Διατροφή με μαγιά μπύρας. Μάθετε πώς τη χρησιμοποιείτε

· 15 Μαΐου 2016
Μια από τις καλύτερες αποφάσεις της ζωή σας είναι να προσθέσετε τη μαγιά μπύρας στη διατροφή σας.

Σίγουρα γνωρίζετε τη μαγιά μπύρας ή την έχετε ήδη χρησιμοποιήσει σε συνταγές σας. Ωστόσο, αν δεν την έχετε προσθέσει ακόμη στη διατροφή σας, εφόσον διαβάσετε το σημερινό μας άρθρο, είμαστε σίγουροι ότι θα φροντίσετε να μην λείπει ποτέ από το σπίτι σας ξανά.

Μια από τις καλύτερες αποφάσεις της ζωή σας είναι να προσθέσετε τη μαγιά μπύρας στη διατροφή σας.

Μαγιά μπύρας – Σούπερ τροφή

Γνωρίζατε ότι αυτή η τροφή έχει απίστευτα υψηλή διατροφική αξία;

Ρίξτε μια ματιά στα συστατικά της:

  • 8 βασικά αμινοξέα
  • 10 βασικά αμινοξέα για το σχηματισμό πρωτεϊνών
  • 40% πρωτεΐνες
  • 14 μεταλλικά στοιχεία συμπεριλαμβανομένων και των εξής: σελήνιο, χρώμιο, ψευδάργυρος, χαλκός, ασβέστιο και σίδηρο
  • 20 βιταμίνες, συμπεριλαμβανομένου του συμπλέγματος Β βιταμινών
  • Νουκλεϊκό οξύ, ζωτικής σημασίας για την αναπαραγωγή των κυττάρων

Γιατί πρέπει να καταναλώνουμε μαγιά μπύρας;

Είναι ιδανικό για:

  • Γυναίκες που κυοφορούν ή θηλάζουν
  • Παιδιά σε αναπτυξιακό στάδιο (κυρίως για παιδιά ηλικίας έως επτά ετών)
  • Εφήβους
  • Αθλητές (βελτιώνει την απόδοσή τους και προσφέρει οξυγόνο στους μυϊκούς ιστούς)
  • Ανθρώπους που ακολουθούν δίαιτες αδυνατίσματος
  • Χορτοφάγους και αυστηρούς χορτοφάγους (για την αύξηση της πρόσληψης πρωτεϊνών)
  • Ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας
  • Ανθρώπους με συγκεκριμένες διατροφικές ελλείψεις
  • Όσους πάσχουν από αναιμία
  • Διαβητικούς
  • Ανθρώπους με ορμονικές ανωμαλίες (όπως προγεστερόνη, ορμόνες του θυρεοειδούς ή τεστοστερόνη)
  • Καρκινοπαθείς
  • Ανθρώπους που έχουν υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση
  • Όσους πάσχουν από διατροφικές διαταραχές (βουλιμία, ανορεξία, υποσιτισμός)
  • Ανθρώπους με ασθένειες του ήπατος
  • Ανθρώπους με υψηλή χοληστερόλη

Όπως παρατηρήσατε, η μαγιά μπύρας προσφέρει οφέλη σχεδόν σε όλους τους ανθρώπους, οποιασδήποτε ηλικίας ή φυσικής κατάστασης.

μαγιά μπύρας

Η μαγιά μπύρας δημιουργείται κατά τη διάρκεια παρασκευής ενός διαδεδομένου ποτού ανά τον κόσμο, αλλά σε αντίθεση με τη μπύρα, δεν περιέχει αλκοόλ. Είναι υποπροϊόν της διάσπασης του κριθαριού, μια αποξηραμένη εκδοχή του μύκητα Saccharomyces cerevisiae.

Διαβάστε ακόμα: Ενίσχυση του ανοσοποιητικού και προστασία του συκωτιού με γουανάμπανα

Μπορεί να καλλιεργηθεί σε εργαστήρια για τη δημιουργία συμπληρωμάτων διατροφής αλλά η μεγαλύτερη ποσότητα της μαγιάς μπύρας προέρχεται από τα περισσεύματα της διαδικασίας παρασκευής μπύρας.

Πριν φτάσει στο ράφι του αγαπημένου σας καταστήματος προϊόντων υγιεινής διατροφής, η μαγιά μπύρας καθαρίζεται προκειμένου να αφαιρεθεί η πικρή της γεύση. Αυτή η διαδικασία «κλέβει» μερικά από τα πιο ωφέλιμα συστατικά της. Με αυτό εννοούμε ότι η ποιότητά της είναι ελαφρώς χαμηλότερη από ό,τι όταν έχει μόλις σχηματιστεί κατά τη διάρκεια παρασκευής της μπύρας.

μαγιά μπύρας

Γι’ αυτό το λόγο, είναι καλύτερο να αγοράζετε ζωντανή μαγιά που δεν έχει υποστεί επεξεργασίες βελτίωσης ή ραφιναρίσματος (που μπορεί να την κάνουν χειρότερη για σας).

Υπάρχουν δυο είδη μαγιάς μπύρας: η πικρή και η μη πικρή μαγιά, ανάλογα με την προετοιμασία της. Η πικρή μαγιά περιέχει περισσότερα θρεπτικά συστατικά από εκείνη που δεν είναι πικρή για τους λόγους που εξηγήσαμε παραπάνω.

