8 τροφές απαραίτητες για την κολπική υγεία

· 24 Φεβρουαρίου 2017
Αν και η υγιεινή είναι θεμελιώδους σημασίας, υπάρχουν τροφές που συμβάλλουν στο να διατηρείται η περιοχή του κόλπου σε άριστη κατάσταση, βοηθώντας επίσης στην καταπολέμηση των μολύνσεων.

Ίσως πιστεύετε ότι η καλή υγιεινή από μόνη της αρκεί για να διατηρείται ο κόλπος σας υγιής, όμως μπορείτε να κάνετε πολύ περισσότερα για να φροντίσετε αυτή την ευαίσθητη περιοχή.

Αν δεν φροντίζετε την ευαίσθητη περιοχή σας, θα είστε ευάλωτη σε ερεθισμούς ή σε ουρολοιμώξεις.

Για να αποφύγετε αυτά τα πραγματικά ενοχλητικά προβλήματα, σας παρουσιάζουμε μια λίστα τροφών που προάγουν με φυσικό τρόπο την κολπική υγεία:

1. Φυσικό γιαούρτι και τροφές πλούσιες σε προβιοτικά

Ένας υγιής κόλπος χρειάζεται μια καλή ποσότητα ενός υγιεινού βακτηρίου που ονομάζεται γαλακτοβάκιλλος και συνεισφέρει στη διατήρηση των σωστών επιπέδων pH.

Το γιαούρτι και οι παρόμοιες τροφές συμβάλλουν στη διατήρηση των σωστών επιπέδων γαλακτοβάκιλλου. Οι περισσότερες από μας συνδέουμε το γιαούρτι με την εντερική υγεία, όμως αυτή δεν είναι η μοναδική λειτουργία του.

Η χρήση αντιβιοτικών, η εμμηνόπαυση, τα αντισυλληπτικά και η ορμονοθεραπεία συχνά αυξάνουν τον κίνδυνο μολύνσεων από ζυμομύκητες. Το ξινολάχανο, το τέμπε και ορισμένες τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση συμβάλλουν αποτελεσματικά στην καταπολέμηση των μυκητιάσεων.

Διαβάστε επίσης το άρθρο: Ανακτήστε την εντερική χλωρίδα σας με φυσικό τρόπο.

2. Χυμός κράνμπερι

hymos-kranberi

Σίγουρα έχετε ακούσει για το χυμό αυτό. Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας μπορεί να συνεισφέρει στην καταπολέμηση των ουρολοιμώξεων. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο χυμός κράνμπερι περιέχει ουσίες οι οποίες εξουδετερώνουν τα μολυσματικά βακτήρια που προσκολλώνται στα τοιχώματα της ουροδόχου κύστης.

Το μόνο πρόβλημα με το συγκεκριμένο χυμό είναι η υψηλή του περιεκτικότητα σε σάκχαρα. Για να αποφύγετε τις μεταβολές στα επίπεδα της γλυκόζης (ειδικά αν είστε διαβητική), να θυμάστε:

  • Μην πίνετε πάνω από μισό ποτήρι χυμό κράνμπερι τη μέρα.
  • Επιλέγετε εντελώς φυσικό χυμό ή χυμό με λίγες θερμίδες.
  • Αναμειγνύετε το χυμό με νερό ή φτιάχνετε smoothies συνδυάζοντάς τον με λαχανικά.

3. Ψάρι

Αν πονάτε όταν αρχίζει η περίοδός σας, είναι καιρός να αρχίσετε να τρώτε περισσότερο ψάρι. Ο πόνος της περιόδου οφείλεται στην απελευθέρωση ουσιών που προκαλούν φλεγμονή, οι οποίες ονομάζονται προσταγλαδίνες και κάνουν τους μυς της μήτρας να συσπώνται.

Τα λιπαρά οξέα και τα έλαια Ωμέγα-3 στα ψάρια όπως ο σολομός και ο τόνος έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που συνεισφέρουν στη μείωση του πόνου.

4. Τροφές με βάση τη σόγια

Η κολπική ξηρότητα είναι το ενοχλητικό αποτέλεσμα των χαμηλών επιπέδων οιστρογόνου, που είναι η ορμόνη η οποία συνεισφέρει στη διατήρηση του κολπικού ιστού ελαστικού και καλά λιπασμένου.

