Όξινα και ημιόξινα φρούτα: Τι είναι και ποιες είναι οι επιδράσεις τους;

Αν τρώτε πολλά όξινα και ημι-όξινα φρούτα, ίσως αναρωτηθείτε πώς επηρεάζουν την υγεία του στομάχου σας. Εδώ θα σας εξηγήσουμε την επίδραση που έχουν στο σώμα σας.
Όξινα και ημιόξινα φρούτα: Τι είναι και ποιες είναι οι επιδράσεις τους;

Τελευταία ενημέρωση: 11 Αυγούστου, 2022

Η καούρα είναι μια ενόχληση που ταλαιπωρεί ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Είναι ικανή να περάσει από ένα ενδεχόμενο σύμπτωμα σε μια χρόνια διαταραχή. Αν και δεν συμβαίνει πάντα, μπορεί να εμφανιστεί μετά την κατανάλωση ορισμένων τροφών, όπως τα όξινα και ημιόξινα φρούτα.

Ορισμένα από αυτά τα φρούτα ανήκουν στην ομάδα των εσπεριδοειδών, όπως είναι η περίπτωση των πορτοκαλιών και των μανταρινιών. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα που, χωρίς να είναι εσπεριδοειδή, είναι επίσης πολύ όξινα, όπως οι φράουλες και ο ανανάς.

Τα όξινα και τα ημιόξινα φρούτα παρέχουν επίσης βιταμίνη C, βιταμίνη Α, κάλιο και φυτικές ίνες. Ο περιορισμός τους από τις δίαιτες γαστροπροστασίας εξαρτάται από την ανοχή στα φρούτα.

Τι είναι η καούρα;

Η Εθνική Βιβλιοθήκη Ιατρικής των ΗΠΑ ορίζει την καούρα ως ένα επώδυνο αίσθημα καύσου στο στήθος ή στο λαιμό. Εμφανίζεται όταν το οξύ του στομάχου ανεβαίνει στον οισοφάγο, τον σωλήνα που μεταφέρει τροφή και υγρά.

Κανονικά, τα οξέα στο στομάχι διασπούν την τροφή και βοηθούν στην πέψη της, ενώ μια βαλβίδα το εμποδίζει να κινηθεί προς τα πάνω στον οισοφάγο. Ωστόσο, η Dr. Angela Bosh επισημαίνει ότι η καούρα είναι συνέπεια της υπερβολικής παραγωγής αυτού του οξέος στο στομάχι. Και επιδεινώνεται από ορισμένες τροφές.

Επιπλέον, ορισμένες διαταραχές μπορεί να οδηγήσουν σε καούρα. Όταν η βαλβίδα δεν λειτουργεί σωστά, όπως στη διαφραγματοκήλη, ο μυς αποδυναμώνεται και το γαστρικό οξύ ανεβαίνει.

Αν το οξύ ανεβαίνει στο στόμα και κατεβαίνει στους αεραγωγούς, μπορεί να προκαλέσει γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση. Η γαστρίτιδα ή η φλεγμονή του βλεννογόνου του στομάχου προκαλεί επίσης κάψιμο και πόνο.

Τι είναι τα όξινα και τα ημιόξινα φρούτα;

Η οξύτητα ενός τροφίμου μετράται από το δυναμικό του υδρογόνου μέσα στη μήτρα του τροφίμου και χαρακτηρίζεται με το ακρωνύμιο pH. Η κλίμακα κυμαίνεται από το 0 έως το 14, με το pH να είναι όξινο κάτω από το 7 και αλκαλικό όταν είναι πάνω από αυτή την τιμή.

Σύμφωνα με την Revista Mexicana de Pediatría, τα όξινα φρούτα και οι χυμοί τους έχουν τιμή pH κάτω από 4,5. Το pH του στομάχου που είναι κατάλληλο για πέψη κυμαίνεται μεταξύ 3,5 και 4.

Όξινα φρούτα και εσπεριδοειδή είναι αυτά που καθορίζουν τη γεύση και την οσμή τους από την παρουσία οργανικών οξέων, όπως το κιτρικό, το μηλικό, το κινικό και το γαλακτικό οξύ, τα οποία παρέχουν γλυκιά και ξινή γεύση. Ειδικότερα, τα εσπεριδοειδή είναι μια ομάδα που ανήκει στο γένος Citrus, τα οποία χαρακτηρίζονται από μια φλούδα γεμάτη αιθέρια έλαια και μια σάρκα με τη μορφή ζουμερών τμημάτων.

Ημιόξινα φρούτα είναι εκείνα με pH μεταξύ 4,6 και 7. Η συγκέντρωση του κιτρικού οξέος είναι χαμηλότερη σε αυτά.

Acidic fruits

Όξινα φρούτα

Σε αυτή την ομάδα βρίσκουμε τα ακόλουθα παραδείγματα:

  • Εσπεριδοειδή: λεμόνι, λάιμ, πορτοκάλι, μανταρίνι, λεμόνια, λάιμ, γκρέιπφρουτ.
  • Κόκκινα φρούτα: βατόμουρο, φράουλα και σταφίδα.
  • Άλλα: ανανάς , σταφύλι, ταμαρίντα, ντομάτα, ρόδι και δαμάσκηνα.

Ημιόξινα φρούτα

Τα ημιόξινα φρούτα είναι καλύτερα ανεκτά από άτομα που πάσχουν από γαστρίτιδα, παλινδρόμηση ή άλλα στομαχικά προβλήματα.

