση ανάμεσα στη φαρμακευτική αγωγή σας και το γεγονός ότι έχετε αέρια.

4. Εντερικά προβλήματα

Αν και είναι πιθανό ότι τα προβλήματά σας με τα αέρια συνδέονται με τη διατροφή σας, θα πρέπει επίσης να δώσετε προσοχή στη συχνότητα με την οποία έχετε αέρια. Μερικές φορές τα αέρια αποτελούν προειδοποιητικό σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά στον οργανισμό σας.

Το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου είναι μια πάθηση της οποίας το κύριο σύμπτωμα είναι το ότι έχετε υπερβολικά αέρια τη νύχτα.

Το σύνδρομο αυτό χαρακτηρίζεται από δυσανεξία σε πολλές τροφές. Περιλαμβάνει επεισόδια τυμπανισμού που συνοδεύονται από δυνατό πόνο στην κοιλιά και ναυτία.

5. Εντερικά βακτήρια

Έχετε αέρια λόγω εντερικών παρασίτων

Η τροφή κάνει ένα εκπληκτικό ταξίδι μέσα στον οργανισμό σας.

Όταν περνάει από το λεπτό έντερο στο παχύ, η τροφή είναι εν μέρει χωνεμένη, γεγονός που ενεργοποιεί τα εντερικά βακτήρια.

Όταν τα βακτήρια πιάσουν δουλειά, μπορεί να παραχθούν και να συσσωρευτούν αέρια τα οποία πρέπει να βρουν τρόπο να βγουν.

 

Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο: 7 φυσικές θεραπείες για την καταπολέμηση των αερίων και του μετεωρισμού.

 

Τι γίνεται αν ήδη έχετε αέρια;

Υπάρχουν ορισμένες κοινές θεραπευτικές μέθοδοι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να αντιμετωπίσετε τις ενοχλήσεις που προκαλούνται στην κοιλιά σας όταν έχετε αέρια.

Οι πιο συνηθισμένες και αποτελεσματικές θεραπείες είναι τα εγχύματα με:

  • Χαμομήλι
  • Γλυκάνισο
  • Μέντα
  • Δυόσμο
  • Τζίντζερ
  • Μάραθο

Δοκιμάστε τα όλα μέχρι να βρείτε αυτό που βοηθάει. Όλα είναι εξίσου ωφέλιμα και δεν προκαλούν προβλήματα.

Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε να πίνετε μία κουταλιά της σούπας μηλόξυδο σε ένα ποτήρι νερό, ή νερό με μαγειρική σόδα και λεμόνι.

Τι πρέπει να κάνετε αν έχετε πάρα πολλά αέρια;

Αν έχετε αέρια συνεχώς, δεν μπορείτε να ελέγξετε την κατάσταση και καμία σπιτική θεραπεία δεν έχει αποτέλεσμα, σας συμβουλεύουμε να δείτε έναν γαστρεντερολόγο.

Ο γαστρεντερολόγος είναι ο ειδικός που θα μπορέσει να σας δώσει μια σωστή διάγνωση.

Όπως βλέπετε, υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί λόγοι για τους οποίους μπορεί να έχετε αέρια, επομένως είναι καλό να δώσετε προσοχή στις συγκεκριμένες αιτίες για τη δική σας περίπτωση.

 

Ευγενική παραχώρηση κύριας εικόνας: wikiHow.com

 

Ripoll, C., Flourié, B., Megnien, S., Hermand, O., & Janssens, M. (2010). Gastrointestinal tolerance to an inulin-rich soluble roasted chicory extract after consumption in healthy subjects. Nutrition. https://doi.org/10.1016/j.nut.2009.07.013

Winham, D. M., & Hutchins, A. M. (2011). Perceptions of flatulence from bean consumption among adults in 3 feeding studies. Nutrition Journal. https://doi.org/10.1186/1475-2891-10-128

Hertzler, S. R., & Savaiano, D. A. (1996). Colonic adaptation to daily lactose feeding in lactose maldigesters reduces lactose intolerance. American Journal of Clinical Nutrition. https://doi.org/10.1093/ajcn/64.2.232

Galovski, T. E., & Blanchard, E. B. (1998). The treatment of irritable bowel syndrome with hypnotherapy. Applied Psychophysiology Biofeedback. https://doi.org/10.1023/A:1022209631047

Hawkins, C. (1971). Flatulence. British Medical Journal. https://doi.org/10.1136/bmj.4.5778.52-a

Sachdev, A. H., & Pimentel, M. (2013). Gastrointestinal bacterial overgrowth: Pathogenesis and clinical significance. Therapeutic Advances in Chronic Disease. https://doi.org/10.1177/2040622313496126

Hasler, W. L. (2007). Irritable bowel syndrome and bloating. Best Practice and Research in Clinical Gastroenterology. https://doi.org/10.1016/j.bpg.2007.03.007

Ibrahim, D. a A. (2017). MEDICINAL BENEFITS OF ANISE SEEDS (PIMPINELLA ANISUM) AND THYMUS VULGARIS IN A SAMPLE OF HEALTHY VOLUNTEERS. International Journal of Research in Ayurveda & Pharmacy. https://doi.org/10.7897/2277-4343.083150

Prasad, S., & Tyagi, A. K. (2015). Ginger and its constituents: Role in prevention and treatment of gastrointestinal cancer. Gastroenterology Research and Practice. https://doi.org/10.1155/2015/142979

Johnston, C. S., White, A. M., & Kent, S. M. (2008). A Preliminary Evaluation of the Safety and Tolerance of Medicinally Ingested Vinegar in Individuals with Type 2 Diabetes. Journal of Medicinal Food. https://doi.org/10.1089/jmf.2007.574