Σμούθι παπάγιας, μήλου και βρώμης για την εξισορρόπηση του πεπτικού συστήματος

· 24 Μαρτίου 2018
Χάρη στις χωνευτικές του ιδιότητες, αυτό το σμούθι με παπάγια μπορεί να βοηθήσει πολύ στην εξισορρόπηση του πεπτικού σας συστήματος. Επίσης, μπορεί να προάγει τις τακτικές εντερικές κινήσεις.

Οι άνθρωποι που πάσχουν από πεπτικά προβλήματα θα πρέπει να δοκιμάσουν αυτό το γευστικό σμούθι. Περιέχει παπάγια, μήλο και βρώμη και είναι εξαιρετικά ωφέλιμο για την εξισορρόπηση του πεπτικού συστήματος.

Σε αυτό το άρθρο θα ανακαλύψετε τις εκπληκτικές ιδιότητες αυτού του εκπληκτικού σμούθι, που σας βοηθάει να βελτιώσετε την πέψη σας και εξασφαλίζει στο σώμα σας μεγάλη ποσότητα θρεπτικών συστατικών.

Βελτιώστε την πέψη σας με τη διατροφή σας

Τα πεπτικά προβλήματα συνήθως αποτελούν συνέπεια μιας μη ισορροπημένης διατροφής. Ωστόσο υπάρχουν και άλλοι σωματικοί και συναισθηματικοί παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν το στομάχι, το συκώτι και το έντερό σας.

Επιπλέον, πρέπει να έχετε υπόψη ότι, αν πάσχετε από πεπτικές διαταραχές, ακόμα και τροφές που θεωρούνται υγιεινές δεν θα σας κάνουν απαραίτητα να αισθανθείτε καλύτερα.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ακολουθείτε μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή. Δίνετε έμφαση στις τροφές που σας κάνουν να αισθάνεστε καλύτερα. Έτσι θα διαμορφώσετε τη διατροφή που ταιριάζει σε εσάς.

Φαρμακευτικές τροφές

Μερικές τροφές είναι συνήθως πολύ ωφέλιμες για όλους όσους πάσχουν από κάποιο είδος πεπτικής διαταραχής. Παρακάτω θα σας παρουσιάσουμε τρεις από αυτές, οι οποίες μπορούν να συνδυαστούν σε ένα σμούθι.

Παπάγια

Εξισορρόπηση του πεπτικού συστήματος με παπάγια

Η παπάγια είναι ένα τροπικό φρούτο πλούσιο σε σάκχαρα και φυτικές ίνες. Ξεχωρίζει χάρη στην υψηλή της περιεκτικότητα σε βήτα-καροτένιο, που της δίνει το χαρακτηριστικό πορτοκαλί της χρώμα.

Η παπάγια είναι επίσης πηγή βιταμινών Α, Β και C. Χάρη στο ένζυμο παπαΐνη και σε άλλες θρεπτικές ουσίες που περιέχει η παπάγια, είναι φανταστική για τη βελτίωση της πέψης. Οι λόγοι για αυτό είναι οι εξής:

  • Διαθέτει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες: καταπραΰνει τον πόνο και τη φλεγμονή σε ολόκληρο τον πεπτικό σωλήνα.
  • Προάγει την πέψη. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις τροφές που είναι πλούσιες σε πρωτεΐνη, όπως τα κρέατα και τα ψάρια.
  • Μειώνει τη στομαχική οξύτητα.
  • Ενθαρρύνει τις εντερικές κινήσεις χωρίς να ερεθίζει τα έντερα.
  • Οι λιωμένοι σπόροι της καταπολεμούν τα εντερικά παράσιτα.

Μήλο

Το μήλο είναι ένα φρούτο πολύ εύκολα διαθέσιμο, το οποίο θεωρούμε συχνά δεδομένο και δεν εκτιμάμε αρκετά. Όμως είναι αλήθεια ότι «ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα».