Όξινα και ημιόξινα φρούτα: Επιδράσεις στο στομάχι

Παρακάτω θα δούμε ποιες είναι οι κύριες επιδράσεις που έχει η κατανάλωση όξινων φρούτων στις παθολογίες που επηρεάζουν το ανώτερο πεπτικό σύστημα.

Μπορούν να αυξήσουν τον πόνο

Τα όξινα φρούτα μπορούν να επιτείνουν τον πόνο όταν καταναλώνονται κατά τη διάρκεια οξείας γαστρίτιδας. Δηλαδή, όταν το στομάχι είναι φλεγμονώδες. Μπορούν επίσης να επιδεινώσουν την παλινδρόμηση, καθώς προκαλούν περισσότερο πόνο στις πληγές που σχηματίζονται στα τοιχώματα του οισοφάγου.

Μόλις ανακουφιστεί η γαστρίτιδα ή η παλινδρόμηση και επουλωθούν οι βλάβες, τα όξινα φρούτα μπορούν να καταναλώνονται χωρίς πρόβλημα στη διατροφή.

Υπό αυτή την έννοια, οι ειδικοί έχουν αναφέρει ότι τα εσπεριδοειδή, όταν χρησιμοποιούνται μόνα τους ή σε συνδυασμό με αντιβιοτικά, βοηθούν στην εξάλειψη των βακτηρίων H. pylori. Προτείνεται λοιπόν να ζητήσετε τη συμβουλή ενός ειδικού ή ενός διατροφολόγου για να αξιολογήσετε την ένταξή τους στη διατροφή.

Επιταχύνουν το κάψιμο

Ένα χαρακτηριστικό της γαστρίτιδας, εκτός από τη φλεγμονή και τον πόνο, είναι η ίδια η οξύτητα ή η αίσθηση καύσου και καψίματος. Όταν καταναλώνονται όξινα φρούτα, προστίθεται περισσότερο οξύ και η κατάσταση επιδεινώνεται.

Μπορούν να περιπλέξουν την κατάποση

Τα όξινα φρούτα μπορούν να παράγουν υπερβολική οξύτητα που ανεβαίνει στο λάρυγγα και ερεθίζει όλη την περιοχή στο πέρασμά της, συμπεριλαμβανομένου του οισοφάγου. Είναι δυνατόν η κατάσταση αυτή να εξελιχθεί σε δυσκολία κατάποσης και ναυτία.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, μεσοπρόθεσμα εμφανίζονται διατροφικά προβλήματα και απώλεια βάρους. Εάν η καούρα και η δυσκολία στην κατάποση επιμένουν για περισσότερες από δύο ημέρες, θα πρέπει να συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία υγείας.

semi-acidic fruits can cause heartburn

Φρούτα που επιτρέπονται στην καούρα

Στις δίαιτες προστασίας του στομάχου, στόχος είναι η αποφυγή τροφών που αυξάνουν την υπερβολική έκκριση υδροχλωρικού οξέος στο στομάχι. Η δίαιτα θα ανακουφίσει τα συμπτώματα, αλλά δεν είναι θεραπευτική.

Η δίαιτα ενδείκνυται για γαστρίτιδα, πεπτικό έλκος, κήλη της κοιλίας και δυσπεψία γενικά. Συνιστάται η χρήση μη όξινων φρούτων, κατά προτίμηση μαγειρεμένων, σε κομπόστες ή κονσέρβες, ειδικά στο οξύ στάδιο.

Μέσα σε αυτή την ομάδα, τα πιο συνιστώμενα είναι τα εξής:

  • Αχλάδι.
  • Ροδάκινο.
  • Κόκκινο ή κίτρινο μήλο.

Μόλις ξεπεραστούν τα οξέα συμπτώματα, μπορούν να συμπεριληφθούν ορισμένα όξινα και ημιόξινα φρούτα. Όλα εξαρτώνται από τη γαστρική ανοχή του ατόμου.

Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο: Υποφέρετε από δυσκοιλιότητα; 5 συμβουλές για το πρωινό σας.

Τι να φάτε με καούρα;

Στην καούρα πρέπει να αποφεύγονται τα όξινα ή ημιόξινα φρούτα. Αντ’ αυτού, θα πρέπει να τρώτε πουρέ φρούτων ή κομπόστες για γαστρική προστασία, κατανεμημένα σε 6 μικρά γεύματα.

Επιπλέον, θα πρέπει να αποφεύγετε τους χημικούς ερεθισμούς, όπως πικάντικα φαγητά, πολύ καρυκευμένα φαγητά, αλμυρά φαγητά, φαγητά σε ακραίες θερμοκρασίες και δημητριακά ολικής αλέσεως και άλευρα.

Μην ξεχνάτε να τρώτε αργά και να μασάτε καλά το φαγητό σας. Ένα ήσυχο περιβάλλον για την κατάποση βοηθά στον έλεγχο των συμπτωμάτων και στην αποφυγή των εξάρσεων.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Τα 6 καλύτερα φρούτα για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Τα 6 καλύτερα φρούτα για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας

Γνωρίζατε ότι υπάρχουν φρούτα που βοηθούν στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας; Τα πιο γνωστά είναι τα δαμάσκηνα, αλλά δεν είναι τα μόνα