Αύξηση του αριθμού των αιμοπεταλίων με 7 τρόφιμα

Αν και ο γιατρός είναι πάντα αρμόδιος για να σας συστήσει την κατάλληλη θεραπεία, υπάρχουν μερικά τρόφιμα που είναι πολύ χρήσιμα στην αύξηση του αριθμού των αιμοπεταλίων.
Αύξηση του αριθμού των αιμοπεταλίων με 7 τρόφιμα
Maricela Jiménez López

Έχει εξετασθεί και εγκριθεί από: γιατρό Maricela Jiménez López.

Έχει γραφτεί από Carolina Betancourth

Τελευταία ενημέρωση: 12 Δεκεμβρίου, 2022

Τρόφιμα για την αύξηση του αριθμού των αιμοπεταλίων! Τα αιμοπετάλια είναι μικρά κυτταρικά θραύσματα που κυκλοφορούν στο αίμα. Η δουλειά τους είναι η πήξη του αίματος, να δημιουργούν δηλαδή θρόμβους που βοηθούν στην επούλωση των πληγών και στην αιμόσταση (το σταμάτημα της αιμορραγίας). Στην προσπάθεια της σωστής λειτουργίας τους, συνιστάται να καταναλώνετε τρόφιμα για την αύξηση του αριθμού των αιμοπεταλίων.

Τα αιμοπετάλια παράγονται στον μυελό των οστών και είναι διαθέσιμα για να αποκαθιστούν τα κατεστραμμένα αιμοφόρα αγγεία. Με αυτόν τον τρόπο μας προστατεύουν από την υπερβολική απώλεια αίματος κατά τη διάρκεια ενός τραυματισμού.

Έχουν επίσης μικρούς σάκους στο εσωτερικό τους που ονομάζονται κοκκία. Αυτά απελευθερώνουν χημικές ουσίες που προσελκύουν άλλα αιμοπετάλια στο σημείο της βλάβης.

Γενικά, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στον έλεγχο των αιμορραγιών. Χάρη σε αυτό το χαρακτηριστικό τους, η παρουσία τους στο αίμα είναι ζωτικής σημασίας.

Το πρόβλημα προκύπτει όταν εμφανίζονται ορισμένες διαταραχές που επηρεάζουν τις λειτουργίες των αιμοπεταλίων. Αυτές μπορεί να οφείλονται σε αύξηση ή μείωση της παραγωγής τους ή επειδή δεν επιτελούν σωστά τη λειτουργία τους.

Κατά συνέπεια, αυτό προκαλεί χρόνιες διαταραχές του αίματος και, φυσικά, αυξάνει τον κίνδυνο σημαντικής απώλειας αίματος.

Πρώτα απ ‘όλα, ένας γιατρός πρέπει να αναλύσει και να θεραπεύσει αυτές τις διαταραχές, δεδομένου ότι μπορούν να προκαλέσουν πιο σοβαρές επιπλοκές στην υγεία σας.

Επιπλέον, είναι χρήσιμο να συμπεριλάβετε τρόφιμα στη διατροφή σας που είναι ωφέλιμα στη ρύθμιση των αιματολογικών δεικτών σας.

Ανακαλύψτε ποια είναι τα τρόφιμα που προκαλούν την αύξηση του αριθμού των αιμοπεταλίων;

1. Κολοκύθα για την αύξηση του αριθμού των αιμοπεταλίων

τρόφιμα για την αύξηση του αριθμού των αιμοπεταλίων
έχει αμινοξέα και βασικές βιταμίνες που βοηθούν στο σχηματισμό αιμοπεταλίων.

Η τακτική κατανάλωσή της βελτιώνει την ικανότητα απορρόφησης πρωτεϊνών και βιταμίνης Α, θρεπτικών συστατικών που παίζουν ρόλο στην παραγωγή αυτών των μικρών πολύτιμων θρομβοκυττάρων.

Επιπλέον, λόγω των ισχυρών αντιοξειδωτικών της, η κολοκύθα είναι σημαντική στην αναστολή των αρνητικών επιπτώσεων των τοξινών και των ελεύθερων ριζών.

2. Εσπεριδοειδή

Τα εσπεριδοειδή, όταν καταναλώνονται με μέτρο, ενισχύουν σημαντικά την υγεία του αίματός σας.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι περιέχουν βιταμίνη C, απαραίτητη θρεπτική ουσία που αυξάνει τον αριθμό αιμοπεταλίων στο αίμα σας.

