Τέσσερις σημαντικές ασκήσεις για ηλικιωμένους

· 29 Μαρτίου 2019
Το τάι τσι και η γιόγκα είναι εξαιρετικές ασκήσεις για τους ηλικιωμένους, καθώς βοηθούν στην ισορροπία και την ευελιξία.

Το ότι μπορεί να έχετε την ιδιότητα του ηλικιωμένου δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να εγκαταλείπετε την άσκηση, ακόμα και αν έχετε κάποια προβλήματα. Θα πρέπει να ξέρετε κάποιες σημαντικές ασκήσεις για ηλικιωμένους που έχουν χαμηλή επίδραση και είναι πολύ ευεργετικές.

Η άσκηση επιτρέπει στους ηλικιωμένους να γερνούν με πολύ πιο υγιεινό τρόπο. Η καθημερινή άσκηση και η καθιέρωσή της ως μέρος της ρουτίνας σας μπορεί να σας βοηθήσει πολύ. Παρακάτω υπάρχουν μερικές ασκήσεις που είναι εξαιρετικές για τους ηλικιωμένους.

Σημαντικές ασκήσεις για τους ηλικιωμένους

Υπάρχει μια σειρά από εξειδικευμένες, σημαντικές ασκήσεις που περιορίζουν τον κίνδυνο κάποιου τραυματισμού. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, το να είστε σε μια συγκεκριμένη ηλικία μπορεί να σημαίνει ότι έχετε ζητήματα που αυξάνουν τις πιθανότητες να τραυματίσετε τον εαυτό σας. Περισσότερα για την ευεργετική επίδραση της άσκησης στην τρίτη ηλικία μπορείτε να διαβάσετε στο άρθρο των Nigg, C. R., Salem, G. J., & Skinner, J. S.


1. Αερόβια άσκηση


Τέσσερις σημαντικές ασκήσεις για ηλικιωμένους

Οι αερόβιες ασκήσεις έχουν συχνά χαμηλό αντίκτυπο, ενώ μερικές είναι κατάλληλες και για τους ηλικιωμένους. Μερικοί ηλικιωμένοι είναι ικανοί να αντέξουν αυτήν την έντονη άσκηση, ενώ άλλοι ηλικιωμένοι δεν θα μπορέσουν να συνεχίσουν.

Όσον αφορά στην αερόβια άσκηση, μπορεί να σκέφτεστε αποκλειστικά το αερόμπικ. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί άλλοι τύποι που είναι διασκεδαστικοί και σίγουρα θέλετε να τους δοκιμάσετε. Ρίξτε μια ματιά σε μερικά από τα παρακάτω:

  • Ποδηλασία (σε στατικό ποδήλατο ή με άλλο τρόπο)
  • Περπάτημα ή τζόκινγκ (σε διάδρομο ή έξω)
  • Μάθημα αεροβικής (για ηλικιωμένους)
  • Αερόμπικ στο νερό

Πολλές από αυτές τις ασκήσεις μπορούν να γίνουν σε ομαδικό περιβάλλον, καθιστώντας τις σημαντικές ασκήσεις ακόμα πιο ευχάριστες και ευεργετικές. Οι ηλικιωμένοι μπορούν να είναι μοναχικοί για διάφορους λόγους, τα παιδιά τους ίσως να έχουν εγκαταλείψει το σπίτι τους, μπορεί να είναι μόνοι τους ή μακριά από την οικογένεια τους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι φίλοι και η άσκηση μπορούν να ενισχύσουν την ευτυχία τους.

Θα βρείτε ενδιαφέρον το άρθρο: 6 ασκήσεις αερόβιας γυμναστικής που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι!


2. Γιόγκα ή ταί τσι, από τις καλύτερες ασκήσεις για ηλικιωμένους


ασκήσεις για ηλικιωμένους - γιογκα

Η γιόγκα και το ταί τσι είναι καταπληκτικές ασκήσεις για τους ηλικιωμένους και δεν απαιτούν πολλή προσπάθεια. Ακολουθούν οι θετικές πτυχές και των δύο αθλημάτων.

Η γιόγκα είναι ένας συνδυασμός άσκησης και διαλογισμού που βοηθά τα ηλικιωμένα άτομα να αυξήσουν την ευελιξία τους. Παρομοίως, συμβάλλει επίσης στην ενίσχυση και την τόνωση του σώματός τους, το οποίο είναι πραγματικά υγιές και αποτρέπει τον κίνδυνο τραυματισμού από πτώσεις.

