Πώς να ξεχωρίζετε τη δισκοκήλη από τον κοινό πόνο στην πλάτη

diskokili

Ενώ ο κοινός πόνος στην πλάτη εξαφανίζεται μετά από μερικές ώρες ή μετά από ξεκούραση, τα συμπτώματα της δισκοκήλης μπορούν να διαρκέσουν για μέρες ή ακόμη και για εβδομάδες.

Ο πόνος στην πλάτη είναι ένα από τα πιο κοινά ιατρικά προβλήματα. Στην πραγματικότητα, εκτιμάται ότι 8 στους 10 ανθρώπους έχουν αντιμετωπίσει πόνο στην πλάτη κάποια στιγμή στη ζωή τους.

Υπάρχουν πολλοί και διάφοροι παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τον πόνο στην πλάτη, όπως επίσης και την ένταση και τη διάρκειά του.

Τα περισσότερα από αυτά τα είδη πόνου είναι γενικά ήπια και εξαφανίζονται φυσικά μετά από ξεκούραση ή την εξάσκηση της πληγείσας περιοχής. Ωστόσο, πολλές φορές η δυσφορία συνεχίζει να εμφανίζεται και θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα χρόνιο πρόβλημα που απαιτεί περισσότερη προσοχή.

Συνήθως, οι άνθρωποι προτιμούν να αγνοούν τον πόνο στην πλάτη, πιστεύοντας ότι είναι φυσιολογικός ή προσωρινός. Αλλά στην πραγματικότητα, δεν πρέπει να λειτουργούμε έτσι καθώς μπορεί να αποτελεί σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά.

Η δισκοκήλη είναι μια από αυτές τις παθήσεις που οι άνθρωποι συνηθίζουν να αγνοούν, σκεπτόμενοι ότι πρόκειται για κάποιο κοινό πόνο στην πλάτη. Ωστόσο, αρχίζει να μας ανησυχεί όταν τα συμπτώματα γίνονται πιο έντονα μετά από μερικές ημέρες και είναι πλέον πιο δύσκολο να αντιμετωπιστούν.

Γι’ αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε πώς να ξεχωρίζουμε αυτά τα δυο είδη πόνου και να προσπαθήσουμε να τα αντιμετωπίσουμε κατάλληλα.

Τι είναι η δισκοκήλη;

diskokili

Οι σπόνδυλοι της σπονδυλικής στήλης διαχωρίζονται με ένα είδος προστατευτικού το οποίο χρησιμεύει για να ελαχιστοποιεί τους πιθανούς τραυματισμούς, αποτρέποντας τη συμπίεση των νεύρων.

Αυτοί οι δίσκοι διευκολύνουν την κίνηση των σπονδύλων, επιτρέποντας στο σώμα να κάνει μεγαλύτερες κινήσεις όπως το σκύψιμο ή το τέντωμα όταν προσπαθούμε να πιάσουμε κάτι που είναι ψηλά.

Ωστόσο, με την πάροδο των χρόνων, χάνουν την ελαστικότητά τους και γίνονται λιγότερο ευέλικτοι απ’ ότι παλιότερα. Τότε αρχίζουν να αποδυναμώνονται με ορισμένες κινήσεις και μπορεί να εκτοπιστούν (κήλη). Μπορούν ακόμη και να σπάσουν αν υποστούν εκτεταμένη βλάβη ή εκτεθούν σε υπερβολική πίεση.

Ένα άτομο μπορεί να αρχίσει να παρουσιάζει έντονο πόνο στη μια πλευρά του σώματός του· μούδιασμα, αδυναμία και δυσκολία κίνησης. Αργότερα έρχεται η διάγνωση της δισκοκήλης.

Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στη δισκοκήλη και στον πόνο στην πλάτη;

diskokili

Το πρωταρχικό σύμπτωμα της δισκοκήλης είναι ο πόνος στην πλάτη ο οποίος σταδιακά αυξάνεται σε ένταση (αυτός είναι και ο λόγος που συγχέεται με τον κοινό πόνο στην πλάτη).

Για να διακρίνουμε αυτή την πάθηση από τον κοινό πόνο στην πλάτη, θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι ο πόνος της δισκοκήλης αυξάνεται όταν βήχουμε, τεντώνουμε το σώμα μας ή όταν καθόμαστε για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Γενικά, όταν ξαπλώνετε με τα γόνατά σας λυγισμένα ή όταν περπατάτε αντί να στέκεστε ακίνητοι για μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι λιγότερο οδυνηρό. Όταν πάσχετε από δισκοκήλη, βιώνετε ένα γενικό αίσθημα αδυναμίας που οφείλεται στις πιασμένες νευρικές απολήξεις. Αυτό δεν ισχύει για τον κοινό πόνο στην πλάτη.

Αν αντιμετωπίζετε κάποιο χρόνιο πρόβλημα λόγω κάποιου σπασμένου ή τραυματισμένου δίσκου τότε ο νωτιαίος μυελός μπορεί να τεθεί σε κίνδυνο. Το άτομο μπορεί να χάσει τον έλεγχο της ούρησης και των εντερικών κινήσεων.

Ένα από τα πιο εμφανή συμπτώματα της δισκοκήλης είναι ότι ο πόνος διαρκεί για ημέρες ή ακόμη και εβδομάδες ενώ ο κοινός πόνος στην πλάτη εξαφανίζεται σε μερικές ώρες ή μετά από ξεκούραση.

Τι πρέπει να κάνετε αν πάσχετε από δισκοκήλη

diskokili

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε αν παρουσιάζετε συμπτώματα δισκοκήλης είναι να δείτε άμεσα το γιατρό σας ο οποίος θα αξιολογήσει τη σοβαρότητα του προβλήματος.

Η εγχείρηση μπορεί να αποτελεί μια λύση για την αντιμετώπιση αυτής της πάθησης αν και δεν μπορεί να εγγυηθεί την πλήρη εξάλειψη του πόνου.

Γι’ αυτό το λόγο πολλοί ασθενείς που έχουν διαγνωστεί με δισκοκήλη έχουν ανακαλύψει εναλλακτικές ιατρικές θεραπείες για να βελτιώσουν το πρόβλημά τους και να μην επηρεάζει την ποιότητα ζωής τους.

Αυτές οι θεραπείες περιλαμβάνουν:

  • Θερμοθεραπεία
  • Ηλεκτροθεραπεία
  • Οσφυϊκή έλξη
  • Ορθοπεδικά στηρίγματα
  • Μασάζ
  • Υδροθεραπεία
  • Φυσικές θεραπείες αναλγητικών

Εκτός από αυτές τις θεραπείες, σας προτείνουμε επίσης μερικές συμβουλές για την αντιμετώπιση του πόνου:

  • Να κοιμάστε σε καλό στρώμα με μια σανίδα από κάτω.
  • Να κοιμάστε σε εμβρυϊκή στάση με ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα πόδια σας. Αυτό θα εμποδίσει την περιστροφή των γοφών.
  • Να αποφεύγετε να κοιμάστε μπρούμυτα.
  • Να ξεκουράζεστε για μερικές ώρες αλλά όχι για εκτεταμένες χρονικές περιόδους. Οι απαλές κινήσεις είναι πολύ σημαντικές για την ανάρρωσή σας.
  • Μην ασκείτε υπερβολική πίεση, για παράδειγμα αποφύγετε τα υπερβολικά βάρη.
  • Να περπατάτε ή να κολυμπάτε για 30 λεπτά την ημέρα ακόμη και αν ο πόνος έχει φύγει.