Γιατί πονάτε κατά την έμμηνο ρύση;

· 31 Μαΐου 2016

Πολλές γυναίκες πονούν κατά την έμμηνο ρύση και οι γυναικολόγοι θεωρούν ότι δεν υπάρχει καμία άλλη λύση πέραν της λήψης αντιφλεγμονωδών ή αντισυλληπτικών χαπιών.

Θα σας εξηγήσουμε τι μπορεί να προκαλέσει αυτούς τους πόνους ή τις κράμπες και πώς να αντιμετωπίσετε αυτά τα προβλήματα με τη βοήθεια των τροφών και μερικών φυσικών συμπληρωμάτων.

Οιστρογόνα

Ο βασικός λόγος που οι γυναίκες αντιμετωπίζουν πόνους περιόδου είναι η υπερβολική ποσότητα οιστρογόνων στο αίμα. Τα οιστρογόνα είναι βασικές ορμόνες για την υγεία καθώς επηρεάζουν τη διανοητική ικανότητά σας, την ανάπτυξη των οστών, την κυκλοφορία του αίματος. Ωστόσο, μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα αν έχετε πάρα πολλά οιστρογόνα καθώς σε αυτή την περίπτωση μπορεί να προκληθούν διάφορες ανισορροπίες στην υγεία σας όπως για παράδειγμα, οι πόνοι κατά την έμμηνο ρύση.

thermofora

Γιατί έχετε πάρα πολλά οιστρογόνα;

Παρακάτω αναγράφονται όλα όσα μπορούν να επηρεάσουν τα επίπεδα των οιστρογόνων τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες:

  • Βλαβερές τροφές ή τροφές που δεν χωνεύονται σωστά λόγω τροφικής δυσανεξίας
  • Στρες
  • Κάπνισμα και αλκοόλ
  • Μόλυνση του περιβάλλοντος
  • Πρόσθετα τροφίμων και τοξικές ουσίες στα προϊόντα που χρησιμοποιείτε καθημερινά (σαπούνια, σαμπουάν, πούδρες μακιγιάζ)
  • Αντισυλληπτικά χάπια

kapnisma

Ο κίνδυνος των υπερβολικών οιστρογόνων

Οι πόνοι περιόδου δεν είναι η μοναδική συνέπεια των υψηλών επιπέδων οιστρογόνων. Μπορούν να οδηγήσουν και σε άλλα προβλήματα υγείας τα οποία θα σας βοηθήσουν να ανακαλύψετε αν αυτό είναι το πρόβλημά σας:

  • Ακανόνιστος κύκλος
  • Πονοκέφαλοι
  • Πόνοι στους μυς και στις αρθρώσεις
  • Δυσπεψία
  • Τριχόπτωση
  • Ξηροδερμία
  • Κόπωση

Βλαβερές τροφές

Προκειμένου να θεραπεύσετε αυτή την ορμονική ανισορροπία, θα πρέπει να αποφεύγετε ή να περιορίσετε όσο περισσότερο γίνεται την κατανάλωση των παρακάτω τροφών:

  • Ζάχαρη και ζαχαρούχα ποτά: η ζάχαρη δεν σας προσφέρει κανένα όφελος. Η λευκή είναι η πιο βλαβερή καθώς απομακρύνει όλα τα μεταλλικά στοιχεία από τον οργανισμό σας και σταδιακά οξύνει το pH του σώματός σας.
  • Σιτάρι: το σιτάρι που καταναλώνουμε καθημερινά είναι νοθευμένο και πολλοί άνθρωποι δυσκολεύονται να το χωνέψουν ή να το αφομοιώσουν, χωρίς βέβαια να το γνωρίζουν. Προσπαθήστε να το αντικαταστήσετε με βρώμη, σακχαρίνη σίτου ή σίκαλη και να επιλέγετε πάντα σιτηρά ολικής άλεσης.
  • Αγελαδινό γάλα: οι άνθρωποι που εμφανίζουν υψηλά επίπεδα οιστρογόνων συνήθως πάσχουν από κάποιο είδος δυσανεξίας στη λακτόζη αλλά δεν το γνωρίζουν. Σας προτείνουμε να επιλέγετε λαχανικά και ροφήματα με βρώμη, αμύγδαλο ή ρύζι ή ακόμη και αγελαδινό ή πρόβειο τυρί. Το γάλα σόγιας δεν είναι υγιεινό γιατί εκτός από διαγονιδιακό, τις περισσότερες φορές είναι και πλούσιο σε οιστρογόνα.
  • Υπερβολική κατανάλωση κόκκινου κρέατος: θα πρέπει να το καταναλώνετε μια φορά κάθε δεκαπέντε ημέρες, το πολύ, με σαλάτα ή λαχανικά.
  • Τονωτικά: δεν συνιστώνται τονωτικά όπως ο καφές, το αλκοόλ και τα αναψυκτικά

gala ke vromi

Ωφέλιμα συμπληρώματα

Εκτός από το να αποφύγετε την κατανάλωση αυτών των βλαβερών τροφών που θα σας κάνει να αισθανθείτε πολύ καλύτερα, σας προτείνουμε να λαμβάνετε καθημερινά αυτά τα τρία συμπληρώματα τα οποία θα σας βοηθήσουν να εξαλείψετε την υπερβολική ποσότητα οιστρογόνων και θα ρυθμίσουν το ορμονικό σας σύστημα.

  • Λινέλαιο: το λάδι πρώτης ψυχρής έκθλιψης από λιναρόσπορους είναι πλούσιο σε βασικά λιπαρά οξέα και βοηθά στη ρύθμιση των ορμονών όταν έχετε πάρα πολλά οιστρογόνα. Αποτελεί επίσης μια καλή θεραπεία αν έχετε ξηροδερμία. Λαμβάνετε καθημερινά μια κουταλιά της σούπας (15 γραμμάρια), σκέτη ή αναμειγμένη με άλλη τροφή. Αν θέλετε να αποφύγετε τη γεύση, μπορείτε να το λαμβάνετε σε μορφή κάψουλας.
  • Λυγαριά (Vitex agnus-castus): αυτό το θεραπευτικό φυτό σας επιτρέπει να θεραπεύετε κάθε ανωμαλία της εμμηνόρροιας και μπορεί να προκαλέσει ακόμη και ωορρηξία στις γυναίκες που δεν έχουν περίοδο για άγνωστους λόγους. Λαμβάνετε καθημερινά 200 mg εκχυλίσματος για τουλάχιστον 3 με 4 μήνες, καθώς η αποτελεσματικότητά του επέρχεται σταδιακά.
  • Μάκα: αυτή η ρίζα των Άνδεων είναι γνωστή ως σούπερ τροφή και ρυθμίζει τις ορμόνες για πολλούς λόγους καθώς δρα στον αδένα της υποφύσεως και στον υποθάλαμο. Είναι πολύ ενεργητικό και είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό αν διανύετε κάποια στρεσογόνα περίοδο. Λαμβάνετε περίπου 3 με 6 γραμμάρια την ημέρα. Μπορείτε να τη λαμβάνετε σε μορφή κάψουλας ή να την αναμειγνύετε με λίγο νερό, χυμό ή γιαούρτι. Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να προκαλέσει λίγη νευρικότητα. Αν συμβεί αυτό, θα πρέπει να μειώσετε τη δόση και να ακολουθήσετε μόνο τις παραπάνω δυο θεραπείες.