Το ταί τσι, από την άλλη πλευρά, είναι μια πολεμική τέχνη που περιλαμβάνει επίσης και τον διαλογισμό. Αυτό το είδος άσκησης είναι πολύ σημαντικό επειδή αυξάνει τη δύναμη, την ευελιξία και την ισορροπία.

Επιπλέον, ο διαλογισμός και στα δύο αθλήματα βοηθά τους ηλικιωμένους να επικεντρωθούν στο παρόν, καθώς και να αυξήσουν την επίγνωσή τους και την ευτυχία τους. Αυτές είναι πραγματικά άριστες ασκήσεις για την ψυχική υγεία των ηλικιωμένων.

Διαβάστε επίσης: Πώς η γιόγκα άλλαξε τη ζωή και το σώμα μιας 87χρονης

3. Κολύμπι

Εκτός από τις ασκήσεις αερόμπικ στο νερό, υπάρχει μια άλλη δραστηριότητα χαμηλού αντίκτυπου που είναι πιο γνωστή, το κολύμπι. Είναι μια κατάλληλη, ολοκληρωμένη και ευεργετική άσκηση για τους ηλικιωμένους.

Το κολύμπι είναι ένα άθλημα που χρησιμοποιεί όλους τους μυς του σώματος. Συγχρονίζει το σώμα ενώ τονώνει και γραμμώνει. Επιπλέον, ο κίνδυνος τραυματισμού είναι πολύ χαμηλός, δηλαδή συνιστάται ιδιαίτερα για όσους έχουν τραυματισμούς ή είναι επιρρεπείς στο να πάθουν κάποιον.

Το μπάνιο είναι χαλαρωτικό και ιδανικό για ηλικιωμένους που βιώνουν κατάθλιψη. Η επαφή με το νερό σε συνδυασμό με την άσκηση θα προάγει την καλύτερη σωματική και ψυχική ευεξία των ηλικιωμένων.


4. Χορός!


ζευγαρι που χορευειΟ χορός είναι μια πολύ σημαντική δραστηριότητα για τους ηλικιωμένους. Ακόμα κι αν πολλοί δεν θεωρούν ότι είναι ένα άθλημα, μαθήματα για ζούμπα, παραδοσιακοί χοροί ή άλλα στυλ χορού εμπίπτουν στην ίδια κατηγορία.

Με το χορό, οι ηλικιωμένοι μπορούν να μετακινήσουν το σώμα τους, να το τονώσουν και να βελτιώσουν την ισορροπία τους. Είναι μια διασκεδαστική άσκηση που μπορεί επίσης να γίνει κατά τη διάρκεια συναντήσεων με άλλους φίλους.

Αυτό το άρθρο ασχολείται μόνο με μερικές από τις πιο απαραίτητες και σημαντικές ασκήσεις για τους ηλικιωμένους. Η άσκηση επιτρέπει στους ανθρώπους να γερνούν με υγιή τρόπο τόσο σωματικά όσο και διανοητικά. Ταυτόχρονα, πρέπει πάντα να αποτελεί μέρος της ρουτίνας όλων.

  • Taylor D, “Physical activity is medicine for older adults”, 
  • Jamie S. McPhee et al. “Physical activity in older age: perspectives for healthy ageing and frailty”, Biogerontology. 2016; 17: 567–580.
  • Elward K, Larson EB., “Benefits of exercise for older adults. A review of existing evidence and current recommendations for the general population”, Clin Geriatr Med. 1992 Feb;8(1):35-50.
  • Mooventhan A, Nivethitha L., “Evidence based effects of yoga practice on various health related problems of elderly people: A review”, J Bodyw Mov Ther. 2017 Oct;21(4):1028-1032.
  • Morris JK et al. “Aerobic exercise for Alzheimer’s disease: A randomized controlled pilot trial”, PLoS One. 2017 Feb 10;12(2):e0170547.
  • Chodzko-Zajko, W. J., Proctor, D. N., Fiatarone Singh, M. A., Minson, C. T., Nigg, C. R., Salem, G. J., & Skinner, J. S. (2009). Exercise and physical activity for older adults. Medicine and Science in Sports and Exercise. https://doi.org/10.1249/MSS.0b013e3181a0c95c