Η απορρόφηση των ουσιών που περιέχονται στα εσπεριδοειδή ενισχύει την υγεία του ανοσοποιητικού σας συστήματος. Έτσι, αυξάνοντας την παραγωγή αντισωμάτων, μειώνεται ο κίνδυνος βλάβης στα κύτταρα αυτά.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε σε μια έρευνα εδώ.

3. Ινδικό φραγκοστάφυλο για την αύξηση του αριθμού των αιμοπεταλίων

τρόφιμα για την αύξηση του αριθμού των αιμοπεταλίων

Πρώτα απ ‘όλα, περιέχει βιταμίνες Α και C. Αυτές βοηθούν και στο σχηματισμό των αιμοπεταλίων που προστατεύουν το σώμα.

Επιπλέον, η υψηλή συγκέντρωση αντιοξειδωτικών ελαχιστοποιεί την επίδραση του οξειδωτικού στρες και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων παθήσεων που σχετίζονται με τη μείωση των αιμοπεταλίων.

4. Χυμός αλόης βέρα

Επιπρόσθετα, ο χυμός αλόης βέρα συνιστά φάρμακο με πολλαπλές ιατρικές χρήσεις. Για αιώνες, έχει χρησιμοποιηθεί για να ωφελήσει την υγεία.

Λόγω των βασικών βιταμινών και των ανόργανων συστατικών, είναι εξαιρετικός στον καθαρισμό και στην προστασία των κυττάρων του αίματος.

Τα θρεπτικά συστατικά του αναστέλλουν τις αρνητικές επιπτώσεις των τοξινών και των μολυσματικών παραγόντων, γεγονός που συμβάλλει στην ενίσχυση των αιμοπεταλίων.

Αυτό αποτρέπει την αραίωση του αίματος και συμβάλλει στη βελτιστοποίηση της χρήσης των θρεπτικών συστατικών όταν αντιμετωπίζουν τραυματισμό στα αιμοφόρα αγγεία.

5. Σπανάκι για την αύξηση του αριθμού των αιμοπεταλίων

τρόφιμα για την αύξηση του αριθμού των αιμοπεταλίων
με εκατοντάδες οφέλη για τον οργανισμό.

Σε ό,τι το αφορά, η προσφορά του είναι μεγάλη λόγω της σημαντικής ποσότητας βιταμίνης Κ και πρωτεΐνης που περιέχει. Αυτά παίζουν κύριο ρόλο στο σχηματισμό των αιμοπεταλίων που εμποδίζουν την αιμορραγία σε περίπτωση τραυματισμού.

Ο φυσικός χυμός του αυξάνει σημαντικά το σχηματισμό αυτών των μικροκυττάρων, ενώ παράλληλα βελτιστοποιεί τη ροή του αίματος μέσω των φλεβών.

6. Παπάγια

Το εσωτερικό της παπάγιας και τα φύλλα της είναι χρήσιμα συμπληρώματα στη θεραπεία των διαταραχών που επηρεάζουν τις λειτουργίες των αιμοπεταλίων.

Ο χυμός και τα εγχύματα βοηθούν στη ρύθμιση των επιπέδων των κυττάρων του αίματος, γεγονός που συμβάλλει στην πρόληψη της ανάπτυξης χρόνιων ασθενειών.

Παρόλο που δεν συνιστούν θαυματουργή θεραπεία για τις αιματολογικές διαταραχές, η κατανάλωσή τους μπορεί να βοηθήσει στον σχηματισμό αιμοπεταλίων.

7. Παντζάρια

τρόφιμα για την αύξηση του αριθμού των αιμοπεταλίων
βοηθούν στην αποφυγή της μείωσης των αιμοπεταλίων που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες.

Η περιεκτικότητά τους σε βιταμίνες A, C, K και μεταλλικά στοιχεία βοηθά στον καθαρισμό του αίματος και στη μείωση του εκφυλισμού των αιμοφόρων αγγείων.

Με τη μορφή χυμού, ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού και εμποδίζουν την ανάπτυξη αιματολογικών και κυκλοφορικών προβλημάτων.