Εκμεταλλευτείτε τα οφέλη της μαγιάς μπύρας και αδυνατίστε

Συνιστάται η καθημερινή κατανάλωση 20 με 30 γραμμαρίων μαγιάς μπύρας. Αυτό το συμπλήρωμα πρωτεϊνών που μπορεί να βρεθεί σε καταστήματα υγιεινής διατροφής ή τροφίμων διαίτης χρησιμοποιείται από πολλούς ανθρώπους που ακολουθούν δίαιτες λίγων θερμίδων.

Να είστε προσεκτικοί όταν αγοράζετε μαγιά μπύρας. Μερικά καταστήματα πωλούν τρεις ποικιλίες ή γεύσεις: φυσική, μήλο και τυρί. Η επιλογή σας θα εξαρτηθεί καθαρά από το αν θέλετε να την καταναλώσετε με κάτι γλυκό ή αλμυρό. Μπορείτε να την αναμείξετε με οποιαδήποτε τροφή σας αρέσει και να βελτιώσετε τη διατροφική της αξία (δηλ. να ενισχύσετε τα οφέλη της).

Μάθετε ακόμα: Ποια είναι τα 8 πρώιμα συμπτώματα του διαβήτη; Μάθετε περισσότερα!

Η μαγιά μπύρας καταναλώνεται συνήθως με:

  • Γάλα
  • Γιαούρτι
  • Χυμούς
  • Smoothies
  • Δημητριακά
  • Λαχανικά
  • Ζυμαρικά
  • Σαλάτες
  • Ψητά
  • Επιδόρπια
  • Τσάι
  • Κρέας
  • Χάμπουργκερ

Όπως βλέπετε, η μαγιά μπύρας είναι ένα αρκετά ευέλικτο προϊόν.

μαγιά μπύρας

Συμβουλές για τη διατροφή με μαγιά μπύρας

  • Βεβαιωθείτε ότι επιλέγετε ζωντανή, πικρή μαγιά και αποφύγετε οτιδήποτε άλλο έχει υποστεί χημική διεργασία καθαρισμού που μπορεί να αφαιρέσει μερικά από τα πιο ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά της.
  • Προσθέστε τη στα smoothies φρούτων και λαχανικών για να ελαχιστοποιήσετε την όρεξή σας.
  • Αγοράστε νιφάδες μαγιάς και προσθέστε τες σε ορισμένες συνταγές (σαλάτες ή ακόμη και σε επιδόρπια, ανάλογα με τη δίαιτα που ακολουθείτε). Μόνο μια κουταλιά του γλυκού, σας προσφέρει πρωτεΐνες και βιταμίνες χωρίς καθόλου λιπαρά.
  • Ξεκινήστε το πρωινό σας πίνοντας μαγιά μπύρας διαλυμένη σε ζεστό νερό και λίγο χυμό λεμόνι. Ακολουθήστε το για δυο εβδομάδες συνεχόμενα με άδειο στομάχι και περιμένετε μισή ώρα πριν φάτε πρωινό.
  • Όταν αισθάνεστε ότι πεινάτε μην κάνετε επιδρομές στο ψυγείο σας. Μια καλή ιδέα είναι να πασπαλίσετε μερικές νιφάδες μαγιάς πάνω από ωμά λαχανικά όπως αγγούρια ή καρότα.
  • Προσθέστε μαγιά στη σαλάτα του μεσημεριανού σας γεύματος ή σε ένα ψωμάκι χάμπουργκερ. Μια μικρή ποσότητα αρκεί για να αισθανθείτε πιο χορτάτοι και θα σας προσφέρει την ενέργεια που χρειάζεστε για να την υπόλοιπη ημέρα.
  • Να καταναλώνετε νιφάδες ζωντανής μαγιάς μπύρας ή σε ξηρή μορφή, τρεις φορές την ημέρα (περίπου 10 γραμμάρια κάθε φορά) για τουλάχιστον ένα μήνα μέχρι να αποκτήσετε τα επιθυμητά αποτελέσματα.
  • Μην ξεχνάτε να διαβάζετε τις οδηγίες που αναγράφονται πάνω στη συσκευασία έτσι ώστε να γνωρίζετε τις συνιστώμενες δόσεις που πρέπει να προσθέτετε σε κάθε φαγητό.
  • Βεβαιωθείτε ότι ακολουθείτε έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Η προσθήκη της μαγιάς μπύρας στη διατροφή σας δεν αρκεί – πρέπει να ασκείστε δυο με τρεις φορές την εβδομάδα, να πίνετε καθημερινά δυο λίτρα νερό και να αποφεύγετε συγκεκριμένες τροφές· τηγανητές ή εκείνες που περιέχουν ραφιναρισμένα σάκχαρα και άλευρα. Όλα τα παραπάνω θα σας βοηθήσουν να αποκτήσετε εξαιρετικά αποτελέσματα σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα.

μαγιά μπύρας σε νιφαδες

  • Castro, E., Narváez, P. X., & Ortega, C. A. (2016). Efecto con la suplementación con levadura de cerveza (Saccharomyces cerevisiae) y promotores en la gestación y recría de cuyes (Cavia porcellus). La Granja25(1), 45. https://doi.org/10.17163/lgr.n25.2017.04
  • Loviso, C. L., & Libkind, D. (2018). Síntesis y regulación de compuestos del aroma y el sabor derivados de la levadura en la cerveza: ésteres. Revista Argentina de Microbiologia. Asociacion Argentina de Microbiologia. https://doi.org/10.1016/j.ram.2017.11.006
  • Lodolo, E. J., Kock, J. L. F., Axcell, B. C., & Brooks, M. (2008). The yeast Saccharomyces cerevisiae - The main character in beer brewing. In FEMS Yeast Research (Vol. 8, pp. 1018–1036). https://doi.org/10.1111/j.1567-1364.2008.00433.x