Οι συνέπειες του να υπεραναλύετε

Το να σκέφτεστε πάρα πολύ μπορεί να οδηγήσει σε ανισορροπία. Έτσι, όταν διαπιστώσετε ότι το κάνετε, προσπαθήστε να σταματήσετε και να θυμηθείτε ότι όλα όσα σας κατακλύζουν βρίσκονται μονάχα στο μυαλό σας.

Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που σκέφτονται πολύ λίγο και άλλοι που σκέφτονται πάρα πολύ. Κανένα άκρο της κλίμακας δεν είναι θετικό και το να σκέφτεστε πάρα πολύ μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες.

Διαβάστε επίσης το άρθρο: 5 συμβουλές για πνευματική χαλάρωση και αισιοδοξία.

Ανήκετε στους ανθρώπους που πάντα σκέφτονται υπερβολικά όλα όσα τους συμβαίνουν; Μείνατε ποτέ ξάγρυπνοι τη νύχτα επειδή δεν μπορούσατε να σταματήσετε να σκέφτεστε;

Το να σκέφτεστε πάρα πολύ μπορεί να γίνει ο χειρότερος εχθρός σας, επομένως είναι σημαντικό να κατανοήσετε λίγο καλύτερα αυτή την τρομερή συνήθεια.

Το να σκέφτεστε πάρα πολύ σας εμποδίζει να δοκιμάσετε καινούργια πράγματα

Οι άνθρωποι που σκέφτονται πάρα πολύ περνούν περισσότερο χρόνο μέσα στο μυαλό τους παρά ζώντας την πραγματικότητα. Λόγω της αδράνειας, περνούν όλο το χρόνο τους με το να σκέφτονται, επειδή πιστεύουν ότι είναι κάτι από το οποίο δεν μπορούν να ξεφύγουν.

Ωστόσο υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που βρίσκουν καταφύγιο στις σκέψεις τους και ζουν αληθινές περιπέτειες μέσα στο μυαλό τους. Τι γίνεται με την πραγματική ζωή; Γιατί να μην πάρετε αυτά που έχετε στο μυαλό σας και να τα κάνετε πράξη;

Στην πραγματικότητα, οι άνθρωποι αυτοί μπορεί να έχουν πολύ βαρετή ζωή και να μη βιώνουν πράγματα επειδή δεν τολμούν να δράσουν με βάση τις σκέψεις τους. Ίσως να φοβούνται να το κάνουν. Όμως τι φοβούνται;

Το γεγονός ότι σκέφτεστε πάρα πολύ σημαίνει ότι συνεχώς αποφεύγετε να σκεφτείτε το εδώ και το τώρα. Αναμφισβήτητα ασχολείστε με κάποιες αναμνήσεις από το παρελθόν σας και ονειρεύεστε ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον.

 

Ανακαλύψτε το άρθρο: Συγχωρήστε και αφήστε το παρελθόν σας πίσω.

 

Πάνω απ’όλα, το να σκέφτεστε τόσο πολύ σας εμποδίζει να ζήσετε τη ζωή σας –πρόκειται απλώς για μια παθητική ενέργεια. Αυτό που έχει σημασία είναι να γνωρίζετε πώς να παίρνετε αυτά που στριφογυρίζουν στο μυαλό σας και να τα μετατρέπετε σε πραγματική ζωή, σε πραγματικές εμπειρίες.

Σκέψεις και ανησυχίες

Όσοι σκέφτονται πάρα πολύ αντιμετωπίζουν ακόμα ένα πρόβλημα, το οποίο ταλαιπωρεί τους περισσότερους ανθρώπους σήμερα: ανησυχούν.

Όταν σκέφτεστε πάρα πολύ, είναι επειδή ανησυχείτε για κάτι, είτε για το παρελθόν, είτε για το μέλλον σας, είτε για την παρούσα κατάσταση, είτε για τους ανθρώπους γύρω σας. Όλα αυτά σας τραβούν μέσα σε μια δίνη από την οποία είναι δύσκολο να ξεφύγετε.

Μερικές φορές μπορεί να μην το συνειδητοποιείτε, όμως ανησυχείτε για πράγματα στα οποία δεν θα έπρεπε να δίνετε καμία προσοχή. Ίσως οι ανασφάλειές σας να αποτελούν την αιτία για όλο αυτό.