  • Το μήλο διεγείρει την παραγωγή γαστρικών οξέων, χάρη στην ιστιδίνη, έτσι είναι πολύ ωφέλιμο αν πάσχετε από έλκος ή γαστρίτιδα.
  • Η πηκτίνη του μήλου ελέγχει τις εντερικές κινήσεις. Αυτό βοηθάει και στην περίπτωση της δυσκοιλιότητας και στην περίπτωση της διάρροιας. Έτσι το μήλο είναι εξαιρετικό για την αντιμετώπιση παθήσεων όπως το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.
  • Το μηλικό οξύ προάγει την υγεία του συκωτιού και της χοληδόχου κύστης. Κατά συνέπεια βοηθάει στην πέψη των λιπών.
  • Οι διαλυτές φυτικές ίνες του μήλου επιβραδύνουν την απορρόφηση της γλυκόζης κατά τη διαδικασία της πέψης.
  • Το μήλο έχει αλκαλοποιητική δράση.
  • Το μήλο μειώνει τη δυσάρεστη αναπνοή.

Συνιστούμε να καταναλώνετε πάντα βιολογικά μήλα, επειδή τα συμβατικά μήλα είναι συνήθως ιδιαίτερα επιβαρυμένα με παρασιτοκτόνα.

Βρώμη

Εξισορρόπηση του πεπτικού συστήματος με βρώμη

Η βρώμη είναι ένα από τα καλύτερα δημητριακά που μπορείτε να φάτε, επειδή αποτελεί μια ιδιαίτερα πλήρη τροφή. Η βρώμη είναι πλούσια σε βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία, φυτικές ίνες και γλίσχρασμα.

Μερικές από τις ωφέλειες της βρώμης είναι οι εξής:

  • Περιέχει γλίσχρασμα, το οποίο εμφανίζεται όταν μουλιάζετε τη βρώμη. Το γλίσχρασμα είναι ένα είδος φυτικής ίνας που λιπαίνει και προστατεύει το εσωτερικό του πεπτικού σωλήνα. Η ιδιότητα αυτή είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε περίπτωση γαστρίτιδας και κολίτιδας.
  • Διεγείρει τις λειτουργίες του συκωτιού και σας βοηθάει να παράγετε περισσότερη λεκιθίνη.
  • Είναι μια ιδιαίτερα χορταστική τροφή.
  • Μειώνει τα οξέα της χολής.
  • Καταπολεμά τη δυσκοιλιότητα.
  • Πέρα από τις χωνευτικές της ιδιότητες, η βρώμη ρυθμίζει το νευρικό σύστημα. Αυτό μπορεί να είναι κάτι ιδιαίτερα ωφέλιμο για τους ανθρώπους που τείνουν να αισθάνονται πεταλούδες στο στομάχι όταν έχουν νευρικότητα.

Σμούθι με παπάγια, μήλο και βρώμη

Εξισορρόπηση του πεπτικού συστήματος με σμούθι

Παρακάτω θα σας πούμε πώς θα φτιάξετε αυτό το σμούθι με παπάγια, μήλο και βρώμη. Είναι εύκολο και φυσικό.

Υλικά

  • 1 φέτα παπάγια
  • 1 μήλο
  • 2 κουταλιές της σούπας βρώμη
  • 1 φλιτζάνι νερό
  • στέβια για να γλυκάνετε το σμούθι (προαιρετικά, κατά βούληση)

Οδηγίες

  • Καταρχάς, πρέπει να μουλιάσετε τη βρώμη σε ένα φλιτζάνι νερό από την προηγούμενη νύχτα.
  • Το πρωί χτυπήστε στο μπλέντερ το νερό με τη βρώμη, το μήλο (με τη φλούδα, αν είναι βιολογικό) και την παπάγια.
  • Αν θέλετε, μπορείτε να προσθέσετε και σπόρους παπάγιας. Ωστόσο δεν πρέπει να ξεπερνούν τους δέκα.
  • Αν θέλετε το μείγμα να γίνει πιο υγρό, προσθέστε λίγο νερό.
  • Τέλος, μπορείτε να γλυκάνετε το σμούθι με στέβια.