Η γέννα, η εμμηνόπαυση, ο θηλασμός και μερικά φάρμακα κατά του κρυολογήματος και των αλλεργιών μπορούν να προκαλέσουν σημαντική μείωση των επιπέδων του οιστρογόνου, ξηραίνοντας τον κόλπο σας και προκαλώντας δυσφορία.

Προσπαθείτε να τρώτε ελάχιστα επεξεργασμένες τροφές με βάση τη σόγια:

  • Βιολογική σόγια.
  • Τόφου.
  • Τέμπε.

Οι τροφές αυτές περιέχουν ουσίες που μιμούνται το οιστρογόνο, οι οποίες ονομάζονται φυτικά ισοφλαβονοειδή ή μη στεροειδή φυτοοιστρογόνα.

5. Μήλα

mila

Αν και μπορεί να μην το πιστεύετε, αν θέλετε να περνάτε καλά στο κρεβάτι, αυτό είναι το φρούτο σας. Σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Archives of Gynecology and Obstetrics διαπιστώθηκε ότι οι γυναίκες που τρώνε ένα μήλο τη μέρα παρουσιάζουν υψηλότερα επίπεδα κολπικής λίπανσης.

Αυτό σημαίνει πιο ικανοποιητικό και λιγότερο προβληματικό σεξ. Τα μήλα περιέχουν μια ουσία που μιμείται την οιστραδιόλη, μια γυναικεία σεξουαλική ορμόνη.

Τα μήλα περιέχουν επίσης πολυφαινόλες, που ενισχύουν την κυκλοφορία του αίματος στον κολπικό ιστό, έτσι είναι ευκολότερη η επίτευξη οργασμού.

6. Νερό

Το νερό είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να λείπει από την καθημερινή ρουτίνα σας. Έχει αμέτρητες ωφέλειες για την υγεία σας. Σε σχέση με τον κόλπο σας, το νερό είναι απαραίτητο για να διατηρούνται οι κολπικές μεμβράνες σας σε εξαιρετική κατάσταση.

Για να λειτουργούν σωστά, πρέπει να είναι επαρκώς ενυδατωμένες και ο ευκολότερος τρόπος είναι να πίνετε μια υγιεινή ποσότητα νερού καθημερινά. Το νερό συμβάλλει επίσης στη φυσική λίπανση του κόλπου και στη μείωση των οσμών.

Διαβάστε επίσης το άρθρο: 8 σημάδια που μαρτυρούν ότι δεν πίνετε αρκετό νερό.

7. Γλυκοπατάτες

Πέρα από το ότι αποτελούν καλή εναλλακτική αντί για τις παραδοσιακές πατάτες, οι γλυκοπατάτες είναι επίσης απίστευτα αποτελεσματικές για τη διατήρηση μιας καλής κολπικής υγείας.

Είναι πλούσιες σε βιταμίνη Α. Η συγκεκριμένη βιταμίνη ενισχύει τα τοιχώματα της μήτρας και διεγείρει την παραγωγή ορμονών που συμβάλλουν στη διατήρηση υψηλών επιπέδων ενέργειας.

8. Πράσινο τσάι

prasino-tsai

Προηγουμένως αναφέραμε το χυμό κράνμπερι, όμως πολλές γυναίκες προτιμούν μια επιλογή που δεν είναι τόσο γλυκιά. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να σκεφτείτε το πράσινο τσάι. Το ρόφημα αυτό αποτελεί εξαιρετικό σύμμαχο ενάντια στις ουρολοιμώξεις.

Αν υποφέρετε από κάποιο είδος μόλυνσης, το πράσινο τσάι θα βοηθήσει στην καταπολέμησή της και, αν είστε απολύτως υγιής, το συγκεκριμένο ρόφημα θα σας βοηθήσει να προλάβετε την εμφάνιση μολύνσεων.

Ο κολπική υγεία είναι κάτι περισσότερο από την απλή υγιεινή

Μπορεί συχνά να σκέφτεστε ότι γνωρίζετε τα πάντα σχετικά με τον κόλπο σας, όμως θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε. Πέρα από τους τακτικούς προληπτικούς ελέγχους, την καλή υγιεινή και την επικοινωνία με το γυναικολόγο σας, η υγιεινή διατροφή είναι πολύ σημαντική.

Όπως βλέπετε, οι οχτώ τροφές και τα ροφήματα που παρουσιάζονται παραπάνω είναι συνηθισμένα σε μια ισορροπημένη διατροφή. Αν συνήθως δεν τα συμπεριλαμβάνετε στη διατροφή σας, είναι καλή ιδέα να ξεκινήσετε.