Τι είναι η λιποφιλική δίαιτα και πώς να την κάνετε σωστά

3 Σεπτεμβρίου 2019
Παρότι τα αποτελέσματά της είναι εκπληκτικά, είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε τον παθολόγο σας πριν ξεκινήσετε τη λιποφιλική δίαιτα για να αποφύγετε τυχόν επιπλοκές.

Σήμερα θα σας μιλήσουμε για τη λιποφιλική δίαιτα η οποία έχει γίνει αρκετά δημοφιλής. Καθώς οι άνθρωποι ψάχνουν πάντα καινούργιους τρόπους αδυνατίσματος, νέες επιλογές που υπόσχονται να σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος εμφανίζονται καθημερινά.

Αυτή η δίαιτα υπόσχεται πως θα σας βοηθήσει να χάσετε 18 με 27 κιλά σε περίπου τέσσερις μήνες. Πρόκειται για μία ακραία δίαιτα την οποία δε θα πρέπει να ακολουθείτε συνέχεια, καθώς σας απαγορεύει την κατανάλωση τροφών από ορισμένες διατροφικές ομάδες.

Τι είναι η λιποφιλική δίαιτα;

Η λιποφιλική δίαιτα είναι ένα διατροφικό πλάνο το οποίο βασίζεται στην κατανάλωση φυσικών τροφών ενώ ταυτόχρονα αποφεύγετε την κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών. Επιτρέπονται τα φρούτα και τα λαχανικά σε μικρές ποσότητες.

Οι συσκευασμένες τροφές, είτε είναι φυσικές είτε επεξεργασμένες, απαγορεύονται εντελώς. Οποιοδήποτε φαγητό περιέχει λίπη, αλάτι, ή τεχνητά γλυκαντικά απαγορεύεται επίσης.

Τι στόχο έχει η λιποφιλική δίαιτα;

Ο κύριος στόχος αυτής της δίαιτας είναι η αποφυγή κατανάλωσης επεξεργασμένων τροφών. Δεν αποτελεί μυστικό πως τα περισσότερα φαγητά προκαλούν προβλήματα υγείας (διαβήτη ή υπέρταση), και προκαλούν ζημιά σε ορισμένα εσωτερικά όργανα, αν καταναλωθούν σε μεγάλες ποσότητες.

Η δίαιτα προσπαθεί ν’ αντιστρέψει την αρνητική επίδραση των επεξεργασμένων τροφών μειώνοντας την κατανάλωσή τους. Ωστόσο, να θυμάστε ότι κάποιες ασθένειες δεν είναι αναστρέψιμες. Ορισμένες μάλιστα, απαιτούν φροντίδα εφ’ όρου ζωής. Γι’ αυτό, δε θα πρέπει να παραλείπετε τις ιατρικές εξετάσεις όταν ξεκινάτε αυτή τη δίαιτα.

Ρίξτε μια ματιά και εδώ: Δίαιτα με σούπα λάχανου: καιρός να την ανακαλύψετε

Πώς ν’ ακολουθήσετε αυτή τη δίαιτα

Γυναίκα κρατά κλεψύδρα

Η λιποφιλική δίαιτα έχει δύο στάδια:

Στάδιο 1

Σε πρώτο στάδιο, πρέπει να προσαρμοστείτε στο νέο τρόπο ζωής σας. Διαρκεί τέσσερις μήνες και είναι συνήθως το πιο περίπλοκο και περιοριστικό στάδιο. Κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης, θα πρέπει να συνηθίσετε στο νέο τρόπο παρασκευής φαγητού και ίσως να αισθάνεστε πραγματικά πεινασμένοι, αν δεν καταναλώσετε τις σωστές μερίδες.

Επιπλέον, οι ώρες φαγητού είναι πολύ αυστηρές και δεν μπορούν ν’ αλλάξουν. Συνιστάται η κατανάλωση φαγητού κάθε 120 λεπτά για την επιτάχυνση του μεταβολισμού και την καύση του λίπους.

Στάδιο 2

Αυτό το στάδιο επικεντρώνεται στη διατήρηση των αποτελεσμάτων που επιτύχατε στο στάδιο 1. Θεωρητικά, θα πρέπει να διαρκέσει τέσσερις μήνες, όμως ορισμένοι άνθρωποι επιλέγουν να το επιμηκύνουν.

Πριν πάρετε την απόφαση να ξεκινήσετε αυτή τη δίαιτα συμβουλευτείτε τον γιατρό σας και κάντε τις απαραίτητες εξετάσεις, για να δείτε αν είναι καλή ιδέα για την ολική σας υγεία.