Παρόλο που η θεραπεία των διαταραχών των αιμοπεταλίων ποικίλλει ανάλογα με την αιτία, η κατανάλωση αυτών των τροφών συμβάλλει στην προαγωγή της γενικότερης ευεξίας. Ιδανικά πρέπει να τις καταναλώνετε υπό την επίβλεψη ενός γιατρού, καθώς εκείνος μπορεί να συνεκτιμήσει την ιατρική σας κατάσταση σε σχέση με τις υπόλοιπες συνήθειές σας, τα φάρμακα και τις θεραπείες σας.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Χυμοί που βελτιώνουν την ροή του αίματος
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Χυμοί που βελτιώνουν την ροή του αίματος

Ο υγιεινός τρόπος ζωής προωθεί τη σωστή λειτουργία των νεφρών και την καλή ροή του αίματος και αποτελεί από τις βασικές μας προτεραιότητες.



  • Arnoldussen IAC, Witkamp RF. Effects of Nutrients on Platelet Function: A Modifiable Link between Metabolic Syndrome and Neurodegeneration? Biomolecules. 2021 Oct 4;11(10):1455.
  • Bermejo, E. (2017). Plaquetas. Hematología. Vol 21 Nº extraordinario: 10-18. Fisiología de la hemostasia normal. [En línea] Disponible en: http://www.sah.org.ar/revista/numeros/vol21/extra/06-Vol%2021-extra.pdf.
  • Bordia, A., & Verma, S. K.  Effect of vitamin C on platelet adhesiveness and platelet aggregation in coronary artery disease patients. Clinical cardiology. 1985; 8(10): 552-554.
  • Domínguez-Fernández, R.N., Arzate-Vázquez, I., Chanona-Pérez, J. J., Welti-Chanes, J. S., Alvarado-González, J. S., Calderón-Domínguez, G., Garibay-Febles, V., Gutiérrez-López, G. F., EL GEL DE Aloe vera: estructura, composición química, procesamiento, actividad biológica e importancia en la industria farmacéutica y alimentaria. Revista Mexicana de Ingeniería Química [en linea] 2012, 11 (Sin mes) : [Fecha de consulta: 15 de enero de 2019] Disponible en:http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=62024415003 ISSN 1665-2738.
  • Echevarría, J. R. L. (2017). Alimentos hipolipemiantes que mejoran la salud cardiovascular. Revista Cubana de Cardiología y Cirugía Cardiovascular, 23(4), 549-582. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7162557
  • Galmarini, C. R. (2005). La cebolla como alimento funcional. Pilquen-Sección Agronomía, (7), 6. https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/2543768.pdf
  • Johnson M, McElhenney WH, Egnin M. Influence of Green Leafy Vegetables in Diets with an Elevated ω-6:ω-3 Fatty Acid Ratio on Rat Blood Pressure, Plasma Lipids, Antioxidant Status and Markers of Inflammation. Nutrients. 2019 Jan 31;11(2):301.
  • Hampilos K, Corn J, Hodsdon W, Wagner P, Roop R, Elise A, Troy L. Effect Of Carica Papaya Leaf Extract On Platelet Count In Chronic Immune Thrombocytopenic Purpura: A Case Series. Integr Med (Encinitas). 2019 Oct;18(5):30-35.
  • Hernáez Á, Lassale C, Castro-Barquero S, Ros E, Tresserra-Rimbau A, Castañer O, Pintó X, Vázquez-Ruiz Z, Sorlí JV, Salas-Salvadó J, Lapetra J, Gómez-Gracia E, Alonso-Gómez ÁM, Fiol M, Serra-Majem L, Sacanella E, Razquin C, Corella D, Guasch-Ferré M, Cofán M, Estruch R. Mediterranean Diet Maintained Platelet Count within a Healthy Range and Decreased Thrombocytopenia-Related Mortality Risk: A Randomized Controlled Trial. Nutrients. 2021 Feb 8;13(2):559.
  • Izak M, Bussel JB. Management of thrombocytopenia. F1000Prime Rep. 2014 Jun 2;6:45.
  • Innes AJ, Kennedy G, McLaren M, Bancroft AJ, Belch JJ. Dark chocolate inhibits platelet aggregation in healthy volunteers. Platelets. 2003 Aug;14(5):325-7.
  • Kawamori Y, Katayama Y, et al. Role for vitamin D receptor in the neuronal control of hematopoietic stem cell niche. Blood. Diciembre 2010. 116 (25): 5528-35.
