Οφέλη από την ενίσχυση του πυελικού εδάφους

Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης του πυελικού εδάφους είναι πολύ σημαντικές, ειδικά στις γυναίκες. Είναι χρήσιμες σε γόνιμες ηλικίες για την προώθηση της εγκυμοσύνης και του τοκετού, καθώς και στην εμμηνόπαυση.
Οφέλη από την ενίσχυση του πυελικού εδάφους

Τελευταία ενημέρωση: 31 Οκτώβριος, 2021

Τα οφέλη από την ενίσχυση του πυελικού εδάφους είναι άγνωστα σε πολλούς. Η αδυναμία του πυελικού εδάφους μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ποιότητα ζωής. Έτσι, σε αυτό το άρθρο, θα μιλήσουμε περισσότερο για τα οφέλη της.

Μπορεί να ειπωθεί ότι η αδυναμία του πυελικού εδάφους μπορεί να οδηγήσει σε αυτό που ονομάζεται πρόπτωση ή κάθοδο των πυελικών οργάνων, που με τη σειρά του μπορεί να συσχετιστεί με ακράτεια ούρων και κοπράνων. Επιπλέον, μερικές φορές οι άνθρωποι χρειάζονται χειρουργική επέμβαση για να αντισταθμίσουν αυτή την αδυναμία.

Αν και αυτή η αδυναμία του πυελικού εδάφους μπορεί να εμφανιστεί τόσο σε άνδρες όσο και σε γυναίκες, οι γυναίκες είναι αυτές που επηρεάζονται συχνότερα από αυτήν.

Θα ξεκινήσουμε εξηγώντας τι είναι το πυελικό έδαφος και ποιες λειτουργίες εκτελεί στο σώμα, τι μπορεί να προκαλέσει αδυναμία του πυελικού εδάφους και τέλος θα συζητήσουμε τα οφέλη από την ενίσχυση του πυελικού εδάφους.

Τι είναι το πυελικό έδαφος;

Το πυελικό έδαφος είναι μια δομή που αποτελείται από μύες και συνδετικό ιστό που βρίσκεται κάτω από τα πυελικά όργανα. Αυτή η κυρίως μυώδης δομή θα χρησιμεύσει ως στήριγμα για τα όργανα της πυέλου και τα όργανα της κοιλιάς επίσης. Αυτό σημαίνει ότι η κύρια λειτουργία της θα είναι να διατηρεί τα όργανα, το καθένα στην κανονική του θέση.

Στις γυναίκες, τα πυελικά όργανα είναι:

  • Ουροδόχος κύστη και ουρήθρα: το ουροποιητικό σύστημα
  • Μήτρα και κόλπος: αναπαραγωγικό σύστημα
  • Ορθό και πρωκτός: πεπτικό σύστημα

Στους άνδρες, τα πυελικά όργανα είναι:

  • Η ουροδόχος κύστη και η ουρήθρα του
  • Προστάτης και σπερματικά κυστίδια του αναπαραγωγικού συστήματος
  • Ορθό και πρωκτός του πεπτικού συστήματος

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, το πυελικό έδαφος υποστηρίζει τα πυελικά όργανα και τα διατηρεί στη σωστή τους θέση. Αλλά η λειτουργία του δεν περιορίζεται μόνο στον περιορισμό, αλλά συμμετέχει επίσης στη λειτουργία και την απόδοση αυτής της περιοχής. Αυτή είναι η εγκράτεια ούρων και κοπράνων.

Εικόνα μιας λεκάνης
Η λεκάνη στεγάζει πολλά όργανα και το πυελικό έδαφος είναι απαραίτητο για να παραμείνουν οι ιστοί στη θέση τους.

Τι μπορεί να προκαλέσει αδυναμία του πυελικού εδάφους;

Υπάρχουν πολλές αιτίες αδυναμίας του πυελικού εδάφους. Βασικά, οι πιο συχνές είναι:

  • Αυξημένη πίεση στο κοιλιακό επίπεδο: παχυσαρκία, χρόνια πνευμονοπάθεια, κάπνισμα, δυσκοιλιότητα
  • Διαβήτης
  • Όγκοι της πυέλου
  • Χειρουργικός προστάτης
  • Εγκυμοσύνη με ή χωρίς κολπικό τοκετό
  • Εμμηνόπαυση: απώλεια της ελαστικότητας των ιστών

