Η κατάρα των γραμματέων: αντιμετωπίστε το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα

· 27 Απριλίου 2016
Για να αποφύγετε τα προβλήματα, αν δουλεύετε όλη μέρα μπροστά στον υπολογιστή, είναι σημαντικό να κάνετε συχνά διαλείμματα και να εκτελείτε μερικές απλές διατάσεις των βραχιόνων, καθώς και ασκήσεις για τα χέρια και τους καρπούς.

Το σύνδρομο αυτό με την περίεργη ονομασία αφορά γενικότερα ανθρώπους που περνούν ολόκληρη την εργάσιμη ημέρα τους χρησιμοποιώντας το πληκτρολόγιο και το ποντίκι. Το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα εντοπίζεται στα οστά του καρπού (που είναι γνωστά ως καρπικά οστά). Στο σημερινό άρθρο μάθετε περισσότερα για το πρόβλημα αυτό και για τον τρόπο να αντιμετωπίσετε το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για «την κατάρα των γραμματέων»;

Μιλώντας αυστηρά από ιατρική άποψη, πρόκειται για ένα σωρευτικό τραύμα που οφείλεται στις συνεχείς και επαναλαμβανόμενες κινήσεις που καταπονούν τα χέρια και τους καρπούς.

Αυτό σημαίνει ότι, αν εκτελείτε την ίδια δραστηριότητα σε τακτική βάση, μπορεί τελικά να παρουσιάσετε σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα.

Το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα μπορεί επίσης να εμφανιστεί αν κοιμάστε με τα χέρια σας διπλωμένα κάτω από το σώμα σας ή το μαξιλάρι. Υπάρχουν ακόμα και ορισμένα αθλήματα που μπορούν να προκαλέσουν το συγκεκριμένο σύνδρομο, όπως το τένις και η άρση βαρών.

Το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα προκαλεί φλεγμονή στους τένοντές σας και πίεση στο κέντρο του καρπού σας, ακριβώς πάνω σε ένα νεύρο που βρίσκεται στη μέση ανάμεσα στα οστά του καρπού σας και στους συνδέσμους των δακτύλων σας όπως αναφέρει και ο Δρ. Wipperman J εδώ.

Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα - Πόνος στον καρπό

Τα συνηθέστερα συμπτώματα του συγκεκριμένου συνδρόμου είναι:

  • Μούδιασμα στον αντίχειρα, στο δείκτη ή στο μεσαίο δάχτυλο.
  • Μυρμήγκιασμα στο χέρι ή στον καρπό.
  • Πόνος στο χέρι ή στον καρπό.
  • Μούδιασμα σε αυτά τα σημεία κατά τη διάρκεια της νύχτας.
  • Ανικανότητα πιασίματος αντικειμένων.
  • Αίσθηση θερμότητας στα δάχτυλα.
  • Πόνος που ακτινοβολεί προς τον αγκώνα.
  • Προβλήματα συντονισμού ή τρεμούλιασμα στα δάχτυλα.
  • Χέρια που είναι πάντοτε κρύα.

Αν και όλοι μπορεί να αντιμετωπίσουν το συγκεκριμένο πρόβλημα, συνήθως τα άτομα που υποφέρουν από αυτό είναι γυναίκες ηλικίας μεταξύ 40 και 60 ετών.

Διαβάστε επίσης: Ανακούφιση από το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα

Άνδρας πονά στον καρπό

Συστάσεις για να προλάβετε το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα

Αν παρουσιάζετε οποιοδήποτε από τα παραπάνω συμπτώματα και δεν θέλετε να επιδεινωθεί το πρόβλημα, συνιστούμε να αλλάξετε μερικές από τις συνήθειες που ίσως το προκαλούν.

Πράγματι, ίσως είναι αδύνατο να εγκαταλείψετε την εργασία σας ή να σταματήσετε να χρησιμοποιείτε το συγκεκριμένο χέρι. Ωστόσο, μπορείτε να βελτιώσετε την κατάσταση κάνοντας τα εξής:

Κρατάτε το χέρι σας σε ουδέτερη θέση

Ιδανικά, ο καρπός και το χέρι σας θα πρέπει να είναι σε έκταση. Για να το πετύχετε αυτό, το πληκτρολόγιο πρέπει να είναι τοποθετημένο έτσι ώστε οι πήχεις σας να μπορούν να είναι τεντωμένοι και να μη χρειάζεται να κάμπτετε τον καρπό.

