6 αθλήματα για πρόληψη των καρδιακών προσβολών

24 Ιανουαρίου 2019
Κάθε δραστηριότητα που βάζει το σώμα σας σε κίνηση μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμη για την πρόληψη των καρδιακών προσβολών και για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής σας γενικά. Τα έξι παρακάτω αθλήματα αποτελούν παραδείγματα μερικών από τις πιο υγιεινές δραστηριότητες.

Η άσκηση είναι θεμελιώδης για μια δυνατή και υγιή καρδιά καθώς και για την πρόληψη των καρδιακών προσβολών.

Θέλετε να μάθετε ποια είναι μερικά από τα καλύτερα αθλήματα για πρόληψη των καρδιακών προσβολών, μείωση της παχυσαρκίας και βελτίωση του αναπνευστικού συστήματος;

Θα σας πούμε σε αυτό το άρθρο!

Αθλήματα και καρδιακή υγεία

Το ότι τα αθλήματα κάνουν καλό στην υγεία δεν αποτελεί είδηση.

Αν επιδίδεστε σε μέτρια σωματική άσκηση μακροπρόθεσμα, αλλάζει ο τρόπος ζωής σας. Μειώνεται επίσης ο κίνδυνος για καρδιακή προσβολή και υπέρταση.

Όλα τα αθλήματα μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου για καρδιακές προσβολές και υπέρταση. Ωστόσο κάποια από αυτά είναι πιο αποτελεσματικά για την αντιμετώπιση ορισμένων παθήσεων.

Τα αθλήματα που μειώνουν τον κίνδυνο να υποφέρετε από καρδιακή ή αγγειακή νόσο είναι τα αθλήματα που βασίζονται στην αεροβική άσκηση.

Στα συγκεκριμένα αθλήματα η δραστηριότητα εναλλάσσεται με ανάπαυση ή αποκατάσταση. Η αεροβική άσκηση ωφελεί περισσότερο τη γενική υγεία και συνδέεται με καλύτερη καρδιακή λειτουργία και καλύτερο μεταβολισμό.

Επιπλέον τα συγκεκριμένα αθλήματα τείνουν να αποτελούν χόμπι και δεν είναι ανταγωνιστικά.

Εκτός από το ότι θέτουν σε κίνηση μεγάλες μυϊκές ομάδες, είναι επίσης ωφέλιμα σε κοινωνικό και συναισθηματικό επίπεδο.

Τα αθλήματα που βοηθούν στην πρόληψη των καρδιακών προσβολών

Τρέξιμο για πρόληψη καρδιακών προσβολών

Τα αθλήματα που θα δούμε παρακάτω έχουν περισσότερες από μία ωφέλειες για την υγεία. Ενεργοποιούν επίσης το αναπνευστικό σύστημα και δυναμώνουν τους μύες.

Χάρη σε όλες τις ωφέλειες που εξασφαλίζουν, μειώνουν τον κίνδυνο για καρδιακή νόσο και συμβάλλουν στην πρόληψη των καρδιακών προσβολών.

Ποια είναι, λοιπόν, αυτά τα αθλήματα;

Μάθετε ακόμα: Καρδιακή προσβολή, τα 7 σημάδια που αγνοούν συχνά οι γυναίκες

Τένις

Στην ίδια κατηγορία μπορούμε να συμπεριλάβουμε και τα άλλα αθλήματα με ρακέτα. Αυτά είναι το paddle ball, το σκουός, το μπάντμιντον και το πινγκ-πονγκ.

Τα αθλήματα αυτά συνδέονται με μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακών νόσων, εφόσον εξισορροπούν την αρτηριακή πίεση και βελτιώνουν την καρδιακή λειτουργία.

Τα αθλήματα με ρακέτα συνδυάζουν τα στοιχεία της μεγάλης έντασης με τα διαστήματα ανάπαυσης ανάμεσα στα σκοραρίσματα ή τα σερβίς.

Χάρη στην ενέργεια που δαπανάται σε αυτά τα αθλήματα, βελτιώνεται η μυϊκή λειτουργία και ελέγχεται το βάρος. Συνιστώνται για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας και του διαβήτη.

Πεζοπορία

Πεζοπορία για πρόληψη καρδιακών προσβολών

Πρόκειται για μια άσκηση μέτριας έντασης. Εκτός του ότι βοηθάει στην πρόληψη των καρδιακών προσβολών, συνιστάται επίσης σε ανθρώπους που έχουν πάθει ήδη καρδιακή προσβολή.

Η πεζοπορία βελτιώνει την ανταπόκριση της καρδιάς δυναμώνοντας τους θαλάμους της και αυξάνοντας την πρόσληψη αίματος με κάθε παλμό.

Καθώς περπατάμε, ενισχύεται η μεταφορά οξυγόνου και άλλων θρεπτικών ουσιών.

Η πεζοπορία βελτιώνει την υγεία των αιμοφόρων αγγείων μας, διευκολύνει την επιστροφή του αίματος στην καρδιά ή στους πνεύμονες και ενθαρρύνει τη βαθιά αναπνοή. Για περισσότερες πληροφορίες, διαβάστε το άρθρο των Δρ. Hall et. al. εδώ.

Για να αξιοποιήσετε αυτές τις ωφέλειες, θα πρέπει να κάνετε πεζοπορία σε φυσικά περιβάλλοντα. Η εποχή του χρόνου και τα χαρακτηριστικά του εδάφους δεν έχουν σημασία.

