Τα καλύτερα φυσικά καθαρτικά

· 11 Σεπτεμβρίου 2015
Αν υποφέρετε από δυσκοιλιότητα ή θέλετε να χάσετε βάρος, μην παραλείψετε να δοκιμάσετε αυτά τα φυσικά καθαρτικά.

Αν υποφέρετε από δυσκοιλιότητα ή θέλετε να χάσετε βάρος, μην παραλείψετε να δοκιμάσετε τα καλύτερα φυσικά καθαρτικά. Είναι πολύ σημαντικό να έχετε στο νου σας τη συνιστώμενη ποσότητα και να μην την υπερβαίνετε, επειδή, διαφορετικά, μπορεί να προκληθούν διαταραχές στο πεπτικό σας σύστημα. Έχοντας αυτό υπόψη, συνεχίστε την ανάγνωση του άρθρου για να μάθετε για τα καλύτερα καθαρτικά που μας προσφέρει η φύση.

Τροφές που δρουν ως τα καλύτερα φυσικά καθαρτικά

Αν δεν καταναλώνετε αυτές τις τροφές κάθε τόσο και δεν τις συμπεριλάβετε στο πρόγραμμα διατροφής σας, πιθανόν να νιώσετε «πρήξιμο» και «βάρος», το  οποίο προκαλείται από το γεγονός ότι δεν επισκέπτεσθε την τουαλέτα σε καθημερινή βάση.  Συνεχίστε να τις τρώτε όποτε μπορείτε:

Μπανάνες

Έχουν πολλές ίνες, που τις καθιστούν ένα εξαιρετικό φυσικό καθαρτικό που προάγει την πέψη. Επίσης περιέχουν ένα θαυμάσιο θρεπτικό συστατικό: το κάλιο. Αν τρώτε μια μπανάνα κάθε μέρα, θα αποκαθιστά τους απαραίτητους ηλεκτρολύτες στον εντερικό σας σωλήνα. Περιέχει επίσης φρουκτο-ολιγοσακχαρίτες, μια ένωση που σχηματίζει βακτήρια (καλά βακτήρια) στο έντερό σας. Παρόλα αυτά τα αποτελέσματα που επιφέρουν οι διαλυτές ίνες τις οποίες περιέχουν οι μπανάνες ποικίλουν όπως μας λέει η έρευνα του Δρ. Suares NC του Ινστιτούτου Γαστρεντερολογίας του Λιντς.

Μήλα

Λόγω των υψηλών επιπέδων τους σε πηκτίνη, τα μήλα διεγείρουν τα έντερα. Παρέχουν επίσης ίνες. Φάτε δύο ή τρία ωμά μήλα την ημέρα για την πρόληψη της δυσκοιλιότητας. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της έρευνα του Ερευνητικού Ινστιτούτου Γενικής Χειρουργικής του Νοσοκομείου Jinling.

Καλύτερα φυσικά καθαρτικά - Μήλο

Πεπόνι κανταλούπε

Το πεπόνι κανταλούπε για πρωινό είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να ξεκινήσετε τη μέρα σας γιατί είναι ευκολοχώνευτο (περνά σχεδόν απευθείας στα έντερα, δεν «μένει» στο στομάχι).

Διαβάστε και αυτό: 4 πεντανόστιμες συνταγές με μπρόκολο!

Μούρα

Είναι γεμάτα από αντιοξειδωτικά και υπάρχουν διάφορα είδη, κάποια ακόμη πιο νόστιμα από κάποια άλλα. Περιέχουν επίσης φυτικές ίνες. Όπως αναφέρει η Αμερικανική Ένωση Διαιτολόγων  οι γυναίκες θα πρέπει να καταναλώνουν 25 γραμ. ινών και οι άνδρες 35 γραμ. ινών την ημέρα. Μην ξεχάσετε να προσθέσετε κι άλλα φρούτα όπως για παράδειγμα φράουλες, βατόμουρα ή κεράσια.

Δαμάσκηνα

Είναι το «νούμερο ένα καθαρτικό», πλούσιο σε κάλιο, βιταμίνη Α, φυτικές ίνες και σίδηρο. Προσφέρουν ταυτόχρονα βακτήρια που είναι ευεργετικά για τα έντερα, τα οποία κάνουν θαυμάσια δουλειά στο καθαρισμό του παχέος εντέρου. Περιέχουν επίσης σορβιτόλη η οποία δρα ως καθαρτικό όπως αναφέρει μελέτη ο γιατρός Jonathan D. Siegel.

Μη επεξεργασμένο μηλόξυδο

Βοηθά στη βελτίωση της ομαλής λειτουργίας των εντέρων και απομακρύνει τις τοξίνες από το σώμα. Περιέχει πηκτίνη, κάλιο, μηλικό οξύ, οξικό οξύ, ασβέστιο και άλλα συστατικά. Συνιστάται το βιολογικό μηλόξυδο επειδή έχει θρεπτικά συστατικά και δεν έχει υποστεί επιπλέον επεξεργασία.

Μπαχαρικά

Η πιπερόριζα (τζίντζερ), το σαφράν και το πιπέρι καγιέν βοηθούν την πέψη και γι΄αυτό βρίσκονται στα καλύτερα φυσικά καθαρτικά. Η πιπερόριζα μπορεί να καταναλωθεί και σαν τσάι  και διατηρεί την ομαλή διαδικασία της πέψης. Tο σαφράν βοηθά στην αποτοξίνωση του ήπατος και εξαλείφει τις καρκινογόνες ουσίες από τις τροφές, ενώ το καγιέν προάγει την παραγωγή των γαστρικών υγρών και των πεπτικών ενζύμων.