Αυτό επίσης θα μειώσει τα προβλήματα του πόνου στους βραχίονες, στους ώμους, στον αυχένα ή στη μέση.

Κρατάτε τα αντικείμενα με ολόκληρο το χέρι σας

Αποφεύγετε να αφήνετε μόνο ένα ή δύο δάχτυλα να κάνουν όλη τη δουλειά όταν απλώνετε το χέρι προς αντικείμενα, υψώνετε ή ξεβιδώνετε κάτι. Όταν χρησιμοποιείτε μόνο το δείκτη και τον αντίχειρά σας, ασκείται πολύ μεγαλύτερη πίεση στον καρπό σας. Προσπαθείτε να χρησιμοποιείτε ολόκληρο το χέρι σας και να εναλλάσσετε το αριστερό με το δεξί χέρι.

Γυναίκα πονά στον καρπό

Ακολουθείτε έναν υγιεινό τρόπο ζωής

Είναι σημαντικό να εξασφαλίσετε ότι οι φλέβες σας βρίσκονται σε καλή κατάσταση και ότι η κυκλοφορία του αίματος σε όλο σας το σώμα είναι υγιής. Έτσι το αίμα θα φτάνει στα χέρια σας χωρίς εμπόδια.

Μεταξύ των πολλών καλών συνηθειών που μπορείτε να υιοθετήσετε για να βελτιώσετε την κατάσταση των φλεβών σας είναι το να κοιμάστε αρκετά, να ασκείστε συχνά, να μην καπνίζετε, να αποφεύγετε τον καθιστικό τρόπο ζωής και να ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή.

Μάθετε και αυτό: Πώς και πότε πρέπει να πίνουμε νερό; Μάθετε περισσότερα

Επιλέγετε εργονομικά αντικείμενα

Υπάρχουν διάφορα αντικείμενα που είναι σχεδιασμένα να εξασφαλίζουν μεγαλύτερη άνεση στα χέρια και στους καρπούς σας. Τα στηρίγματα του χεριού για το πληκτρολόγιο και το ποντίκι είναι ένα παράδειγμα. Βοηθούν στη μείωση ενός μέρους της πίεσης που ασκείται σε αυτά όταν εργάζεστε.

Αν η εταιρεία σας δεν σας παρέχει κάποιο από αυτά, αγοράστε το δικό σας -αξίζει τον κόπο και είναι για το καλό σας.

Κάντε εντοπισμένες ασκήσεις

Ποιος είπε ότι δεν μπορείτε να ασκήσετε τους καρπούς σας; Είναι κάτι σημαντικό για να προλάβετε το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα! Μερικές ενδιαφέρουσες επιλογές είναι οι εξής:

  • Κύκλοι με τους καρπούς. Με τις παλάμες σας στραμμένες προς τα κάτω και προς τα έξω, κάντε περιστροφές και των δύο καρπών πέντε φορές προς τα δεξιά και έπειτα πέντε φορές προς τα αριστερά.
  • Διατάσεις δαχτύλων. Τεντώστε τα όσο μπορείτε και κρατήστε τα σε αυτή τη θέση για δέκα δευτερόλεπτα. Επαναλαμβάνετε αυτή την άσκηση τουλάχιστον τρεις φορές την ημέρα.
  • Τέντωμα του αντίχειρα. Πιάστε τον αντίχειρά σας με το άλλο χέρι. Τραβήξτε τον προς τα πίσω μέχρι να αισθανθείτε μια μικρή πίεση. Προσέξτε να μην κάνετε την κίνηση πολύ γρήγορα ή πολύ δυνατά, επειδή μπορεί να εξαρθρώσετε το οστό, κάτι που θα προκαλέσει πολύ πόνο.
  • Σφίξτε το χέρι. Σφίξτε τη γροθιά σας όσο πιο πολύ μπορείτε. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια μικρή λαστιχένια μπάλα ή ένα μπαλάκι κατά του άγχους. Σφίξτε και χαλαρώστε περίπου δέκα φορές με κάθε χέρι.
  • Σηκώστε ένα μικρό βάρος. Να έχετε πάντοτε κοντά σας ένα μικρό βαράκι χεριών, όχι μεγαλύτερο από πέντε κιλά. Μπορείτε είτε να αγοράσετε ένα είτε να γεμίσετε ένα μπουκάλι νερού με άμμο ή χώμα.
  • Καθίστε στο γραφείο ή στο τραπέζι σας. Στηρίξτε τον πήχη σας στην επιφάνειά του και αφήστε το χέρι σας χαλαρό. Κρατήστε ένα βαράκι στο χέρι σας και κινείστε μπρος-πίσω τον καρπό. Επαναλάβετε δέκα φορές και έπειτα αλλάξτε πλευρά.