  • Lederer AK, Maul-Pavicic A, Hannibal L, Hettich M, Steinborn C, Gründemann C, Zimmermann-Klemd AM, Müller A, Sehnert B, Salzer U, Klein R, Voll RE, Samstag Y, Huber R. Vegan diet reduces neutrophils, monocytes and platelets related to branched-chain amino acids – A randomized, controlled trial. Clin Nutr. 2020 Nov;39(11):3241-3250.
  • Moroi MK, Loloi J, Songdej N. Cranberry supplementation as a cause of major intraoperative bleeding during vascular surgery due to aspirin-like platelet inhibition. Blood Coagul Fibrinolysis. 2020 Sep;31(6):402-404.
  • Owu DU, Nwokocha CR, Ikpi DE, Ogar EI. Effect of Vitamin C Supplementation on Platelet Aggregation and Serum Electrolytes Levels in Streptozotocin-Induced Diabetes Mellitus in Rats. Niger J Physiol Sci. 2016 Aug 30;31(1):55-61.
  • Platelet Disorder Support Association. Diet and Lifestyle. Recuperado el 21 de abril de 2021. https://www.pdsa.org/treatments/complementary/food-as-a-cure.html.
  • Rao SS, Ikram R. Cocos nucifera (Coconut) water of different maturity stages affects hematological and coagulation parameters in rabbits: A positive lead. Pak J Pharm Sci. 2019 Jul;32(4):1631-1634.
  • Raubenheimer K, Hickey D, Leveritt M, Fassett R, Ortiz de Zevallos Munoz J, Allen JD, Briskey D, Parker TJ, Kerr G, Peake JM, Pecheniuk NM, Neubauer O. Acute Effects of Nitrate-Rich Beetroot Juice on Blood Pressure, Hemostasis and Vascular Inflammation Markers in Healthy Older Adults: A Randomized, Placebo-Controlled Crossover Study. Nutrients. 2017 Nov 22;9(11):1270.
  • Reports of Thrombocytopenia associated with complementary and alternative medicines, herbal remedies, nutritional supplements, foods and beverages. European Journal of Haematology. 2010. 84: 421-429.
  • Silczuk, A., & Habrat, B. Alcohol-induced thrombocytopenia: Current review. Alcohol. 2020; 86: 9-16.
  • Thomas, L. (2018). Cuenta del extracto de papaya y de plaqueta de la hoja de la papaya. News Medical Life Sciences. [En línea] Disponible en: https://www.news-medical.net/health/Papaya-Leaf-Extract-and-Platelet-Count-(Spanish).aspx
  • T. K. Lim. Edible Medicinal And Non-Medicinal Plants: Volume 4, Fruits, Springer Science & Business Media, 2012. Páginas 258/9.
  • University of Rochester Medical Center. What Are Platelets? Recuperado el 21 de abril de 2021. https://www.urmc.rochester.edu/encyclopedia/content.aspx?ContentTypeID=160&ContentID=36.
  • Vallianou NG, Bountziouka VP, Georgousopoulou E, Evangelopoulos AA, Bonou MS, Vogiatzakis ED, Barbetseas JD, Avgerinos PC, Panagiotakos DB. Influence of protein intake from haem and non-haem animals and plant origin on inflammatory biomarkers among apparently-healthy adults in Greece. J Health Popul Nutr. 2013 Dec;31(4):446-54.
  • Winter FD Jr. Immune thrombocytopenia associated with consumption of tonic water. Proc (Bayl Univ Med Cent). 2015 Apr;28(2):213-6.
  • Morris, Van K., Et al. (2010) SEVERE THROMBOCYTOPENIA WITH IRON DEFICIENCY ANEMIA. Pediatric Hematology and Oncology Volume 27, 2010 pp. 413-419. Disponible en: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.3109/08880011003739455?journalCode=ipho20

Τα περιεχόμενα αυτής της δημοσίευσης είναι μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να χρησιμεύσουν για να διευκολύνουν ή να αντικαταστήσουν τις διαγνώσεις, τις θεραπείες ή τις συστάσεις ενός επαγγελματία. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας εάν έχετε οποιεσδήποτε αμφιβολίες και ζητήστε την έγκρισή του πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε διαδικασία.