 

Μην παραλείψετε να διαβάσετε το άρθρο: 5 συμβουλές για να κατευνάσετε το ανήσυχο μυαλό και να βρείτε εσωτερική γαλήνη.

 

Έχετε ποτέ ξαναζήσει κάποιο γεγονός ξανά και ξανά μέσα στο μυαλό σας; Ίσως να ήταν μια ιστορία που αφηγηθήκατε σε κάποιο φίλο ή μια κατάσταση που είχε ως αποτέλεσμα να θυμώσει κάποιος. Επιστρέφετε σε αυτό το σενάριο ξανά και ξανά και σκέφτεστε ποια διαφορετικά αποτελέσματα θα μπορούσαν να έχουν υπάρξει.

Ωστόσο είναι μάταιο να αναβιώνετε το παρελθόν, επειδή δεν μπορείτε να το αλλάξετε. Γι’ αυτό είναι ανώφελο να ανησυχείτε για κάτι που κάνατε παλιά. Το έξυπνο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να στραφείτε στο παρόν και να προχωρήσετε μπροστά.

Συμβουλές για να σταματήσετε να σκέφτεστε τόσο πολύ

Αν συνεχώς αναλύετε ολόκληρη τη ζωή σας, κάθε αλληλεπίδραση ή κάθε βήμα που κάνετε, τώρα είναι ώρα να σταματήσετε.

Για να το καταφέρετε, έχουμε μερικές συμβουλές που μπορούν να σας βοηθήσουν τις στιγμές που αισθάνεστε ότι είναι αδύνατον να σταματήσετε να σκέφτεστε:

  • Μιλήστε σε κάποιο φίλο: αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε να επιτρέπετε στο μυαλό σας να περιπλανιέται χωρίς κατεύθυνση. Μιλήστε για τους προβληματισμούς σας, προκειμένου να απαλλαγείτε από τις αμφιβολίες και να αποφύγετε να σκέφτεστε πάρα πολύ μια κατάσταση που πιθανώς δεν αξίζει να είναι τόσο σημαντική μέσα στο μυαλό σας.
  • Καταγράψτε τις σκέψεις σας: η τήρηση ημερολογίου μπορεί να είναι πολύ ωφέλιμη για να ξεθυμάνετε και να εκφράσετε όσα αισθάνεστε. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να απελευθερωθείτε από όλες αυτές τις σκέψεις που σας κατακλύζουν, ακόμα και να δείτε τα πράγματα από άλλη προοπτική.
  • Αποσπάστε την προσοχή σας: μπορείτε να το καταφέρετε κάνοντας κάτι που σας αρέσει ή δοκιμάζοντας κάποια καινούργια δραστηριότητα που σας ενδιαφέρει. Αποσπώντας την προσοχή σας βοηθάτε τον εαυτό σας να σταματήσει να εστιάζει σε όλα τα πράγματα που στριφογυρίζουν μέσα στο μυαλό σας. Μερικές φορές οι άνθρωποι σκέφτονται πάρα πολύ επειδή έχουν υπερβολικά πολύ ελεύθερο χρόνο.
  • Συνειδητοποιήστε το και πείτε «σταμάτα!»: αν ξέρετε ότι δεν μπορείτε να σταματήσετε να σκέφτεστε κάτι που σας ανησυχεί, πείτε στον εαυτό σας «αρκετά!». Με αυτόν τον τρόπο θα αναγκαστείτε να εστιάσετε σε κάτι άλλο και θα σπάσετε τον κύκλο στον οποίο έχετε παγιδευτεί.

Πείτε το όσες φορές το χρειάζεστε.

 

Μην παραλείψετε να διαβάσετε το άρθρο: Πώς οι αρνητικές σκέψεις βλάπτουν το σώμα.

 

Έχετε ποτέ συλλάβει τον εαυτό σας να σκέφτεται πάρα πολύ; Μερικές φορές είναι εύκολο να δώσουμε στα πράγματα πολύ μεγαλύτερη σημασία από αυτή που τους αξίζει.

Αν ένας φίλος δεν σας μιλάει πια τόσο συχνά, αν νομίζετε ότι σας υποτιμά, θα μπορούσε να είναι απλώς η φαντασία σας. Προσπαθείτε να μη σκέφτεστε πάρα πολύ πάνω σε πράγματα για τα οποία δεν αξίζει να προβληματίζεστε.

Μερικές φορές, όλα είναι στο μυαλό μας.