Τι συμβαίνει στη χοληστερίνη σας αν τρώτε κάθε μέρα αβοκάντο

20 Ιουλίου 2016
Πολλοί άνθρωποι ανησυχούν για τα επίπεδα της χοληστερίνης τους.

Εσείς τρώτε κάθε μέρα αβοκάντο; Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε από το Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια, τα ακόρεστα λιπαρά στο αβοκάντο θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη σταθεροποίηση των επιπέδων της χοληστερίνης για την πρόληψη της απόφραξης των αρτηριών. Πρόκειται για ένα μόνο από όσα συμβαίνουν όταν τρώτε κάθε μέρα αβοκάντο.

Πολλοί άνθρωποι ανησυχούν για τα επίπεδα της χοληστερίνης τους. Το λιπίδιο αυτό, που είναι παρόν στο αίμα, μπορεί να συσσωρευτεί σε μεγάλες ποσότητες οδηγώντας σε διάφορα καρδιαγγειακά προβλήματα που θέτουν την υγεία σας σε κίνδυνο.

Από μερικές απόψεις η χοληστερίνη παίζει σπουδαίο ρόλο στις σωματικές λειτουργίες βελτιστοποιώντας τις λειτουργίες διαφόρων σημαντικών οργάνων. Ωστόσο, εξαιτίας της κακής διατροφής τα επίπεδα της χοληστερίνης θα μπορούσαν να αυξηθούν σε επικίνδυνα επίπεδα.

Ένα από τα πράγματα που προκαλούν τη μεγαλύτερη ανησυχία, όπως συμβαίνει και με άλλες παθήσεις, είναι ότι αρχικά το πρόβλημα ανιχνεύεται αρκετά δύσκολα, αν δεν υπάρχουν συγκεκριμένα συμπτώματα.

Μάλιστα θεωρείται ότι εκατομμύρια άνθρωποι υποφέρουν σήμερα από υψηλή χοληστερίνη χωρίς να το γνωρίζουν καν.

Τα καλά νέα είναι ότι χάρη σε διαφορετικές μελέτες γνωρίζουμε πως οι αλλαγές στη διατροφή και η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής μπορούν να αποτελούν μία από τις καλύτερες λύσεις για τον έλεγχο της χοληστερίνης και τη μείωση των κινδύνων.

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of the American Heart Association αποκάλυψε ότι, αν τρώτε αβοκάντο κάθε μέρα, μπορείτε να ελέγξετε τα επίπεδα της κακής χοληστερίνης σας.

Διαβάστε επίσης: 5 τροφές που θα πρέπει να αποφεύγετε να τρώτε για πρωινό

Η μελέτη…

Τρώτε κάθε μέρα αβοκάντο - Κακή χοληστερίνη

Οι ερευνητές στο Penn State University πρότειναν την αντικατάσταση των κορεσμένων λιπαρών οξέων, που είναι παρόντα στη διατροφή των περισσότερων ανθρώπων, με τα ακόρεστα λιπαρά που λαμβάνονται με την κατανάλωση αβοκάντο.

Έλαβαν επίσης υπόψη τους το ότι, τα τελευταία χρόνια, συνιστάται στους ανθρώπους να τρώνε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά για τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νόσων που οφείλονται στην υψηλή χοληστερίνη.

Τα κορεσμένα λιπαρά ανεβάζουν τα επίπεδα της χοληστερίνης και αυξάνουν τον κίνδυνο απόφραξης των αρτηριών και εμφάνισης θανατηφόρων νόσων, όπως καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών.

Οι ερευνητές αξιολόγησαν τις επιδράσεις του αβοκάντο στους παράγοντες κινδύνου για το καρδιαγγειακό σύστημα, γνωρίζοντας ότι είναι ένα από τα φρούτα με την υψηλότερη περιεκτικότητα σε ακόρεστα λιπαρά.

Για να καταλήξουν στα αποτελέσματα, απομάκρυναν τα κορεσμένα λιπαρά από τη διατροφή 45 υγιών ατόμων ηλικίας μεταξύ 21 και 70 ετών που ήταν υπέρβαρα ή παχύσαρκα.

Οι εθελοντές ξεκίνησαν ακολουθώντας μια διατροφή με πολλά κορεσμένα λιπαρά για δύο εβδομάδες.

Έπειτα ακολούθησαν τρία είδη διατροφής, μειώνοντας την ποσότητα των κορεσμένων λιπαρών:

  • Μια διατροφή με μικρή ποσότητα λιπαρών, χωρίς αβοκάντο.
  • Μια διατροφή με μέτρια ποσότητα λιπαρών, χωρίς αβοκάντο.
  • Μια διατροφή με μέτρια ποσότητα λιπαρών και με την κατανάλωση ενός αβοκάντο την ημέρα.