Όλα αυτά μπορείτε να τα κάνετε ενώ μιλάτε στο τηλέφωνο, βλέπετε μια ταινία ή είστε στο μετρό.

Φυσικές θεραπείες για να αντιμετωπίσετε το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα

Γνωρίζετε ότι υπάρχουν μερικοί φυσικοί χυμοί που θα σας βοηθήσουν να καταπραΰνετε τα συμπτώματα αυτής της οδυνηρής πάθησης; Ας δούμε ποιοι είναι!

Χυμός από ανανά, πορτοκάλι και γκρέιπφρουτ για να αντιμετωπίσετε το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα

Πίνετε ένα φλιτζάνι από αυτό το χυμό κάθε τρεις μέρες ως προληπτικό μέτρο, όταν δουλεύετε συνεχώς στον υπολογιστή ή κάνετε μονότονες κινήσεις. Αν αντιμετωπίζετε ήδη συμπτώματα, πίνετε το χυμό κάθε μέρα.

Υλικά

Προετοιμασία

  • Στύψτε τα εσπεριδοειδή και ψιλοκόψτε τον ανανά.
  • Βάλτε όλα τα υλικά στο μπλέντερ και χτυπήστε τα καλά. Μπορείτε να προσθέσετε μερικά παγάκια, αν θέλετε.

Χυμός από λάχανο, πράσινο μήλο και γλυκολέμονο για να αντιμετωπίσετε το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα

Άλλος ένας τρόπος για την εξάλειψη των συμπτωμάτων που προκαλεί το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα είναι η παρακάτω απλή συνταγή.

Υλικά

  • 1 φύλλο λάχανο
  • 2 πράσινα μήλα
  • Λίγο νερό

Προετοιμασία

  • Καθαρίστε και κόψτε τα μήλα σε φέτες.
  • Βάλτε τις φέτες των μήλων σε ένα μπλέντερ μαζί με το λάχανο και το νερό.
  • Χτυπήστε τα υλικά και στραγγίστε το χυμό πριν τον πιείτε. Πίνετε το χυμό αυτό κάθε μέρα.

Άνδρας με νάρθηκα στον καρπό

  • Leung, D. (2014). Carpal Tunnel Syndrome. In Encyclopedia of the Neurological Sciences. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-385157-4.00652-7
  • Weiss, N. D., Gordon, L., Bloom, T., So, Y., & Rempel, D. M. (1995). Position of the wrist associated with the lowest carpal-tunnel pressure: Implications for splint design. Journal of Bone and Joint Surgery – Series A. https://doi.org/10.2106/00004623-199511000-00008
  • Connor, O. D., Mj, P., Sc, M., Connor, D. O., Page, M. J., Marshall, S. C., & Massy-westropp, N. (2012). Ergonomic positioning or equipment for treating carpal tunnel syndrome ( Review ) Ergonomic positioning or equipment for treating carpal tunnel syndrome. Cochrane Database of Systematic Reviews. https://doi.org/10.1177/1753193413478507
  • Kim, S.-D. (2015). Efficacy of tendon and nerve gliding exercises for carpal tunnel syndrome: a systematic review of randomized controlled trials. Journal of Physical Therapy Science. https://doi.org/10.1589/jpts.27.2645