10 κόλπα για να ξεκολλήσετε από το κινητό σας

02 Μάιος, 2020
Η χρήση του κινητού μπορεί να βλάψει την υγεία σας αν μετατραπεί σε εθισμό. Σε αυτό το άρθρο, θα μοιραστούμε μαζί σας 10 κόλπα για να ξεκολλήσετε από το κινητό σας και να δώσετε ώθηση στην ευεξία σας.

Αυτά τα 10 κόλπα για να ξεκολλήσετε από το κινητό σας θα σας βοηθήσουν πολύ αν έχετε σκοπό να πάτε διακοπές ή αν απλά δε μπορείτε να διαχειριστείτε άλλο το άγχος. Δεν είναι σύμπτωση το γεγονός πως πολλοί άνθρωποι αποφάσισαν να ξεκινήσουν μια “αποτοξίνωση από το κινητό τους”, για λίγες ώρες τουλάχιστον, ώστε να φροντίσουν την πνευματική και συναισθηματική τους υγεία.

Η αλήθεια είναι ότι τα κινητά τηλέφωνα μπορούν να γίνουν τόσο απαιτητικά που δε μπορούν να αφήσουν ένα άτομο να απολαύσει λίγες στιγμές ηρεμίας, καθώς λαμβάνει πολλές ειδοποιήσεις από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για τη δουλειά.

Έτσι, αν και μπορεί να τελείωσε το ωράριό σας, συνεχίζετε να λαμβάνετε ειδοποιήσεις που δε σας επιτρέπουν να χαλαρώσετε με άλλους ανθρώπους.

Με βάση τα παραπάνω, μελέτες τονίζουν ότι η χρήση κινητών, μαζί με άλλες ηλεκτρονικές συσκευές, γίνεται μια εμμονική ρουτίνα που μας αναγκάζει να τα ελέγχουμε ανά λεπτό. Σε αυτό το άρθρο, θα ανακαλύψετε πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε αυτό το πρόβλημα.

Γιατί θα πρέπει να ξεκολλήσετε από το κινητό σας;

Η μεγάλη ποσότητα πληροφοριών τις οποίες μας παρέχει η τεχνολογία, δημιουργεί νέες προκλήσεις αναφορικά με τη χρήση της προκειμένου να μη τεθεί σε κίνδυνο η υγεία μας. Οι νέες συμπεριφορές που δημιουργούνται δεν είναι πάντα υγιείς.

Το παραπάνω υποστηρίζει και η έρευνα. Εξάλλου, όσο βελτιώνεται η τεχνολογία, εφευρίσκονται και νέοι όροι. Παραδείγματος χάρη, υπάρχει η ακινητοφοβία ή νομοφοβία, δηλαδή ο παράλογος φόβος να φύγει κάποιος από το σπίτι χωρίς το κινητό, και αυτό προκαλεί άγχος σε όσους υποφέρουν από ακινητοφοβία.

Επίσης, υπάρχει η συνεχής ανάγκη να θέλετε να γνωρίζετε τι κάνουν οι επαφές σας, πράγμα γνωστό ως FoMO ή “φόβος μην χάσουμε το τι συμβαίνει”.

Γι’ αυτό, παρά τα όσα πλεονεκτήματα των τεχνολογικών συσκευών, συχνά είναι απαραίτητο να γνωρίζετε πώς να ξεκολλήσετε. Παρακάτω, έχουμε 10 κόλπα για να ξεκολλήσετε από το κινητό σας ώστε να μπορέσετε να ζείτε χωρίς άγχος.

Ανακαλύψτε: Κατανοήστε τις αρνητικές επιδράσεις του άγχους

10 κόλπα για να ξεκολλήσετε από το κινητό σας

Γυναίκα κοιτά το κινητό της ανήσυχη

Χωρίς να το καταλάβετε, μπορείτε να αναπτύξετε εξάρτηση από το κινητό σας. Έτσι, θα πρέπει να βάλετε σε εφαρμογή τεχνικές για να ξεκολλήσετε.

1. Κρατήστε μόνο τις πιο χρήσιμες εφαρμογές.

Σε αυτές περιλαμβάνεται το ημερολόγιο για παράδειγμα. Έπειτα, αφαιρέστε όσες καταναλώνουν τη μπαταρία του κινητού σας αλλά και τη δική σας εξαιτίας των αμέτρητων ειδοποιήσεών τους. Για να διαλέξετε τις εφαρμογές που θα διαγράψετε, σκεφτείτε πόσο τις χρησιμοποιείτε.