Κολύμβηση

Αναμφίβολα πρόκειται για ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αθλήματα που υπάρχουν και βοηθάει σε τεράστιο βαθμό την υγεία της καρδιάς.

Όταν κολυμπάμε, ασκούμε πολλούς μύες ταυτόχρονα και αναπτύσσουμε συντονισμό ανάμεσά τους.

Αυτό ωφελεί την καρδιά και ελέγχει την αρτηριακή πίεση.

Επιπλέον, η κολύμβηση εξασφαλίζει ενέργεια, βελτιώνει τα επίπεδα της χοληστερίνης και μας βοηθάει να χάσουμε βάρος.

Ακόμα ένα από τα πλεονεκτήματα της κολύμβησης είναι ότι δεν επηρεάζει αρνητικά τις αρθρώσεις, επομένως είναι καλή για όλες τις ηλικίες.

Ο κολύμβηση συνιστάται για ανθρώπους άνω των 40 ετών για την πρόληψη των καρδιακών προσβολών.

Σκι

Σκι για πρόληψη καρδιακών προσβολών

Μερικοί μπορεί να πιστεύουν ότι αυτό το χειμερινό άθλημα είναι πολύ επικίνδυνο και ότι είναι κατάλληλο μονάχα για τους νέους και για τους αθλητικούς τύπους. Τι ισχύει όμως για το σκι αντοχής;

Το γλίστρημα πάνω στο χιόνι με χιονοσανίδες και μπαστούνια χιονοδρομίας μπορεί να είναι ό,τι χρειαζόμαστε για μια δυνατή και υγιή καρδιά.

Το σκι αντοχής έχει διάφορες ωφέλειες για το καρδιαγγειακό σύστημα επειδή περιλαμβάνει σημαντική αεροβική άσκηση.

Το μέγεθος της καρδιάς, ο καρδιακός παλμός, η αρτηριακή πίεση, η ροή και ο όγκος του αίματος που κυκλοφορεί βελτιώνονται σημαντικά με το σκι.

Αεροβική άσκηση

Κάθε άσκηση που θεωρείται αεροβική είναι «υγιεινή για την καρδιά» και συνεισφέρει στον νευρομυϊκό συντονισμό.

Η αεροβική άσκηση ή κάθε είδος χορού συνεισφέρουν στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους. Μπορείτε να κάψετε 260 θερμίδες με μισή ώρα δραστηριότητας μέτριας έντασης.

Ταυτόχρονα η αεροβική άσκηση είναι διασκεδαστική, επομένως μπορεί να μειώσει τις βλαβερές επιπτώσεις του άγχους.

Δεν χρειάζεται να γραφείτε σε κάποια σχολή χορού. Μπορείτε απλώς να χορεύετε ακούγοντας τα αγαπημένα σας κομμάτια στο σπίτι!

 

Διαβάστε επίσης το άρθρο: 3 χοροί για να γυμνάσετε πόδια, γλουτούς και μέση.

 

Ποδηλασία

Ποδηλασία για πρόληψη καρδιακών προσβολών

Η ποδηλασία είναι μια μορφή άσκησης για όλους όσους θέλουν να προλάβουν τις καρδιακές προσβολές, καθώς και για όσους έχουν πάθει ήδη καρδιακή προσβολή.

Η συχνή και έντονη ποδηλασία γυμνάζει τα πόδια, τους γοφούς και τους γλουτούς.

Πέρα από το ότι συνεισφέρει στην πρόληψη των καρδιακών προσβολών, ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση και μειώνει τη χοληστερίνη.

Μερικές άλλες ωφέλειες της ποδηλασίας είναι οι εξής:

  • Ενισχύει την αποτελεσματικότητα της ινσουλίνης.
  • Διεγείρει την παραγωγή χημικών ουσιών που συνδέονται με τη διάθεση και το άγχος.
  • Προλαμβάνει την εμφάνιση οστεοαρθρίτιδας και κήλης μεσοσπονδύλιου δίσκου.

Τι περιμένετε, λοιπόν; Βγείτε έξω και ασκηθείτε!

  • Brennan, A. M., & Ross, R. (2017). Physical activity and cardiometabolic health. In Nutrition and Cardiometabolic Health. https://doi.org/10.1201/9781315119410

  • Lavie, C. J., Milani, R. V, Marks, P., & de Gruiter, H. (2001). Exercise and the heart: risks, benefits, and recommendations for providing exercise prescriptions. The Ochsner Journal. https://doi.org/PMC3116747

  • Grøntved, A., Koivula, R. W., Johansson, I., Wennberg, P., Østergaard, L., Hallmans, G., … Franks, P. W. (2016). Bicycling to work and primordial prevention of cardiovascular risk: A cohort study among Swedish men and women. Journal of the American Heart Association. https://doi.org/10.1161/JAHA.116.004413

  • Zhao, D., Sun, Y., Tan, Y., Zhang, Z., Hou, Z., Gao, C., … Gao, F. (2018). Short-Duration Swimming Exercise after Myocardial Infarction Attenuates Cardiac Dysfunction and Regulates Mitochondrial Quality Control in Aged Mice. Oxidative Medicine and Cellular Longevity. https://doi.org/10.1155/2018/4079041