Ποιες είναι οι συνέπειες;

Οι κύριες συνέπειες της αδυναμίας στο πυελικό έδαφος είναι:

  • Πρόπτωση ή κάθοδος των πυελικών οργάνων
  • Βαρύτητα ή ενόχληση στο κάτω μέρος της κοιλιάς
  • Ακράτεια ούρων και κοπράνων
  • Πόνος στην οσφυϊκή περιοχή
  • Δυσκολίες κατά τη σεξουαλική επαφή

Έχουμε ήδη αναφέρει ότι είναι πιο συχνή στις γυναίκες παρά στους άνδρες. Έτσι, από ό,τι έχουμε δει, μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα ζωής. Ευτυχώς, σε πολλές περιπτώσεις, παρόλο που υπάρχει αδυναμία του πυελικού εδάφους, και κατά συνέπεια πρόπτωση, αυτό δεν φέρνει συμπτώματα ή ενόχληση.

Ωστόσο, είναι πάντα σκόπιμο να προγραμματίζετε μια εξειδικευμένη διαβούλευση παρουσία οποιασδήποτε από τις προαναφερθείσες ενοχλήσεις.

Ενίσχυση του πυελικού εδάφους

Ο τρόπος ενίσχυσης των μυών του πυελικού εδάφους είναι με την εκτέλεση ασκήσεων Kegel.

Οι ασκήσεις Kegel είναι μια σειρά τεχνικών που αναπτύχθηκε από τον Arnold Kegel, έναν γυναικολόγο, με σκοπό τη βελτίωση της ακράτειας ούρων στις γυναίκες μετά τον τοκετό.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορούν να γίνουν προληπτικά ή για να βελτιώσουν την ενόχληση που αναφέρθηκε παραπάνω. Ωστόσο, πέρα από τον σκοπό για τον οποίο εκτελούνται, η αλήθεια είναι ότι αυτές οι ασκήσεις εκτελούνται εύκολα. Επιπλέον, απαιτούν μόνο λίγα λεπτά την ημέρα, μία έως τρεις φορές την ημέρα.

Ωστόσο, για να τις εκτελέσετε, πρέπει να αναγνωρίσετε τους μύες που εμποδίζουν την ούρηση ή την αποβολή αερίων από το πυελικό έδαφος. Για να το κάνετε αυτό, όταν ουρείτε, σταματήστε τη ροή. Αφού εντοπιστούν οι μύες του πυελικού εδάφους, οι ασκήσεις μπορούν να εκτελεστούν σε οποιαδήποτε θέση.

Μια γυναίκα που κάνει ασκήσεις Kegel
Οι χρήσεις των ασκήσεων Kegel ποικίλλουν. Όλες οι ηλικίες επωφελούνται από αυτό.

Ποια είναι τα οφέλη για την ενίσχυση του πυελικού εδάφους

Τα οφέλη από την εκτέλεση ασκήσεων Kegel για την ενίσχυση του πυελικού εδάφους είναι πολλά. Βελτιώνονται οι σεξουαλικές σχέσεις, προλαμβάνεται η ακράτεια ούρων (βελτιώνοντάς την αν υπάρχει ήδη) και προλαμβάνεται η πρόπτωση. Συμπερασματικά, η ενίσχυση του πυελικού εδάφους είναι ευεργετική από πολλές απόψεις.

Υπάρχουν επίσης τεχνικές που βοηθούν στην περίοδο αποκατάστασης της χειρουργικής των γεννητικών οργάνων. Μετά τον τοκετό βοηθούν την ελαστικότητα των ιστών να επανέλθει στο φυσιολογικό. Τέλος, στις έγκυες γυναίκες μειώνει τον κίνδυνο σκισίματος στον κολπικό τοκετό.

Αν και η αδυναμία του πυελικού εδάφους μπορεί να είναι αναπόφευκτη, είναι καλό να γνωρίζετε ότι σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να βελτιωθεί αρκετά εύκολα.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Τονώστε τους πυελικούς σας μύες με ασκήσεις Kegel
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Τονώστε τους πυελικούς σας μύες με ασκήσεις Kegel

Έχετε ποτέ ακούσει για το Pompoir ή τις ασκήσεις Kegel; Αναφέρονται σε ένα σύνολο τεχνικών τις οποίες είναι καλό να γνωρίζουμε.