Ο χορός και το περπάτημα μπορούν να προστατέψουν από το Αλτσχάιμερ

· 27 Οκτωβρίου 2016
Η μονοτονία είναι ο χειρότερος εχθρός για τις εγκεφαλικές συνάψεις, επομένως για να προλάβετε το Αλτσχάιμερ είναι σημαντικό να παραμείνετε δραστήριοι και να επιδίδεστε σε δραστηριότητες όπως ο χορός και το περπάτημα.

Ο χορός και το περπάτημα είναι δύο υπέροχοι τρόποι να ασκήσετε τον εγκέφαλό σας.

Αυξάνουν την αίσθηση ελευθερίας και χαλάρωσης ενώ αποτελούν επίσης εξαιρετικές σωματικές ασκήσεις με άμεση επίδραση στην υγεία. Επιπλέον προστατεύουν από τη νόσο του Αλτσχάιμερ

Σύμφωνα με μια δημοσίευση στο Journal of Alzheimer’s Disease, κάθε είδους σωματική δραστηριότητα που συνδυάζει τη σωματική άσκηση με την ευχαρίστηση κάνει τον εγκέφαλό σας πιο ανθεκτικό απέναντι σε νευροεκφυλιστικές νόσους.

Επομένως η κηπουρική ή η φροντίδα της αυλής σας, ο χορός και το περπάτημα, η ποδηλασία ή οποιοδήποτε είδος δραστηριότητας φέρνει χαρά στην καρδιά σας ενώ σας κάνει να κινείστε, θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης νόσου του Αλτσχάιμερ μέχρι και κατά 50%.

Αξίζει τον κόπο.

Χορός και περπάτημα για να αυξηθεί η ικανότητα και η δραστηριότητα του εγκεφάλου

Έχουμε αναφερθεί αρκετά συχνά στο παρελθόν στις ωφέλειες του περπατήματος για τουλάχιστον είκοσι με τριάντα λεπτά την ημέρα. Πρόκειται για έναν τρόπο βελτίωσης της υγείας του καρδιαγγειακού συστήματος και καταπολέμησης του άγχους.

Όμως κάτι που ίσως να μη γνωρίζετε ακόμα είναι ότι απλά πράγματα όπως ο χορός και το περπάτημα ή η καθημερινή φροντίδα των φυτών σας θα μπορούσαν να μειώσουν αισθητά τον κίνδυνο να παρουσιάσετε κάποια νευροεκφυλιστική νόσο όπως το Αλτσχάιμερ.

Σύμφωνα με τη μελέτη που αναφέρθηκε στην αρχή του παρόντος άρθρου, η οποία διεξήχθη από διάφορους γιατρούς στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες, συμπεριλαμβανομένου του Dr. Cyrus A. Raji, η σχέση ανάμεσα στη σωματική δραστηριότητα και στη συναισθηματική ευχαρίστηση θα μπορούσε να αυξήσει τη μάζα των νευρωνικών συνδέσεων κάνοντάς σας με αυτό τον τρόπο περισσότερο ανθεκτικούς απέναντι σε διάφορους τύπους άνοιας.

gynaikes-horos

Δεν υπάρχει θεραπεία για το Αλτσχάιμερ, αλλά μπορεί να προληφθεί

Όλοι γνωρίζουμε κάποιον ή έχουμε κάποιο συγγενή που έχει διαγνωσθεί με Αλτσχάιμερ. Λίγες ασθένειες μπορούν να προκαλέσουν τόση θλίψη όσο το να βλέπουμε κάποιον να χάνει την ταυτότητά του, τις αναμνήσεις του και να βυθίζεται αργά σε μια εκφυλιστική κατάσταση που τελικά θα τον οδηγήσει στο θάνατο.

  • Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει θεραπεία για το Αλτσχάιμερ. Πρόκειται για μια δύσκολη μάχη που φέρνει πόνο τόσο στον ασθενή όσο και στα μέλη της οικογένειάς του. Το συναισθηματικό βάρος γίνεται ακόμα μεγαλύτερο μόλις γίνει η διάγνωση.
  • Αν και δεν υπάρχει θεραπεία για το Αλτσχάιμερ, μπορεί να προληφθεί. Μπορείτε να προσπαθήσετε να μειώσετε τις πιθανότητες να το παρουσιάσετε.
  • Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αν συνηθίσετε να περπατάτε καθημερινά, να κάνετε μαθήματα χορού και να είστε δραστήριοι έξω από το σπίτι, θα μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης Αλτσχάιμερ μέχρι και κατά 50%.
  • Όπως φαίνεται από τη συγκεκριμένη μελέτη, οι άνθρωποι που κάνουν καθιστικό τρόπο ζωής με ελάχιστα συναισθηματικά ερεθίσματα έχουν μικρότερη εγκεφαλική μάζα, είναι λιγότερο ευκίνητοι και έχουν λιγότερες νευρωνικές συνδέσεις στον εγκέφαλό τους.

Η άσκηση και οι δραστηριότητες που είναι θετικές, εξασφαλίζουν ερεθίσματα και είναι διασκεδαστικές αυξάνουν τη φαιά ουσία του εγκεφάλου, γεγονός που αποδεικνύει ότι αξίζει τον κόπο να επιδίδεται κανείς σε αυτές. Αυτό όχι μόνο δυναμώνει τον εγκέφαλο αλλά και προλαμβάνει τις νευροεκφυλιστικές νόσους.

kathimerino-perpatima

Περπάτημα, χορός, γέλιο και καθημερινή μάθηση για την καταπολέμηση του Αλτσχάιμερ

Οι σωματικές δραστηριότητες όπως ο χορός και το περπάτημα οξυγονώνουν τον εγκέφαλο, βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος, μεταφέρουν θρεπτικές ουσίες και εξασφαλίζουν τέλειες στιγμές χαλάρωσης, παρέχοντας καινούργια ερεθίσματα που κεντρίζουν το ενδιαφέρον σας και σας βγάζουν από τη ρουτίνα.

  • Να θυμάστε ότι ένας από τους χειρότερους εχθρούς του εγκεφάλου είναι στην πραγματικότητα η ρουτίνα. Η μονοτονία και η μηχανική δραστηριότητα θα σας κάνουν να πέσετε σε ένα είδος κατάθλιψης και σε αναπόφευκτη κυκλοθυμία, που επηρεάζουν τη χημεία του εγκεφάλου.
  • Ο εγκέφαλος γίνεται πιο αργός και πιο μηχανικός εξαιτίας της ρουτίνας. Και τότε θα αρχίσετε να αντιμετωπίζετε απώλεια μνήμης και μείωση των νευρωνικών συνάψεων.
  • Οι δραστηριότητες που αναγκάζουν το σώμα να κινείται, όπως ο χορός και το περπάτημα, εξασφαλίζουν καινούργια ερεθίσματα που πυροδοτούν περιέργεια και συναισθήματα. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένα είδους καύσιμου για τον εγκέφαλο.

Συνοψίζοντας λοιπόν θα λέγαμε ότι, όπως δήλωσε ο Dr. Cyrus Α. Raji, εξαιτίας του γεγονότος ότι σήμερα δεν είναι ακόμα δυνατόν να χρησιμοποιηθεί κάποιο φάρμακο για να αντιστραφεί η εξέλιξη του Αλτσχάιμερ μόλις διαγνωσθεί, το μόνο πράγμα που μπορούμε να κάνουμε είναι να το προλάβουμε.

horos-salsa

Για να το πετύχετε αυτό, το μόνο που χρειάζεται είναι να συνειδητοποιήσετε το εξής: ο εγκέφαλος μοιάζει με μυ, επομένως θα πρέπει να ασκείται.

Αν κάθε μέρα είναι ίδια με την προηγούμενη, αν πάντα είστε καθιστοί και το μόνο που κάνετε είναι να βλέπετε τηλεόραση και περιορίζετε τις κοινωνικές σχέσεις σας, τα εγκεφαλικά σας κύτταρα σιγά-σιγά αποσυνδέονται και σταματούν να είναι ενεργά.

Αν όμως κεντρίζετε την περιέργειά σας, αν θέτετε στον εαυτό σας την πρόκληση, «σήμερα, αντί να περπατήσω μισή ώρα, θα περπατήσω μία ώρα», «θα βάλω μουσική και θα χορέψω» ή, ακόμα καλύτερα, «θα μάθω ζούμπα μαζί με φίλους», ο εγκέφαλός σας θα γίνει πιο δυνατός και πιο ευέλικτος.

Μην το ξεχνάτε.