Εσπεριδοειδή

Ειδικά τα πορτοκάλια αλλά και τα λεμόνια και τα γκρέιπφρουτ. Είναι ισχυρά αποτοξινωτικά και βοηθούν στο «ξέπλυμα» των τοξινών από το σώμα. Η βιταμίνη C σε αυτά τα φρούτα μετατρέπει τις τοξίνες σε εύπεπτο υλικό για το σώμα. Μόνο ένα πορτοκάλι παρέχει 15% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης ινών.

Καρότα

Όπως και τα μήλα, περιέχουν  πηκτίνη, προσθέτοντας ίνες στην πεπτική οδό. Διεγείρουν τις εντερικές συσπάσεις και αποτοξινώνουν.

Κρεμμύδια

Χάρη στο συστατικό τους που ονομάζεται κερκετίνη, είναι θαυμάσια για την απομάκρυνση των υπολειμμάτων από το σώμα. Περιέχουν φολικό οξύ, βιταμίνη Ε και C, κάλιο και φυτικές ίνες.

Καλύτερα φυσικά καθαρτικά - Κρεμμύδια

Σκόρδο

Ένα κομματάκι από αυτήν την τροφή παρέχει σελήνιο και αλισίνη που βοηθά στον καθαρισμό του συκωτιού, απομακρύνοντας τις τοξίνες. Προσθέστε ωμό σκόρδο στα γεύματά σας και για την πρόληψη του καρκίνου του στομάχου.

Μπρόκολο και κουνουπίδι

Και τα δύο αυτά λαχανικά αυξάνουν το ποσό της γλυκοζινόλης στο σώμα που κάνει τον οργανισμό να παράγει περισσότερα ένζυμα. Αυτά, στη συνέχεια απομακρύνουν τις τοξίνες. Κάνουν την επίσκεψη στην τουαλέτα πιο φυσική και πιο εύκολη. Σε αυτήν την ομάδα μπορεί να ταξινομηθεί και το λάχανο, το οποίο μαλακώνει τα κόπρανα κατά τη διάρκεια της εντερικής κίνησης.

Ντομάτες

Είναι από τα καλύτερα φυσικά καθαρτικά που παρέχουν πολλή βιταμίνη Α, C, και Κ. Παρέχουν το 10% της καθημερινής ποσότητας από ίνες που χρειάζεται το σώμα μας. Περιέχουν επίσης lipozene, ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει από τον καρκίνο του παχέος εντέρου.

Καλύτερα φυσικά καθαρτικά - Τοματίνια

Έλαια πλούσια σε ωμέγα-3

Αυτά τα έλαια υπάρχουν στο λιναρόσπορο, στο ελαιόλαδο, στο αβοκάντο. Απομακρύνουν τις τοξίνες και βοηθούν στη λίπανση των τοιχωμάτων του εντέρου, διευκολύνοντας τις κινήσεις του.

Μάθετε και αυτό: Οι 8 καλύτερες σπιτικές θεραπείες για την επιπεφυκίτιδα

Φυλλώδη πράσινα λαχανικά

Η ομάδα αυτή περιλαμβάνει το σπανάκι, τα ραδίκια, τη ρόκα και πολλά άλλα. Ανήκουν στα καλύτερα φυσικά καθαρτικά επειδή περιέχουν φυτικές ίνες, μαγνήσιο, φολικό οξύ, ασβέστιο και βιταμίνες C και Κ. Όλα αυτά τα στοιχεία βοηθούν την πέψη. Αυξάνουν την έκκριση χολής που απομακρύνει τα απόβλητα από το αίμα και τα όργανα.

Έλαιο καρύδας

Βελτιώνει την πέψη και την εντερική λειτουργία, μετριάζει την ταλαιπωρία που προκαλείται από τις αιμορροΐδες, μειώνοντας τη φλεγμονή και επισκευάζοντας τους ιστούς. Το έξτρα παρθένο είναι το καλύτερο, το οποίο είναι μη επεξεργασμένο και ωμό.

Aβοκάντο

Το αβοκάντο είναι γεμάτο με θρεπτικά συστατικά όπως κάλιο, φολικό οξύ και βιταμίνη Κ. Τρώγοντας ένα αβοκάντο την ημέρα, θα παίρνετε το 30% των ινών που χρειάζεται ο οργανισμός σας. Παρέχει επίσης μαγνήσιο και λουτεΐνη, τα οποία συμβάλλουν στην καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών από άλλες τροφές.

Σπόροι

Οι ωμοί σπόροι στη διατροφή σας θα βοηθήσουν στην καλύτερη πέψη των γευμάτων σας. Θα μπορούσαν να είναι λιναρόσποροι, σπόροι Chia, σπόροι κολοκύθας ή ηλίανθου. Περιέχουν πολλές φυτικές ίνες, ψευδάργυρο, πρωτεΐνες και βιταμίνη Ε. Θα μπορούσατε επίσης να προσθέσετε σ’ αυτήν την ομάδα τα καρύδια, τα αμύγδαλα και τα κουκουνάρια.