Η άσκηση της κολύμβησης: Μια άσκηση για όλο το σώμα

27 Φεβρουαρίου 2019
Ο λόγος μπορεί να είναι πως δεν έχουν όλα τα γυμναστήρια πισίνες και ορισμένοι άνθρωποι δεν ξέρουν κολύμπι. Όμως, μόλις δείτε τα οφέλη από την κολύμβηση, δεν θα σας απασχολεί τίποτα απ' αυτά πλέον.

Η κολύμβηση είναι μια άσκηση για όλο το σώμα καθώς γυμνάζει τους μυς σε όλα τα μέρη του σώματος. Ωστόσο, δεν είναι μια δραστηριότητα την οποία επιλέγουν πολλοί. Αρκετοί άνθρωποι επιλέγουν να πάνε στο γυμναστήριο ή να κάνουν ομαδικές ασκήσεις.

Ο λόγος μπορεί να είναι πως δεν έχουν όλα τα γυμναστήρια πισίνες και ορισμένοι άνθρωποι δεν ξέρουν κολύμπι. Όμως, μόλις δείτε τα οφέλη από την κολύμβηση, δεν θα σας απασχολεί τίποτα απ’ αυτά πλέον.

Κολύμβηση, μια άσκηση για όλο το σώμα

Η κολύμβηση μπορεί να θεωρηθεί η καλύτερη άσκηση επειδή γυμνάζει τους μυς σε όλα τα μέρη του σώματος. Γυμνάζετε τα πόδια όσο γυμνάζεστε τον κορμό και τα χέρια σας. Και άλλα αθλήματα και ασκήσεις είναι καλά για το σώμα σας, φυσικά. Όμως, η κολύμβηση πρακτικά συνδυάζει τα καλύτερα χαρακτηριστικά όλων. Ρίξτε μια ματιά σε μερικά:

Καρδιαγγειακό σύστημα

Μια άσκηση για όλο το σώμα

Η κολύμβηση, όπως και το περπάτημα, το τρέξιμο ή το ποδήλατο, αυξάνει τους παλμούς της καρδιάς, χτίζει αντοχή, και κάνει την καρδιά και τους πνεύμονές σας πιο υγιή.  Τα πλεονεκτήματα:

  • Καλύτερη αναπνοή.
  • Περισσότερη αντοχή στις καθημερινές δραστηριότητες, όπως στο ν’ ανεβαίνετε σκαλιά.
  • Απώλεια βάρους. Είναι καταπληκτική αν θέλετε να χάσετε μερικά κιλά.
  • Μυϊκή τόνωση. Η κολύμβηση σας βοηθά να χάσετε βάρος και ταυτόχρονα να τονώσετε το σώμα σας.

Ρίξτε μια ματιά εδώ επίσης: 5 φρούτα για υγιεινό αδυνάτισμα και πώς να τα τρώτε

Άσκηση χαμηλής έντασης

Το τρέξιμο είναι ένα παράδειγμα μιας δραστηριότητας υψηλής έντασης. Υψηλή ένταση σημαίνει πως είναι πιο εύκολο να τραυματιστείτε. Ωστόσο, αυτό δεν συμβαίνει στην κολύμβηση.

Όταν κολυμπάτε, το σώμα σας υποστηρίζεται από το νερό. Είναι μια ήπια άσκηση, γι’ αυτό αν είστε επιρρεπείς στους τραυματισμούς, η κολύμβηση θα ήταν μια εξαίσια επιλογή για εσάς.

Τέλεια για άτομα με πόνο στην πλάτη

Μια άσκηση για όλο το σώμα αθλητής που ετοιμάζεται να πηδήξει στην πισίνα

Αν είχατε ποτέ προβλήματα με την πλάτη σας, ο γιατρός σας ίσως να σας συνέστησε την κολύμβηση. Ο λόγος είναι ότι είναι ένα χαμηλής δραστηριότητας άθλημα το οποίο εξασκεί τον κορμό σας.

Αν έχετε σκολίωση, για παράδειγμα, η κολύμβηση μπορεί να σας βοηθήσει ν’ ανακουφιστείτε από τον πόνο. Είναι καταπληκτική ακόμη και για παιδιά και αποτρέπει την επιδείνωσή της. Σας προτείνουμε ανεπιφύλαχτα την κολύμβηση αν έχετε προβλήματα με την πλάτη σας.

Καλύτερος συντονισμός

Έχετε πρόβλημα συντονισμού; Κάτι τόσο απλό όσο το να σηκώσετε το δεξί σας χέρι και το αριστερό σας πόδι ταυτόχρονα, έπειτα ν’ αλλάξετε και να σηκώσετε τα άλλα δύο, μπορεί να είναι πάρα πολύ δύσκολο για ορισμένους ανθρώπους. Η κολύμβηση όμως μπορεί να σας βοηθήσει να εξασκήσετε τον συντονισμό σας.

  • Η κολύμβηση δεν βοηθά μόνο στον συντονισμό των χεριών και των ποδιών σας, αλλά και της αναπνοής σας. Ίσως να φαίνεται δύσκολο στην αρχή, αλλά με εξάσκηση θα γίνουν όλα πιο εύκολα.
  • Με τον καιρό και χωρίς να το καταλάβετε, θα μπορέσετε να συντονίσετε τις κινήσεις του σώματός σας πολύ πιο άνετα.

Διαβάστε ακόμα:  9 πρωινές ασκήσεις σε 9 λεπτά για ν’ αποκτήσετε σιλουέτα

Η κολύμβηση είναι διασκεδαστική και μια άσκηση για όλο το σώμα

αθλητής που κολυμπά

Ακόμη ένα καταπληκτικό πράγμα με την κολύμβηση είναι πως είναι διασκεδαστική! Το να δοκιμάσετε κάτι καινούργιο μπορεί επίσης ν’ αποτελέσει μεγάλο κίνητροΚαι σε ποιον δεν αρέσει να πάει στην πισίνα ή στην παραλία;

Θα θέλαμε να σας ενθαρρύνουμε να δοκιμάσετε την κολύμβηση, ακόμη και αν είναι κάτι καινούργιο για εσάς και δε το έχετε ξαναδοκιμάσει. Θα μάθετε τεχνικές αναπνοής και θα χτίσετε την αντοχή σας για την επόμενη φορά που θα πάτε στην παραλία.

Ίσως ν’ ανακαλύψετε ότι σας αρέσει η κολύμβηση τόσο πολύ που να θέλετε να διαγωνιστείτε. Έχετε δοκιμάσει ποτέ να κολυμπήσετε; Αν ναι, θα θέλαμε ν’ ακούσουμε τις προσωπικές σας εμπειρίες! Κολύμβηση: Μια άσκηση για όλο το σώμα!

  • “Natación para mayores”, en web de la Fundación Española del Corazón
  • Mohammed Alkatan et al. “Improved Function and Reduced Pain after Swimming and Cycling Training in Patients with Osteoarthritis”, 
  • Guszkowska M., “Effects of exercise on anxiety, depression and mood”, Psychiatr Pol. 2004 Jul-Aug;38(4):611-20.
  • “Health Benefits of Water-based Exercise”, en web del Center for Disease control and prevention
  • Juan Carlos Mazza. “Actualizacion de los Efectos Fisiologicos de la Natacion”, Proceedings del III Simposio Internacional de Actualización en Ciencias Aplicadas al Deporte. Rosario, Argentina, mayo 11-14, 1994.