Τα αποτελέσματα…

Τρώτε κάθε μέρα αβοκάντο - Χοληστερίνη στο αίμα

Μετά την ολοκλήρωση της ανάλυσης, οι ερευνητές κατέληξαν στο ότι τα επίπεδα της χοληστερίνης LDL μειώθηκαν όταν συμπεριλήφθηκε ένα αβοκάντο την ημέρα στη διατροφή των υποκειμένων.

Συνολικά οι τιμές μειώθηκαν κατά 13,5 mg/dl, συγκριτικά με 8,3 mg/dl σε όσους ακολούθησαν μια διατροφή με μέτρια ποσότητα λιπαρών χωρίς αβοκάντο ή με 7,4 mg/dl σε όσους ακολούθησαν μια διατροφή με μικρή ποσότητα λιπαρών.

Διαπιστώθηκε επίσης ότι η κατανάλωση αβοκάντο έχει θετική επίδραση στον έλεγχο της χοληστερίνης και των τριγλυκεριδίων.

Ρίξτε μια ματιά και εδώ: Αρχαία κινέζικη συνταγή για μείωση της χοληστερίνης

Τα συμπεράσματα…

Μετά από αυτά τα εκπληκτικά αποτελέσματα, οι ερευνητές έδωσαν έμφαση στη σημασία της διεξαγωγής περαιτέρω μελετών προκειμένου να διαπιστωθεί αν οι επιδράσεις αυτές ήταν οι ίδιες σε άλλους πληθυσμούς.

Αποδείχτηκε ωστόσο ότι τα ακόρεστα λιπαρά στο αβοκάντο μπορούν να συμβάλουν σε μια διατροφή υγιεινή για την καρδιά, προφανώς με την υποστήριξη από άλλες ιδιαίτερα θρεπτικές τροφές.

Τα υγιεινά λιπαρά, τα μικροθρεπτικά συστατικά και οι βιοενεργές ουσίες που περιέχουν τα αβοκάντο ευθύνονται γι’αυτές τις σημαντικές ωφέλειες για το καρδιαγγειακό σύστημα.

Η Penny Kris Etherton, μια ερευνήτρια της ομάδας, δήλωσε ότι θα ήθελε να συνεχίσει τις έρευνες για να προσδιοριστούν με μεγαλύτερη ακρίβεια οι βιοενεργές ουσίες που περιέχονται στο αβοκάντο καθώς και οι επιδράσεις τους στο σώμα.

Τρώτε κάθε μέρα αβοκάντο, μια υγιεινή τροφή

Τρώτε κάθε μέρα αβοκάντο - Αβοκάντο σε φέτες

Παρά το γεγονός ότι το αβοκάντο είχε κακή φήμη για αρκετά χρόνια λόγω των πολλών θερμίδων και της περιεκτικότητάς του σε λίπος, σήμερα θεωρείται μία από τις πιο πλήρεις και υγιεινές τροφές που υπάρχουν. Μπορεί να προστεθεί στην καθημερινή διατροφή σας, πάντα με μέτρο.

Πέρα από τα ωφέλιμα λιπαρά που ήδη αναφέραμε, αυτό το δημοφιλές φρούτο περιέχει επίσης ίνες, βιταμίνη Ε, βιταμίνη Β, φολικό οξύ και πάνω από τη διπλάσια ποσότητα καλίου από εκείνη που περιέχουν οι μπανάνες.

Φοβάστε ότι έχετε υψηλή χοληστερίνη; Κάντε μερικές αλλαγές στη διατροφή σας και αρχίστε να τρώτε ένα αβοκάντο την ημέρα για να διατηρείτε τη χοληστερίνη σας υπό έλεγχο.

  • Wang, L., Bordi, P. L., Fleming, J. A., Hill, A. M., & Kris-Etherton, P. M. (2015). Effect of a moderate fat diet with and without avocados on lipoprotein particle number, size and subclasses in overweight and obese adults: A randomized, controlled trial. Journal of the American Heart Association. https://doi.org/10.1161/JAHA.114.001355
  • Cowan, A. K., & Wolstenholme, B. N. (2015). Avocado. In Encyclopedia of Food and Health. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-384947-2.00049-0
  • Dreher, M. L., & Davenport, A. J. (2013). Hass Avocado Composition and Potential Health Effects. Critical Reviews in Food Science and Nutrition. https://doi.org/10.1080/10408398.2011.556759