2. Μοιραστείτε αυτή την πρόκληση με κάποιο άλλο άτομο.

Αυτό το άτομο μπορεί να είναι ο/η σύντροφός σας, ένας φίλος ή μία φίλη, ακόμη και κάποιο μέλος της οικογενείας σας. Αν κάποιο άτομο κοντά σε εσάς ξεκολλήσει θα έχετε μεγαλύτερο κίνητρο. Έτσι, αντί να δίνετε προσοχή στο κινητό σας, θα μπορέσετε να οργανώσετε άλλα πράγματα μαζί ή να ευχαριστηθείτε αναζωογονητικές δραστηριότητες.

Μια πολύ καλή ιδέα είναι να εφαρμόσετε τον ακόλουθο κανόνα: όταν περνάτε χρόνο μαζί έξω από το σπίτι, θα πρέπει να έχετε τα κινητά σας στην αθόρυβη λειτουργία. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσετε να απολαύσετε τις στιγμές ενώ θα δυναμώνετε τη σχέση σας.

Το να προσέχετε συνεχώς τις ειδοποιήσεις σας, είναι ένα σημάδι ανησυχίας που μπορεί να σας κάνει να χάσετε κάτι ενδιαφέρον στην καθημερινή σας ζωή.

3. Αποφύγετε τον συγχρονισμό των λογαριασμών σας για να ξεκολλήσετε από το κινητό σας.

Αντ’ αυτού, καθιερώστε ένα πρόγραμμα. Αν συγχρονίσετε τους λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της δουλειάς σας θα δυσκολευτείτε περισσότερο να ξεκολλήσετε. Αυτό συμβαίνει επειδή θα σας χρειαστεί κάποιος πελάτης ή θα χρειαστεί να διορθώσετε ένα πρόβλημα οποιαδήποτε στιγμή.

Χρησιμοποιήστε ένα πρόγραμμα για να οργανωθείτε και να αφήσετε πίσω στο γραφείο τη δουλειά σας. Αυτό θα σας επιτρέψει να ξεκουραστείτε για περισσότερες ώρες.

Ίσως σας ενδιαφέρει: 5 υγιεινές συνήθειες για να γίνετε πιο ήρεμοι. Μάθετε περισσότερα

4. Αφήστε το κινητό σας στην άκρη.

10 κόλπα να ξεκολλήσετε από το κινητό σας

Αξίζει να αφήστε στην άκρη για λίγο το κινητό σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτόν τον χρόνο για να κάνετε πιο ευχάριστες δραστηριότητες.

Δεν είναι απαραίτητο να το βάζετε πάνω στο τραπέζι όταν τρώτε. Επίσης, δεν είναι απαραίτητο να το παίρνετε μαζί σας όπου πάτε στο σπίτι. Αφήστε το στην άκρη και ευχαριστηθείτε το φαγητό σας, ένα βιβλίο, μια κούπα τσάι, και αφιερώστε λίγο χρόνο στον εαυτό σας. Να θυμάστε ότι αν συμβεί κάτι έκτακτο θα το μάθετε όπως και να έχει επειδή δεν είστε εντελώς αποκομμένοι/ες από τον κόσμο.

5. Καθορίστε έναν συγκεκριμένο χρόνο για να χρησιμοποιείτε το κινητό σας.

Προφανώς, θα έχετε πάντα κάποια εκκρεμότητα. Όμως, προσπαθήστε να χρησιμοποιείτε το κινητό σας μόνο για συγκεκριμένο χρόνο και έπειτα αφήστε το στην άκρη. Έτσι, όπως γνωρίζετε ότι πρέπει να ξεκουράζεστε αρκετές ώρες, θα πρέπει να αφιερώνετε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στο κινητό σας και έπειτα να κάνετε άλλες δραστηριότητες.

6. Ρυθμίστε το κινητό σας στην αθόρυβη λειτουργία.

Αν το κινητό σας δε δονείται ή δε χτυπά, μπορείτε να απασχοληθείτε σε άλλες δραστηριότητες. Το μυαλό σας θα είναι επικεντρωμένο εκεί, χωρίς να σκέφτεστε τίποτε άλλο. Θα πρέπει να επιλέγετε συχνά αυτή τη ρύθμιση, ειδικά όταν έρχεται η ώρα για ύπνο.

7. Χρησιμοποιήστε ένα παραδοσιακό ρολόι.

Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε το κινητό σας σαν ξυπνητήρι. Αυτό θα σας επιτρέψει να ξυπνήσετε και να αφιερώσετε λίγα λεπτά στο κρεβάτι εντελώς ξεκούραστοι/ες, χωρίς να αισθάνεστε το βάρος να ελέγξετε τις ειδοποιήσεις σας.

8. Κάντε κάτι διαφορετικό για να ξεκολλήσετε από το κινητό σας.

Μάθετε μια καινούργια γλώσσα, προσπαθήστε να γράψετε ένα βιβλίο, να ζωγραφίσετε, ή να αφιερώσετε τον χρόνο σας σε πράγματα που ονειρεύεστε να κάνετε. Για να το πετύχετε αυτό θα πρέπει να ξεκολλήσετε από το κινητό σας για λίγο. Κάποιοι άνθρωποι περνούν ώρες λέγοντας ανέκδοτα ή ανταλλάσσοντας νέα ενώ θα μπορούσαν να διαθέσουν αυτόν τον χρόνο σε κάτι που πραγματικά τους παθιάζει.

9. Βάλτε το κινητό σας σε λειτουργία πτήσης.

Γυναίκα κοιτά τις ειδοποιήσεις στο κινητό της

Μάθετε να αφήνετε το κινητό σας σε λειτουργία πτήσης αν θέλετε να συγκεντρωθείτε σε άλλες σημαντικές δραστηριότητες.

Αυτή είναι μια καλή επιλογή όταν κάνετε κάποιο άθλημα ή αφιερώνετε τον χρόνο σας σε κάτι άλλο. Όταν τελειώσετε μπορείτε να απενεργοποιήσετε αυτή τη λειτουργία και να ελέγξετε ό,τι θέλετε.

10. Απενεργοποιήστε το.

Αν ενώ τα δοκιμάσατε όλα, δυσκολεύεστε να ξεκολλήσετε από το κινητό σας τότε απλώς απενεργοποιήστε το και αναλογιστείτε τη χρήση που κάνετε με αυτή τη συσκευή.

Συμπέρασμα

Αν αφότου εφαρμόσετε αυτά τα 10 κόλπα για να ξεκολλήσετε από το κινητό σας, έχετε την αίσθηση ότι δε μπορείτε να τα καταφέρετε, τότε ίσως ήρθε η ώρα να απευθυνθείτε σε έναν/μία ψυχολόγο για βοήθεια. Ο λόγος είναι πως πιθανόν να υποφέρετε από κάποιον εθισμό.

Το σημαντικότερο είναι να παραμείνετε ψύχραιμοι/ες. Στην αρχή, ίσως να δυσκολευτείτε να ξεκολλήσετε από το κινητό σας. Ωστόσο, θα συνειδητοποιήσετε σιγά-σιγά ότι μπορείτε να ζήσετε και χωρίς αυτό. Κάντε διαλογισμό ή γιόγκα για να φέρετε τη γαλήνη στη ζωή σας. Να θυμάστε πως το σημαντικότερο πράγμα είναι να είστε ήρεμοι/ες.

Τέλος, αν νομίζετε ότι χρειάζεστε περαιτέρω βοήθεια και υποστήριξη, μη διστάσετε να δείτε έναν/μία επαγγελματία θεραπευτή/ρια.

  • Carbonell, X., Fúster, H., Chamarro, A., & Oberst, U. (2012). Adicción a internet y móvil: Una revisión de estudios empíricos Españoles. Papeles Del Psicologo.
  • Chóliz Montañés, M., & Villanueva Silvestre, V. (2011). Evaluación de la adicción al móvil en la adolescencia. Chóliz Montañés, Mariano ; Villanueva Silvestre, Verónica. Evaluación de La Adicción Al Móvil En La Adolescencia. En: Revista Española de Drogodependencias, 2011, Vol. 36, No. 2: 165.
  • PEDRERO PÉREZ, E. J., RODRÍGUEZ MONJE, M. T., & RUIZ SÁNCHEZ DE LEÓN, J. M. (2012). Adicción o abuso del teléfono móvil . Revisión de la literatura . Mobile phone abuse or addiction . A review of the literature . Adicciones.
  • Sánchez-Carbonell, X., Beranuy, M., Castellana, M., Chamarro, A., & Oberst, U. (2008). La adicción a Internet y al móvil: ¿moda o trastorno? Adicciones. https://doi.org/10.20882/adicciones.279
  • Sanchez-Carbonell, Xavier;Beranuy, Marta; Castellana, MOntserrat; Chamarro, Ander; Oberst, U. (2008). La Adiccion a Internet y al móvil. Adicciones.