Ανακαλύψτε: Πώς να νικήσετε τον εθισμό στο φαγητό πριν κάνετε δίαιτα

Τροφές προς αποφυγή

Όπως ίσως καταλάβατε, θα πρέπει να κόψετε πολλά φαγητά ακολουθώντας αυτή τη δίαιτα. Βασικά, θα πρέπει ν’ αποφύγετε οτιδήποτε δεν προέρχεται από τη φύση και δε μπορείτε να φάτε στην αμετάβλητη μορφή του. Όμως, υπάρχουν και ορισμένες φυσικές τροφές τις οποίες θα πρέπει ν’ αποφύγετε όπως αλκοόλ, ζάχαρη, και ξίδι.

Επίσης, δε μπορείτε να φάτε πρωτεΐνες όπως σολομό και λουκάνικα.

Επιπλέον, θα πρέπει ν’ αποφύγετε τα φρούτα που είναι πλούσια σε ζάχαρη. Τα πιο γνωστά είναι μπανάνα, πεπόνι, σύκα, και ανανάς. Θα πρέπει επίσης να σταματήσετε την κατανάλωση αγγουριού, μελιτζάνας, κουνουπιδιού, και καρότων.

Τα μπισκότα, το ψωμί, και τα ζυμαρικά αποκλείονται επίσης.

Επιτρεπόμενες τροφές στη λιποφιλική δίαιτα

Λαχανικά σε μπολ

Όπως μπορείτε να δείτε και εσείς, η λίστα με τα φαγητά που απαγορεύονται είναι αρκετά μεγάλη. Ωστόσο, μεγάλη είναι και η λίστα των τροφών που επιτρέπονται. Μπορείτε να καταναλώσετε άπαχο κόκκινο κρέας, ψάρι, και πουλερικά. Βεβαιωθείτε ότι δεν προσθέτετε λίπος όταν τα μαγειρεύετε. Μπορείτε να τα μαγειρέψετε στον ατμό, στο φούρνο, ή σε σούπες.

Άλλες πρωτεΐνες τις οποίες μπορείτε να φάτε είναι τα ασπράδια αβγών, το άπαχο γάλα χωρίς λακτόζη, και το γιαούρτι χαμηλών λιπαρών. Καταναλώνοντας αυτές τις τροφές μειώνετε τον κίνδυνο ανάπτυξης καρδιακών παθήσεων και κακής χοληστερίνης.

Επιπροσθέτως, επιτρέπεται η κατανάλωση λαχανικών με μίσχους και πράσινα φύλλα όπως είναι το μαρούλι, το σέλινο, και ο κόλιανδρος. Αυτά είναι τα πιο ωφέλιμα χάρη στην περιεκτικότητά τους σε ίνες.

Μπορείτε να φάτε όποιο φρούτο θέλετε αρκεί να μη βρίσκεται στη λίστα με τις απαγορευμένες τροφές. Να θυμάστε μόνο ότι η υπερβολική τους κατανάλωση μπορεί να επηρεάσει το σάκχαρό σας, ακόμη και αν επιλέξετε εκείνα με λιγότερη ζάχαρη.

Εν κατακλείδι

Τώρα που γνωρίζετε τι είναι η λιποφιλική δίαιτα μπορείτε να αποφασίσετε αν θα την ακολουθήσετε ή όχι. Πριν πάρετε την απόφασή σας, σας συμβουλεύουμε να μιλήσετε με τον γιατρό σας για να δείτε αν κάνει για εσάς. Κανονικά όλοι μπορούν να την ακολουθήσουν, αλλά δε βλάπτει ποτέ μια ιατρική γνώμη.

  • Pulido, R., Hernñndez-García, M., & Saura-Calixto, F. (2003). Contribution of beverages to the intake of lipophilic and hydrophilic antioxidants in the Spanish diet. European Journal of Clinical Nutrition. https://doi.org/10.1038/sj.ejcn.1601685
  • Hornshaw, T. C., Safronoff, J., Ringer, R. K., & Aulerich, R. J. (1986). LC50 test results in polychlorinated biphenylfed mink: Age, season, and diet comparisons. Archives of Environmental Contamination and Toxicology. https://doi.org/10.1007/BF01054918
  • Damms-Machado, A., Weser, G., & Bischoff, S. C. (2013). Micronutrient deficiency in obese subjects undergoing low calorie diet. In Clinical Nutrition: The Interface Between Metabolism, Diet, and Disease. https://doi.org/10.1201/b16308